Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

:lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Chrysa schreef:conducteur schopte de bedelaar eruit [...] tussen twee stations in. _O_
Of toch pas bij de volgende stop? :lol:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Tussen de stations in is wel het meest effectief... Maak je het die bedelaar toch moeilijker om een volgende trein te nemen :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nou, een bedelaar eruit trappen op Lage Zwaluwe is ook een goede manier om iemand een lesje te leren hoor _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef:conducteur schopte de bedelaar eruit [...] tussen twee stations in. _O_
Had hij wel een zwembroek bij dan?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Nou, een bedelaar eruit trappen op Lage Zwaluwe is ook een goede manier om iemand een lesje te leren hoor _O-
Is dat station nog ergens goed voor toch? *O*
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Chrysa schreef:We zaten maar liefst met zijn drieën in het voorste treinstel van de 6676 tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Ik, een bedelaar en de conducteur.

Bedelaar kwam naar mij, ik ging naar de conducteur en de conducteur schopte de bedelaar eruit. Dat alles tussen twee stations in. _O_
Maar, ik vermoed dat je ook op Lage Zwaluwe bent uitgestapt, dus zat je toen niet opgescheept met een inmiddels boze bedelaar? Of heb je op tijd de veilige auto weten te bereiken?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

In Leiden gingen net de deuren van de 3787 niet open door een motorstoring, dus iedereen mocht door de hele trein heen naar de achterste deur.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Een snuggere bedelaar zou toch niet in hetzelfde treinstel als de HC stappen? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

cassie127 schreef:Tussen de stations in is wel het meest effectief... Maak je het die bedelaar toch moeilijker om een volgende trein te nemen :P
Heel vroeger wel eens meegemaakt dat er een zwartrijder op Almere Oostvaarders uit de trein gezet werd. Heel vroeger als in de tijd dat Almere Oostvaarders nog slechts in ruwbouw aanwezig was :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Echt alledaags is het niet, maar evengoed: vandaag 85% minder reizigers in het OV tijdens de spits :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Week zonder spits, en je ziet meteen het effect.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik vond het gisteren al ontzettend rustig. 's Middags was de 4046 tussen Amsterdam Centraal en Zaandam met SLT10 erg leeg, en station Zaandam voelde best desolaat aan.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik heb Utrecht centraal nog nooit zo leeg gezien als vandaag rond 18:30, zelfs op elk willekeurig tijdstip in de nacht is het drukker.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Zijn er hier ook mensen die, voor de fun en tegen het verzoek van NS in, vandaag met de trein hebben gereisd? Ik loop op Twitter tegen een paar lieden aan die niet begrijpen dat de trein er nu even niet is voor de fun en die gewoon met hun Weekend Vrij oid op pad zijn gegaan.
F.k.a. Bollenstad
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik ben vandaag even naar Leiden geweest, met de trein ja. Zolang er gereden wordt stap ik in als ik dat wil. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De NS roept specifiek op om niet met de trein te gaan als er geen maatschappelijk doel aan ten grondslag ligt. Als je een doorlopend treinabonnement heb kan je dan nu ook gewoon voor de tussentijd opzeggen via 030-751 51 55, in plaats van er dan maar gebruik van te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Milco schreef:Ik ben vandaag even naar Leiden geweest, met de trein ja. Zolang er gereden wordt stap ik in als ik dat wil. :Y
Luister dan even naar het verhaal van deze machinist...

https://www.facebook.com/38488856564443 ... 840576409/

Hij zegt dit echt niet voor niets! De trein is even geen uitje!
F.k.a. Bollenstad
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik ging 12:00 de deur uit en dit filmpje staat nu (20:00 uur) drie uur online...

Dus bij deze mag niemand op het forum meer zijn hobby uitvoeren: met de trein reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Milco schreef:Dus bij deze mag niemand op het forum meer zijn hobby uitvoeren: met de trein reizen?
Nee, dat mag niet.
Er is nog net geen noodtoestand uitgeroepen, gebruik je verstand alsjeblieft en laat dergelijke pretreisjes gewoon even achterwege. Thanks.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 21 mar 2020, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat laatste is inderdaad het geval. Als je niet met de trein moet dan moet je dat nu even niet doen. Het zijn bijzondere tijden die de medewerking van iedereen vragen.

Deze oproep heeft NS overigens ook al langer op de site staan en al meerdere keren op alle sociale media geplaatst.

Dit is ook voor het overige OV van toepassing trouwens. Niet reizen tenzij noodzakelijk voor de maatschappij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Hoe moeilijk het ook is: blijf zoveel mogelijk binnen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Behalve de SPR van Hollandsche Rading naar Utrecht waren alle treinen zeer rustig en het aantal reizigers was echt op één hand te tellen.

Vanochtend tevens met de NS-bus van Gouda naar Utrecht. Een setra van Pouw Vervoer, zaten we ook maar met een mannetje of 7 in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik was toch al een klein beetje klaar met die video’s. Die opgeblazen windmolens en allerlei zooi in de openbare ruimte gooien is irritant. En vorige week zat ik mij ook al af te vragen of de video verstandig was.
Chrysa schreef:Door die julsterenvideos wil ik nu wel donders graag naar die poutinezaak in Duitsland. :evil:
Aangezien de horeca in Duitsland het grootste deel van de tijd nu dicht moet zijn, lijkt mij een betere optie om het thuis proberen na te maken :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Wat me de laatste dagen nog wel het meest verbaast is dat je elke dag nog wel hoestende mensen in het OV tegen komt, ondanks alle oproepen die er al gedaan zijn om dat nu juist niet te doen (en dat waren overigens voor mij ritten met doel, namelijk om op het werk te komen).

En hoe erg het ook gaat kriebelen met weer als dat van vandaag: ben zelf juist beslist niet met het OV op pad gegaan dit weekend om voor de hand liggende redenen. Wel nog een klein beetje gehobby't (afleiding is ook belangrijk in dit soort tijden), maar dat gaat ook prima op de fiets in de directe omgeving zonder te dicht bij anderen te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten