Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja daarom vroeg ik het want zag geen 8p op ovzoeker
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5243
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

En verder gaat dan hiermee ook alles wat onderaannemers rijden eruit als ik me niet vergis?
Van Kooten rijdt nog op de 272 en Pouw op de 106.

Edit: dacht dat de dgrl vandaag al was aangepast :oops:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 17 mar 2020, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Nee hoor, de 106 gaat er bij ons morgen ook uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Hoe is Syntus eigenlijk van plan de diensten op het rondje 5 - 83 - 85 uit te voeren de komende 2,5 week, nu Gelderland en Utrecht verschillende dienstregelingen gaan rijden? Utrecht rijdt bijvoorbeeld op zaterdag andere ritten op lijn 5 dan doordeweeks, dus dat lijkt me qua uitvoering wat onpraktisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Stond een apart documentj3 van op de keolis site bij de wijzgignen
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Deze dus: https://keolisblauwnet.nl/getmedia/b079 ... aart_1.pdf

Er valt elke drie uur een lijn 5 uit, elke drie uur een lijn 83 en elke anderhalf uur een lijn 85 zo te zien.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik kwam vorige week vrijdag in Ede een Syntus Setra als lijn 1 tegen in Ede. Was dat nou bijzonder of komt regulier voor?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Zal wel de 1100 of 1101 geweest zijn. Die rijden tegenwoordig in Ede voor Syntus Gelderland.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door busvader »

Zie onderstaand over de verdere afbouw van de dienstregeling m.i.v. 20 maart

https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... f-20-maart
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
rooddolfijn
Berichten: 729
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Maar als je op Utrecht Centraal wilt zijn voor 07:30 heb je dus geen openbaar vervoer? Of start de dienstregeling eerder? Zo ja, dan is het aanbod in de ochtendspits veel lager dan in de middagspits: lijn 50 Zeist -> Utrecht CS 2x/uur rond 08:30 en 6x/uur rond 16:30.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Nee, de basis is een zondagsdienst, aangevuld met extra ritten in de spits en vroege ochtend om een normale dagdekking te krijgen.

Voor lijn 50 is het even opletten omdat Syntus ook nog een aanzienlijk deel van de ritten rijdt die mogelijk (nog) niet uit de online dienstregelingtool van U-OV te halen zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Sowieso is het met de info op de haltes ook even oppassen momenteel: bij Syntus Utrecht hebben de ritten volgens zaterdagsdienst keurig realtime informatie, maar de aanpassingen zijn op zo'n korte termijn doorgevoerd dat de ritten volgens normale dienstregeling ook nog op de DRIPs staan! En in lang niet alle gevallen verschijnt daar "Tijd bij benadering" bij als indicatie dat de info niet real-time is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens de Twitter van Syntus Utrecht wordt het probleem met de reguliere doordeweekse dienstregeling die nog op de DRIPs staan per morgen opgelost.

Verder nog een kleine uitbreiding op de zaterdagsdienst: op maandag t/m vrijdag gaat een extra vroege rit op lijn 76 rijden die aansluit op lijn 201 naar het Science Park.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

In Amersfoort reden net alle bussen van CS richting Stadsring via Kersenbaan en Arnhemseweg en andersom via de Utrechtseweg (en dan aannemelijk de Vlasakkerweg), blijkbaar is er een stremming op de normale route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

In verband met een calamiteit op de Stationsstraat rijden wij tijdelijk een aangepaste route op alle lijnen die via de Stationsstraat gaan t/m woensdag 25 maart einde dienstregeling.


Einddatum
Het is nog niet duidelijk wanneer deze omleiding wordt opgeheven, we volgen de situatie van minuut tot minuut. De hierboven genoemde eindtijd is fictief, houdt de berichtgeving goed in de gaten!
Oorzaak is een instabiele gevel: https://112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/ ... iele-gevel
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Als die steiger goed verankerd staat, vangt die de steentjes toch wel op..?? :wink: :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Kennelijk is de stremming alweer voorbij, zie er althans geen berichten meer over bij Syntus zelf op de site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Het omleidingsbericht staat nog wel in intranet. Leuk ook overigens dat ze schrijven ''via de route van lijn 19''. Dan moet je wel net lijn 19 kennen... Ik wist niet eens dat we een lijn 19 hadden :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die zit ook pas sinds december in het eigen dienstenpakket van Syntus, daarvoor was het een lijn van een onderaannemer. Maar blijkbaar wordt er vooral via Koningin Wilhelminalaan - Utrechtseweg - Kersenbaan gereden gezien waar ik vanmiddag bij thuiskomst een bus vandaan zag komen. En inderdaad, toen ik net even boodschappen deed kwam ik nog een lijn 4 op de Arnhemseweg tegen dus die was duidelijk aan het omrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

December 2018*

Maar inderdaad we kunnen er even niet door, hopelijk eind van de dag meer duidelijk over voor hoe lang!
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Tom98 schreef:Het omleidingsbericht staat nog wel in intranet. Leuk ook overigens dat ze schrijven ''via de route van lijn 19''. Dan moet je wel net lijn 19 kennen... Ik wist niet eens dat we een lijn 19 hadden :X
Gelukkig dan maar dat er bij de omleiding op Intranet ook een kaartje bij staat. En dat er anders ook altijd https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/lij ... 2125/90020 is :mrgreen:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Nou, met alle respect Maxim, maar als je ter plaatse niet bekend bent (zoals ik), dan heb je ook niets aan dat kaartje.
Zelfde geldt voor alle straatnamen waar ze mee komen. Leuk als je daar bekend bent, maar ik ken geen straatnamen in Amersfoort.
Dus ik vrees dat er morgen een ritje lijn 80 verkeerd gaat rijden als die omleiding er morgen nog inzit :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Dan zou ik toch die bijgevoegde link even bekijken, daar staat de lijn op en de straatnamen ook. En het is geen heel ingewikkelde omleiding :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Tom98 schreef:Nou, met alle respect Maxim, maar als je ter plaatse niet bekend bent (zoals ik), dan heb je ook niets aan dat kaartje.
Zelfde geldt voor alle straatnamen waar ze mee komen. Leuk als je daar bekend bent, maar ik ken geen straatnamen in Amersfoort.
Dus ik vrees dat er morgen een ritje lijn 80 verkeerd gaat rijden als die omleiding er morgen nog inzit :X
Maar hoe doe je dat anders dan bij een omleiding vraag ik me af? Je bent toch nooit altijd overal bekend :wink:
Er is een route, zelfs mét kaartje...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Normaal ben ik voldoende bekend ter plaatse (vooral destijds in Twente, ik heb daar 2 jaar taxi gereden voor ik op de bus kwam, dus ik ken de hele regio goed).
Er zijn ook een aantal standaard omleidingen (bijvoorbeeld lijn 50 in Rhenen of lijn 50 wanneer de Biltstraat gestremd is). In die gevallen gebruikt men telkens dezelfde omleiding opnieuw. Die ken ik dan ook.

Feit is dat ik in Amersfoort niet alle lijnen ken. Ik ken alleen 2 t/m 8, 17, 217, 76, 80, 82, X80 en 280. Ik ken dan ook écht alleen maar de routes van die lijnen. Als we dan een keer moeten afwijken van de route, heb ik niets aan straatnamen en een kaartje waarop haast niet te zien is of het nou de 1e of de 2e links is....
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten