Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Het grootste deel van de openluchtstallingen is inderdaad weg. De bewaakte stallingen zijn over het algemeen de eerste 24 uur gratis, en een abonnement is niet heel duur.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Nou ja, ten opzichte van gratis is 75 euro per jaar (Db) toch nog wel redelijk wat als je het mij vraagt. :Y

Mocht je dat een te verwaarlozen bedrag vinden dan mag je dat natuurlijk altijd jaarlijks aan me overmaken *O*
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Ik snap dat mensen eerder 75 euro voor een jaar fietsstallen willen betalen in Ut dan in Db. In Utrecht is die betaalde fietsenstalling ook de enige plek waar je weet dat je fiets er na een week nog zal staan en dat is bij Driebergen toch minder het geval.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ als die studente slim is.. deelt ze gewoon haar fiets + stallingskosten met een forens die doordeweeks een fiets vanaf Zeist nodig heeft. :wink:
Vast wel een studente te vinden die op de Uithof studeert en graag binnendoor via Bunnik daarnaartoe wilt fietsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat een idioten zitten er heel soms tussen qua rijstijl bij Syntus... Gelukkig zijn het er maar een paar en is er meestal niet veel op aan te merken, maar vanmorgen werd het niet echt een comfortabel ritje met heftig optrekken en remmen en door de bochten scheuren. En dientengevolge ook bij een meer haltes dan ooit tijd afwachten om vervolgens alsnog met -5 :!: op De Klomp aan te komen. Zelfs nu in de best rustige voorjaarsvakantie is dat nog nooit gelukt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Hmm misschien even melden bij Noah? Die op Twitter alles doorgeeft aan de regio
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Chrysa »

Dan kan je het beter zelf op Twitter gooien. :p
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ferdinand schreef:Tjonge, wat een zeikstukje op de voorpagina van de Zeister Nieuwsbode van deze week. Een studente klaagt dat ze straks moet betalen om haar fiets neer te zetten bij het station. De studente studeert en woont in Eindhoven en bezoekt haar ouders in Driebergen elke 2 weken. Haar fiets staat dus gemiddeld 2 weken lang op Driebergen-Zeist en ze moet hiervoor straks gaan betalen.

Het nieuwe beleid zou studentonvriendelijk zijn. Ze denkt daar vervolgens totaal niet bij dat die fietsenstalling erg snel vol is als iedereen die fiets zo lang daar gratis laat staan en zouden er nou echt zo veel studenten zijn met hetzelfde probleem? Ze heeft gratis OV in het weekend, ze pakt maar gewoon de bus. Dan hoef je je ook niet meer in te spannen.
Dan pleur je je fiets toch in een dichtbijzijnde wijk? Of wil ze dat mensen gratis haar fiets gaan bewaken?
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Er zijn gemeentes waar ze dat met genoegen doen dus om nou te doen alsof dat zo’n volstrekt idiote verwachting is...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef:Wat een idioten zitten er heel soms tussen qua rijstijl bij Syntus... Gelukkig zijn het er maar een paar en is er meestal niet veel op aan te merken, maar vanmorgen werd het niet echt een comfortabel ritje met heftig optrekken en remmen en door de bochten scheuren. En dientengevolge ook bij een meer haltes dan ooit tijd afwachten om vervolgens alsnog met -5 :!: op De Klomp aan te komen. Zelfs nu in de best rustige voorjaarsvakantie is dat nog nooit gelukt.
Haha ik weet wie dat geweest is. Ik had laatst nog een discussie met hem over dat ik de rijtijden van vrijwel alle lijnen (in ieder geval bij ons in de late dienst, overdag klopt het wellicht beter) te krap vond. Toen zei hij ''nee joh, die zijn zó ruim dat je haast achteruit moet rijden''. Toen ik vroeg hoe hij dat voor elkaar kreeg zei hij ''gewoon de rotondes rechtdoor oversteken'' en ''de ritprijs is niet voor niets zo goedkoop, als de reiziger comfortabel wil reizen moet 'ie maar een taxi nemen''. Juist ja :')
Jouw verhaal doet mijn beeld van zijn rijstijl nog maar eens bevestigen :X _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

teun schreef:Er zijn gemeentes waar ze dat met genoegen doen dus om nou te doen alsof dat zo’n volstrekt idiote verwachting is...
Ik ken veel gemeentes die voor 24 uur of 48 uur je fiets gratis bewaken, maar nog geen een die het voor langduriger doet.
Tom98 schreef:
Daniel schreef:Wat een idioten zitten er heel soms tussen qua rijstijl bij Syntus... Gelukkig zijn het er maar een paar en is er meestal niet veel op aan te merken, maar vanmorgen werd het niet echt een comfortabel ritje met heftig optrekken en remmen en door de bochten scheuren. En dientengevolge ook bij een meer haltes dan ooit tijd afwachten om vervolgens alsnog met -5 :!: op De Klomp aan te komen. Zelfs nu in de best rustige voorjaarsvakantie is dat nog nooit gelukt.
Haha ik weet wie dat geweest is. Ik had laatst nog een discussie met hem over dat ik de rijtijden van vrijwel alle lijnen (in ieder geval bij ons in de late dienst, overdag klopt het wellicht beter) te krap vond. Toen zei hij ''nee joh, die zijn zó ruim dat je haast achteruit moet rijden''. Toen ik vroeg hoe hij dat voor elkaar kreeg zei hij ''gewoon de rotondes rechtdoor oversteken'' en ''de ritprijs is niet voor niets zo goedkoop, als de reiziger comfortabel wil reizen moet 'ie maar een taxi nemen''. Juist ja :')
Jouw verhaal doet mijn beeld van zijn rijstijl nog maar eens bevestigen :X _O-
Die krijgt hopelijk binnenkort een gesprekje met zijn teamleider.
Wel jammer dat de enkele chauffeur die veel te hard rijdt meestal verantwoordelijk is voor het volledig vermijden van bussen in bepaalde straten.
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

sirvinniei schreef:Ik ken veel gemeentes die voor 24 uur of 48 uur je fiets gratis bewaken, maar nog geen een die het voor langduriger doet.
Helmond in ieder geval, helaas wel maar op één van de stations (en een aantal locaties in het centrum).
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

sirvinniei schreef: Die krijgt hopelijk binnenkort een gesprekje met zijn teamleider.
Wel jammer dat de enkele chauffeur die veel te hard rijdt meestal verantwoordelijk is voor het volledig vermijden van bussen in bepaalde straten.
Dan zullen er eerst klachten ingediend moeten worden. Ik ga uiteraard niemand verlinken intern, dus zolang er geen passagiers een klacht indienen weet de teammanager van niets.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De uitdaging om een klacht over lijn X80 in te dienen, het fantastische klantenserviceformulier van Keolis biedt namelijk de keuze X80 in een dropdown aan maar geeft vervolgens bij de volgende stap aan dat er een ongeldig lijnnummer ingevoerd is, had ik voor thuis bewaard :P
Er is namelijk nog een tweede uitdaging: als ik in plaats van X80 lijn 80 zou selecteren dan kan ik m'n instaphalte niet kiezen, want dat is nou net de enige halte in Amersfoort waar X80 wel en 80 niet komt :wink:

(En het zal inderdaad een collega van je zijn Tom98, want ik blijk momenteel alleen in bussen op Edese omlopen te reizen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dan kies je een andere? :')

Er is vast ergens een veld waar je daadwerkelijk wat kan tieperen en dus kan uitdedoekendoen dat hun formulier kudt is :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Da's niet altijd een optie, zo heb ik ook eens een klacht in moeten dienen over een bus die de verkeerde route reed en dus juist m'n instaphalte oversloeg. Dan is het wel handig om die halte ook te kunnen kiezen.

De klacht dat het formulier niet werkt voor lijnen waar een letter in voorkomt had ik allang ingediend overigens. Sindsdien hebben ze die keuzegestuurde dropdowns is is de bug niet meer te omzeilen (eerder kon je gewoon 80 intypen en dan een halte van X80 intypen)
Valt me nog mee overigens dat er nog niemand bij Keolis af is gaan vragen waarom ze zo weinig klantreacties in Almere krijgen, daar lijkt me een lijnnummer kiezen met deze bug een nog wat grotere uitdaging bij gebrek lijnen zonder letter in veel gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

030-2492058 voor klachten over de website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

"...er volgt nu een keuzemenu..."

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door umbusko »

"Voor klachten over het klantenserviceformulier, toets X." (A)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

"Voer het lijnnummer in van de bus waarmee u heeft gereisd" :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Kom kinders, we leven in 2020. Tegenwoordig kun je dat soort dingen inspreken en dan doet de kompjoeter z'n best dat te begrijpen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow, hij is nog mooier zie ik nu... als je in de dropdown X80 kiest is het lijnnummer ongeldig, maar als je vervolgens in het lege vak alsnog X80 intypt accepteert hij het lijnnummer wel :roll:

Over lijn 87 en 201 zullen trouwens wel weinig klachten binnenkomen, want die staan überhaupt niet in het keuzemenu _O-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef: (En het zal inderdaad een collega van je zijn Tom98, want ik blijk momenteel alleen in bussen op Edese omlopen te reizen)
Juist, en laten wij nou van onze vestiging precies kunnen zien wie op welke dienst zit 8-) daarom weet ik ook wie het was (A)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Mag dat allemaal wel van de AVG? :o
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ dat je van een collega kan weten waar deze zich tijdens werktijd bevind?

Ik denk het wel.. anders hebben veel (transport)bedrijven een probleem, denk ik. Op kantoor kunnen ze mij, als de wil er is, de hele dag volgen middels de GPS. :wink:

Vandaag werd ik zelfs na-gebeld.. nadat ik een actie in de boardcomputer had afgerond.. Of ik dat écht wel had uitgevoerd.. (A)
Eh,. ja.. > nou, dan kon het 'volgende vinkje' gezet worden in het systeem.. :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten