Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanmiddag bleken de tramperrons op Rotterdam Centraal weer uitermate handig Lijn 25 was door onbekende reden veel te vroeg (-3 volgens de app) en deze bleef 4 minuten aan het perron staan om met +1 weer te vertrekken. Ondertussen waren er echter twee andere trams die vanaf hetzelfde perron hadden moeten vertrekken die wel op tijd waren, met de nadruk op waren want die stonden klem achter lijn 25. De tweede tram blokkeerde ook het Kruisplein waardoor de andere perrons ook minutenlang onbereikbaar waren. Erg handig maar niet heus.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Volgens mij is er geen spoortoewijzing op CS toch? Dus trams hebben een vaste spoor en wijken daar niet van af? Dan krijg je dit probleem idd. Het slaat ook nergens op dat voor een knoppunt van dien aard, maar 2 sporen zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Normaliter is het niet te weinig en er is helaas ook geen ruimte voor extra sporen.
Overigens hebben Den Haag Hollands Spoor en Den Haag Centraal ook maar twee sporen per richting.
Het enige wat ik kan bedenken is dat lijn 25 rechtsaf* naar het Weena was gegaan en daar zijn tijd had afgewacht, maar dat had weer als nadeel dat reizigers de tram niet konden vinden.
*Uit jouw vorige bericht maak ik op dat het lijn 25 naar Schiebroek was. Verbeter me als ik het fout heb,
Overigens hebben Den Haag Hollands Spoor en Den Haag Centraal ook maar twee sporen per richting.
Inderdaad niet erg handig, maar had jij een betere oplossing?Bemined schreef:Erg handig maar niet heus.
Het enige wat ik kan bedenken is dat lijn 25 rechtsaf* naar het Weena was gegaan en daar zijn tijd had afgewacht, maar dat had weer als nadeel dat reizigers de tram niet konden vinden.
*Uit jouw vorige bericht maak ik op dat het lijn 25 naar Schiebroek was. Verbeter me als ik het fout heb,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Halte Beurs ligt eruit wegens spoor- en bovenleidingswerkzaamheden. Mij is opgevallen dat de gemaakte dienstregelingen niet allemaal even goed zijn (zoals helaas wel vaker bij werkzaamheden).
Zo heeft lijn 8 maar liefst 6 minuten rijtijd gekregen voor Museumpark - Kievitslaan. De kruising op het Vasteland is slecht afgesteld, maar dit is wel erg royaal. Lijn 23 heeft maar 5 minuten gekregen voor Wilhelminaplein - Museumpark en moet drie grote kruisingen passeren in die tijd (lijn 25 mag het in 6 minuten doen).
Vorig jaar toen de halte Weena eruit lag en de calamiteitenboog op het Kruisplein werd gebruikt voor lijn 21, 23 en 24 was, om de dienstregeling zo gelijk mogelijk te houden, soms meerdere minuten rijtijd tussen de twee haltes Kruisplein ingepland. Het gevolg: richting De Esch/Beverwaard kon die tijd op de halte aan de Mauritsweg niet afgewacht worden omdat je dan de andere lijnen in de weg stond. Dat had beter als een lange haltering aan de halte op de West-Kruiskade ingepland kunnen worden.
Zo heeft lijn 8 maar liefst 6 minuten rijtijd gekregen voor Museumpark - Kievitslaan. De kruising op het Vasteland is slecht afgesteld, maar dit is wel erg royaal. Lijn 23 heeft maar 5 minuten gekregen voor Wilhelminaplein - Museumpark en moet drie grote kruisingen passeren in die tijd (lijn 25 mag het in 6 minuten doen).
Vorig jaar toen de halte Weena eruit lag en de calamiteitenboog op het Kruisplein werd gebruikt voor lijn 21, 23 en 24 was, om de dienstregeling zo gelijk mogelijk te houden, soms meerdere minuten rijtijd tussen de twee haltes Kruisplein ingepland. Het gevolg: richting De Esch/Beverwaard kon die tijd op de halte aan de Mauritsweg niet afgewacht worden omdat je dan de andere lijnen in de weg stond. Dat had beter als een lange haltering aan de halte op de West-Kruiskade ingepland kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In principe kan ik een metro later nemen, dan sluit de bus wel aan, maar een kwartier langer wachten op Slinge in de avond vind ik niet zo prettig. Hangen bij Slinge altijd van die duistere figuren rond, ik ben al een aantal keer lastig gevallen daar. Dus wacht ik daar niet langer dan noodzakelijk is.Gideon schreef:Moet zelf vanaf Rotterdam Oost naar Berkel en Rodenrijs, vaak 50 minuten tot 1uur10.
Bus 36 en 170/173 rijden in de avond om het half uur, maar soms even op Beurs wachten deed wonderen.
Anders gewoon naar Prinselaan gaan en een stukje lopen.
Auto is zonder file afgerond 20 minuten.
Mijn e-bike is gerepareerd, dus hoop er minder gebruik van te maken, scheelt heel veel tijdstress.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waarom rijdt lijn 20 deze en volgende week niet? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanwege de werkzaamheden aan de halte Beurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik snap dat daardoor meerdere tramlijnen een omleiding rijden, maar waarom wordt lijn 20 dan opgeheven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Misschien is men bang voor file? De perrons bij Eendrachtsplein zijn niet lang genoeg voor twee trams. Voor de 6 trams per uur die er normaal rijden voldoende, maar als er dan opeens 38 trams per uur gaan rijden wordt dat wat druk.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 29 feb 2020, 14:17
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nu we het toch hebben over perrons met de lengte van 2 trams, waarom heeft Breeplein (om precies te zijn het perron aan de Randweg) een lang perron? Wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De metro waar ik vanmiddag mee terug reed, bleef tussen Tussenwater en Poortugaal langzaam rijden en op Poortugaal werden we vastgehouden. Uit het raam zag ik een politebusje met toeters en bellen aankomen en toen kwam de omroep dat we vanwege een technische storing bleven staan. Van een persoon in het achterste stel zijn de gegevens volgens mij nagegaan en met +12 konden we weer verder.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
O nee? Ik heb al vaak genoeg daar twee trams achter elkaar zien staan. :Yblinkie123 schreef:Nu we het toch hebben over perrons met de lengte van 2 trams, waarom heeft Breeplein (om precies te zijn het perron aan de Randweg) een lang perron? Wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoekse Lijn stuit op Atlantikwall
De aanleg van de Hoekse Lijn verliep al niet zonder hobbels, maar nu blijkt ook de laatste etappe van het project vol uitdagingen te zitten. Voor het doortrekken van de metro naar het strand moet de Atlantikwall, een verdedigingslinie die de Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben aangelegd, worden gepasseerd.
Peter de Krom, inwoner van Hoek van Holland en kenner van de Atlantikwall, liep woensdagmiddag voor het eerst langs de blootgelegde delen. "Het was niet onbekend dat 'ie daar al lag. Er is al radar- en archiefonderzoek naar gedaan", zegt De Krom. "Nu de muur ook echt uit de grond komt, zie je dat deze misschien wel een tikkeltje in de weg ligt voor de Hoekse Lijn." Moeten reizigers vrezen voor vertraging voor het nieuwe traject gebruikt kan gaan worden? "Nee, dat niet", zegt De Krom. "Met dit scenario is rekening gehouden."
Lees verder
De aanleg van de Hoekse Lijn verliep al niet zonder hobbels, maar nu blijkt ook de laatste etappe van het project vol uitdagingen te zitten. Voor het doortrekken van de metro naar het strand moet de Atlantikwall, een verdedigingslinie die de Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben aangelegd, worden gepasseerd.
Peter de Krom, inwoner van Hoek van Holland en kenner van de Atlantikwall, liep woensdagmiddag voor het eerst langs de blootgelegde delen. "Het was niet onbekend dat 'ie daar al lag. Er is al radar- en archiefonderzoek naar gedaan", zegt De Krom. "Nu de muur ook echt uit de grond komt, zie je dat deze misschien wel een tikkeltje in de weg ligt voor de Hoekse Lijn." Moeten reizigers vrezen voor vertraging voor het nieuwe traject gebruikt kan gaan worden? "Nee, dat niet", zegt De Krom. "Met dit scenario is rekening gehouden."
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
VGM heeft de 310 een nieuwe lijnfilm. Want hetzelfde font als de Citea.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Alle buspassagiers moeten achterin instappen wegens Corona. Bij de voordeur is er een a4’tje geplakt waar dat op staat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanwege Corona zal vanaf maandag de vakantiedienstregeling gereden gaan worden zodat de RET minder personeel nodig heeft. Bij de metro en tram zullen de deuren ook centraal geopend gaan worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het metroverkeer bij Oosterflank was vanmiddag enige tijd verstoord doordat een tiener een honkbalknuppel bijna groter dan dat hij zelf is in de metro had meegenomen. De gehele groep tieners is onder begeleiding van de politiehond uit de metro verwijderd: https://www.ad.nl/rotterdam/consternati ... ~a75df55e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
https://ridderkerksdagblad.nl/algemeen/ ... ridderkerk.
Als Ridderkerk zo graag een dorp wil blijven, en dat recht hebben zij, dan vind ik dat de MRDH dan ook niet miljoenen uit moet geven aan dat HOV-busproject dat Ridderkerk onlangs presenteerde. Want er zijn genoeg andere gebieden in de regio die wel willen groeien en daardoor betere OV-verbindingen nodig hebben. Daar zijn extra financiële middelen noodzakelijker dan voor het ''dorp" Ridderkerk.
Als Ridderkerk zo graag een dorp wil blijven, en dat recht hebben zij, dan vind ik dat de MRDH dan ook niet miljoenen uit moet geven aan dat HOV-busproject dat Ridderkerk onlangs presenteerde. Want er zijn genoeg andere gebieden in de regio die wel willen groeien en daardoor betere OV-verbindingen nodig hebben. Daar zijn extra financiële middelen noodzakelijker dan voor het ''dorp" Ridderkerk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat een kansloze alinea :')Tijdens de bespreking over hoogwaardig openbaar vervoer per bus in Ridderkerk, riep Ros op een gegeven moment vertwijfeld uit: “Wie verzint die busnummers 346 en 245”? Het leidt tot vrolijkheid in de raad. Meij antwoordt serieus: “Wij gaan als Ridderkerk niet over lijnbusnummers”.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dan ben je wel af als raadslid. Wat een kneus.
Anderzijds is het wel fijn om zo iemand als onderhandelingspartner te hebben, doe je er naar wens iets bij of af. Whatever.
Anderzijds is het wel fijn om zo iemand als onderhandelingspartner te hebben, doe je er naar wens iets bij of af. Whatever.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat een kansloze reacties hier. Het gaat om HOV lijnen, en laat een eenduidige lijnnummering nou net één van de aspecten zijn die benoemd wordt binnen de R-Net formule. Dus ja, daar gaat de politiek inderdaad over, en bij andere concessies zie je dat men daar aandacht aan heeft besteed.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De vakantiedienstregeling van de RET is nog steeds erg royaal voor de vervoersvolumes op dit moment, later deze week wordt bekeken of volgende week een dienstregeling met nog lagere frequenties ingevoerd moet worden: https://www.rijnmond.nl/nieuws/193195/A ... en-metro-s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Halfuursdienst op de metro?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Of de spitsritten schrappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik acht de kans aanwezig dat lijn A een pendeldienst in de Alexanderpolder gaat rijden en bij lijn D de korttrajectritten zullen vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten