Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sirvinniei schreef:https://www.detoren.net/detoren/nieuws/ ... aar-zwolle
Dus (minimaal):
29: Zwolle-Dedemsvaart (hov): ma-za 4x per uur zo/avond 2x per uur (2 extra ritten in aansluiting op nachttreinen)
129: Dedemsvaart-Coevorden ma-vr 1x per uur spits 2x per uur? (B-lijn)
30: lus Heemsen verdwijnt, extra ochtendrit hoogeveen-hardenberg, uurdienst in het dal?
649: 4x per uur in middagspits
Het rondje Heemse is al tientallen jaren onderbezet. Je reed hier voornamelijk voor de ouderen in het bejaardenhuis daar. Het was als chauffeur altijd wel een leuke uitdaging het rondje te maken(er was niet al te veel ruimte) maar om nou te zeggen dat je elke rit passagiers had... nee.
Voor de rest begrijp ik ook de knip van lijn 29 in Dedemsvaart. Hier verwacht ik 1x per uur een gewone doorkoppeling 29-129 in de omloop.
Vanaf 13 december rijden er vrijwel alleen nog elektrische bussen in de regio IJssel-Vecht. Zowel in de streek als in de steden. In enkele gevallen rijden we met een aantal dieselbussen die voldoen aan de strengste normen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de huidige Capacity-bussen (XXL bussen) die rijden op lijn 9 tussen Zwolle station en Deltion en de groengasbussen op lijn 84 en 88 in Ede.
Groot materieel wordt dus gewoon gehouden. Staat niks over ander materieel van uitstromende regio's.
Offtopic: dit is de eerste keer dat ik een getypte 'ij' aan elkaar heb gezien.
Neem aan dat ze ook de 54xx bussen wel houden voor in Ede en enkele Citaro's of Amba's als reserve. Zou het materieel wat start in bijvoorbeeld Deventer dan later naar IJsselmond gaan? Of wellicht bestellen ze later meer bussen bij.
Weet niet wat ze met Veluwe zuid gaan doen, maar Deventer starten ze wel gelijk met elektrische bussen aangezien deze daarna direct kunnen doorschuiven naar IJsselmond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wellicht wordt de corridor Apeldoorn-Arnhem ComfortRRReis en worden deze later ook doorgeschoven naar IJsselmond. Ik kan me ook voorstellen dat ze de bussen uit Deventer ook naar Lelystad willen doen in 2021.
Deventer zit er nog tot december 2023 bij. Dus ga ik er vanuit dat ze niet naar Lelystad maar naar IJsselmond gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Keolis wil in IJssel-Vecht het MaaS concept introduceren door onder andere hun KeoBike verder uit te gaan rollen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Niet introduceren, maar faciliteren. De concessie staat namelijk geen aanbod van alternatieve mobiliteitsdiensten toe, alleen vraagafhankelijke lijnen (zoals de huidige Kolibrie) mag de vervoerder zelf aanbieden.
Vandaar ook het platform zoals dat in het artikel van OVpro benoemd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Met nieuwe lijn kan Epe eindelijk met bus naar Noord-Veluwe: kwartier minder reistijd
De barrière in het openbaar vervoer tussen Epe en de Noord-Veluwe wordt doorbroken. Buslijn 170 wordt zo goed als zeker verlengd tot aan station 't Harde. De doorsteek betekent vanaf december een kortere reistijd richting Amersfoort. ,,Hier is lang voor gevochten.”
Voor Nunspeet was meer potentie (had ook mijn voorkeur) maar de afstand naar 't Harde is korter. Eindelijk krijgt mijn dorpje een goede verbinding erbij. *O* *O*
Tot 14 december. Op die dag gaat de nieuwe dienstregeling in en rijdt buurtbus 170 tussen Twello en Epe op werkdagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat door naar station 't Harde
Lijn 170 rijdt wel met buurtbusjes regelmatig, staat op de busjes die uit Twente komen ook op de bus (zoals op de foto van het artikel). Maar het is wel een reguliere buslijn uitgevoerd door Noot. Kan bij de media voor verwarring veroorzaken.
Hoewel uit onderzoek blijkt dat een bus naar station Nunspeet meer ‘potentie’ heeft, is op advies van Keolis voor 't Harde gekozen. Daar komen treinen uit beide richtingen vrijwel tegelijkertijd aan en dat geeft een betere aansluiting op lijn 170.
Huh? Vanaf 't Harde vertrekken treinen om .22/.52 en 06./.36, terwijl dit vanaf Nunspeet om .12/.42 en .16/.46 is. Hoezo betere aansluiting vanaf 't Harde...
Waarschijnlijk zal Rocov gelderland ergens in de komende dagen hun adviezen over het vervoersplan online zetten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik verwacht van niet. Volgens de planning die Keolis naar ons gestuurd heeft zijn de eerste besprekingen puur om eventuele noodzakelijke wijzigingen in beeld te brengen, en is er nog geen sprake van een 'definitief concept'. Dat is naar verwachting eind april gereed. Pas in mei zal Keolis officiëel een adviesaanvraag doen. Al ben ik benieuwd in hoeverre deze planning nog haalbaar is nu het dagelijks leven compleet op de kop staat. Wij (ROCOV Overijssel) zouden deze week met Keolis om de tafel gaan zitten om het plan te bespreken, maar dat is nu door de coronacrisis niet doorgegaan.