Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

sirvinniei schreef:https://www.detoren.net/detoren/nieuws/ ... aar-zwolle
Dus (minimaal):
29: Zwolle-Dedemsvaart (hov): ma-za 4x per uur zo/avond 2x per uur (2 extra ritten in aansluiting op nachttreinen)
129: Dedemsvaart-Coevorden ma-vr 1x per uur spits 2x per uur? (B-lijn)
30: lus Heemsen verdwijnt, extra ochtendrit hoogeveen-hardenberg, uurdienst in het dal?
649: 4x per uur in middagspits
Het rondje Heemse is al tientallen jaren onderbezet. Je reed hier voornamelijk voor de ouderen in het bejaardenhuis daar. Het was als chauffeur altijd wel een leuke uitdaging het rondje te maken(er was niet al te veel ruimte) maar om nou te zeggen dat je elke rit passagiers had... nee.
Voor de rest begrijp ik ook de knip van lijn 29 in Dedemsvaart. Hier verwacht ik 1x per uur een gewone doorkoppeling 29-129 in de omloop.
When you're tired of London, you're tired of life
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

29 wordt met hov materieel gereden en de stalling is in Dedemsvaart. Ik denk dat die omlopen (qua materieel) los van elkaar blijven.
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Gaan de 83 en/of 649 eigenlijk ook in de nieuwe HOV lijn geïntegreerd worden of is daar nog niks over bekend?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

649 rijdt alleen in de spits en valt dus niet onder HOV. 83 Wordt niet genoemd.
Ik heb geen onderschrift
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door flipje »

teun schreef:Gaan de 83 en/of 649 eigenlijk ook in de nieuwe HOV lijn geïntegreerd worden of is daar nog niks over bekend?
Lijn 83 en lijn 649 blijven rijden naast de 'nieuwe' HOV lijn 29.
berend31
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 28 feb 2020, 17:15

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door berend31 »

Wordt lijn 83 nu ook geüpgraded zodat die ook ‘s avonds en in het weekend rijdt, aangezien in het PvE staat dat het een A-lijn is?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 02 mar 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige qutoe voorgaand bericht verwijderd
pepijn
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 jan 2020, 10:51

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door pepijn »

de website van RRReis is sinds gisteren live. hier wordt de komende tijd alle info op geplaatst.
https://www.rrreis.nl/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

interessant
Vanaf 13 december rijden er vrijwel alleen nog elektrische bussen in de regio IJssel-Vecht. Zowel in de streek als in de steden. In enkele gevallen rijden we met een aantal dieselbussen die voldoen aan de strengste normen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de huidige Capacity-bussen (XXL bussen) die rijden op lijn 9 tussen Zwolle station en Deltion en de groengasbussen op lijn 84 en 88 in Ede.
Groot materieel wordt dus gewoon gehouden. Staat niks over ander materieel van uitstromende regio's.

Offtopic: dit is de eerste keer dat ik een getypte 'ij' aan elkaar heb gezien.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

De CNG geledes uit Ede gaan ook mee over volgens een van de documenten die ik ooit over de concessie heb gezien. Oeps, te snel gelezen. :oops:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 02 mar 2020, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

In het bericht boven dat van jou staat inderdaad dat de groengasbussen van lijn 84 en 88 mee overgaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Neem aan dat ze ook de 54xx bussen wel houden voor in Ede en enkele Citaro's of Amba's als reserve. Zou het materieel wat start in bijvoorbeeld Deventer dan later naar IJsselmond gaan? Of wellicht bestellen ze later meer bussen bij.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Ik ga er vanuit dat er zowel in 2021 als 2023 bussen worden bijgesteld met de overname van Lelystad resp. IJsselmond.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Weet niet wat ze met Veluwe zuid gaan doen, maar Deventer starten ze wel gelijk met elektrische bussen aangezien deze daarna direct kunnen doorschuiven naar IJsselmond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wellicht wordt de corridor Apeldoorn-Arnhem ComfortRRReis en worden deze later ook doorgeschoven naar IJsselmond. Ik kan me ook voorstellen dat ze de bussen uit Deventer ook naar Lelystad willen doen in 2021.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Deventer zit er nog tot december 2023 bij. Dus ga ik er vanuit dat ze niet naar Lelystad maar naar IJsselmond gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

https://www.ovpro.nl/bus/2020/03/03/keo ... -reiziger/

Keolis wil in IJssel-Vecht het MaaS concept introduceren door onder andere hun KeoBike verder uit te gaan rollen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Niet introduceren, maar faciliteren. De concessie staat namelijk geen aanbod van alternatieve mobiliteitsdiensten toe, alleen vraagafhankelijke lijnen (zoals de huidige Kolibrie) mag de vervoerder zelf aanbieden.
Vandaar ook het platform zoals dat in het artikel van OVpro benoemd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Met nieuwe lijn kan Epe eindelijk met bus naar Noord-Veluwe: kwartier minder reistijd
De barrière in het openbaar vervoer tussen Epe en de Noord-Veluwe wordt doorbroken. Buslijn 170 wordt zo goed als zeker verlengd tot aan station 't Harde. De doorsteek betekent vanaf december een kortere reistijd richting Amersfoort. ,,Hier is lang voor gevochten.”

PREMIUM:https://www.destentor.nl/epe/met-nieuwe ... ~a9ce81e6/

Voor Nunspeet was meer potentie (had ook mijn voorkeur) maar de afstand naar 't Harde is korter. Eindelijk krijgt mijn dorpje een goede verbinding erbij. *O* *O*
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Tot 14 december. Op die dag gaat de nieuwe dienstregeling in en rijdt buurtbus 170 tussen Twello en Epe op werkdagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat door naar station 't Harde
Wordt het een buurtbus of is dit een foutje?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 170 rijdt wel met buurtbusjes regelmatig, staat op de busjes die uit Twente komen ook op de bus (zoals op de foto van het artikel). Maar het is wel een reguliere buslijn uitgevoerd door Noot. Kan bij de media voor verwarring veroorzaken.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door TLP »

Hoewel uit onderzoek blijkt dat een bus naar station Nunspeet meer ‘potentie’ heeft, is op advies van Keolis voor 't Harde gekozen. Daar komen treinen uit beide richtingen vrijwel tegelijkertijd aan en dat geeft een betere aansluiting op lijn 170.
Huh? Vanaf 't Harde vertrekken treinen om .22/.52 en 06./.36, terwijl dit vanaf Nunspeet om .12/.42 en .16/.46 is. Hoezo betere aansluiting vanaf 't Harde... :roll:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Kan je dus met een korte kering perfect aansluiten op de treinen richting Amersfoort.
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Waarschijnlijk zal Rocov gelderland ergens in de komende dagen hun adviezen over het vervoersplan online zetten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Ik verwacht van niet. Volgens de planning die Keolis naar ons gestuurd heeft zijn de eerste besprekingen puur om eventuele noodzakelijke wijzigingen in beeld te brengen, en is er nog geen sprake van een 'definitief concept'. Dat is naar verwachting eind april gereed. Pas in mei zal Keolis officiëel een adviesaanvraag doen. Al ben ik benieuwd in hoeverre deze planning nog haalbaar is nu het dagelijks leven compleet op de kop staat. Wij (ROCOV Overijssel) zouden deze week met Keolis om de tafel gaan zitten om het plan te bespreken, maar dat is nu door de coronacrisis niet doorgegaan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Videobellen werkt prima hoor :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten