Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Albert Heijn heeft nog geen besluit genomen over het afschaffen van de Hamsterweken: https://www.quotenet.nl/nieuws/a3169034 ... in-de-ban/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

De term "Hamsterweken" komt in ieder geval niet meer voor op de interne kalender voor komende maand, was eerder gepland voor week 13. Het is nu een "Bonus-event" geworden, maar de invulling is nog niet bekend.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Hainje schreef:de invulling is nog niet bekend.
Ik zeg: WC-papier *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Nee dat is OPvulling.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

U is een propper? -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

In een vorig werkleven was ik wel een soort van propper. Ik propte naar hartenlust pakketjes op rolcontainers en brieven in fietstassen, tegenwoordig ben ik meer een schuiver. Ik schuif producten over een scanner. Pakketjes proppen doe ik zo af en toe nog wel, maar dat is meer een bijkomstigheid. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

:Y

Laat TUFKAM maar schuiven!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

En geld moet rollen, vooral mijn kant op! :D

Dat ik het geld niet mag houden beschouwen we dan maar even als bijzaak.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^aha, mooi dat ik dan bij jou nog contant mag betalen. :pos:
Hainje schreef: (..)Sinds gisteravond hangen er bij ons plexiglas platen. Wel iets steviger dan zo'n zeiltje.
(..)
Ik vind het wel fascinerend hoe zoiets in een paar dagen tijd (week?) bedacht is, wordt uitgevoerd etc. en dat in grote aantallen. Het zal toch ook aan bepaalde stevigheid / valeisen etc moeten voldoen, lijkt mij.
umbusko schreef: Chinese knoflook is overigens een verschrikking. Die begint altijd snel te schimmelen. (..)
Hm, dat zou je niet verwachten met alle bestrijdingsmiddelen die ze er daar op spuiten.. (zo heb ik mij ooit laten vertellen door een marktkoopman)

Ik eet dus knoflook uit Spanje, vaak de verse via de groentenboer. Maar nu had ik ook weer zo'n knol..maar het is ff niet het goede seizoen ofzo..want nu zijn die teentje petieterig en lastig uit het velletje te halen. Rosé knoflook vind ik dan makkelijker..

Gember is bij de groentezaak tov de AH in Wageningen centrum volop te krijgen, althans afgelopen zaterdag wel.


Ik denk dat de hamster campagne van AH wel voorbij is. Dat zal in de toekomst toch met dit negatieve aspect tijdens de Corona perikelen geassocieerd worden, lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Durashift op wo 18 mar 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:^^^aha, mooi dat ik dan bij jou nog contant mag betalen. :pos:
Liever elektronisch betalen natuurlijk, maar het mag inderdaad wel. :Y
Durashift schreef:
Hainje schreef: (..)Sinds gisteravond hangen er bij ons plexiglas platen. Wel iets steviger dan zo'n zeiltje.
(..)
Ik vind het wel fascinerend hoe zoiets in een paar dagen tijd (week?) bedacht is, wordt uitgevoerd etc. en dat in grote aantallen. Het zal toch ook aan bepaalde stevigheid / valeisen etc moeten voldoen, lijkt mij.
Ja ik ben ook heel erg benieuwd hoe lang die dingen blijven hangen, ik denk dat er in de loop van de week nog wel een scherm (in een andere winkel wellicht) naar beneden komt zeilen.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:
Durashift schreef:^^^aha, mooi dat ik dan bij jou nog contant mag betalen. :pos:
Liever elektronisch betalen natuurlijk, maar het mag inderdaad wel. :Y

(..)
Ben jij, als professional, het met mij eens dat contant betalen gewoon zonder handcontact mogelijk is?
Ik snap dat hele 'gedoe' met het beperken daarvan niet zo.. immers, alle producten op de band gaan ook van hand tot hand..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Het is allemaal een complot om cash af te schaffen zodat de staat en het grootkapitaal nog meer controle over je krijgt :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Precies.
Durashift schreef:Ben jij, als professional, het met mij eens dat contant betalen gewoon zonder handcontact mogelijk is?
Contant betalen zonder handcontact is gewoon mogelijk hoor. Waar een wil is is een weg. Alleen de supermarkt willen niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik werd vanmiddag nog net niet gebitchslapt bij de Akeau toen ik cash wilde betalen...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Wiebes is ook lekker bezig met zijn communicatie.. manamanman.. :?: :?
Wiebes: supermarkten moeten duidelijker zeggen dat ze genoeg in huis hebben

Minister Wiebes van Economische Zaken heeft aan de levensmiddelenbranche gevraagd om beter te laten zien dat er genoeg voorraad is. Daarmee moeten winkels en producenten hamsteren ontmoedigen. (..)

De branche gaat volgens de minister meer "gericht communiceren over beschikbaarheid". Wiebes hoopt dat "mensen dan niet meer het zekere voor het onzekere nemen".
https://nos.nl/liveblog/2327524-abn-amr ... -slot.html

Echt, dit is toch spijkers op laag water zoeken? Ondernemers hebben wel wat beters aan hun hoofd, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Ben jij, als professional, het met mij eens dat contant betalen gewoon zonder handcontact mogelijk is?
Ik snap dat hele 'gedoe' met het beperken daarvan niet zo.. immers, alle producten op de band gaan ook van hand tot hand..
Contant betalen zonder handcontact kan prima, je legt het geld immers op het plankje en de kassamedewerker pakt het daar weer vanaf. Het idee van de afgelopen paar weken was dat het virus niet overleeft op materialen, maar wél op de huid. Het zou dus geen kwaad kunnen om spullen vast te pakken, zolang je elkaar maar niet aanraakt. En dat niet aanraken valt nog niet mee hoor, ik heb daar afgelopen week extra op gelet. Het gebeurde stiekem best nog vaak. Oké toegegeven, nu je er zo bewust van bent word je wat onhandiger en gaat het wat vaker fout, maar toch...

Heb wel de indruk dat 'men' een beetje terug aan het komen is van die theorie, tenminste als ik de nieuwsberichten goed begrijp.
KM46 schreef:contant betalen zonder handcontact is gewoon mogelijk hoor. Waar een wil is is een weg. Alleen de supermarkt willen niet.
Uiteindelijk volgen 'wij' ook alleen maar de aanwijzingen en richtlijnen van het RIVM op. Het is niet dat supermarkten het leuk vinden dergelijke aanpassingen te doen in hun winkels. Want het is echt een hoop gedoe, niemand zit daar op te wachten. Maar 'we' achten het wel nodig ter bescherming van klanten (ook die het niet zo nauw nemen met de richtlijnen, ja die zijn er) én het eigen personeel.
Durashift schreef:Wiebes is ook lekker bezig met zijn communicatie.. manamanman.. :?: :?
Die man kan denk ik beter zijn mond gaan houden inderdaad. Laat Rutte en Bruins het woord maar doen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Hainje schreef: Uiteindelijk volgen 'wij' ook alleen maar de aanwijzingen en richtlijnen van het RIVM op.
Slaafjes van vadertje staat *O*
KM46 schreef:Precies.
Waar een wil is is een weg. Alleen de supermarkt willen niet.
En de overheid :Y
Tom024 schreef:Ik werd vanmiddag nog net niet gebitchslapt bij de Akeau toen ik cash wilde betalen...
lekker ergens anders je Foxy halen dan (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Ik werd vanmiddag nog net niet gebitchslapt bij de Akeau toen ik cash wilde betalen...
Durven ze toch niet zonder handschoentjes aan :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Kan het kloppen dat de AH de bonusartikelen nu automatisch verrekent in de kassa's? Ik heb zelf geen bonuskaart, maar heb de caissière ook niet de kaart die bij de kassa's liggen zien scannen.

Anyway, bij de Aldi was vrijwel alles op voorraad, alleen het diepvriesvak was leger dan normaal. De AH hier heeft duidelijk de distributie nog niet geheel op orde; de koelschappen waren nagenoeg leeg, de chips en het vak van de eieren vertoonden ook opvallend veel gaten. Brood was er dan wel weer genoeg.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Kan het kloppen dat de AH de bonusartikelen nu automatisch verrekent in de kassa's? Ik heb zelf geen bonuskaart, maar heb de caissière ook niet de kaart die bij de kassa's liggen zien scannen.
Misschien toetste hij/zij gewoon de "Master Code" in, waardoor je zonder eigen bonuskaart ook korting krijgt?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Is er ook een "Master Code" voor gratiesch boodschappen? *O*

#ikvraagditvooreenvriend
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ja, de zogenaamde matser code. *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef:Kan het kloppen dat de AH de bonusartikelen nu automatisch verrekent in de kassa's? Ik heb zelf geen bonuskaart, maar heb de caissière ook niet de kaart die bij de kassa's liggen zien scannen.
(..) .
Ik denk het wel, ik hoorde de cassière dit van de week ook vragen aan een klant achter mij. Hier heb je al wel zo'n 'zelfscanner' bij de lopende band, dat kan er ook mee te maken hebben natuurlijk.

Volgens mij zijn de koffieautomaten bij de AH's ook vanwege Corona. Bij die in Wageningen is tie al een week defect (stand per afgelopen zondag, dat wel) en bij die in Rhenen hing er van de week dus een 'buiten gebruik' papiertje op..

Bij de Jumbo werkte de koffieautomaat nog wel (niet uitgeprobeerd overigens).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Is er ook een "Master Code" voor gratiesch boodschappen? *O*

#ikvraagditvooreenvriend
Es tut mir leid, mein Freund. :(
Durashift schreef:Volgens mij zijn de koffieautomaten bij de AH's ook vanwege Corona.
Van wat ik intern begrepen heb staan inderdaad alle koffieautomaten uit vanwege de corona.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Hainje schreef:
Aking schreef:Is er ook een "Master Code" voor gratiesch boodschappen? *O*

#ikvraagditvooreenvriend
Es tut mir leid, mein Freund. :(
:Y

Daar heb je wat stevigers voor nodig dan een "Master Code".
Battus schreef:Haarlem
Haarlemmer
Haarlemmermeer
Haarlemmermeerder
Haarlemmer meester
Haarlemmermeerder meester
Haarlemmer bovenmeester
Haarlemmermeerder bovenmeester
De vrouw van de Haarlemmermeerder bovenmeester
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten