Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En dan mag je het over het algemeen op werkdagen al bijzonder noemen als ze alleen zijn.... In het weekend is dat gebruikelijker.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als het goed is niet meer, op donderdag, vrijdag en zaterdag zou vanaf de loop van de middag alleen nog in duo's (als in tenminste 2 Boa's, geen stagiaires gerekend) gecontroleerd worden.
Ook krijgen ze nieuwe uitrusting met oa bodycams en nieuwe vesten. Dit naar aanleiding van meerdere incidenten de laatste tijd.
Ook krijgen ze nieuwe uitrusting met oa bodycams en nieuwe vesten. Dit naar aanleiding van meerdere incidenten de laatste tijd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ondertussen wel een classic: nog niet eens in Venlo aangekomen en de Eurobahn heeft ‘t alweer verkloot :')
Vandaag gaat het om personeelstekort, hopen dat het dalijk opgelost is of dat er een bus klaar staat.
De lui van het loket in Rotterdam deden daar nog een schepje bovenop, die zeiden dat m’n ticket niet omgeboekt kon worden naar over Arnhem/IC Bus en dat ik dan maar een nieuwe moest kopen.. Had helaas geen tijd om in discussie te gaan, dus dan maar over Venlo.
Vandaag gaat het om personeelstekort, hopen dat het dalijk opgelost is of dat er een bus klaar staat.
De lui van het loket in Rotterdam deden daar nog een schepje bovenop, die zeiden dat m’n ticket niet omgeboekt kon worden naar over Arnhem/IC Bus en dat ik dan maar een nieuwe moest kopen.. Had helaas geen tijd om in discussie te gaan, dus dan maar over Venlo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zag inderdaad een mailtje dat de vroege "Venlo-diensten" nog open stonden :')
Momenteel weeer veel zieken volgens mij, in ieder geval weer veel meldingen van open diensten...
Momenteel weeer veel zieken volgens mij, in ieder geval weer veel meldingen van open diensten...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Weer een nieuwe fan van onze geel-wit-zwarte vrienden van de Eurobahn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat kan jij met zo'n bericht?marvinkok schreef:Zag inderdaad een mailtje dat de vroege "Venlo-diensten" nog open stonden :')
Momenteel weeer veel zieken volgens mij, in ieder geval weer veel meldingen van open diensten...
Als je extra wilt werken.. mag je in het holst van de nacht naar Venlo rijden voor een dienst? (als je voor dat traject bevoegd bent, neem ik aan)
Zo niet, dan heeft het toch weinig zin om zo'n bericht door de organisatie te sturen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hij kan dus bijvoorbeeld hier vertellen dattie dat bericht heeft gekregen *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik mag daar niet rijden, geen weg- en materieelbekendheid.
Open diensten die niet direct door de planning kunnen worden ingevuld worden over een mailinglijst naar alle machinisten gestuurd zodat wie wil nog extra kan werken. (tegen een extra vergoeding (A))
Open diensten die niet direct door de planning kunnen worden ingevuld worden over een mailinglijst naar alle machinisten gestuurd zodat wie wil nog extra kan werken. (tegen een extra vergoeding (A))
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie een uitdaging. Of vind je het wel goed zo? :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Solliciteer.umbusko schreef:Ik zie een uitdaging.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wegbekendheid is niet zo'n probleem, even paar ritjes meerijden en klaar.
"wij" hebben alleen opleiding voor de BR2429 (meersysyteems Flirt3) gehad. "we" proberen wel de Flirt1 opleiding te krijgen, maar dat is afhankelijk van de eurobahn. Zou ook makkelijk zijn voor het geval die weer een sop de Rb61 terecht komen, of om bij te springen op de 65/66
"wij" hebben alleen opleiding voor de BR2429 (meersysyteems Flirt3) gehad. "we" proberen wel de Flirt1 opleiding te krijgen, maar dat is afhankelijk van de eurobahn. Zou ook makkelijk zijn voor het geval die weer een sop de Rb61 terecht komen, of om bij te springen op de 65/66
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wie gaat er nou vrijwillig naar Venlo? :Ntrolly schreef:Solliciteer.umbusko schreef:Ik zie een uitdaging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb ik wel eens gedaan, en dat werd best prima beloond *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
umbusko ziet dat als een uitdaging.Tom024 schreef:Wie gaat er nou vrijwillig naar Venlo? :Ntrolly schreef:Solliciteer.umbusko schreef:Ik zie een uitdaging.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
trolly schreef:Solliciteer.umbusko schreef:Ik zie een uitdaging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op een omgeleide extra intercity van Gouda naar Amsterdam-Zuid had ik vanochtend een hele benedenverdieping voor mij alleen. Waren deze treinen überhaupt succesvol vandaag, ik betwijfel het; gezien de grote drukte in Leiden op het einde van de middag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar hoe zorgt een aanpassing van het emplacement dan voor een oplossing voor het probleem dat er te weinig poortjes zijn?Suus schreef:Dat komt omdat er te weinig poortjes zijn in Den Haag Centraal wat in de ochtendspits problemen geeft. Dit zou opgelost worden met een herinrichting van het emplacement zodat de perrons aan de andere kant verlengd konden worden. Deze herinrichting laat langer op zich wachten dan voorzien en dus worden de poortjes nu voor een paar jaar naar voren verplaatst, waarna in mei de poortjes kunnen sluiten.
En zijn er nu dan extra poortjes door ze verder naar voren te verplaatsen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als de perrons aan de kant van het emplacement verlengd worden, kan aan de kant van het stationshal een dwarsverbinding achter de poortjes aangelegd worden door de sporen aan die kant wat in te korten (zoals nu al met spoor 1 t/m 6 en 11/12 is gebeurd). Dan hadden de poortjes op de plek kunnen blijven staan waar ze tot voor een paar dagen geleden stonden en er meer naast geplaatst kunnen worden. Het is nog steeds de bedoeling dat dat gaat gebeuren, maar er is geen duidelijk tijdsschema. Bij deze tijdelijke actie komen de al langer geplande poortjes er nu meteen al bij.
Laatst gewijzigd door Suus op za 07 mar 2020, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door het verlengen van de perrons, waardoor de sporen 'minder ver in westelijke richting' lopen en de hal effectief groter wordt.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens is de nieuwe poortrij op Den Haag Centraal in gebruik genomen. Vanochtend werd ik bij de oude poortjes weggeplukt door een servicemedewerker, aangezien je nu dus moet uitchecken bij de nieuwe poortjes. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag op weg naar spoor 10 op Den Haag Centraal werd ik wederom onderschept door een servicemedewerker. :pos: Bij spoor 10 zijn dus nog geen nieuwe poortjes geplaatst. De oude poortjes staan uit, en in de hal werd ik begeleid naar een mobiele CiCo.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS controleert in Noord-Brabant niet meer op treinkaartjes. (Bron)
Aking, wanneer kom je eens naar het zuiden? *O*
Aking, wanneer kom je eens naar het zuiden? *O*
- AppleMoose
- Berichten: 6034
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Uit het bericht:
Er is dus geen sprake van een 'controlestop'De NS ontkent in een reactie dat conducteurs in Noord-Brabant geen kaartjes meer controleren.
'We hebben tegen alle conducteurs gezegd dat ze hun common sense moeten gebruiken. Daarbij hebben we ze gewezen op de mogelijkheid om servicerondes te lopen in plaats van controlerondes.'Conducteurs kunnen kaartjes ook controleren zonder de ov-chipkaart of telefoon aan te pakken. Ze gebruiken dan hun scanner terwijl de reiziger de ov-chipkaart of telefoon met e-ticket daarop vasthoudt', legt woordvoerder Erik Kroeze uit.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten