OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De 3519 reed van Schiphol Airport naar Eindhoven Centraal met een ICM4, in Eindhoven is de trein zowaar nog met een ICM3 versterkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Visgraatmodel »

Er reed een SNG gisteravond tussen Rotterdam en Gouda Goverwelle. Of het afwijkend is weet ik niet.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Nog wel, wordt in de loop van het jaar verwacht in de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], in de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] die gisteravond Rtd-Gdg pendelde blijft dit wel een afwijkende inzet.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daan! »

Volgens mijn info blijft de 7700 gewoon SLT. Ik ben benieuwd wat je bron is.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

https://www.railwiki.nl/index.php/SNG#Inzet

Hier staat oa. hoe men het had gepland, dat de planning achterloopt, betekent dus niet dat het er helemaal niet meer komt.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Jultar »

Die pagina mag wel een update krijgen. Beoogde inzet in de 5000/5100 is sowieso verschoven naar september 2021 om meerdere redenen (o.a. infrastructuur als ik het goed heb begrepen).
Dat wordt dan een mengpark met SGMm in het begin en is dus ook de allerlaatste serie waar SGMm blijft rijden. Vanaf december 2021 moet dan alle SGMm er uit zijn.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

En wat is jouw bron dan :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Z2N »

Ik geloof dat Jultar wat dichter bij het vuur zit. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Iro Niehe slaat bij Z2N nog niet zo aan.

Maar jeej, nog anderhalf jaar SGM tussen Dordrecht en Den Haag Centraal *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Jultar »

Niets is zo veranderlijk als het spoor. Het zou mij ook weer niks verbazen als het plan morgen weer anders is
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

Jultar schreef:Die pagina mag wel een update krijgen. Beoogde inzet in de 5000/5100 is sowieso verschoven naar september 2021 om meerdere redenen (o.a. infrastructuur als ik het goed heb begrepen).
Dat wordt dan een mengpark met SGMm in het begin en is dus ook de allerlaatste serie waar SGMm blijft rijden. Vanaf december 2021 moet dan alle SGMm er uit zijn.
Dus niet de [serie=Sprinter|2020|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] als laatste? :shock:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Jultar »

Nee. Overigens heb ik geen idee wat er in de 7000 komt te rijden. Een van de andere redenen waarom de 5000/5100 als laatste gedaan wordt is omdat het onderhoud van SGMm in Leidschendam plaatsvind, dus dit is logistiek ook de meest eenvoudige oplossing.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Karl »

Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?
Het is een spectrum.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daan! »

Jultar schreef:Nee. Overigens heb ik geen idee wat er in de 7000 komt te rijden. Een van de andere redenen waarom de 5000/5100 als laatste gedaan wordt is omdat het onderhoud van SGMm in Leidschendam plaatsvind, dus dit is logistiek ook de meest eenvoudige oplossing.
Een jaar terug was de planning voor de 7000 SNG.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Karl schreef:Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?
Dat zou het zomaar kunnen zijn, SNG trekt nogal wat meer dan SGM. Perronlengte kan ook een ding zijn, al weet ik niet hoe SNG zich hierop verhoudt tot SGM.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

VIRM4 in de 572 van Groningen naar Rotterdam. Ik had al een tijdje geen VIRM meer gezien in de 500 Rotterdam - Groningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:
Karl schreef:Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?
Dat zou het zomaar kunnen zijn, SNG trekt nogal wat meer dan SGM. Perronlengte kan ook een ding zijn, al weet ik niet hoe SNG zich hierop verhoudt tot SGM.
De stroomvoorziening zou op dat traject toch wel voldoende moeten zijn? Zeker tussen Dordrecht en Rotterdam rijden er sinds het een en ander over de HSL gaat een heel stuk minder treinen.

Meende zelf ooit ergens iets over perronlengtes gelezen te hebben (in Dordrecht staat zo'n beetje alles op één perronfase immers), maar kom zogauw even niet tegen wat de capaciteiten van SNG zijn om te zien hoeveel stellen we zouden moeten verwachten. Acht bakken SNG is weliswaar 5 meter korter dan 6 bakken SGM, maar als er vervolgens in SNG minder passagiers passen dan heb je denk ik wel een logische verklaring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De gehele lijn is sowieso geschikt voor acht bakken SGM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Alsnog capaciteiten gevonden: in een SGM-drietje passen 222 zittende reizigers (inclusief klapstoeltjes), in een SNG-viertje kan je er maar 200 kwijt. Dat zijn dus bij inzet van twee stellen al 44 staande reizigers extra en ik heb nou niet het idee dat SNG zoveel meer stacapaciteit als SGM heeft, eerder minder volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Jultar »

Er zou inderdaad gepland met drie stellen SNG gereden moeten gaan worden. O.a. dus de stroomvoorziening kan dat nog niet aan, als ik het goed heb begrepen. Perronlengtes zijn voor zover ik weet geen probleem. Overal passen 10 reguliere bakken, dus de max 12 SNG bakken moet prima passen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Dordrecht - Den Haag is naar mijn idee juist een ideale lijn voor SLT. Met SNG heb je in de spits minimaal drie stellen nodig en ontkoppelen maakt de dienst niet betrouwbaarder.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:VIRM4 in de 572 van Groningen naar Rotterdam. Ik had al een tijdje geen VIRM meer gezien in de 500 Rotterdam - Groningen.
In de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] reed ICM10. Dat had ik al een tijdje niet meer gezien. :wink:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ovVeluwe »

In de 14656 gaat zo een SNG rijden ipv SLT.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

In de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] rijdt intussen al een tijdje meerdere (momenteel 7 van de 12 omlopen) met SNG, waar de 14656 er eentje van is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten