OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

* van en naar Geldermalsen
Hmm, Arriva leek hier in ieder geval nog redelijk volgens plan te rijden. Slechts kleine vertraginkjes, dus kennelijk niet zoveel hinder van de problemen in Geldermalsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

AV van Gdm meldde wel opgeheven Arriva-treinen, maar volgens mij zijn de AV's vandaag niet zo betrouwbaar :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Milco »

Volgens de NS-reisplanner vertrok er gisterenmiddag vanuit Lelystad Centrum (ik weet niet meer hoelaat) een extra trein naar Almere Centrum met een stop op Almere Oostvaarders.
Dit is normaal; er reden gisteren tussen Lelystad Centrum en Almere Centrum pendeltreinen, alleen in de reisplanner stond als vertrekspoor in Lelystad aangegeven spoor 18a :roll:
En ik maar denken dat Lelystad Centrum maar 2 sporen had...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:AV van Gdm meldde wel opgeheven Arriva-treinen, maar volgens mij zijn de AV's vandaag niet zo betrouwbaar :)
Stop in Leerdam ri. Geldermalsen is 10 minuten, dus kan best dat ze in Leerdam keren... dat merk je hier dan in 't geheel niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Ik denk dat ik de goede keuze heb gemaakt door vandaag niet naar Goes te gaan...
Ik had nog wel een slaapplaats voor je kunnen regelen hoor ;) Maar met dit soort weer is het altijd verstandig om niet te ver weg te gaan als het niet perse nodig is. Ben ernstig benieuwd of en hoe ik morgen op m'n werk ga komen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik zag net op het station alleen de 'IC' naar Zwolle met +25 en de sprinter naar Almelo op het AV-bord staan, verder niets. Toen ik binnenkwam, werd er in drie talen omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk is naar Amersfoort, en dat omreizen via Zwolle ook onmogelijk is.

Wat rijdt er nog wel??? :?
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Mark »

Apd-Dv en Odz-Bh zijn ook gestremd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Frank »

Tussen Arnhem en Nijmegen heb ik zojuist twee treinen binnen tien minuten langs zien komen :lol: (!)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Volgens de AV rijdt wel de s7000 over Apd - Dv?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Mark »

Hmm, in Hgl werd daarstraks omgeroepen dat Amf-Apd-Dv er geheel uit lag...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Misschien hadden ze het alleen over de ICs. Die rijden nu al uren niet, volgens diezelfde AV.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Vanochtend moest ik familie op Shl verwelkomen. Ben om 8:00 de deur uit gegaan en gaan wandelen naar Zwd, want ik riskeer liever geen valpartij met de fiets.

Heb om 8:40 de t5122 genomen, die zelfs met -1 aankwam in Rtd, aangezien deze perfect reed. Echter, t2122 reed ook gewoon op tijd weg, dus moest maar op de s9200 of de t2222 wachten. Echter, de eerste had +30, de tweede +10 en heb de tweede (met 3xV!!) genomen richting Leiden. Aangekomen op Leiden reed de s5700 van dat moment juist NET NIET, dus moest de t2124 in en kwam zodoende met +30 (zonder vertraging onderweg dus, alleen vervelende aansluitingen) in Shl aan.
Het rare was dat de FYRA constant werd aangegeven, terwijl die niet rijdt in het weekend :S. Of mis ik hier iets?

Ben met familie via de A4 met de auto naar huis gegaan, een ritje van ruim 2 uur dit keer, want het was echt huilen op de A4, A13 en A20.

Ondertussen contact gehouden met mn vriend, die kon van Hm niet naar Asd meer komen aangezien alles zo'n beetje vast zat, en dus (volgens reisadvies) via Rtd moest rijden. Aangezien er niks verder dan Gv en ook niks vanaf Gvc reed, heb ik hem uit Ddr gehaald, en met de auto (reistijd circa 60 minuten vanaf mijn huis ipv 14 normaal) opgepikt en hem hier laten overnachten.

Morgen nieuwe kansen, om 6:40 maar de t5114 uitproberen... Ben benieuwd hoe ver we komen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door fogeltje »

Ik ben vanochtend omstreeks 9:45 in Dukenburg in Nijmegen vertrokken. Gezien er geen bussen reden ben ik naar station Dukenburg gelopen (ongeveer half uur). Tussen Oss en Nijmegen reden ivm werkzaamheden sowieso geen treinen, dus daar reden NS bussen! Ben uiteindelijk maar met een bus naar CS gegaan. Daar geïnformeerd of er een mogelijkheid was om in Helmond of Eindhoven te komen gezien ik al gehoord had dat 's-Hertogenbosch een infarct had gekregen. Via Venlo was mogelijk, in het Zuiden van het land reed op dat moment alles vrijwel zonder veel vertraging. Dus vlug een kaartje gekocht en in de trein van 11:39 gesprongen die bijna ging vertrekken.

Stapte in Venlo uit en toen werd net omgeroepen dat er momenteel geen treinen naar Eindhoven gingen. Heb even een bakje koffie gehaald, wat ik niet hoefde te betalen: "is van de NS". Wel netjes. Ben na ongeveer 15 minuten even naar buiten gelopen. Er kwam stiekem net een trein uit Eindhoven binnen op spoor 1a. Ben er even heengelopen en gevraagd wat die trein nu ging doen. Machinist zei dat hij nu richting Eindhoven ging, maar of hij verder dan Eindhoven zou komen, wist hij niet. Dus maar vlug ingestapt. Er werd verder niet omgeroepen dat er een trein naar Eindhoven ging en spoor 1a ligt nogal redelijk uit zicht vanuit de stationshal. Dus er zaten 5 man ofzo in de trein. In Horst-Sevenum heeft hij nog 10 tot 15 minuten moeten wachten omdat er maar 1 spoor beschikbaar was en er een trein uit Helmond kwam. Daarna zijn we lekker vlot doorgereden. Uiteindelijk met 20 minuten vertraging in Helmond, viel nog mee. Daar werd ik al opgewacht. Tegen 14:00 was ik thuis. Al in al, het kan vele malen slechter. Er was in Horst iemand ingestapt die naar Vlissingen moet, ik vrees dat die nog steeds onderweg is.
"Een touringcar is geen bus"
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

In het diepe zuiden reden de treinen redelijk op tijd (enkele keren een kleine plus gezien). Alleen de serie s800 kwam met vertraging uit Eindhoven aan en vertrok meestal ook met max. +5. Voor de treinen t850 en t856 was er geen materieel, hiervoor werd materieel van het opstelterrein gehaald (t850 met V+T, t856 met een VIRM-VI).
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

provincie drenthe, provincie flevoland, provincie friesland, provincie gelderland, provincie groningen, provincie noord brabant, provincie noord holland, provincie overijssel, provincie zeeland, provincie zuid holland, provincie limburg: bus connexxion, veolia, ret, htm, gvb, qbuzz, novio, arriva, syntus.

aldus onze goede vrienden van 9292 ov.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door BR628 »

Ik zie een opsomming van provincies en een opsomming vervoerders. Als je iets duidelijk wilt maken in je post, doe dat dan ook.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Hoewel de s2200 1x p.u. rijdt, wagen we er nog niet op, ook niet aangezien de wegen hier nogal onbegaanbaar zijn geworden met de sneeuw.

Dus, wilde ik om 5:36 de s5100 te nemen naar Rtd met m'n vriend, om hem te droppen op Asd. Hoe groot moet ik de kans achten dat deze rijdt?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Jaa zoiets moet ik ook weten...
Moet morgen eigenlijk van Nijmegen naar Den Helder Zuid.
Hoe groot is dan kans dat ik daar in minder dan 5 uur kom? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

9292ov schreef:modaliteiten: trein
maatschappijen: ns, arriva, syntus, qbuzz
oorzaak: sneeuw negatief reisadvies van prorail
Zeg JeePee, sinds wanneer rijden jullie ook met treinen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

br268 kijk eens goed naar wat daar staat.

Der staat geen opsomming van landelijke vervoerders, achter limburg staat:.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

http://www.acturail.nl/acturail/

Die klopt dus niet echt ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Het gaat momenteel uitstekend met de Thalys.. :lol:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vanmiddag was het erger :P
Vanaf station Ah had de ICE naar A'dam CS vertraging van 227 minuten :P
3 0 7 9
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Mark »

Het kan nog erger, vanaf 15:00 uur reed de s140/s240 helemaal niet... :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Ik had vanmorgen een keilange dienst en toch heb ik maar 1 trein kunnen rijden: de 2100 van Ddr naar Asd en daarna liep alles vast. Redelijk goed kunnen doorrijden tot Rtd, omdat er daar een met +15 vertraagde 2200 voor ons schoof. Daarna op Shl een opstootje met een gozer die de deuren stond open te houden en vervolgens de conductrice bedreigde.

Eenmaal op Asd aangekomen viel de ene na de andere trein uit. De 2200 reed niet, er stond een 9200 met inmiddel +54 die nooit meer zou gaan rijden en elk uur stond er een Fyra aangekondigd als Extra Trein maar die kwamen nooit opdagen. Uiteindelijk heb ik een lift gekregen van een Thalys die ook vertrok met +46, met aan boord vele reizigers van de 9200 en reizigers van de Thalys van 1 uur later, die per abuis waren ingestapt.

De TM was erg coulant voor de schrijnenende gevallen die een aansluitende Eurostar of TGV moesten halen in Brussel, die mensen mochten gewoon mee en er werdt geen probleem van gemaakt. Maar reizigers van de trein van een uur later werden wel verzocht om uit te stappen en op hun 'eigen' trein te wachten, wat ook logisch was. Op de HSL ging het vlot tot net na de Groene Hart-tunnel, vanaf daar was het stapvoets rijden tot Rtd, waar we met inmiddels +63 aankwamen. In Rtd reed op dat moment alleen mondjesmaat iets en heb ik een 1900 genomen die als stopper tussen Ddr naar Bd.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten