Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Zeker ook allerlei plas- en poepklachten omdat het onder de kap nooit regent :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Dan gaat het nog wel even duren voordat spoor 4 weer in dienst komt... :o
Bedankt voor de toelichting! :pos:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff »

Wat zijn dit nou weer?
Afbeelding
Voor de duidelijkheid: ik heb het over de witte plaatjes die op/tussen de spoorstaven zitten, en de zwarte blokken die er al langer zijn. Mocht de foto niet duidelijk zijn: de zwarte blokken zitten alleen aan de kant van Spoor 1 op Ahp, en de witte plaatjes zijn voorzien van een uitstaand "driehoekje" waarop op de beide uitstaande zijden een afbeelding als onderstaand staat.
Afbeelding
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Is dat niet voor metingen, dat ze kunnen zien of twee zaken ten opzichte van elkaar verplaatsen? Zie je ook wel eens bij bouwprojecten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Volgens mij wel ja, en die blokken zijn om de geluidsoverlast te beperken
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, raildempers heten die dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

dennistd schreef:Is dat niet voor metingen, dat ze kunnen zien of twee zaken ten opzichte van elkaar verplaatsen? Zie je ook wel eens bij bouwprojecten.
Inderdaad, dat zijn reflecterende meetpunten waar landmeters hun apparatuur op richten. Om bijvoorbeeld te kunnen meten of het spoor verzakt is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Sinds wanneer is het zo dat je met een abonnement in combinatie met een internationaal ticket in moet checken?

Ik kreeg net een redelijke preek van de Mikos van dienst namelijk, en volgens hem "is dat altijd al zo" en is het "onzin dat dat anders is geweest, want overal staan paaltjes"
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Dat is niet zo, zie dit topic bij de NS Community en dan vooral de tweede pagina.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou dan even vragen waar ik moet uitchecken.... Als hij met een plausibel antwoord komt... prima. Anders "I think the fuck not".
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Over sommige dingen mag de NS het personeel wat beter inlichten. Treinpersoneel is ook niet altijd op de hoogte dat als je de laatste bus/tram/trein/metro verbinding naar huis niet meer gaat halen door vertraging bij de NS je recht hebt op een taxi naar huis. Toen ik daar gebruik van wou maken moest ik treinpersoneel van 2 verschillende treinen even aansporen om toch maar even te gaan bellen omdat ze zeiden dat die regeling helemaal niet bestond.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

De klantenservice is 24/7 bereikbaar, dus die kun je altijd zelf nog bellen :Y

En wat is precies je vraag trouwens? (A)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Klantenservice verwijst je gewoon door naar het treinpersoneel. Want die had ik in eerste instantie ook gebeld :wink:

En het was inderdaad geen vraag maar een reactie op jouw bericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Bestaat er in Duitsland ook zoiets als een IC/ICE-toeslag? Kun je / mag je bijvoorbeeld een dag op een Länderticket reizen en een toeslag kopen om een bepaald traject met een intercity af te leggen? Ik meende het in Bremen wel eens op de automaat te hebben gezien, want ik overwoog om per IC naar Hamburg te gaan om zo tijd te besparen. Op de site van de DB kan ik het alleen niet zo gauw vinden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Nee. Alleen als in het Länderticket een regeling is opgenomen dat je ook het Fernverkehr mag gebruiken kan dat, maar verder zijn geen regionale tickets geldig in het Fernverkehr, en zijn de twee tarieven volledig onafhankelijk van elkaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Die zijn er niet. Wel kan je op sommige trajecten regionale tickets gebruiken voor de IC of ICE.

Zo mag je met het QDL en Niedersachsenticket gebruiken maken van de IC’s op het traject Bremen - Leer - Norddeich Mole en Emden Hbf - Emden Aussenhafen.

Met het QDL en het Baden-Württembergticket mag in de IC’s tussen Stuttgart Hbf en Konstanz.

Het Brandenburg-Berlin-Ticket is op onderstaande trajecten in de genoemde treinnummers geldig (QDL is hier niet geldig):
Berlin - Bernau - Eberswalde - Angermünde - Prenzlau
ICE: 1531, 1712, 1714
IC: 1924, 1970, 2422, 2424, 2426, 2428

Prenzlau - Angermünde - Eberswalde - Bernau - Berlin
ICE: 1713, 1729, 1736
IC: 1932, 2325, 2421, 2423, 2426, 2428

Potsdam - Berlin - Lübben - Lübbenau - Cottbus
IC: 1031, 2431

Cottbus - Lübbenau - Lübben - Berlin - Potsdam
IC: 1002, 2432
Tussen Rostock en Rügen zijn reguliere nahverkehrstickets geldig in treinen van DB Fernverkehr, maar het Mecklenburg-Vorpommernticket, Schleswig-Holstein-Ticket en QDL zijn nadrukkelijk uitgesloten, evenals vervoersbewijzen van de VVR.

In de VBN zijn er toeslagen te koop om bij tickets die 7 dagen of langer geldig zijn gebruik te kunnen maken van Fernverkehr tussen Bremen en Diepholz en Bremen en Verden (beide v.v.).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Van welke regios worden er nog lijnennetkaarten geprint?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Bij Keolis nog van alle regio's, waarbij Almere alleen in de lijnfolder zit. En verder nog bij GVB, RET, Arriva in Friesland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Limburg (mogelijk ook Lelystad). Bij Connexxion nog in Arnhem-Nijmegen, Regio Eindhoven, Zeeland. Qbuzz heeft ook nog lijnennetkaarten voor DMG En GD. Verder zou ik het niet weten. Bij Connexxion kun je eventueel nog navragen of ze nog gedrukte lijnennetkaarten van Noord-Holland versturen. Dat hebben ze de afgelopen jaren nog wel gedaan, maar ik weet niet of ze dat nog doen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Hartstikke bedankt! Ook van syntus utrecht? Van NHN en Haarlem-IJmond kan je aanvragen bij connexxion, Waterland wordt ook nog geprint.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Tom98 »

Zeker heeft Syntus Utrecht lijnennetkaarten. Ik heb er nog wel eentje liggen thuis. DM maar als je interesse hebt, krijg je die van Twente er ook bij 8-)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Ik neem aan dat je de kaart van Utrecht dus kan ophalen bij het servicepunt in Amersfoort, maar waar kan je die van Midden-Overijssel halen?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Tom98 »

De kaarten liggen voor ons chauffeurs op de vestigingen. Dus van Utrecht heb ik hem in Ede gepakt en voor Twente in Almelo. Geen idee of de servicepunten ze uitgeven. Zo ja, dan vragen ze waarschijnlijk een euro per stuk. Voor Midden-Overijssel gok ik dat je naar Zwolle moet, maar zeker weet ik het niet. Wellicht weet iemand anders hier dat.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Hele impulsieve korte vraag:

In welke treinen rijden de M7 rijtuigen van de NMBS nu? Iets voor iets spontaans wat ik wil doen vandaag :@
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De 7445 (Visé 06:35 - Braine-le-Comte 08:42) en 8446 (Brussel-Zuid 17:47 - Visé 19:00). Tussen de I11-rijtuigen en de loc als het goed is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Top fijn! Dankjewel Suus :pos: :D dan spring ik zo de trein naar België in :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten