Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. Ook bij Jumbo zitten ze duidelijk bovenop het naleven van de maatregelen. Voor de klanten zitten er regelmatig ingesproken mededelingen in de radio.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Durashift schreef:Ja, maar dan heb jij die zonnestralen op je bolletje gemist .. net nu je die zo hard nodig hebt voor het herstel van lijf en leden. :D

Maar, lekker gereden met de Laguna?
Dan is het hier echt loeidruk in de polder, lijkt me niet verstandig.

Laguna rijdt heerlijk, maar met een verbruik van 1 op 10 wordt het wel verleidelijk om eens te gaan kijken of ik naar Baarle-Nassau kan vannacht...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ja, dat scheelt 40 cent per liter, las ik.. OF je krijgt 4 duizend euro boete als je gesnapt wordt..

Misschien lezen ze de camera's wel uit en gaan alle NL kentekens die 's nachts komen.. een boete sturen?

Maar, ff serieus: check wel ff of de onbemande stations na 23 uur werkend zijn. Dat is in NL namelijk ook niet altijd zo, onbemand en 24/7 open.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. Ook bij Jumbo zitten ze duidelijk bovenop het naleven van de maatregelen.
De Plus hier heeft inmiddels strepen op anderhalve meter afstand van elkaar op de vloer gezet bij de kassa's. Maar je merkt met dit soort maatregelen dat supermarkten toch best krap zijn: de rij stond nu middenin de broodafdeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Rond 12.30 uur op de A59 thv. Nuland ri. Oss een konvooi van zeven of acht ambulances van Kijlstra, aannemelijk worden er dus weer patiënten uit Uden uitgeplaatst.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Daantje schreef:Met een lockdown verschuif je het probleem alleen maar. Je kunt niet eeuwig het land volledig stil leggen. Als het virus later weer een keer opduikt, krijg je alsnog een harde klap.
Dat is een denkfout die Rutte en het RIVM ook maken: je doet de lockdown niet om het uit te zingen totdat het virus weg is, maar om nu tijdelijk de verspreiding te onderbreken. Na die twee weken lockdown weet je wie besmet zijn en wie niet. De besmette gevallen kan je weer gaan isoleren en zo geleidelijk weer controle krijgen. Nu lopen er wellicht duizenden mensen rond die besmet zijn maar het nog niet weten en daarom gewoon naar hun werk gaan, boodschappen doen en andere mensen besmetten. Daardoor zal je nu een ongeremde groei houden van het aantal besmettingen en doden. In Brabant gaat het op korte termijn al helemaal mis. We gaan komende week veel doden zien. Ben ik een doemdenker? Misschien, maar ik ben bang van niet.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Stap nu eens af van het idee dat dit virus nog te controleren valt. Dat valt het niet meer - niet voor niets meldde Rutte in zijn toespraak dat de helft van alle Nederlands het zal gaan krijgen. Het enige dat men nu nog kan doen is die groei zoveel mogelijk spreiden. Daar is het huidige beleid ook op gericht. Een lockdown heeft alleen zin als de zorgcapaciteit het niet meer aankan. Vooralsnog is die capaciteit er, en is een lockdown dus een paardenmiddel.

En ja, er gaan dus veel doden vallen. Vooral in de groep mensen die een kwetsbare gezondheid hebben. Net zoals dat bij 'gewone' griepgolven het geval is. Alleen haalt iedereen dan zijn schouders op en werkt en feest door.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het nogal aanmatigend dat iemand die niet medisch onderlegd is, een gerenomeerd instituut en mensen die duidelijk wel medisch onderlegd zijn, gaat vertellen dat zij hun werk niet goed doen.
En ik zal je uit de droom helpen, ook na twee, drie weken lockdown weet je niet wie er allemaal besmet is en is het dus onmogelijk al die mensen te isoleren; veel mensen hebben niet of nauwelijks klachten en weten zodoende niet eens dat ze besmet zijn. Daarnaast hou je genoeg mensen over die wél naar buiten moeten voor hun werk en kunnen alsnog anderen besmetten. Tevens zullen er toch boodschappen gedaan moeten worden, dus ook dan hou je kans op besmetting.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Alargule schreef:Een lockdown heeft alleen zin als de zorgcapaciteit het niet meer aankan.
Iets wat dus niet heel lang meer op zich gaat laten wachten als ik de interne videoboodschap van het Jeroen Bosch Ziekenhuis goed begrijp.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik word er ook moe van, ja. Natuurlijk zullen er fouten gemaakt zijn en worden, maar reken naar dat hier een parlementaire enquêtecommissie over komt.

Maargoed, straks kun je wellicht roepen dat jij het altijd al bij het rechte eind had. Krijg je misschien een sticker en een kus van de juffrouw.

Alle respect voor al die mensen in de frontlinie, op alle niveaus. Solliciteer vooral, ze kunnen alle hulp goed gebruiken schat ik zo in.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hainje schreef:
Alargule schreef:Een lockdown heeft alleen zin als de zorgcapaciteit het niet meer aankan.
Iets wat dus niet heel lang meer op zich gaat laten wachten als ik de interne videoboodschap van het Jeroen Bosch Ziekenhuis goed begrijp.
In Brabant is de situatie inderdaad zeer ernstig. Maar goed, niet voor niets dat die transporten nu op gang worden gebracht. Alleen als men alle rivierbruggen nu nog sprengt wordt dat vervoer lastig.

We hebben het maar af te wachten. De pest, de Spaanse griep, de jaren '70: we hebben het als mensheid allemaal overleefd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Statler Rail schreef: Na die twee weken lockdown weet je wie besmet zijn en wie niet. De besmette gevallen kan je weer gaan isoleren en zo geleidelijk weer controle krijgen.
Alleen als je op dat moment iedereen gaat testen.
Statler Rail schreef:Nu lopen er wellicht duizenden mensen rond die besmet zijn maar het nog niet weten en daarom gewoon naar hun werk gaan, boodschappen doen en andere mensen besmetten. Daardoor zal je nu een ongeremde groei houden van het aantal besmettingen en doden.
Met de "lockdown à la France" gebeurt dat dus ook.....

Als er al een lockdown moet komen, heeft alleen een absolute lockdown zin, waarbij niemand meer naar zijn werk mag of boodschappen mag doen en de overheid met speciale geïsoleerde waardetransportwagens bij iedereen een standaardpakket boodschappen aflevert en zieken vervoert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. (..).
Heb jij daar toestemming voor gegeven?
Wat doet je werkgever met de ontvangen data?
Dit mag niet zomaar, conform de AVG wetgeving, er wordt een medisch gegeven van je vastgelegd.

Al gebeurt dit nu al op vele plekken, bij DC's etc. wordt dit ook van chauffeurs gevraagd.

https://www.ttm.nl/management/chauffeur ... en/125218/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Als je verder niets opschrijft is er toch niets aan de hand? Dit lijkt me gewoon een eenvoudige medische handeling.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Durashift schreef:
ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. (..).
Heb jij daar toestemming voor gegeven?
Wat doet je werkgever met de ontvangen data?
Dit mag niet zomaar, conform de AVG wetgeving, er wordt een medisch gegeven van je vastgelegd.
In dit geval verkies ik de gezondheid van onze klanten boven de bescherming van bepaalde gegevens. Verder is het slechts een momentopname. Mijn temperatuur kan nu weer anders zijn als op het moment van meten, nu ongeveer drieënhalf uur geleden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^ worden de klanten ook gemeten?

^^^ laat klanten alleen binnen met een mondkapje, zou ik dan zeggen.

Schijnt, qua preventie, goed te werken in Aziatische landen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik las net een column van de Spanje-correspondent van RTL Nieuws. Ze beschrijft hoe mensen daar op allerlei creatieve manieren de lockdown proberen te omzeilen. Mensen verhuren hun hond voor tot een paar tientjes aan mensen die zo een rondje kunnen wandelen. Mensen die boodschappen hebben gedaan worden soms om hun bonnetje gevraagd om te controleren of ze niet al de halve dag 'onderweg' zijn van de winkel naar huis. Dat soort dingen. Als je de support van je volk niet hebt, wat heeft een lockdown dan voor zin? Mensen bedenken toch wel dingen om er onder uit te komen.
Ik doe ook maar wat
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Coronavirus

Bericht door Jamie »

Hierzo, op Goeree-Overflakkee (concessie HWGO) is het doodstil, in de bus en buiten de bus. Vandaag een zondagdienstregeling, lijn 436 rijdt 1x keer in het uur. Mag van mij ook wel, de bus rijdt bij mij door de straat, afgelopen woensdag in 1 uur 3 lege bussen gezien...
Jamie
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 06 jun 2018, 21:06
Locatie: Sommelsdijk

Re: Coronavirus

Bericht door Jamie »

ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. Ook bij Jumbo zitten ze duidelijk bovenop het naleven van de maatregelen. Voor de klanten zitten er regelmatig ingesproken mededelingen in de radio.
Hier is sowieso niet veel werk, alles is dicht op een paar winkels en de supermarkten na. Net zo als wel meer mensen vind ik sommige maatregelen wel ver gaan, zo'n scherm voor de kassa's.

Bij ons zit nogal vaak jeugd bij de bushalte die van alles vernielen. Zag op Facebook dat ze er weer zaten, gisteravond om 22.00 uur. Politie was al ingeschakeld. Alsof die 1,5 meter afstand houden...niet iedereen houd zich eraan. Helaas.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten.
Als je mensen op de weegschaal zet en aanspreekt op hun overgewicht voorkom je veel meer doden dan met dit soort acties.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Chrysa schreef: Laguna rijdt heerlijk, maar met een verbruik van 1 op 10 wordt het wel verleidelijk om eens te gaan kijken of ik naar Baarle-Nassau kan vannacht...
Baarle Hertog dan toch. Baarle Nassau is Belgie.

Typisch trouwens dat De Lijn niet op de 3 Nederlandse halten stopt (na 'echte' lange landsgrens) vervolgens wel stopt op de 2 halten in Belgische Enclaves en dan toch ook stopt op de 4 halten in Nederland.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... _Janstraat

Ik blijf dit gebied een leuk fenomeen vinden. Voor wie het niet weet wat het is, hier het kaartje.
https://www.google.nl/maps/@51.4154705,4.9412409,13z
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

PHS schreef:Dus wordt de lockdown steeds strenger, bijvoorbeeld dat recreatie niet meer is toegestaan en boodschappen gelimiteerd is tot x aantal keer per week.
Hoe ga je controleren of iemand niet meer dan een x aantal keer per week boodschappen doet?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

huibf schreef:(...) Baarle Nassau is Belgie.
Juist.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Baarle Hertog dan toch. Baarle Nassau is Belgie Nederland.
FTFY :D
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten