Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 628
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor gkw1969 » do 27 feb 2020, 15:44

sirvinniei schreef:https://www.detoren.net/detoren/nieuws/twenterand/meer-bussen-van-dedemsvaart-naar-zwolle
Dus (minimaal):
29: Zwolle-Dedemsvaart (hov): ma-za 4x per uur zo/avond 2x per uur (2 extra ritten in aansluiting op nachttreinen)
129: Dedemsvaart-Coevorden ma-vr 1x per uur spits 2x per uur? (B-lijn)
30: lus Heemsen verdwijnt, extra ochtendrit hoogeveen-hardenberg, uurdienst in het dal?
649: 4x per uur in middagspits


Het rondje Heemse is al tientallen jaren onderbezet. Je reed hier voornamelijk voor de ouderen in het bejaardenhuis daar. Het was als chauffeur altijd wel een leuke uitdaging het rondje te maken(er was niet al te veel ruimte) maar om nou te zeggen dat je elke rit passagiers had... nee.
Voor de rest begrijp ik ook de knip van lijn 29 in Dedemsvaart. Hier verwacht ik 1x per uur een gewone doorkoppeling 29-129 in de omloop.
When you're tired of London, you're tired of life

sirvinniei
Berichten: 2591
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » do 27 feb 2020, 15:50

29 wordt met hov materieel gereden en de stalling is in Dedemsvaart. Ik denk dat die omlopen (qua materieel) los van elkaar blijven.
Ik heb geen onderschrift

teun
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor teun » do 27 feb 2020, 17:17

Gaan de 83 en/of 649 eigenlijk ook in de nieuwe HOV lijn geïntegreerd worden of is daar nog niks over bekend?

sirvinniei
Berichten: 2591
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » do 27 feb 2020, 17:57

649 rijdt alleen in de spits en valt dus niet onder HOV. 83 Wordt niet genoemd.
Ik heb geen onderschrift

flipje
Berichten: 1170
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor flipje » vr 28 feb 2020, 15:59

teun schreef:Gaan de 83 en/of 649 eigenlijk ook in de nieuwe HOV lijn geïntegreerd worden of is daar nog niks over bekend?

Lijn 83 en lijn 649 blijven rijden naast de 'nieuwe' HOV lijn 29.

berend31
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 feb 2020, 17:15

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor berend31 » vr 28 feb 2020, 17:58

Wordt lijn 83 nu ook geüpgraded zodat die ook ‘s avonds en in het weekend rijdt, aangezien in het PvE staat dat het een A-lijn is?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 02 mar 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige qutoe voorgaand bericht verwijderd

pepijn
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 jan 2020, 10:51

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor pepijn » ma 02 mar 2020, 18:19

de website van RRReis is sinds gisteren live. hier wordt de komende tijd alle info op geplaatst.
https://www.rrreis.nl/

sirvinniei
Berichten: 2591
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » ma 02 mar 2020, 18:37

interessant
Vanaf 13 december rijden er vrijwel alleen nog elektrische bussen in de regio IJssel-Vecht. Zowel in de streek als in de steden. In enkele gevallen rijden we met een aantal dieselbussen die voldoen aan de strengste normen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de huidige Capacity-bussen (XXL bussen) die rijden op lijn 9 tussen Zwolle station en Deltion en de groengasbussen op lijn 84 en 88 in Ede.

Groot materieel wordt dus gewoon gehouden. Staat niks over ander materieel van uitstromende regio's.

Offtopic: dit is de eerste keer dat ik een getypte 'ij' aan elkaar heb gezien.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3405
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » ma 02 mar 2020, 18:43

De CNG geledes uit Ede gaan ook mee over volgens een van de documenten die ik ooit over de concessie heb gezien. Oeps, te snel gelezen. :oops:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 02 mar 2020, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5948
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Milco » ma 02 mar 2020, 18:44

In het bericht boven dat van jou staat inderdaad dat de groengasbussen van lijn 84 en 88 mee overgaan.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-05-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ovVeluwe » ma 02 mar 2020, 18:51

Neem aan dat ze ook de 54xx bussen wel houden voor in Ede en enkele Citaro's of Amba's als reserve. Zou het materieel wat start in bijvoorbeeld Deventer dan later naar IJsselmond gaan? Of wellicht bestellen ze later meer bussen bij.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5948
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Milco » ma 02 mar 2020, 19:04

Ik ga er vanuit dat er zowel in 2021 als 2023 bussen worden bijgesteld met de overname van Lelystad resp. IJsselmond.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-05-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4429
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » ma 02 mar 2020, 19:11

Weet niet wat ze met Veluwe zuid gaan doen, maar Deventer starten ze wel gelijk met elektrische bussen aangezien deze daarna direct kunnen doorschuiven naar IJsselmond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ovVeluwe » ma 02 mar 2020, 19:28

Wellicht wordt de corridor Apeldoorn-Arnhem ComfortRRReis en worden deze later ook doorgeschoven naar IJsselmond. Ik kan me ook voorstellen dat ze de bussen uit Deventer ook naar Lelystad willen doen in 2021.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4429
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » ma 02 mar 2020, 19:42

Deventer zit er nog tot december 2023 bij. Dus ga ik er vanuit dat ze niet naar Lelystad maar naar IJsselmond gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4429
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » wo 04 mar 2020, 19:39

https://www.ovpro.nl/bus/2020/03/03/keo ... -reiziger/

Keolis wil in IJssel-Vecht het MaaS concept introduceren door onder andere hun KeoBike verder uit te gaan rollen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33899
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor Daniel » wo 04 mar 2020, 20:38

Niet introduceren, maar faciliteren. De concessie staat namelijk geen aanbod van alternatieve mobiliteitsdiensten toe, alleen vraagafhankelijke lijnen (zoals de huidige Kolibrie) mag de vervoerder zelf aanbieden.
Vandaar ook het platform zoals dat in het artikel van OVpro benoemd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ovVeluwe » vr 13 mar 2020, 16:34

Met nieuwe lijn kan Epe eindelijk met bus naar Noord-Veluwe: kwartier minder reistijd
De barrière in het openbaar vervoer tussen Epe en de Noord-Veluwe wordt doorbroken. Buslijn 170 wordt zo goed als zeker verlengd tot aan station 't Harde. De doorsteek betekent vanaf december een kortere reistijd richting Amersfoort. ,,Hier is lang voor gevochten.”

PREMIUM:https://www.destentor.nl/epe/met-nieuwe-lijn-kan-epe-eindelijk-met-bus-naar-noord-veluwe-kwartier-minder-reistijd~a9ce81e6/

Voor Nunspeet was meer potentie (had ook mijn voorkeur) maar de afstand naar 't Harde is korter. Eindelijk krijgt mijn dorpje een goede verbinding erbij. *O* *O*

sirvinniei
Berichten: 2591
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » vr 13 mar 2020, 16:52

Tot 14 december. Op die dag gaat de nieuwe dienstregeling in en rijdt buurtbus 170 tussen Twello en Epe op werkdagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat door naar station 't Harde

Wordt het een buurtbus of is dit een foutje?
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor ovVeluwe » vr 13 mar 2020, 17:11

Lijn 170 rijdt wel met buurtbusjes regelmatig, staat op de busjes die uit Twente komen ook op de bus (zoals op de foto van het artikel). Maar het is wel een reguliere buslijn uitgevoerd door Noot. Kan bij de media voor verwarring veroorzaken.

TLP
Berichten: 992
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor TLP » vr 13 mar 2020, 22:10

Hoewel uit onderzoek blijkt dat een bus naar station Nunspeet meer ‘potentie’ heeft, is op advies van Keolis voor 't Harde gekozen. Daar komen treinen uit beide richtingen vrijwel tegelijkertijd aan en dat geeft een betere aansluiting op lijn 170.

Huh? Vanaf 't Harde vertrekken treinen om .22/.52 en 06./.36, terwijl dit vanaf Nunspeet om .12/.42 en .16/.46 is. Hoezo betere aansluiting vanaf 't Harde... :roll:

sirvinniei
Berichten: 2591
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor sirvinniei » vr 13 mar 2020, 22:15

Kan je dus met een korte kering perfect aansluiten op de treinen richting Amersfoort.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4429
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor cassie127 » do 19 mar 2020, 11:45

Waarschijnlijk zal Rocov gelderland ergens in de komende dagen hun adviezen over het vervoersplan online zetten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

BrengMe
Berichten: 1973
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor BrengMe » do 19 mar 2020, 16:13

Ik verwacht van niet. Volgens de planning die Keolis naar ons gestuurd heeft zijn de eerste besprekingen puur om eventuele noodzakelijke wijzigingen in beeld te brengen, en is er nog geen sprake van een 'definitief concept'. Dat is naar verwachting eind april gereed. Pas in mei zal Keolis officiëel een adviesaanvraag doen. Al ben ik benieuwd in hoeverre deze planning nog haalbaar is nu het dagelijks leven compleet op de kop staat. Wij (ROCOV Overijssel) zouden deze week met Keolis om de tafel gaan zitten om het plan te bespreken, maar dat is nu door de coronacrisis niet doorgegaan.
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

SuperGhost
Berichten: 3186
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Berichtdoor SuperGhost » do 19 mar 2020, 18:44

Videobellen werkt prima hoor :wink:


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten