Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PBO01
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 22:25

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door PBO01 »

De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ben je mooi op tijd voor de volgende :X _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
PBO01
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 22:25

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door PBO01 »

Haha dat zeker :@

Ik zag vanmiddag, omstreeks 14:50, een ongestickerde Setra van Syntus Utrecht voorbij rijden op de Uithof, richting Rijnsweerd/Utrecht. Helaas geen kenteken kunnen spotten... :cry:
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Meltrain schreef:
PBO01 schreef:De U-Link lijnen 50 en 34 zijn echt geen fijn aansluitende lijnen op elkaar... De 34 rijdt het perron af als de 50 erop komt rijden, handig die overstap _O-
Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Lijn 50 heeft een hogere frequentie, maar het idee is juist dat alle ritten vanaf de heuvelrug en verder aansluiten op de 34. Die vertrekt in theorie 3 minuten na aankomst 50, maar de 50 heeft nog wel eens wat meer vertraging dan dat, en dan ben je weg. "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?

Ik dacht juist dat die 34 voor de instappers in bus 50 in Zeist bedoeld was.
PBO01
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 22:25

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door PBO01 »

Meltrain schreef: Je kunt toch aan de chauffeur vragen of hij wil vragen of lijn 34 even wil blijven wachten? (A)
Ja dat is zeker een mooie oplossing en de buschauffeurs zijn zeker bereid dat te doen! Maar het is niet helemaal foutloos ;)


Namelijk:
Tom98 schreef:Dat kan, mits minimaal 5 minuten (liefst 10) van tevoren aangevraagd. Wij (Syntus) kunnen elkaar onderling oproepen met de mobilofoon, maar wij kunnen niet met U-OV praten. Dat moet dus via onze verkeersleiding (KRC) die dan de verkeersleiding van U-OV belt, en die belt weer met lijn 34 om te vragen of hij kan wachten. Daar zit logischerwijs gewoon tijd tussen, dus als het ruim op tijd wordt aangevraagd kunnen we vaak iets regelen.
TimoD schreef: "Ooit" (Soon™) komt er systeem waarmee er via de boordcomputer gecommuniceerd kan worden over overstappen, maar voordat dat zover is moet het inderdaad zoals Tom aangeeft via de verkeersleiding. Dat kost tijd en gaat nogal eens mis. Er zijn chauffeurs die standaard even wachten als de 50 wat vertraging heeft, maar dat gebeurt lang niet altijd... En ja, dan gaan mensen dus toch lekker over Utrecht Centraal of Oorsprongpark reizen (en geef ze ongelijk). :)
Doordat alle handelingen samen best wel wat tijd kosten, gaat het inderdaad ook nog wel eens mis.

Meltrain schreef: Maar lijn 50 heeft ook een hogere frequentie, dus het is best logisch dat niet alle ritten van lijn 50 een goede overstap op lijn 34 hebben.
Nee klopt dat is inderdaad te begrijpen en het is ook lastig te plannen i.v.m verkeer. Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.

Ferdinand schreef:Vanaf/naar de Heuvelrug kun je toch gewoon overstappen op Driebergen-Zeist en dan met bus 35 mee?
Ja dat klopt en dat werkt in de praktijk prima. Maar die rijdt niet de gehele dag (wel meer dan wat vroeger met de 371 het geval was) waardoor de meesten waarschijnlijk buiten de rijtijden om, op de 34 zullen uitkomen als ze de kant van Utrecht Science Park/Rijnsweerd/Westraven op willen gaan.
Dagelijkse reiziger van U-Link 50 (Syntus) & U-Link 34 (U-OV)
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Speedmaster »

1 van de gelede bussen van Syntus heeft een "deukje" opgelopen:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024961/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Hij is bij die aanrijding ook gelijk spontaan een stadsbus geworden :P

Zelf kwam ik vanmiddag ongevraagd in een achtervolging terecht...
Afbeelding

Weliswaar groeit het gebruik van de X80 van 16.07 uur vanaf De Klomp langzaam, maar zo druk dat er twee bussen nodig zijn is 'ie nou ook weer niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Het wachten op Klp is net nòg ellendiger geworden. Die kiosk is gesloten.

https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a9549f39/
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Gesloten was 'ie toch al het grootste deel van de dag. Zag er eigenlijk ook zelden veel klanten op de momenten dat hij 's ochtends wel open was.
En zoals gezegd in het artikel komt er dus een nieuwe huurder in, viel mij ook al op vandaag dat er verbouwd werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Rijden de ex-Connexxion Citaro's uit de 43xx-reeks nog bij Qbuzz en Pouw?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

Voor zover ik weet wel. kwam ze laatst nog gewoon tegen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Is dit een nieuwe uit Groningen of was deze eral en is omgestickerd?
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat die bus zulke kleuren heeft komt hierdoor.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

PBO01 schreef:Ik heb het idee (maar ik heb het niet helemaal precies nagekeken o.i.d., so correct me if I'm wrong) dat de lijnen 50 gereden door U-OV beter aansluiten op de 34 dan de 50 gereden Syntus. Dan loont het soms om op Driebergen (dat vind ik persoonlijk fijner wachten, dan de halte Jordanlaan) te wachten op de volgende 50 gereden door U-OV (een verdichtingsrit?), waarbij er een betere aansluiting is op de 34.
Ritten van U-OV keren vrijwel allemaal op station Driebergen-Zeist, soms in Doorn. Dan heb je al een stuk minder kans op vertraging.

Tussen de spitsen rijdt lijn 34 elke 10 minuten en lijn 50 elke 7,5 minuut. Dan past het inderdaad niet altijd, ook al rijdt alles strak op tijd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Het hele idee van die hoge frequenties was toch ook juist dat je geen reisplanner meer nodig zou hebben? Dat je gewoon kan uitstappen uit lijn 50 en dat er dan altijd binnen enkele minuten een 34 komt voorrijden (en andersom)? Dat het dan ''niet allemaal aansluit'' is met zulke frequenties geen probleem, omdat de volgende er toch al bijna aankomt :?:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dat was het prachtige plan op de tekentafel van de menedžjer, maar is dat in de praktijk ook zo? (A)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Geen idee. Ik weet wel dat ik de afgelopen twee maanden slechts 4 keer een 34 ben tegengekomen rond de Jordanlaan als ik op de 50 zat.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Probleem is overigens nog niet eens de aansluiting, maar de capaciteit van de bussen op de 34. Heb afgelopen week twee in een 34 te komen, maar hij zat te vol, waardoor reizigers blijven staan en moesten wachten op de volgende. Ik blijf in de 50 zitten nu en pak de 28 vanaf Oorsprongpark. Kost 5 minuten meer in reistijd, maar in werkelijkheid geeft het 10 minuten versnelling
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb vandaag opnieuw de U-OV 4417 gespot in Almere, bij dezelfde halte als maandag, maar nu heb ik hem ook op foto

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Gisteren is een Ebusco 2.2 op kenteken gezet (72-BPJ-3). Is dat de eerste voor U-OV?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Hoe staat het met de invoering van de U-link huisstijl op de voertuigen? Is er al een definitieve beslissing over het uiterlijk genomen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er was hier toch al een foto van een Setra met het definitieve U-link uiterlijk langsgekomen? Wordt ook wel tijd nu de nieuwe bussen eraan zitten te komen, die kunnen ze moeilijk met alleen een laag grondverf in gaan zetten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 212 gasten