Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Of kleine stations waar dan toch niet alle stoptreinen stoppen. Bijvoorbeeld Arnhem Zuid zou ik op Arnhem Centraal altijd tonen bij treinen die er stoppen, omdat de [serie=Stoptrein|2020|Arnhem - Tiel31100[/serie] dat niet doet.

Een andere kandidaat voor zoiets lijkt me Heiloo (vanaf Asd of zo).

Ik weet niet hoe ver gevorderd het proces is, maar als er t.z.t. een lijst gedeeld kan worden met wat die software genereert, zou het makkelijker zijn om feedback te geven over waar het beter kan. Het gaat immers om het finetunen als ik het goed begrijp. Of gewoon aangeven vanaf wanneer we er op de stations extra op moeten letten omdat een nieuwe versie van de software draait. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Bij de 8600 en 8700 zou ik Waddinxveen en Boskoop als tussenstops opnemen. Alle vijf tussenstations tussen Gouda en Alphen aan den Rijn zijn in een van deze twee plaatsen, dus volgens mij heb je het dan qua informatie goed afgedekt.

Eveneens in Gouda wordt bij de intercity’s naar Rotterdam Centraal “Alexander” als tussenstop getoond, maar bij de sprinters niets. Daar zou ik Nieuwerkerk en Capelle Schollevaar tonen, Alexander mag dan wel bekend wezen.

Zoiets Mikos?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Jazeker. Zoals eerder al gesteld worden kleinere stations op dit moment nooit getoond, ook niet als er wel ruimte is (zoals in Gouda bij de Sprinter naar Rotterdam er niks wordt getoond). In de toekomst wil men daar dus wel iets gaan tonen, de vraag is nu: Wat zou daarbij het meest logisch zijn?

Op de vraag van Umbusko over wat er dan uit zou moeten komen: Er zijn afbeeldingen als voorbeeld intern gedeeld, maar degene die de vraag uit heeft gezet geeft geen toestemming om die afbeeldingen extern te delen, dus dat doe ik momenteel niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Nog meer stemmingmakerij rondom Tessa:
- Het woordje 'en' in de opsomming van stations waar zij met haar SNG'tjes naartoe gaat is er dus structureel niet.
- Wat mij betreft gaat ze qua toonhoogte bij 'Het volgende station is' net een slag te hoog.
- 'Hoorn Kersenboogerd' gaat niet helemaal soepel. Het is wel goed te verstaan, maar volgens mij spreekt ze het raar uit en er 'knispert' wat in de speaker. Neem aan dat de collega de bandjes enzo van Tessa heeft?
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Als je het helemaal opnieuw zou opzetten, met de input die ik hier net hoorde, zou ik zeggen:

Intercity's(/sneltreinen):
1. Grote knooppunten (alle 'Centraal's en stations als Zwolle, Schiphol, 's-Hertogenbosch, etc.)
2. Kleinere knooppunten (bijv. Ede-W, Almelo, Sittard, Alkmaar, etc.)
3. 'Extra' stations tot het eerstvolgende grote knooppunt (zoals bij de 3000 en 3100 dus Driebergen en De Klomp, maar ook bijv. Bijlmer ArenA), zodat je geen/weinig "stopt ook in" meer alternerend hoeft te tonen.
4. Grote niet-knoop IC stations
5. Eerstvolgende station

Sprinters:
1. Eerstvolgende IC-knooppunt station (om richting duidelijk aan te geven)
2. Sprinterknoopstations
3. Grotere sprinterstations (tot eerstvolgende IC-knoop)
4. Eerstvolgende stations (tot eerstvolgende IC-knoop), max 1 station per plaats (alleen 'hoofdstation' dan noemen)
5. Punten 3 en 4 voor de stations tussen de 1e en 2e IC-knoop in.
6. Eerstvolgende stations zonder dat het het hoofdstation per plaats is (mits minder dan 3 stations gevonden bij punten 1 t/m 5).


Hier op Amersfoort Centraal zou je dan krijgen (per richting):
ri. Noorden:
Intercity Groningen via Zwolle, Assen
Intercity Leeuwarden via Zwolle, Meppel, Steenwijk, Heerenveen
Sprinter Zwolle via Nijkerk, Putten, Ermelo, Harderwijk
Sprinter Amersfoort Vathorst via Schothorst

ri. Oosten:
Intercity Enschede via Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo
Intercity Berlijn via Deventer, Hengelo, Rheine, Hamburg
Intercity Deventer via Apeldoorn
Stoptrein Ede-Wageningen via Hoevelaken, Barneveld C, Lunteren
Stoptrein Barneveld Zuid via Hoevelaken, Barneveld N, Barneveld C

ri. Zuiden:
Intercity Den Haag Centraal via Utrecht C, Gouda
Intercity Rotterdam Centraal via Utrecht C, Gouda, Alexander
Sprinter Utrecht Centraal via Den Dolder, Bilthoven, Overvecht

ri. Westen:
Intercity Amsterdam Centraal via Hilversum
Intercity Schiphol via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Z
Sprinter Amsterdam Centraal via Baarn, Hilversum, Naarden-Bussum, Weesp
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Intercity Berlijn via Deventer, Hengelo, Rheine, Hamburg
Dat ligt wat uit de richting hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik neig ernaar dat zeker bij ICs ook het eerste station zinnig is. Categorie van station en volgorde van aandoen mengt dan een beetje. Ik denk dat het handig is om bedachte logica eens toe te passen op lange treinseries met vreemde stoppatronen, zoals de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en de [serie=Sprinter|2020|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]. Ik vind het lastig om zo logica te bedenken zonder goed beeld van wat dat uiteindelijk betekent.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gebruikersnaam »

SuperGhost schreef: Paar voorbeeldjes hoe dat kan uitpakken. Ik pak Arnhem Centraal als voorbeeld:
- "Sprinter Ede-Wageningen" wordt "Sprinter Ede-Wageningen via Oosterbeek"
[mierenneukmodus]
Waarom zou je hier Wolfheze achterwege laten? De [serie=Sprinter|2020|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] heeft maar 2 tussenstations, dan kan je ze net zo goed allemaal benoemen.
[/mierenneukmodus]
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door Karl »

Mikos, ik vind het super dat je hier een omgekeerd luik van maakt met betrekking tot de reisinformatie, maar ik merk ook dat ik het lastig vind de discussie te volgen doordat er allemaal andere berichten doorstaan. Ik vind dat dit onderwerp wel eigen aandacht verdient in eigen topic.

In ieder geval:
- Chapeau dat er nu ingezet wordt op maximaal noemen van stations
- Onderscheid is volgens mij eveneens van belang (IC's die wel of niet in Schiedam stoppen, wel of niet in De Klomp, wel of niet...)
- Indien er vijf tussenstations zijn en je noemt er vier, dan wekt dit verwarring op (is mijn praktijkervaring)
- Relevante via's moet je altijd noemen (Utrecht - Leiden via Hilversum en Amsterdam Zuid bijvoorbeeld)
- Zorg dat het systeem ook bij werkzaamheden/anders dan normaal werkt, sterker nog: zorg dat het juist dan werkt! Testen op een 'werkzaamhedencase' is volgens mij minstens zo belangrijk.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

VIRM schreef:Nog meer stemmingmakerij rondom Tessa:
- Het woordje 'en' in de opsomming van stations waar zij met haar SNG'tjes naartoe gaat is er dus structureel niet.
Klopt, is een afgewogen beslissing geweest, kreeg ik terug en komt met de eerstvolgende update alsnog.

Voor hierboven; het is slechts een kleine uitvraag om erover mee te denken. Waardevolle feedback die ik door kan geven, maar dat is het ook wel. Wanneer daar een apart topic voor wordt opgestart, ga je daar ook verwachtingen mee scheppen. En die gaan sowieso niet waargemaakt worden. Het is een manier om feedback te krijgen die afwijkt van het systeemdenken wat er wel eens in wil kruipen en de gedachten vanuit het personeel. Door dat te combineren met de enkele opmerking die uit dit topic komt, heeft men een wat bredere kijk op de zaak.

Vier tussenstops tonen is overigens het maximum, er is geen ruimte om er meer te tonen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:
SuperGhost schreef:Intercity Berlijn via Deventer, Hengelo, Rheine, Hamburg
Dat ligt wat uit de richting hoor :wink:
Oeps. bedoelde Hannover :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Op Breda heeft een stationsnaambord op perron 5/6 helemaal aan het einde aan de kant van Tilburg geen plaat meer, alleen nog TL-buizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Doorgeefluik

Bericht door Anne »

SuperGhost schreef:A

Hier op Amersfoort Centraal zou je dan krijgen (per richting):
ri. Noorden:
Intercity Groningen via Zwolle, Assen
Intercity Leeuwarden via Zwolle, Meppel, Steenwijk, Heerenveen
Sprinter Zwolle via Nijkerk, Putten, Ermelo, Harderwijk
Sprinter Amersfoort Vathorst via Schothorst
Er is ook nog de IC naar Schothorst.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Daniel schreef:
SuperGhost schreef:Intercity Berlijn via Deventer, Hengelo, Rheine, Hamburg
Dat ligt wat uit de richting hoor :wink:
:Y

Daarom is het ook zo belangrijk het op zo'n bord te zetten. Mensen verwachten het niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bord in Breda doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Op Breda heeft een stationsnaambord op perron 5/6 helemaal aan het einde aan de kant van Tilburg geen plaat meer, alleen nog TL-buizen.
Mikos schreef:Bord in Breda doorgegeven. :pos:
Had ik reeds vorige week al via Twitter gemeld met foto's. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Nog meer Tessavibes:
"Het volgende station is Amsterdam Lelylaan. St[pauze] Amsterdam Lelylaan"
- De eerste keer dat Amsterdam wordt uitgesproken (ook bij Amsterdam Sloterdijk), wordt de 'amst' best hoog uitgesproken. Nu hoeft Tessebes geen toonloze omroep te worden, maar het valt op dat ze qua intonatie aan de hoge kant zit. Vergelijkbaar wat ik gisteren postte over 'het volgende station is'.
- Vanochtend viel bij Lelijklaan bij het voor de tweede keer uitspreken van het woord 'station' de tweede lettergreep weg. Nu gaat het meestal goed, maar Tessa lijkt nog last te hebben van incidentele haperingen/weggevallen lettergrepen , al is ze in die zin wel veel beter dan Jasmijn. Maar Jasmijn is natuurlijk door Aladdin ontvoert op een geelblauwkleurig vliegend NS-tapijt. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Maar Jasmijn is natuurlijk door Aladdin ontvoert op een geelblauwkleurig vliegend NS-tapijt. ;)
Geef de moslims maar weer de schuld :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Nee. Gewoon een zwerver met een vliegend tapijt in NS-thema.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

ArrivaBas schreef:
Suus schreef:Op Breda heeft een stationsnaambord op perron 5/6 helemaal aan het einde aan de kant van Tilburg geen plaat meer, alleen nog TL-buizen.
Mikos schreef:Bord in Breda doorgegeven. :pos:
Had ik reeds vorige week al via Twitter gemeld met foto's. :pos:
En hoe moeten we dat hier ruiken? :')
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Rob357 »

Rob357 schreef:Scherm 11909 in Hengelo is zwart aan de Enschedese kant en geeft 'geen reisinformatie' aan de Almelo kant. Het scherm hangt bij spoor 2A, bovenaan de trap aan de Enschedese kant.
Deze set is nu aan beide kanten zwart.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: En hoe moeten we dat hier ruiken? :')
Misschien wil hij gewoon een medaille. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Een klassewissel kan die krijgen :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Nee. Gewoon een zwerver met een vliegend tapijt in NS-thema.
...en dat ie in Amsterdam West rondvliegt is natuurlijk toeval :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten