Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Na de eerdere fotowedstrijden op dit forum is er ook in 2020 een fotowedstrijd. Deze keer is de fotowedstrijd opgedeeld in vier voorrondes: Winter, Lente, Zomer en Herfst. Daarbij houden we voor het gemak de meteorologische seizoenen aan. Er is elke voorronde één winnaar, waarvan de foto doorgaat naar de finale, waarbij uit de winnende foto's één foto gekozen zal worden voor de eretitel Foto van het Jaar 2020.

In de Top-3 van afgelopen jaar verscheen een foto waarop geen trein, bus, metro of tram te zien was, maar enkel een perron met lichteffect, daarom is het onderwerp van de fotowedstrijd verbreed naar 'Rails' (treinen, metro's en trams), 'Openbaar Vervoer' (bussen of anderszins OV) en 'OV-Infrastructuur' (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts). Je foto moet aan minimaal een van deze categorieën voldoen, maar er zijn geen aparte categorieën om te winnen.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de winterperiode van 01 december 2019 tot en met 29 februari 2020. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Na de stemronde zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde aan het einde van het jaar. Foto’s insturen kan tot en met vrijdag 13 maart 2020.

Afbeelding
De foto met de meeste stemmen tijdens de wedstrijd 'Foto van het Jaar 2019', van Gebruikersnaam.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen winter en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2020'. Daarnaast is er een klein prijzenpakket waarvan we de inhoud nog even voor ons houden.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de winterperiode van 01 december 2019 tot en met 29 februari 2020 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).
Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent. Foto’s insturen kan tot en met vrijdag 13 maart 2020.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de winterperiode van 01 december 2019 tot en met 29 februari 2020.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 14 maart 2020. Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van de voorronde Winter bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Aking »

:o geen befaamde klassewissel? :(

Dan doe ik niet mee hoor! -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

Deed je toch al niet. Ik ook niet, maar @Mikos: leuk dat je de formule nieuw leven inblaast.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Er zijn al een paar mooie inzendingen binnen gekomen. Wil je meedoen? Stuur dan je foto uiterlijk aanstaande vrijdag in!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

De laatste reminder voor deze ronde: U kunt alleen vandaag en morgen nog een foto insturen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2020: Winterronde

Iedereen bedankt voor het inzenden van foto’s! Hieronder staan de inzendingen met alle details die zijn meegestuurd, behalve de naam van de fotograaf. Stemmen gaat zoals de voorgaande wedstrijden via een externe website. Daar kun je de foto die jij het mooist vindt aanvinken en je stem versturen. Stemmen kan tot en met dinsdag 17 maart 2020, daarna zal de winnaar van de winterronde bekend gemaakt worden..

Laat het beoordelen van de foto’s en het uitdokteren van wie de foto’s zijn alsjeblieft achterwege tot ná de stemming, zodat iedereen onbevooroordeeld zijn of haar stem uit kan brengen, dat is het hele idee achter het afgeschermd insturen van de foto’s en het publiceren van de uitslag nadat de stemronde is geëindigd.

Ik wens je veel succes met je keuze!

Stemmen
Stemmen voor deze ronde kan hier tot en met dinsdag 17 maart 2020.

Inzendingen Foto van het Jaar 2020: Winterronde

Afbeelding
Artist’s impression
Datum: 26 februari 2020
Locatie: station Alkmaar
Toelichting: Soms maak je een foto waarvan je je afvraagt: 'Is dit wel echt?!' Deze foto lijkt net op een artist's impression - een afbeelding van hoe het er in de toekomst uit gaat zien, ná de werkzaamheden. Dit lijkt zo, omdat alles er gloednieuw uitziet, de lichtinval onnatuurlijk perfect is en de reizigers zijn afgebeeld zoals de ontwerper het graag zou zien: iemand checkt in, er koopt iemand een kaartje bij de kaartautomaat, er is iemand met de fiets en nog één gewone reiziger - maar verder helemaal niemand. Hoe maak je zo'n artist's impression na? Ik weet het niet, dit was puur toeval.
Bewerking: Er lag één klein papiertje op de grond, die heb ik geretoucheerd. Voor het overige onbewerkt.

Afbeelding
Bus naar Blaak
Datum: 04 december 2019
Locatie: Rotterdam
Toelichting: Enkele dagen voor de concessiewissel van het RET in december 2019 heeft lijn 47 zojuist het Noordereiland verlaten en staat, terwijl de zon langzaam verdwijnt, op de Maasboulevard om het laatste stukje naar station Blaak af te leggen.
Bewerkt: Nee

Afbeelding
Lijn 22 komt eraan!
Datum: 02 januari 2020
Locatie: Laan van Maarschalkerweerd in Utrecht
Toelichting: Sinds 16 december 2019 is Nederland een tramlijn rijker: lijn 22 tussen Utrecht Centraal en P+R Science Park.
Bewerking: De foto is aan de rechter- en onderkant iets bijgesneden.

Afbeelding
ICE met opkomende zon
Datum: 27 december 2019
Locatie: Station Utrecht Zuilen
Toelichting: Een ICE richting Amsterdam op station Utrecht Zuilen terwijl de zon opkomt. De NS zelf heeft 3 ICE's in het wagenpark, de rest is eigendom van de DB.
Bewerking: Geen filter gebruikt.

Afbeelding
Kletsnatte schemering
Datum: 14 december 2019
Locatie: Utrecht, Heidelberglaan
Toelichting: Op een kletsnatte en grijze zaterdag in december werd in Utrecht de Uithoflijn officieel geopend met een middag lang gratis proefritten. Terwijl de avondschemering over het Science Park valt passeert één van de openingsritten over de Heidelberglaan op weg naar de P+R.
Bewerkt: Kleine bijstelling van de belichting en licht verscherpt.

Afbeelding
Op weg naar de schemering
Datum: 07 februari 2020
Locatie: Station Den Dolder
Toelichting: SNG heeft het werk van de DD-AR overgenomen en is op weg naar de schemering tijdens een stop in Den Dolder.
Bewerking: Verzadiging en contrast bijgesteld.

Afbeelding
Donkere dagen voor de DD-AR
Datum: 07 december 2019
Locatie: Lage Steenweg, Deventer
Toelichting: De donkere dagen voor kerst betekenden ook de donkere dagen voor de DD-AR. Hier komt deze DD-AR net over de IJsselbrug bij Deventer voor de laatste loodjes in de 7000 naar Apeldoorn.
Bewerkt: Ja, foto wat lichter gemaakt.

Afbeelding
Wintergrens
Datum: 27 februari 2020
Locatie: Bayerisch Eisenstein / Železná Ruda-Alžbětín
Toelichting: De winter was mild dit jaar, maar eind februari is er op 722 meter hoogte toch nog wat sneeuw te vinden. In het Duitse Bayerisch Eisenstein is men beter voorbereid dan waar ook op corona-inreisbeperkingen. Getuige de vaste borden op het perron is het immers altijd al verboden om de grens over te steken naar het Tsjechische Železná Ruda-Alžbětín! Op de achtergrond zien we een motorwagen serie 842 die zojuist samen met een tweede rijtuig als stoptrein uit Klatovy is gearriveerd.
Bewerkt: Nee

Afbeelding
Een DD-AR verdwijnt in de mist op Helmond Brouwhuis op zijn laatste dag als sprinter 's-Hertogenbosch - Deurne
Datum: 03 december 2019
Locatie: Station Helmond-Brouwhuis
Toelichting: Toen ik in de reisplanner zag dat dit oude besje zo kort voordat de soort volledig uit de dienstregeling is verdwenen nog een keertje mijn plaatselijke station zou aandoen heb ik mijn camera meegenomen onderweg naar mijn stage die morgen. In mijn jeugd heb ik de groene bankjes maar al te vaak mogen meemaken op de toen nog stoptrein die helemaal naar Nijmegen reed dus ik vond het zeker fijn om er nog een laatste keer plaats te kunnen nemen.

Stemmen voor deze ronde kan hier tot en met dinsdag 17 maart 2020.
Laatst gewijzigd door Mikos op za 14 mar 2020, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

Ik zie de foto's niet...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Nu ook met foto's die zichtbaar zijn voor Trolly! :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

:pos:

Voegt wat mij betreft echt wat toe.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Meltrain »

Er zitten een aantal erg mooie foto's tussen. :pos: De keuze was niet makkelijk, maar ik heb toch een favoriet gekozen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door ODRAIL »

Heb inmiddels ook gestemd. Al was de keuze niet gemakkelijk :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Heeft u nog niet gestemd? Doe dat dan vooral nog even, want het kan alleen vandaag en morgen nog!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Anne »

Gestemd.
Leuk serie foto's :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Ardan »

Complimenten voor alle foto's, er is wat leuks van gemaakt. :pos:
Ik doe ook maar wat
PHS

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

Dat urenlange wachten tot er een lullig busje langshobbelt geeft de competitie toch juist een sportiever karakter? Alleen zou ik niet weten waarom het niet de bedoeling zou zijn een plaatje van de zomer/kerst/voorjaarsvakantiedienstregeling te schieten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Aking »

Volgens mij kun je momenteel beter op een (flink) stukkie afstand van het OV staan dan dat je er in zit inderdaad...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door SuperGhost »

Ook hier gestemd. Zitten een aantal mooie tussen, maar ik vond er toch duidelijk een uitspringen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

Aking schreef:Volgens mij kun je momenteel beter op een (flink) stukkie afstand van het OV staan dan dat je er in zit inderdaad...
Heb je wat tegen een privé-chauffeur?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Aking »

Nee, maar die heb ik tot nu toe nog niet gehad :(
Want al m'n niffoes in de ghetto denken nu ook "wollah gratis met de bus" *O*
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Chrysa »

Elk nadeel heeft zijn voordeel toch? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door trolly »

:N

Brüür hout nie fan se niffoes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Mikos »

Hoe jullie het doen, ik weet het niet, maar we hebben een gelijke stand...

Dat betekent dat jullie allemaal mogen stemmen op de twee foto's die evenveel stemmen hebben gekregen. Welke van deze twee foto's draagt jouw voorkeur voor de titel "Foto van het Jaar 2020 - Winterronde"? Stemmen kan tot en met aanstaande donderdag, dat zijn dus slechts 2 dagen om te stemmen. Om jullie niet verder te beïnvloeden, vertel ik pas na de definitieve uitslag hoeveel stemmen er zijn uitgebracht, op welke foto's en natuurlijk van wie de inzendingen zijn.

De twee foto's die de meeste stemmen hebben gekregen en waarop je nu kunt stemmen, zijn:
Afbeelding
Artist's impression
Datum: 26 februari 2020
Locatie: station Alkmaar
Toelichting: Soms maak je een foto waarvan je je afvraagt: 'Is dit wel echt?!' Deze foto lijkt net op een artist's impression - een afbeelding van hoe het er in de toekomst uit gaat zien, ná de werkzaamheden. Dit lijkt zo, omdat alles er gloednieuw uitziet, de lichtinval onnatuurlijk perfect is en de reizigers zijn afgebeeld zoals de ontwerper het graag zou zien: iemand checkt in, er koopt iemand een kaartje bij de kaartautomaat, er is iemand met de fiets en nog één gewone reiziger - maar verder helemaal niemand. Hoe maak je zo'n artist's impression na? Ik weet het niet, dit was puur toeval.
Bewerking: Er lag één klein papiertje op de grond, die heb ik geretoucheerd. Voor het overige onbewerkt.

Afbeelding
Op weg naar de schemering
Datum: 07 februari 2020
Locatie: Station Den Dolder
Toelichting: SNG heeft het werk van de DD-AR overgenomen en is op weg naar de schemering tijdens een stop in Den Dolder.
Bewerking: Verzadiging en contrast bijgesteld.

Stemmen kan hier, tot en met donderdag 19 maart 2020.
Stem wijs!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Hoe jullie het doen, ik weet het niet
Ik heb van deze twee overwogen maar toch op iets anders gestemd, sorry (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2020 [Winter]

Bericht door Meltrain »

Ik stem gewoon op dezelfde foto als de eerste keer. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten