Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Lijkt me op zich wel handig voor de spitsritten Heerde-Zwolle (die je dan kunt doortrekken naar Vaassen). Verder is het misschien handig voor lijn 170. Het blijft dan een kleine stalling.
Momenteel zijn de spitsritten Heerde-Zwolle gekoppeld aan lijn 609, maar als je met korter materieel gaat rijden is de koppeling minder relevant. Dan kan je beter ritten met geleed vervoer uitbesteden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 609 rijdt vrijwel altijd leeg, misschien dat ze in de nieuwe concessie de spitsrichting eens kunnen omdraaien. Lijn 170 wordt momenteel gereden door Noot met Sprinters, lijkt me niet dat hier groter materieel op gaat komen of dat hiervoor een stalling zal komen. Wordt dus maar afwachten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Meerdere wijken in Apeldoorn dreigen buslijn kwijt te raken

PREMIUM
https://www.destentor.nl/apeldoorn/meer ... ~aa59e6a4/

Oa. Lijn 12 en 16 dreigen te vervallen. 18 en 19 zouden alleen nog maar om de wijken gaan en in de Maten zou er ook alleen nog maar over de rondweg gereden worden. Iemand die het vervoersplan heeft?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

MarkHul schreef:Lijn 609 rijdt vrijwel altijd leeg, misschien dat ze in de nieuwe concessie de spitsrichting eens kunnen omdraaien. Lijn 170 wordt momenteel gereden door Noot met Sprinters, lijkt me niet dat hier groter materieel op gaat komen of dat hiervoor een stalling zal komen. Wordt dus maar afwachten.
Ik weet niet in hoeverre scholierenlijnen aangepast mogen worden. Volgens mij moeten die gewoon in hun huidige vorm voortgezet worden.
Als 170 door noot gereden wordt is dat niet nodig nee, maar als Keolis de lijn zelf gaat rijden (en de dienstregeling vergelijkbaar blijft) kan je prima wat busjes in Vaassen dumpen. Ook handig voor eventuele vraagafhankelijke diensten.

Mooi dat er 3x per uur een bus gaat rijden in de Maten. Misschien zelfs een beetje overkill in combinatie met 231, 293 en de 109. De kleine lusjes zijn ook eerder verwarrend dan nuttig. Fijn dat je in de ene voor de deur op de bus kan stappen, maar als je dat ook wilt voor de andere richting doe je er een stuk langer over.
Voor Ugchelen en Berg en Bosch hoop ik dat er een vraagafhankelijke dienst overeind blijft. Beide wijken liggen vrij afgelegen.
Een lijn Ugchelen-Ziekenhuis zie ik ook niet helemaal voor me. Wordt er een lusroute van lijn 1 en lijn 12 gemaakt via de Molecatenlaan of zo?
Voor Apeldoorn Zuid lijkt mij lijn 19 in twee richtingen rijden een handige oplossing (ik weet niet of ze dat bedoelen met "buiten de wijk om"). Lijn 91 bedient toch al hoogfrequent de Arnhemseweg.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 17 feb 2020, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Zeker in lijn 16 zat bijna nooit iemand, ik ben blij dat die DRU nu beter ingezet gaat worden. Lijn 12 zat hier en daar nog best vol in de spits en op zaterdag (lees: 8 à 12 man). In de avonduren reed deze lijn leeg rond.

Ik vermoed dat lijn 8 de nieuwe hoofdroute naar Zuidbroek gaat worden aangezien wkc. Anklaar is afgerond.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

MarkHul schreef:Iemand die het vervoersplan heeft?
Helaas zul je hier op het forum het vervoerplan niet terug vinden.
Het vervoerplan wordt met de medezeggenschap besproken, daarna opgestuurd naar stakeholders (gemeentes en reizigersorganisaties). De stakeholders geven advies en de opdrachtgever keurt daarna het plan goed.
De enige plek waar je het vervoerplan tegen zou kunnen komen is bij een gemeente of reizigersorganisatie als ROCOV of Rover.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

sirvinniei schreef: Ik weet niet in hoeverre scholierenlijnen aangepast mogen worden. Volgens mij moeten die gewoon in hun huidige vorm voortgezet worden.
De scholierenlijnen en buurtbuslijnen zijn classificatie C, dit houdt in dat ze heringericht mogen worden, maar de verbinding moet blijven bestaan. De vervoerder mag er wel ander materiaal opzetten, frequentie wijzigen of route wijzigen. Dus ook omkeren van de spitsrichting is een optie
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

gkw1969 schreef:)De stakeholders geven advies en de opdrachtgever keurt daarna het plan goed.
Die adviesfase is in dit geval vrij beperkt omdat er niet te veel gewijzigd kan worden doordat dit vervoerplan is gebaseerd op de bieding die Keolis gedaan heeft. Grote aanpassingen zouden klachten van andere bieders op kunnen leveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

In het PvE stond dat scholierenlijnen en buurtbussen het eerste jaar ongewijzigd voortgezet moesten worden meen ik me te herinneren. Maar in overleg zal er vast het een en ander geoptimaliseerd kunnen worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

Daniel schreef:
gkw1969 schreef:)De stakeholders geven advies en de opdrachtgever keurt daarna het plan goed.
Die adviesfase is in dit geval vrij beperkt omdat er niet te veel gewijzigd kan worden doordat dit vervoerplan is gebaseerd op de bieding die Keolis gedaan heeft. Grote aanpassingen zouden klachten van andere bieders op kunnen leveren.
Dat klopt, het advies wat in strijd is met de bieding wordt derhalve niet over genomen.
Vaak zijn de adviezen ook niet van dien aard dat het vervoerplan veel wijzigt. Zo kan een gemeente een halte vragen of een wijziging van een vertrektijd vragen voor een bepaalde aansluiting.
(Voorbeeld: in het vervoerplan 2020 wilde men in Twente lijn 96 in Rijssen laten aansluiten op lijn 95 en in Nijverdal op de IC. Gemeentes Rijssen en Nijverdal wensten een aansluiting op de stoptrein in Nijverdal. Provincie Overijssel heeft het advies van de gemeente overgenomen.
Aan dit soort wijzigingen moet je dan denken)
When you're tired of London, you're tired of life
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Is het voor het (mogelijk) vervallen van lijn 12 niet een optie om lijn 1 dan via de Ugchelseweg en Molecatenlaan naar het ziekenhuis te sturen? Je bent dan ietsjes langer onderweg naar het ziekenhuis, maar Ugchelen behoudt dan wel een bus. Een andere optie is lijn 108 door Ugchelen te sturen via de Hoog Buurloseweg en Ugchelseweg.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

gkw1969 schreef:
sirvinniei schreef: Ik weet niet in hoeverre scholierenlijnen aangepast mogen worden. Volgens mij moeten die gewoon in hun huidige vorm voortgezet worden.
De scholierenlijnen en buurtbuslijnen zijn classificatie C, dit houdt in dat ze heringericht mogen worden, maar de verbinding moet blijven bestaan. De vervoerder mag er wel ander materiaal opzetten, frequentie wijzigen of route wijzigen. Dus ook omkeren van de spitsrichting is een optie
In 3.6.1 van het PvE staat
De Concessiehouder neemt alle in bijlage 6 genoemde scholierenlijnen op in het Vervoerplan dat onderdeel is van zijn Inschrijving.
Ik weet niet of de route omdraaien valt onder 'overnemen'. 609 is eigenlijk alleen in het leven geroepen om een matrit voor de 203 gedeeltelijk te gebruiken als versterking voor lijn 9. Het zal me niets verbazen als de lijn gewoon 'geintergreerd' wordt in lijn 9 (en de provincie dit prima vindt)
regenmaker schreef:Zeker in lijn 16 zat bijna nooit iemand, ik ben blij dat die DRU nu beter ingezet gaat worden.
Misschien zou je lijn 104 via de Soerenseweg/J.C. Wilslaan kunnen laten rijden om Berg en Bos toch te bedienen?
Ik vermoed dat lijn 8 de nieuwe hoofdroute naar Zuidbroek gaat worden aangezien wkc. Anklaar is afgerond.
Lijkt me prima, lijn 9 voegt weinig toe. Misschien is het dan wel handig om een nieuwe halte voor lijn 203 te plaatsen t.h.v. de anklaarseweg
SuperGhost schreef:Is het voor het (mogelijk) vervallen van lijn 12 niet een optie om lijn 1 dan via de Ugchelseweg en Molecatenlaan naar het ziekenhuis te sturen? Je bent dan ietsjes langer onderweg naar het ziekenhuis, maar Ugchelen behoudt dan wel een bus. Een andere optie is lijn 108 door Ugchelen te sturen via de Hoog Buurloseweg en Ugchelseweg.
Een lijn Ugchelen-Ziekenhuis zie ik ook niet helemaal voor me. Wordt er een lusroute van lijn 1 en lijn 12 gemaakt via de Molecatenlaan of zo?
:wink:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Is het voor het (mogelijk) vervallen van lijn 12 niet een optie om lijn 1 dan via de Ugchelseweg en Molecatenlaan naar het ziekenhuis te sturen? Je bent dan ietsjes langer onderweg naar het ziekenhuis, maar Ugchelen behoudt dan wel een bus. Een andere optie is lijn 108 door Ugchelen te sturen via de Hoog Buurloseweg en Ugchelseweg.
Lijn 108 is destijds juist uit Ugchelen weggehaald om de lijn te versnellen en omdat er een 30 km/h zone werd ingevoerd in Ugchelen. Niet dat de 108 het in de avonduren goed doet...

Ik denk dat de route wordt: Lijn 1 en aansluitend een rondje Ugchelen inderdaad via de Molencatenlaan. Al tijden klagen chauffeurs over het feit dat lijn 1 krap is ingepland, dus dan zou je dat mooi kunnen verhelpen door de route langer te maken.
sirvinniei schreef:Misschien zou je lijn 104 via de Soerenseweg/J.C. Wilslaan kunnen laten rijden om Berg en Bos toch te bedienen?
Het plan voor lijn 104 vind ik niet eens zo slecht. Zo behoud je doordeweeks overdag nog een verbinding voor Berg en Bosch. Reistijdverlies is volgens mij beperkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:
SuperGhost schreef:Is het voor het (mogelijk) vervallen van lijn 12 niet een optie om lijn 1 dan via de Ugchelseweg en Molecatenlaan naar het ziekenhuis te sturen? Je bent dan ietsjes langer onderweg naar het ziekenhuis, maar Ugchelen behoudt dan wel een bus. Een andere optie is lijn 108 door Ugchelen te sturen via de Hoog Buurloseweg en Ugchelseweg.
Lijn 108 is destijds juist uit Ugchelen weggehaald om de lijn te versnellen en omdat er een 30 km/h zone werd ingevoerd in Ugchelen. Niet dat de 108 het in de avonduren goed doet...

Ik denk dat de route wordt: Lijn 1 en aansluitend een rondje Ugchelen inderdaad via de Molencatenlaan. Al tijden klagen chauffeurs over het feit dat lijn 1 krap is ingepland, dus dan zou je dat mooi kunnen verhelpen door de route langer te maken.
Je zou het mooi kunnen combineren, lijn 1 verlengen en 's avonds wanneer lijn 1 niet rijdt zou je 108 weer via Ugchelen kunnen sturen... Overdag als er nog aardig wat reizigers in de 108 zitten heb je dan een snelle verbinding en 's avonds wanneer die lijn erg rustig is, is die dan iets langzamer en kan die de reizigers van/naar Ugchelen meenemen.
regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Misschien zou je lijn 104 via de Soerenseweg/J.C. Wilslaan kunnen laten rijden om Berg en Bos toch te bedienen?
Het plan voor lijn 104 vind ik niet eens zo slecht. Zo behoud je doordeweeks overdag nog een verbinding voor Berg en Bosch. Reistijdverlies is volgens mij beperkt.
Lijkt me ook geen slecht idee. Alleen lijkt me de 102 dan praktischer. Die rijdt immers ook 's avonds en dan zijn de Julianatoren en Het Loo toch dicht en hebben dan geen busverbinding nodig. De 104 zou je dan met een half uur kunnen verschuiven, zodat je vanaf de 102 op de 104 zou kunnen overstappen voor de verbinding Voorthuizen<->Julianatoren/Het Loo (Nieuw-Millingen heeft in het dagdal toch geen halfuursdienst nodig naar Apeldoorn).
Met de 103 kun je dan nog beide kanten op: je kunt die via Het Loo blijven sturen om Het Loo/Julianatoren in de spits een halfuursdienst te laten behouden (en Voorthuizen ook rechtstreeks naar deze bestemmingen) of je kunt die ook via Berg en Bos sturen om de wijk een halfuursdienst te geven, net wat je belangrijker vind.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Dan moet 104 wel weer in het weekend gaan rijden, dan lijkt de Julianatoren me het meest populair. Misschien zou je hem dan zelfs door kunnen trekken naar het dolfinarium en/of Walibi. Heb je meteen een mooie toeristenlijn.
Ik heb geen onderschrift
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

De provincie Flevoland vermindert het aantal DRIS-panelen in de nieuwe concessie. De foto lijkt me overigens niet correct; die is in Almere, en Almere valt niet onder het provinciale beleid.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... -provincie
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Het schijnt dat het voorlopige vervoersplan en de lijnennetkaarten inmiddels bij de ROCOV's zijn voor beoordeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik weet het wel zeker. ;) Agenda ROCOV Gelderland (word) Dus stuur document i5334 maar even deze kant op. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

En ik kan het bevestigen, maar kan en mag ze natuurlijk niet delen :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Achja, het wordt vanzelf openbaar natuurlijk. Nog even geduld kan ik wel opbrengen. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

In de huidige conceptversie zal het wel nooit openbaar worden ;) Al kan in de definitieve uitwerking sowieso niet veel meer anders, hooguit kleine details.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ja, het gaat toch uiteindelijk om de definitieve versie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Ik ben benieuwd wat voor veranderingen er zullen zijn.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Maar even de adviezen van de ROCOV's afwachten... Daar valt meestal, zonder dat ze de wijziging omschrijven wel uit te halen wat men gaat veranderen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

https://www.detoren.net/detoren/nieuws/ ... aar-zwolle
Dus (minimaal):
29: Zwolle-Dedemsvaart (hov): ma-za 4x per uur zo/avond 2x per uur (2 extra ritten in aansluiting op nachttreinen)
129: Dedemsvaart-Coevorden ma-vr 1x per uur spits 2x per uur? (B-lijn)
30: lus Heemsen verdwijnt, extra ochtendrit hoogeveen-hardenberg, uurdienst in het dal?
649: 4x per uur in middagspits
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten