Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Zo, ruim op tijd en zonder problemen de belastingaangifte gedaan. Krijg flink meer terug dan verwacht, ondanks dat ik mijn studiekosten niet meer kan aftrekken *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nou, dan weet ik in ieder geval waar mijn geld heen gaat, ik moet (niet zo gek veel) bijbetalen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Alvast hartelijk dank, het geld zal goed besteed worden :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vapiano heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd. Het heeft nu drie weken om niet failliet te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Nooit van gehoord, zal het dus niet missen *O* Wel treurig voor de werknemers natuurlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Vooral in het buitenland veel geweest (Berlijn, Parijs), en ook wel een paar keer in Amsterdam. Wel heel erg voor als je 30-min bent, heb ik het idee. Prima eten op zich.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik vind het sowieso opvallend hoeveel pizzeria's er over het algemeen zijn. Die kunnen toch niet allemaal overleven?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Volgens mij zit er aardig wat durfkapitaal in ketens als Vapiano en Happy Italy.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ach, we zijn hard op weg naar een flinke recessie (waren we al voor de coronacrisis), dus er zal wel het nodige gaan verdwijnen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Gisteravond onbewust mijn (voorlopig) laatste vlucht ingecheckt en ingestapt.
Mensen met een vast urencontract die vrijgekomen zijn van andere airlines die minder/tijdelijk niet vliegen zijn omgeschoold op mijn airline (die nog wel het normale vluchtschema aanhoudt) waardoor nuluren-mensen zoals ik sinds vandaag uitgeroosterd zijn tot nader order.. :cry: :neg:
Spoiler: show
Ik werk bij een bedrijf dat diensten aanbiedt aan verschillende airlines (passagiersafhandeling en vrachtafhandeling etc). Elke luchtvaartmaatschappij binnen het bedrijf heeft haar eigen 'dedicated' groep mensen die alleen die ene maatschappij doen.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik houd de Schiphol app een beetje in de gaten, en het lijkt met de dag erger te worden qua aantal geannuleerde vluchten. Sterkte!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Vapiano heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd. Het heeft nu drie weken om niet failliet te gaan.
Oh nee -o- mijn lekkere pasta :cry:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Visgraatmodel schreef:Gisteravond onbewust mijn (voorlopig) laatste vlucht ingecheckt en ingestapt.
Mensen met een vast urencontract die vrijgekomen zijn van andere airlines die minder/tijdelijk niet vliegen zijn omgeschoold op mijn airline (die nog wel het normale vluchtschema aanhoudt) waardoor nuluren-mensen zoals ik sinds vandaag uitgeroosterd zijn tot nader order.. :cry: :neg:
Dan heb jij volgens mij nog redelijk mazzel, mijn halfzusje die grondstewardess was bij KLM is ook haar baan kwijt. Ze zou afgelopen maandag zijn begonnen bij de KLM vliegdienst. Maar ja, dat verhaal loopt helaas dood momenteel. Haar vriend die piloot is bij KLM heeft nog wel werk als ik het goed begrepen heb. Zure tijden, dat zeker.
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ klote inderdaad.. maar het zal nog maar het begin zijn, vrees ik, zolang de waanzin tot gezondheid gedreven maatregelen de breuk van het economisch tandwiel vergroot.

Edoch, voor wie dat juridisch kan.. (geen contractuele beperkingen om bij een ander bedrijf in dienst te treden).. is er wel een oplossing:
het werk van de arbeidsmigrant overnemen :wink:

https://www.helponsoogsten.nl/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

De hele week thuis zitten met dat verdomde virus begon een beetje te vervelen, dus ben ik vandaag even naar Amersfoort geweest.

Voor de eerste keer met U-link 34 gereisd van Zeist naar Amersfoort in het weekend en het was uiteraard lekker rustig met twee andere passagiers. Chauffeur reed een beetje raar door de hele tijd tussengas te geven (wat leidde tot flinke stoten) en te slingeren. Hierdoor helaas geen toptijd gereden (de vorige bus reed van Dijnselburg naar Amersfoort in 14 minuten i.p.v. 18), maar toch is het volgens Google Maps wel even snel als met de auto.

In Amersfoort naar mijn favoriete fastfoodketen gegaan waar ik al telefonisch een bestelling geplaatst had. De bestelling was alleen niet gemaakt waardoor het bestellen zoals gewoonlijk ging. Prima natuurlijk aangezien je zo je broodje het verst hebt. Wel zielig voor de Subway dat ze het zo zwaar hebben, de sub of the day hadden ze ook alvast duurder gemaakt om de klap enigszins op te vangen.

In Amersfoort een rondje om de stad gelopen langs de Eem (?). Dat is een mooie wandeling en het was dan ook lekker druk. Mensen lopen nu ook met een (nog) grotere boog om je heen. De mensen houden zich wel aan de adviezen dus. In het centrum was het eigenlijk nog best wel druk en de meeste winkels waren nog open. Vrijwel alle lokale horeca is ook nog gewoon open. Het enige verschil is, is dat je niet meer mag zitten (zo ver ik kan zien).

Na een wandeling door de mooie historische binnenstad van Amersfoort weer teruggekeerd naar het busstation. Mijn telefoon was al de hele tijd leeg, dus ik had geen idee wanneer de volgende bus zou vertrekken. Bij het busstation aangekomen hoefde ik maar zeven minuten te wachten gelukkig. In deze dienstregeling vertrekken de 34 en 56 ook weer op exact hetzelfde moment viel me op. :roll:

Met drie passagiers vertrokken we op tijd weer terug richting Utrecht. Hoewel bus 56 nog moest aankomen op Amersfoort CS toen de 34 al vertrokken was, werden we wel na de Stichtse rotonde ingehaald door de 'tragere' 56 die trouwens met een elektrische bus reed. Zo zie je maar weer dat een sneldienst niet per se sneller hoeft te zijn dan een normale bus.
Na Soesterberg-West kon ik al op stop drukken, maar de chauffeur was een beetje in de war en stopte al voor mij bij Sterrenberg. Na gemeld te hebben dat ik er bij Dijnselburg uit wilde vertrokken we al snel weer.

Vanuit de bus kan ik al mijn huis zien, maar helaas stopt 'ie pas een kilometer verderop. Een extra wandelingetje met dit weer is ook geen groot probleem eigenlijk. Mooi middagje om een beetje de sleur te breken thuis. Amersfoort heeft een erg mooie binnenstad en door Zeistenaren wordt deze nog wel eens onderschat merk ik. Die zijn veel meer gericht op Utrecht, terwijl Amersfoort dus ook veel te bieden heeft.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ferdinand schreef:
In Amersfoort een rondje om de stad gelopen langs de Eem (?).
Amersfoort aan de Lek :Y
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb een tijdje geen werk mee en ga door een relatiebreuk heen, ik dacht dat ik hier nog een beetje steun kon vinden, maar nee, ik word hier alleen maar afgezeken, geen behoefte aan, ik meld me een tijdje af hier, het gaat jullie goed.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Het leven zit vol uitdagingen. Pas goed op jezelf.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Het spijt ons dat we je vreemde gedrag afkeuren. En het spijt ons ook dat we niet hebben aangevoeld dat jouw leven een zooitje is. En het spijt ons al helemaal dat we je niet de ruimte hebben gegund om je te uiten en even je gang te laten gaan, terwijl we de andere kant op keken en alles maar goed vonden wat je in de tussentijd deed.

Sorry.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vind het heel vervelend dat je dergelijke levensingrijpende zaken zo kort na elkaar moet meemaken, maar wij kunnen dat ook niet ruiken? Dan is het natuurlijk heel vervelend dat (een van) je favoriete tijdsbesteding(en) ook nog wordt aangepakt door een onzichtbare vijand. Ik denk echter dat heel weinig mensen op dit forum het leuk vinden dat ze niet meer met het OV kunnen reizen. Maar het zijn helaas bijzondere tijden en die kunnen sneller voorbij zijn als iedereen de voorschriften en richtlijnen van de autoriteiten opvolgt, zelfs als je daar normaal niet zo veel mee ophebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Wat vervelend over je werk en de relatiebreuk, sterkte!

Maar over dat andere (rondtouren) heeft Suus het al gezegd: die adviezen vanuit de overheid zijn er echt niet voor niets.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Adviezen zijn nog steeds precies dat: Adviezen.

Dus die billijken op geen enkele wijze de selectieve heksenjacht die hier plaatsheeft -o-
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

En waarom zijn die adviezen er, Aking…?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik ben door zogenaamde adviezen door of namens de overheid verder in de shit gekomen dan dat ze me geholpen hebben, en geloof me dat ik er een hoop heb gehad :')


En het kan heel goed zijn dat die adviezen er niet voor niets zijn, maar dan nog steeds zijn het adviezen. En rechtvaardigen die nog steeds geen heksenjacht.

Of zien we jullie over een maand allemaal voor de McDrek of soortgelijke toko's staan omdat dat tegen het advies van het voedingscentrum in gaat? :')
Laatst gewijzigd door Aking op za 21 mar 2020, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 166 gasten