Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waarschijnlijk dat die machinisten geen bussen rijden. (Ede-Amersfoort is sowieso andere concessie, bij breng zijn blijkbaar machinisten en chauffeurs ook gescheiden)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De Valleilijn-trein valt onder CAO-OV, daarom staakte die bijvoorbeeld in 2018 ook mee met de buschauffeurs terwijl de multimodale regionale spoorlijnen toen gewoon reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Destijds reden de CXX chauffeurs toch ook trams in Utrecht?
(overstap in Nieuwegein van bus op trein, heb ik weleens gezien d8 ik).
Of was er toen nog geen multimodale CAO?
(overstap in Nieuwegein van bus op trein, heb ik weleens gezien d8 ik).
Of was er toen nog geen multimodale CAO?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De multimodale CAO is er pas gekomen toen er concessies met bussen en treinen zijn ontstaan, trams hebben daar niks mee te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Machinist van Qbuzz schrijft open brief aan Anne Hettinga: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192212/O ... bt-gelaten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Moest ook een keer gebeuren na al het gedoe. Is gewoon zo jammer dat Arriva zijn ex-medewerkers zo'n schop geeft... Het is gewoon te schandalig voor woorden dat zulke hardwerkende medewerkers, die wat die machinist ook vertelde graag een tandje bijzette voor Arriva en de reiziger zo worden gepakt. Erg jammer dat dit zo moet gaan en het personeel en de reizigers de dupe worden van vervoerders die niet tegen hun verlies kunnen :(
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Goed dat de andere kant van het verhaal nu ook een keer in de media komt. Zo blijkt ook wel even heel duidelijk dat het bij Arriva niet allemaal rozengeur en maneschijn was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vandaag de 6662 (buurt bus/zz?) op lijn 1 in Gorinchem.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
6661 net ook en de 6662 die toen al reedt
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gisteravond stond het zeswielig monster met de alarmlichten aan in een zijstraatje van de Newtonweg. Blijkbaar was die daar met z’n laatste krachten heengereden. Vanochtend reed er nog een citea. Problemen met de laadpaal? Toch jammer dat er in Schelluinen niet een paar 12 meter bussen staan die kunnen bijspringen. Zo blijft de stadsdienst een hele zwakke schakel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 22 feb 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ze hebben op Schelluinen ook gwm Streekbuzzen staan, die kunne ze toch ook gebruiken
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
12 meter ging net in het verleden, met 13 meter lijkt het me een hele uitdagingMilco schreef:Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je zou het inderdaad bijna normaal gaan vinden, op zaterdag zal het voor een aantal ritten voldoende zijn, maar niet altijd (en niet volgens de afspraak en dus onacceptabel als je als 15 maanden een een concessesie zit). Ik ben benieuwd hoe ze dit maandag gaan oplossen.Daniel schreef:De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar wat ik me dan afvraag, wrm besteden ze lijn 1 dan zaterdags ook niet uit aan Juijn, hebben dan toch 8p over en ook een aantal roseros wat dan over is, kunnen ze kijken wat ze erop inzetten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 23 feb 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er zal wel stof tussen belangrijke elektrische verbindingen zitten, de inzet bij Arriva was immers ook wel zo intensief maar niet heus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar blijkbaar rijden ze dus niet vaak (genoeg)? Dan is er dus toch iets mis met die bussen?The Greyhound schreef:Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :DMeltrain schreef:Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zag net een foto op de Facebook bussensite dat de 3198 in bruikleen rijdt bij Juijn? Was gespot op Utrecht Cs op de 81
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Qbuzz rijdt ook gewoon zelf op lijn 81, dus als je de 3198 op die lijn ziet hoeft hij helemaal niet voor Juijn te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De foto was van gisteren :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gisteren geplaatst hoeft niet te betekenen dat hij gisteren gemaakt is. En wellicht is gewoon het dienstrooster gewijzigd of is de foto van een chauffeur die je voor de gek houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hij rijdt nu op een ‘Juijn-omloop’ van lijn 192 dus het zou goed kunnen hoor.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten