OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

De reden dat de ICE's niet meer reden en ook de CNL/EN aanvankelijk niet konden rijden was omdat post Duisburg en Emmerich de treindienst hadden gestaakt, ook de 140 serie was niet meer welkom. Wel heeft er een trein uit de 140 serie tegen 20.00 als ''ICE'' gereden met 9 bakken en 2 loc's naar Keulene vanuit Amsterdam centraal.

Rondom Amsterdam werd om 13.15 de treindienst in zijn geheel gestaakt tot 15.15 ongeveer. Daarna heb ik alle treinen maar zelf omgeroepen, Tuffy uitgezet, en alle CTA's met de hand bediend, zodra het personeel compleet was riep ik de betreffende trein om, zodat verkeerde reisadviezen zoveel mogelijk voorkomen kunnen worden.
Warbij gold dat de t2600 als stoptrein pendelde tussen Amsterdam en Hoofddorp, de t4600 als enige de Flevo bediende en de t5800 Amsterdam- Amersfoort. Naar Haarlem waren het de t5400 en t4800 en naar Alkmaar werd er zowel met de t4000 gependeld tussen Alkmaar en Amsterdam als met de 29700 serie tussen Utrecht en Alkmaar, die laatste was dan ook de enige serie die Amsterdam- Utrecht reed als stopper. De t4500 pendelde tussen Hoorn en Amsterdam. Na een tijdje ging dat best redelijk zo, en werd er naar verhouding aardig gereden, bijna alles reed wat ik hierboven noemde.

Ik weet niet of ik er een apart topic in het fotogedeelte voor moet aanmaken(is niet echt reportage, maar meer een sfeerimpressie van vandaag), maar heb enkele foto's gemaakt nog op Amsterdam centraal voor ik begon met werken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zelfs onder de kap ligt er aardig wat sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

Vandaag rijdt de s800 niet vanuit Maastricht, de serie s6800 rijdt als stoptrein Maastricht-Eindhoven v.v. (NS rijdt dus ook niet van/naar Maastricht Randwyck). Overigens heb ik vanmorgen maar één NS-trein gezien in Maastricht: de t6826, op vertrektijd van de t6828 was nog geen materieel aanwezig.
Laatst gewijzigd door Marc op ma 21 dec 2009, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

ICE t123 gaat vandaag met vervangend materieel rijden tot aan Keulen, meldt Hispeed. Weer een trein uit de s140 als ICE?
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

weet iemand of de heuvelland lijn nog rijd?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

Alles op de Heuvellandlijn rijdt keurig op tijd.
Laatst gewijzigd door Marc op ma 21 dec 2009, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Die rijdt gewoon ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Het is best lullig misschien, maar Diemen is juist een van de weinige stations waar totaal geen stoppende treinen zijn geschrapt, gewoonweg omdat er niet geschrapt kan worden. Het rijdt ook gewoon, weliswaar met een beetje vertraging, maar het rijdt gewoon door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Miss
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 dec 2009, 14:17

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Miss »

Hellup....
Wie weet of het redelijk te doen is vanuit den bosch naar haarlem....
ik weet dat de intercity niet rijdt... maar stoptrein naar utrecht en dan daar overstappen?
iemand vandaag gedaan toevallig? Ik moet met een kleine man van 2... :(
en auto is geen optie..... :| iemand ervaringen?!
Thnx alvast voor de replies
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Alleen reizen als het echt moet, verder moet je nu 2x overstappen. Meest snelle optie is momenteel via Leiden (aldus de planner). :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Miss
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 dec 2009, 14:17

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Miss »

hmmm :(
Ja... ik 'moet' eigenlijk wel... maar vind dit idd wel too much...
Dan moet ik ook nog de bus ( :neg: ) naar station nemen... heb ik vrijdag zowat 1,5 uur over gedaan (normaal 15 min max)...
Thnx voor reaktie! Wist niet dat er ook alternatieven werden gegeven.. :mrgreen: had nog niet eens gekeken!
Greetz
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Eehh.. Waar gaat die trein van 15.23u heen? :mrgreen:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Naar Wiltn, dat zie je toch? :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dat is de afkorting van Willemstunnel.
is de tunnel tussen R'dam Blaak en CS
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

--Stefan-- schreef:Dat is de afkorting van Willemstunnel.
is de tunnel tussen R'dam Blaak en CS
Oh, lol. Thanks, wist ik niet. Ja, dat de Willemstunnel bestond wel, maar niet dat het om de stoptrein naar de Willemstunnel ging. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

Lieve mensjens van de NS. Als jullie schrappen in de treindienst en dat al een dag vantevoren weten, hoeveel moeite is het dan om de treinen die wel rijden met voldoende materieel te rijden? Een losse V in de s5500: het is dat het nog geen spits is...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

15:32 door Utrecht Overvecht uit Amersfoort richting Utrecht C: een s140-compositie met loc voor en loc achter...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Cookie »

Vandaag een uurtje langer over Gn-Ed gedaan. In Zwolle bleek dat Zl-Dv gestremd was door een wisselstoring, dus de stopper naar Amf maar gepakt (IC's reden niet daar) en daarna de Valleilijn.

Ook vandaag weer gratis koffie/thee trouwens, tevens netjes dat de weekend-OV vandaag ook gewoon geldig is bij NS! :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Lieve mensjens van de NS. Als jullie schrappen in de treindienst en dat al een dag vantevoren weten, hoeveel moeite is het dan om de treinen die wel rijden met voldoende materieel te rijden? Een losse V in de s5500: het is dat het nog geen spits is...
Het schijnt moeilijk te zijn om vooruit te kijken bij een bedrijf wat van de overheid geweest is :wink:.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Je hoeft niet eens vooruit te kunnen kijken, in die zin dat je geen inschatting hoeft te maken van de reizigersaantallen. Je bent al hard aan het knippen gegaan in je dienstregeling, waarna het minste wat je kan doen is, op volle sterkte de treinen rijden die je wel inlegt. Dat betekent dus op volle perronlengte. Dan nog zal er mat overblijven dat defecten kan overnemen, maar loop je tenminste niet tegen het feit aan dat er ook nog eens mensen achterblijven vanwege een te kort treintje.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

Mij viel op dat overal verrijdbare digitale informatie borden waren gezet, met de tekst erop aangepaste dienstregeling vanwege het weer.
Met ernaast twee medewerkers om je de goede richting te wijzen.


Maar het moet toch mogelijk zijn om op die verrijdbare digitale borden de aangepaste dienstregeling te tonen? dan kunnen die medewerkers iets zinnigs gaan doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Die medewerkers doen nu toch iets zinnigs? Overigens moeten die borden met de hand worden ingesteld, dus daar kan je niet zomaar de dienstregeling op zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Er is bijna geen dienstregeling. En voor de treinen die wel rijden kan je toch gewoon op het scherm kijken dat op elk station hangt?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Nee want dat toont dat er geen reisinformatie beschikbaar is. In Dordrecht stonden overigens wel 4 servicemedewerkers onder dat bord, werd de aangepaste dienstregeling omgeroepen en werd bovendien elk halfuur de stoptrein naar Rotterdam Centraal danwel Roosendaal aangekondigd.

Rond 14.00 uur kwam er hier trouwens een getrokken trein langs met rood/witte DB-achtige rijtuigen richting Lage Zwaluwe. Meer details weet ik ook niet, zag 'm van een afstandje boven een geluidsscherm uit steken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

Reiziger Ddrs schreef:Nee want dat toont dat er geen reisinformatie beschikbaar is. In Dordrecht stonden overigens wel 4 servicemedewerkers onder dat bord, werd de aangepaste dienstregeling omgeroepen en werd bovendien elk halfuur de stoptrein naar Rotterdam Centraal danwel Roosendaal aangekondigd.

Rond 14.00 uur kwam er hier trouwens een getrokken trein langs met rood/witte DB-achtige rijtuigen richting Lage Zwaluwe. Meer details weet ik ook niet, zag 'm van een afstandje boven een geluidsscherm uit steken.
in sittard, heerlen en maastricht stonden echt van die digitale borden op wieltjes.


De medewerkers kunnen nuttig dingen gaan doen zoals assisteren bij de prorail storings teams en of assisteren bij de planning.

NUTTIGE DINGEN, een aangepaste dienstregeling(of zoals in sittard 3 treinen) kan ik gewoon van het digitale bord aflezen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

De medewerkers kunnen nuttig dingen gaan doen zoals assisteren bij de prorail storings teams en of assisteren bij de planning.
Een service medewerker weet heus niet hoe je in een relaiskast moet sleutelen om een storing aan sein en of wissels te verhelpen. :roll: Ook plannen is natuurlijk een heel andere discipline en vergt weken opleiding. Beetje onzinnige opmerking dit.
Wubbo schreef:Lieve mensjens van de NS. Als jullie schrappen in de treindienst en dat al een dag vantevoren weten, hoeveel moeite is het dan om de treinen die wel rijden met voldoende materieel te rijden? Een losse V in de s5500: het is dat het nog geen spits is...
Stoptreinen Hoorn- Amsterdam met 10 bakken IRM is goed te doen, zag ook een DDm1 setje rijden. Ook 12 bakken in de stopper Alkmaar- Amsterdam is best aardig bemeten voor een vakantiespits. (past alleen niet overal langs de perrons)
Kennelijk scheelt dat erg per regio.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 21 dec 2009, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten