Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Over het algemeen worden die werkzaamheden tot een jaar of meer vooruit gepland. Misschien dat wat spoedwerk naar voren kan worden gehaald onder de voorwaarde van voldoende personeel.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^^ materialen leveren zou nog kunnen indien het voorraad artikelen betreft (spoorstaven, bedding etc, bielzen.. daar ligt toch wel wat van op de plan?)

Maar goed, dan heb je nog de vergunning.

Qua omgang medewerkers.. de bouw werkt gewoon nu. Je kan pauzes spreiden in de keet..
Ronaldussen schreef: (..)

En dan denk ik ook nog aan de kinderen en ouders van de logeergroep waar ik normaal werk. Scholen zijn dicht, logeergroep is dicht, dus de kinderen zijn nu 24/7 thuis. Dat heeft echt een enorme impact op ouders en het hele gezin. Dit is een situatie die je niet maanden kunt volhouden zo.
Bedankt voor je reactie. Het zal een impact hebben, ook als men weer terug is, lijkt mij. Dit is tot begin april wel de max, denk ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

wouter15 schreef:Vanaf zaterdag 21 maart speciale basisdienstregeling: https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... suren.html
Opmerkelijk dat de nachttreinen er uit gaan, volgens mij zit daar behalve stapvolk namelijk ook nog wel "vitaal" volk in
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronavirus

Bericht door TLP »

Ik betwijfel of die "vitale" groep wel zo groot is gezien het spoedeisende karakter van de meeste vitale beroepen, waardoor niet van een trein uitgegaan kan worden die 1x/uur langs een beperkt aantal stations rijdt (is eigen vervoer niet verplicht om te kunnen solliciteren?). Zeker lijkt mij bovendien dat je eventueel stap- en slaapvolk zo min mogelijk wil hebben in deze tijden en zodoende lijkt mij het opheffen van de nachttreinen niet meer dan logisch. Daarbij, aangezien is verteld dat er een voldoende economische buffer vanuit de overheid is om deze crisis op te vangen, lijkt mij dat voor de echt kwetsbare enkeling een eventuele zakelijke taxirit nog wel vergoed kan worden.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ Uber chauffeurs schijnen niks te doen te hebben.. dus die willen wel (voordelig) een ritje maken.
Durashift schreef:
Statler Rail schreef: Ik verwacht dat net als met de scholen onze MP binnen enkele dagen een draai zal maken, al was het maar omdat de andere EU-landen dat gaan vragen.
Ik hoop dat Rutte en cs zijn rug recht kan houden. (..)
Okay, jij krijgt misschien gelijk. Rutte houdt de mogelijkheid open voor een (korte) lock-down, hoor ik net in het nieuws..
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Coronavirus

Bericht door ibodejoode »

Vreemd dat NS blijkbaar volgens de berichten op de lange trajecten Groningen/Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort/Almere geen IC's meer laat rijden maar alleen sprinters. Dan ben je vanuit het Noorden wel lang onderweg naar de Randstad. Dit in tegensteling tot Den Helder / Enschede / Maastricht waar wel IC's blijven rijden. Ik kan mij voorstellen 1x IC en 1x sprinter per uur op bijv. Leeuwarden - Zwolle en verder.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door sirvinniei »

Dan bedien je de sprinterstations niet meer 2x per uur.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Volgens mij rijden er vooral intercity’s naar Enschede en Maastricht omdat daar wel standplaatsen van NS zijn, maar vanaf Almelo respectievelijk Roermond niet met stoptreinen gereden mag worden. Daar komt nog bij dat er tussen Amersfoort en Apeldoorn en tussen Weert en Roermond normaal ook al geen sprinters rijden, waardoor ze dit hebben gecombineerd tot een langere treindienst naar een groot knooppunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Durashift schreef:[...]

Okay, jij krijgt misschien gelijk. Rutte houdt de mogelijkheid open voor een (korte) lock-down, hoor ik net in het nieuws..
Ik begrijp dat er een verband is tussen de capaciteit op de IC's en de noodzaak tot een lockdown. In de landen waar daar nu sprake van is, schijnt het aantal IC-gevallen inmiddels zo hoog te zijn dat de ziekenhuizen ze niet meer aan kunnen. Dat is in ieder geval in Italië zo, maar ook in het noordoosten van Frankrijk. Bij ons is er nog capaciteit over.

En daar is het beleid ook op gericht: ervoor zorgen dat het aantal gevallen dat IC-zorg behoeft, onder de capaciteitsgrens blijft. Kennelijk is een lockdown daarvoor momenteel nog teveel een paardenmiddel. Laten we ook hopen dat dat zo blijft.

Ik werk sinds afgelopen vrijdag thuis en heb sindsdien met niemand contact gehad, behalve mijn vriendin. Gelukkig kan ik thuiswerken, al merk ik dat dat toch funest is voor de productiviteit en de werkvoorraad. Wat een vermoeden wat ik al langer heb lijkt te bevestigen: veel van mijn werk ontstaat omdat mensen mij op kantoor zien zitten, weten wat ik voor ze kan beteken en dan de gelegenheid te baat nemen om hun probleem bij mij over de heg te mikken samen met mij te werken aan een oplossing die de bedrijfsvoering nóg effectiever en efficiënter maakt. Nu we elkaar niet meer zien, is ook dat kanaal drooggevallen.

Wel ga ik nog naar buiten voor een boswandeling - zolang het nog kan. Wat me gisteren opviel op weg naar het bos: alleen maar oudere koppeltjes, veelal op de fiets. Mooi weer natuurlijk; onder normale omstandigheden zou je hun ook zien. Maar ik had nu eerlijk gezegd ook wel veel meer mensen in mijn leeftijdscategorie verwacht, zeker als ze kinderen hebben. Die waren echter opvallend afwezig. Allemaal nog genoeg werkvoorraad thuis?
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Ik werk al voor de 4e dag thuis en kom eigenlijk alleen buiten om nog boodschappen te doen. Mijn werkvoorraad is afhankelijk van andere afdelingen binnen de gemeente Nissewaard, maar die werken wel beperkt door.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Ook U-OV (Qbuzz) past vanaf 20 maart de dienstregeling verder aan: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... f-20-maart
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nu schijnt dat virus op allerlei oppervlakken urenlang in leven te kunnen blijven -o-

Enige uitzondering: het aangezicht van de Amerikaanse president.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: Ik begrijp dat er een verband is tussen de capaciteit op de IC's en de noodzaak tot een lockdown.
Dit bericht stond recht onder een bericht over intercity's, dus ik las IC als Intercity en dacht toen, huh, wat staat hier nou? :mrgreen:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou ja, als iedereen op die IC's kruipt dan wordt het wel een zooitje. En dan zou ik zeker tot een lockdown overgaan. En/of Peter Koelewijn inhuren :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Dat zou ik niet doen, Peter behoort inmiddels tot de risicogroep (A)

Maar ik moest die tekst ook even twee keer lezen... :@
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Coronavirus

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef:Volgens mij rijden er vooral intercity’s naar Enschede en Maastricht omdat daar wel standplaatsen van NS zijn, maar vanaf Almelo respectievelijk Roermond niet met stoptreinen gereden mag worden.
NS mag gewoon tussen Enschede en Almelo rijden (dat doet NS in de spits ook met sprinters), dat hoort gewoon bij het HRN. NS doet dat tussen de spitsen niet omdat het onrendabel is en aan de bedieningsplicht al wordt voldaan doordat Blauwnet daar al 2x p/u rijdt.
Suus schreef:Daar komt nog bij dat er tussen Amersfoort en Apeldoorn en tussen Weert en Roermond normaal ook al geen sprinters rijden, waardoor ze dit hebben gecombineerd tot een langere treindienst naar een groot knooppunt.
Dat geld natuurlijk net zo voor Roosendaal-Breda, Vlissingen-Roosendaal, Zwolle-Zutphen, Hoorn Kersenboogerd-Enkhuizen, Den Haag Laan van NOI - Den Haag HS waar ook allen geen intercity meer gaat rijden (volgens het bericht althans). Dat kun je natuurlijk net zoals op die trajcten oplossen door sprinters door te trekken, resp. (Enschede-)Almelo-Apeldoorn te verlengen naar Amersfoort en Tilburg Universiteit - Weert naar Roermond.

Maar op zich vind ik het logisch dat op drukke lange-afstandsassen nog wel intercity's blijven rijden. Ik mis alleen wel Zwolle-Utrecht (een IC Groningen-Utrecht die tussen Groningen en Zwolle als stopper rijdt)

Maar wellicht heeft NS gekeken naar hoeveel reizigers de afgelopen dagen nog in de trein zaten en was het op Zwolle-Amersfoort wel aanzienlijk minder dan op die andere trajecten?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Alargule schreef:Nou ja, als iedereen op die IC's kruipt dan wordt het wel een zooitje. En dan zou ik zeker tot een lockdown overgaan. En/of Peter Koelewijn inhuren :mrgreen:
De KL204 zal voorlopig ook wel gecanceld zijn, dus die heeft tijd genoeg. *O*
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Coronavirus

Bericht door BrengMe »

SuperGhost schreef:
Suus schreef:Daar komt nog bij dat er tussen Amersfoort en Apeldoorn en tussen Weert en Roermond normaal ook al geen sprinters rijden, waardoor ze dit hebben gecombineerd tot een langere treindienst naar een groot knooppunt.
Dat geld natuurlijk net zo voor Roosendaal-Breda, Vlissingen-Roosendaal, Zwolle-Zutphen, Hoorn Kersenboogerd-Enkhuizen, Den Haag Laan van NOI - Den Haag HS waar ook allen geen intercity meer gaat rijden (volgens het bericht althans).
Er zit wel een verschil tussen de trajecten die Suus noemt en de trajecten die jij noemt. Op alle trajecten die Suus noemt zijn geen tussenstations (die door de NS bediend worden), dat is op de trajecten die jij noemt wel het geval. Waarschijnlijk zal er op de trajecten die jij noemt niet zoveel veranderen, gezien de Intercity's op die trajecten toch al als sprinter rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] wordt geknipt. Alleen de trajecten Zutphen-Zwolle en Breda-Roosendaal blijven over. Dat laatste is wel knap. Bij behoud van de huidige patroontijden heb je twee lange keringen in Roosendaal en Breda.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Coronavirus

Bericht door DPDelft »

Wat verandert er vanaf maandag 23 maart in onze dienstregeling:

Voor alle trams
• Maandag tot en met vrijdag tot 19.00 uur, 3x per uur en daarna 2x per uur
• Zaterdag en zondag de gehele dag 2x per uur
• Alle spitsritten vervallen

Voor alle bussen
• Iedere dag, ook in het weekend, 2x per uur
• Alle spitsritten en extra ritten tijdens koopavonden vervallen
• Snelbus 27 en spitsbus 29 vervallen.
• Halten Zuiderstrand (bus 28) en Westduin (bus 24) vervallen

U hoeft de komende periode niet op de ‘deur open’ knop te drukken. De bestuurder of chauffeur opent zelf alle deuren bij de halte. Wel de stopknop blijven gebruiken als u bij de volgende halte eruit wilt.
Zojuist via de mail van HTM ontvangen
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef:De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] wordt geknipt. Alleen de trajecten Zutphen-Zwolle en Breda-Roosendaal blijven over. Dat laatste is wel knap. Bij behoud van de huidige patroontijden heb je twee lange keringen in Roosendaal en Breda.
In het eerste weekend nog tot Dieren met stop in Brummen wegens werkzaamheden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Coronavirus

Bericht door SuperGhost »

Waarom dan niet gewoon een doorgaande sprinter Arnhem-Zwolle (na de werkzaamheden)? Maargoed...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik gok dat ze personeel en materieel zo veel mogelijk samen en in de buurt willen houden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] wordt geknipt. Alleen de trajecten Zutphen-Zwolle en Breda-Roosendaal blijven over. Dat laatste is wel knap. Bij behoud van de huidige patroontijden heb je twee lange keringen in Roosendaal en Breda.
Op zich zou je in Roosendaal de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] aan dat stukje [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kunnen koppelen, dan is er in Breda en Dordrecht genoeg tijd om te keren bij vertragingen.

Of wat - hypothetisch gezien - ook nog zou kunnen, ze laten de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie] tussen Breda en Tilburg Universiteit rijden in plaats van de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] en koppelen op die manier de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie], de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] en de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] aan elkaar. De [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] tussen Dordrecht en Breda koppel je aan de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] en het deel tussen Tilburg (Universiteit) en Nijmegen/Arnhem laat je dan dus keren op Tilburg (Universiteit). Er is dan in Tilburg een mooie overstap tussen de [serie=Sprinter|2020|Eindhoven Centraal - Tilburg Universiteit5200[/serie] en de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie].
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Coronavirus

Bericht door SuperGhost »

Aking schreef:Ik gok dat ze personeel en materieel zo veel mogelijk samen en in de buurt willen houden.
ICM laten rijden als die sprinter moet toch prima kunnen? Er rijden normaal ook enkele intercity's die tussen Zwolle en Arnhem v.v. het gehele stuk als stopper rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten