Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren keerden de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] in Den Haag Centraal op spoor 10, en de [serie=Intercity|2020|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] en de pendel-IC naar Leiden op 9. Vandaag was dit kennelijk de hele dag omgedraaid. Geen idee of dat heel handig was, aangezien de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] om :02/:32 binnenkomen en de IC-Leiden om :03/:33 vertrekken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

ProRail geeft eindelijk openheid van zaken bij Den Haag HS spoor 4. Dikke kans dat er binnenkort nog meer afkeuringen gaan plaatsvinden bij sporen die volledig overdekt zijn en van houten dwarsliggers zijn voorzien...

http://www.prorail.nl/nieuws/spoedwerk-bij-den-haag-hs
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen vond een zware botsing tussen een sprinter (serie 6600) en een vrachtwagen plaats bij Udenhout. Het betreft de spoorwegovergang bij de Brem, waar de vrachtwagen zich klemgereden had. Door de botsing is tot in de nacht geen treinverkeer tussen Tilburg en Den Bosch en ook de stations Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen worden de rest van de dag alleen bediend door bussen.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/trein-ram ... ~a8d8fe76/

Wat mij gelijk is opgevallen is dat op de betreffende overweg een geslotenverklaring geldt voor voertuigen langer dan 10 meter:
https://www.google.com/maps/@51.6011118 ... 6656?hl=en
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Gelukkig heeft de vrachtwagenchauffeur het overleefd.

Wat echter te triest voor woorden is, is dat de s6600 de hele dag tussen Bd en Tb wordt opgeheven. Je dupeert daarmee een flink aantal reizigers zonder dat het strikt noodzakelijk is. De NS maakt vandaag alweer een slechte beurt in Brabant nadat het gisteren geen bussen inzette bij de langdurige wisselstoring in Eindhoven.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:ProRail geeft eindelijk openheid van zaken bij Den Haag HS spoor 4. Dikke kans dat er binnenkort nog meer afkeuringen gaan plaatsvinden bij sporen die volledig overdekt zijn en van houten dwarsliggers zijn voorzien...

http://www.prorail.nl/nieuws/spoedwerk-bij-den-haag-hs
Ik begrijp niet goed waarom dit nu opeens speelt. De omstandigheden zijn daar toch al jarenlang hetzelfde? Of komt het door te lange (verlengde?) onderhoudsintervallen ofzo?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Waarom is de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] eigenlijk geknipt op Utrecht Centraal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het zuidelijke gedeelte van de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] is gekoppeld aan de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], zo is de overstap van Nijmegen naar Schiphol op ‘s-Hertogenbosch niet 31 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

PHS schreef:Gelukkig heeft de vrachtwagenchauffeur het overleefd.

Wat echter te triest voor woorden is, is dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] de hele dag tussen Bd en Tb wordt opgeheven. Je dupeert daarmee een flink aantal reizigers zonder dat het strikt noodzakelijk is. De NS maakt vandaag alweer een slechte beurt in Brabant nadat het gisteren geen bussen inzette bij de langdurige wisselstoring in Eindhoven.
Het gebeurt daar erg vaak dat als er een storing is tussen Tilburg en Den Bosch alle sprinters tot aan Breda worden opgeheven. Officieel vanwege een gebrek aan keercapaciteit en zo heb me erg vaak de les laten lezen, maar het getuigt wat mij betreft eerder van een gebrek creatief denkvermogen. En dat niet alleen. Gezien de storing tot 1:30 vannacht schijnt te duren kan ik me voorstellen dat vele reizigers nagelbijtend in de gaten houden of we morgen weer gewoon met de trein kunnen. Persoonlijk word ik in ieder geval heel nerveus hiervan gezien het gewicht van de afspraken die ik morgen heb.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Het zuidelijke gedeelte van de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] is gekoppeld aan de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], zo is de overstap van Nijmegen naar Schiphol op ‘s-Hertogenbosch niet 31 minuten.
Dat haal ik niet uit de reisinformatie. De reisplanner geeft een overstap van 11 minuten op Utrecht Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De IC uit Nijmegen geeft normaal gezien geen aansluiting in Den Bosch op de directe trein naar Schiphol.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dat haal ik niet uit de reisinformatie. De reisplanner geeft een overstap van 11 minuten op Utrecht Centraal.
Dat komt omdat de reisplanner niet overweg kan met ongeplande koppelingen. Die trein staat gewoon 11 minuten op Utrecht Centraal stil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De reisplanner kan daar prima mee overweg, maar dan moet men die koppeling wel invoeren in de systemen. Zo worden de gewijzigde lijnvoeringen rondom Den Haag wel keurig netjes aangegeven omdat men die wel goed heeft ingevoerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tja, het komt echter ook best vaak voor dat dat juist invoeren dus niet gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

SLToilet schreef:
PHS schreef:Gelukkig heeft de vrachtwagenchauffeur het overleefd.

Wat echter te triest voor woorden is, is dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] de hele dag tussen Bd en Tb wordt opgeheven. Je dupeert daarmee een flink aantal reizigers zonder dat het strikt noodzakelijk is. De NS maakt vandaag alweer een slechte beurt in Brabant nadat het gisteren geen bussen inzette bij de langdurige wisselstoring in Eindhoven.
Het gebeurt daar erg vaak dat als er een storing is tussen Tilburg en Den Bosch alle sprinters tot aan Breda worden opgeheven. Officieel vanwege een gebrek aan keercapaciteit en zo heb me erg vaak de les laten lezen, maar het getuigt wat mij betreft eerder van een gebrek creatief denkvermogen. En dat niet alleen. Gezien de storing tot 1:30 vannacht schijnt te duren kan ik me voorstellen dat vele reizigers nagelbijtend in de gaten houden of we morgen weer gewoon met de trein kunnen. Persoonlijk word ik in ieder geval heel nerveus hiervan gezien het gewicht van de afspraken die ik morgen heb.
Heb het vaak genoeg zelf meemaakt toen ik nog in Brabant woonde dat de s6600 werd geschrapt vanwege een storing tussen Tilburg en Den Bosch. Het argument van een tekort aan keercapaciteit op Tb klopt strikt genomen, alleen is het vreemd dat de NS vanaf Bd de s3600 laat doorrijden in plaats van de s6600. Alsof Tbr en Gz niet bestaan. Waar nu in Bd de ruimte is om de s6600 te keren, kun je immers ook de s3600 laten keren, dat lijkt mij toch een veel betere oplossing.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:Dat haal ik niet uit de reisinformatie. De reisplanner geeft een overstap van 11 minuten op Utrecht Centraal.
Dat komt omdat de reisplanner niet overweg kan met ongeplande koppelingen. Die trein staat gewoon 11 minuten op Utrecht Centraal stil.
Maar wat is dan überhaupt nog het nut van die koppeling? De trein staat behoorlijk lang stil en reizigers krijgen hem niet uit de reisplanner.
Dan kan men net zo goed de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] normaal laten rijden en de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] laten pendelen tussen Schiphol en Utrecht Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

SLToilet schreef:Vanmorgen vond een zware botsing tussen een sprinter (serie 6600) en een vrachtwagen plaats bij Udenhout. Het betreft de spoorwegovergang bij de Brem, waar de vrachtwagen zich klemgereden had. Door de botsing is tot in de nacht geen treinverkeer tussen Tilburg en Den Bosch en ook de stations Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen worden de rest van de dag alleen bediend door bussen.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/trein-ram ... ~a8d8fe76/

Wat mij gelijk is opgevallen is dat op de betreffende overweg een geslotenverklaring geldt voor voertuigen langer dan 10 meter:
https://www.google.com/maps/@51.6011118 ... 6656?hl=en
Lengtebeperking klopt. Daar was in het verleden ook een apart bord voor. Natuurlijk wel de vraag of de wagen inclusief lading de 10m heeft overschreden.
PHS schreef:
SLToilet schreef:
PHS schreef:Gelukkig heeft de vrachtwagenchauffeur het overleefd.

Wat echter te triest voor woorden is, is dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] de hele dag tussen Bd en Tb wordt opgeheven. Je dupeert daarmee een flink aantal reizigers zonder dat het strikt noodzakelijk is. De NS maakt vandaag alweer een slechte beurt in Brabant nadat het gisteren geen bussen inzette bij de langdurige wisselstoring in Eindhoven.
Het gebeurt daar erg vaak dat als er een storing is tussen Tilburg en Den Bosch alle sprinters tot aan Breda worden opgeheven. Officieel vanwege een gebrek aan keercapaciteit en zo heb me erg vaak de les laten lezen, maar het getuigt wat mij betreft eerder van een gebrek creatief denkvermogen. En dat niet alleen. Gezien de storing tot 1:30 vannacht schijnt te duren kan ik me voorstellen dat vele reizigers nagelbijtend in de gaten houden of we morgen weer gewoon met de trein kunnen. Persoonlijk word ik in ieder geval heel nerveus hiervan gezien het gewicht van de afspraken die ik morgen heb.
Heb het vaak genoeg zelf meemaakt toen ik nog in Brabant woonde dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] werd geschrapt vanwege een storing tussen Tilburg en Den Bosch. Het argument van een tekort aan keercapaciteit op Tb klopt strikt genomen, alleen is het vreemd dat de NS vanaf Bd de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] laat doorrijden in plaats van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie]. Alsof Tbr en Gz niet bestaan. Waar nu in Bd de ruimte is om de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] te keren, kun je immers ook de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] laten keren, dat lijkt mij toch een veel betere oplossing.
De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] werd in verleden vaak als stoptrein ingelegd bij verstoringen, dat kan nu nog steeds zonder noemswaardige problemen, heb dat regelmatig zelf ook meegemaakt. Andere optie is de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie] en 3600 aan elkaar knopen (met stop op alle stations).
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

SLToilet schreef: (..)

Wat mij gelijk is opgevallen is dat op de betreffende overweg een geslotenverklaring geldt voor voertuigen langer dan 10 meter:
https://www.google.com/maps/@51.6011118 ... 6656?hl=en

Ja, maar dat verbodsbord staat er niet vanaf de doodlopende straatje.. Zou daar niet de bomenkweker kunnen zitten waar de chauffeur heeft geladen (of gelost?) Ik zie ook wel wat bandensporen op het wegdek, die kant op,

Chauffeur had geen traktie, naar eigen zeggen...
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... nt-meer-op
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

PHS schreef:De NS maakt vandaag alweer een slechte beurt in Brabant nadat het gisteren geen bussen inzette bij de langdurige wisselstoring in Eindhoven.
Nogal wiedes dat er geen bussen werden ingezet; voor een enorme verstoring zoals in Eindhoven heb je minstens 60 bussen nodig om iedereen enigszins fatsoenlijk te kunnen verplaatsen. Waar wil je die vandaan halen? Wat denk je dat er gebeurt als er een stuk of 5 tot 10 bussen rijden? Dat wordt één grote vechtpartij. En dan het volgende probleem; waar laat je die bussen naar toe rijden? Iedereen wil namelijk een andere kant op en er zijn liefst 3 richtingen die je uit kunt in Eindhoven. En rijden ze dan als stop- of als snelbus, want het zijn 6 verschillende lijnen die je aan moet doen. Met meteen een volgend probleem; bussen vanuit Eindhoven zijn prima voor afvoer van reizigers, maar die nemen ook weer nieuwe reizigers mee terug naar Eindhoven die daar stranden.

Crowd management, noemt men dat. Een keuze die je liever niet maakt, omdat je iedereen zo snel mogelijk weg wilt proberen te krijgen, maar als je bij voorbaat al weet dat businzet volkomen kansloos is, waarom zou je er dan aan beginnen? Dan is het ook een slechte beurt die je maakt ("NS zette veel te weinig bussen in!!1!"). Wanneer maakt NS volgens jou wel een goede beurt, eigenlijk?
playertwo schreef:De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] werd in verleden vaak als stoptrein ingelegd bij verstoringen, dat kan nu nog steeds zonder noemswaardige problemen,
Richting Roosendaal raak je in Breda de aansluiting op Intercity Direct kwijt en de aansluiting in Roosendaal op de IC naar Vlissingen komt onder druk te staan. Richting Den Bosch (wat in dit geval niet kan) kom je in de knel bij Vught aansluiting met ander treinverkeer en aansluitingen. Dat zijn wel noemenswaardige problemen. Series aan elkaar knopen is ad hoc geen optie; zowel materieel als personeel worden dan een chaos. Er zijn afspraken gemaakt om in dit geval de 6600 te verbussen, met het vele goederenverkeer op de lijn Tilburg-Breda v.v. kun je nu eenmaal niet gemakkelijk een extra kerende treinserie kwijt, daarin moeten keuzes gemaakt worden. Sommige reizigers worden er beter van, sommige minder.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Wanneer maakt NS volgens jou wel een goede beurt, eigenlijk?
De hesjtek #kudtns bestaat niet voor niets toch? *O* (A)
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Dat er niet zoveel bussen geregeld kunnen worden begrijp ik. Ik kan er alleen niet bij dat reizigers die kosten bij Arriva hebben gemaakt (omreizen via Venlo) dat niet terugkrijgen. Ze hebben al extra reistijd en dus extra kosten én kunnen ook niet gebruik maken van de 'regeling geld terug bij vertraging'. Dat is niet klantvriendelijk. Als ik van Utrecht via Den Haag naar Rotterdam moet omreizen vanwege een storing hoef ik ook niet extra te betalen.

Dit is ook niet direct een verwijt naar NS of Arriva, maar naar het systeem wat er gecreëerd is met verschillende vervoerders en het hele omcheckgeneuzel. Het zou helpen als het als 1 systeem wordt gezien en alle vervoerders helpen om de reiziger snel op zijn of haar bestemming te krijgen. Of het nu een geel, blauw of rood treintje is, of misschien zelfs een streekbus.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Mikos schreef:Nogal wiedes dat er geen bussen werden ingezet; voor een enorme verstoring zoals in Eindhoven heb je minstens 60 bussen nodig om iedereen enigszins fatsoenlijk te kunnen verplaatsen. Waar wil je die vandaan halen? Wat denk je dat er gebeurt als er een stuk of 5 tot 10 bussen rijden? Dat wordt één grote vechtpartij. En dan het volgende probleem; waar laat je die bussen naar toe rijden? Iedereen wil namelijk een andere kant op en er zijn liefst 3 richtingen die je uit kunt in Eindhoven. En rijden ze dan als stop- of als snelbus, want het zijn 6 verschillende lijnen die je aan moet doen.
Allemaal heel begrijpelijk, het blijft een lastige keuze om te maken. Ik wil nog wel even advocaat van de duivel spelen: Er wordt geen vervangend vervoer geregeld, dus wordt de reiziger overgeleverd aan Hermes en Arriva, die vervolgens uitpuilend naar de stations om Eindhoven rijden. Je maakt mij niet wijs dat het instappen in die streekbussen zonder opstootjes en akkefietjes verlopen is, bij een ander mag het dus wel.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik ben benieuwd wat NS dan wel als oplossing ziet. Afwachten en hopen dat de treinen op een gegeven moment weer kunnen rijden? Dan kun je er vergif op innemen dat die treinen ook overvol zijn.

Iets anders: waarom staan de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] ruim 7 minuten stil op Den Haag HS om vervolgens in Gouda net niet aan te sluiten op de IC's naar Utrecht? :N
Als de treinen in een keer door zouden rijden, had je in Gouda een perfecte overstap.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Mikos schreef:Wanneer maakt NS volgens jou wel een goede beurt, eigenlijk?
Ik denk op zo'n negen van de tien reizen, als ik zonder vertraging, rituitval of andere problemen mijn bestemming weet te bereiken. En begrijp me niet verkeerd, over het algemeen ben ik zeer tevreden over de NS. Wellicht vind je me nogal klagerig hier op het forum, maar dat kun je ook omdraaien: juist omdat de NS het meestal gewoon prima doet, heeft een bericht op de Alledaagse gebeurtenissen eigenlijk alleen nieuwswaarde als het misgaat op het spoor. Vergelijk het met een reis met DB Fernverkehr: daar is - helaas - de hoofdregel dat je vertraging oploopt en vervolgens je aansluiting mist, waardoor het nieuwswaardig is als je zonder problemen Duitsland heen komt. Mijn kritiek op de NS is dus erg relatief, je hoeft dus niet op de bres te springen voor je werkgever :wink:
Mikos schreef:Crowd management, noemt men dat. Een keuze die je liever niet maakt, omdat je iedereen zo snel mogelijk weg wilt proberen te krijgen, maar als je bij voorbaat al weet dat businzet volkomen kansloos is, waarom zou je er dan aan beginnen? Dan is het ook een slechte beurt die je maakt ("NS zette veel te weinig bussen in!!1!")
Ik ben bekend met het verhaal van crowd-management, maar ik vraag me af in hoeverre het klopt, omdat, zoals JordiBrabant aangeeft, er hoe dan ook bussen van Arriva en Hermes rijden. Je zou ervoor kunnen kiezen om enkel bussen te laten rijden waar geen alternatief busvervoer mogelijk is, of alleen op de intercityroutes, of alleen bussen om Eindhoven heen (bijv. Tilburg/Den Bosch-Weert/Helmond), of betere afspraken maken met de touringcar- en busbedrijven. Er zijn zo veel mogelijkheden, en ik heb niet de indruk dat die allemaal al zijn onderzocht. Op dit moment is het standaardplaatje bij grote verstoringen dat de NS geen bussen inzet. Dan maak je je er als NS wel heel makkelijk van af, want zeker dit soort grote verstoringen hebben een enorme impact qua aantal reizigers. Het lijkt me op de langere termijn ook slecht voor het vertrouwen in het spoor als de NS je bij wijze van spreken aan je lot overlaat.
Mikos schreef:
playertwo schreef:De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] werd in verleden vaak als stoptrein ingelegd bij verstoringen, dat kan nu nog steeds zonder noemswaardige problemen,
Richting Roosendaal raak je in Breda de aansluiting op Intercity Direct kwijt en de aansluiting in Roosendaal op de IC naar Vlissingen komt onder druk te staan. Richting Den Bosch (wat in dit geval niet kan) kom je in de knel bij Vught aansluiting met ander treinverkeer en aansluitingen. Dat zijn wel noemenswaardige problemen. Series aan elkaar knopen is ad hoc geen optie; zowel materieel als personeel worden dan een chaos. Er zijn afspraken gemaakt om in dit geval de 6600 te verbussen, met het vele goederenverkeer op de lijn Tilburg-Breda v.v. kun je nu eenmaal niet gemakkelijk een extra kerende treinserie kwijt, daarin moeten keuzes gemaakt worden. Sommige reizigers worden er beter van, sommige minder.
Precies daarom mij beter om de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] te keren op Bd en in plaats daarvan de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] naar Tb door te laten rijden. De overstap op de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Vs komt op Rsd niet in gevaar en de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] heeft in Bd een prima overstap op de [serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]. Alleen doorgaande reizigers tussen Rsd / Etn en Tb benadeel je met ca. tien minuten extra reistijd, maar dat lijkt mij verwaarloosbaar leed t.o.v. twee stations een hele dag niet per trein bedienen. Bovendien: reizigers vanuit Rsd en Etm naar Ht en verder moeten in Bd toch wachten op de [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Eindhoven Centraal1100[/serie], dus daar maakt het niet zo veel voor uit.

En daarnaast staat het gewoon ontzettend rottig om twee stations niet te bedienen terwijl er wel 4 intercity's langsrazen. Er is natuurlijk wel een reden voor, maar de gewone reiziger begrijpt het niet. De NS maakte hier echt geen vrienden mee, zeker omdat het bijna de hele dag duurde.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Toeval bestaat niet zou je zeggen, maar er is nu (weer) een aanrijding tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch, ditmaal ter hoogte van Biezenmortel -o-

De derde aanrijding op dit traject binnen één week.

Bron: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... ch-tilburg
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Mijn insteek is dan ook meer om wat achtergrondinformatie te geven dan voor mijn werkgever op te komen; er gaat genoeg mis waar reizigers helaas door gedupeerd worden, maar als er hier wat geroeptoeterd wordt wat ik nog enigszins kan weerleggen, dan doe ik dat graag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten