Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7993
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Blijkbaar controleren ze daar ook bij de benzinepompen of je uit het dorp of omgeving komt, dus het wordt geen van beide.
huibf
Donateur
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Durashift schreef:
ArrivaBas schreef:Vanochtend werd op het werk de temperatuur van mij en mijn collega's gemeten. (..).
Heb jij daar toestemming voor gegeven?
Wat doet je werkgever met de ontvangen data?
Dit mag niet zomaar, conform de AVG wetgeving, er wordt een medisch gegeven van je vastgelegd.

Al gebeurt dit nu al op vele plekken, bij DC's etc. wordt dit ook van chauffeurs gevraagd.

https://www.ttm.nl/management/chauffeur ... en/125218/
Fuck de AVG.
Chrysa
Berichten: 7993
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

:')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je kan van alles vinden van de AVG, maar het heeft in ieder geval voor het nodige bewustzijn over privacy en gegevensopslag gezorgd. Temperatuur opnemen mag onder geen beding. En als de werkgever een werknemer naar huis stuurt omdat de temperatuur niet klopt, is dat op zijn kosten, want verzekeringen dekken dit soort werkverboden terecht niet. https://blog.iusmentis.com/2020/03/12/e ... atuurlijk/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik denk dat Bas 2 tot 12 contract heeft dan krijg je niet betaald bij ziekte :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aangezien ArrivaBas al meer dan een jaar bij de Jumbo werkt en ouder dan 18 is, is er ook met zo'n contract een rechtsvermoeden ontstaan voor een gemiddelde arbeidsduur en dan heb je gewoon recht op doorbetaling bij ziekte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8826
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

We zullen zien. Ik ben toevallig twee weken terug een halve week ziek geweest (verkouden en brak, en omdat ik de schooldagen ervoor nog in Tilburg ben geweest ook uit voorzorg thuis gebleven), waardoor ik een zaterdag niet heb kunnen werken. Ik draai sinds vorige week enkele extra diensten die het gemis van dat halve dagje werken compenseren.
Mijn collega's heb ik al vaker verbaasd met mijn werkperiode daar: Die staat intussen op twee jaar en drie maanden. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@ArrivaBas: Je bent nu weer gezond / fit? :wink: ?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8826
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

ArrivaBas schreef:Ik ben toevallig twee weken terug een halve week ziek geweest...
:Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig dat je weer gezond bent.

De afgelopen week / weken voelde ik mij niet zo als het wezen moest. Maar dat zijn / waren nog steeds de naweeën van de kinkhoest die ik vorig jaar gehad heb.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10523
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef:Mijn collega's heb ik al vaker verbaasd met mijn werkperiode daar: Die staat intussen op twee jaar en drie maanden. *O*
Ook hier weet Suus vast meer vanaf dan ik, maar volgens mij mag ik je feliciteren met je vaste aanstelling.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Net niet Trolly. Op 1 januari van dit jaar is de Wet Arbeidsmarkt in Balans ingevoerd en die heeft de verkorting uit de Wet Werk & Zekerheid van drie tijdelijke contracten in twee jaar voordat een vast contact bij doorlopend dienstverband ongedaan gemaakt, het is nu weer drie tijdelijke contracten in drie jaar voordat je een vast contract moet krijgen bij doorlopend dienstverband.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

ff off-topic maar ik vind het ff interessant:

@Suus: dus ook als je in 2019 al een bepaalde tijd contract bij je werkgever had.. telt die niet mee voor de nieuwe wetgeving? Iedereen staat 'op nul' zogezegd?

Zo ja, dan begrijp ik wel waarom ik in januari een verlenging met 12 maanden kreeg.. dat kan dan dus nog 2x gecontinueerd worden.. en kom ik op een totaal van 43 maanden bepaalde tijd werken..

.. maar goed, met de Corona crisis zal het toch wel bij die 12 maanden bijven, vrees ik.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Net niet Trolly. Op 1 januari van dit jaar is de Wet Arbeidsmarkt in Balans ingevoerd en die heeft de verkorting uit de Wet Werk & Zekerheid van drie tijdelijke contracten in twee jaar voordat een vast contact bij doorlopend dienstverband ongedaan gemaakt, het is nu weer drie tijdelijke contracten in drie jaar voordat je een vast contract moet krijgen bij doorlopend dienstverband.
Dat krijg je met wispelturige regeringen :shock: :? .
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het lijkt wel politiek, verdorie!1!

Zijsprong: hoe zou het met de gebroederen T. en T. Coronel gaan, eigenlijk?
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

ArrivaBas schreef:We zullen zien. Ik ben toevallig twee weken terug een halve week ziek geweest (verkouden en brak, en omdat ik de schooldagen ervoor nog in Tilburg ben geweest ook uit voorzorg thuis gebleven), waardoor ik een zaterdag niet heb kunnen werken. Ik draai sinds vorige week enkele extra diensten die het gemis van dat halve dagje werken compenseren.
Mijn collega's heb ik al vaker verbaasd met mijn werkperiode daar: Die staat intussen op twee jaar en drie maanden. *O*
Hebben jullie niet een week later het urenoverzicht uitgeprint? En trouwens, heb je vast contract gekregen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:ff off-topic maar ik vind het ff interessant:

@Suus: dus ook als je in 2019 al een bepaalde tijd contract bij je werkgever had.. telt die niet mee voor de nieuwe wetgeving? Iedereen staat 'op nul' zogezegd?

Zo ja, dan begrijp ik wel waarom ik in januari een verlenging met 12 maanden kreeg.. dat kan dan dus nog 2x gecontinueerd worden.. en kom ik op een totaal van 43 maanden bepaalde tijd werken..
Er wordt niets gereset: de oude contracten blijven gewoon meedoen in de ketenbepaling, maar de ketenbepaling is weer teruggezet naar 36 maanden voordat een vast contract verplicht wordt in plaats van de 24 maanden die op 1 juli 2015 is ingevoerd.

Voorbeeld: als je tot en met 31 december 2019 een contract voor bepaalde tijd van 6 maanden hebt gehad, dan kan je werkgever je vanaf 1 januari 2020 nog 30 maanden op twee tijdelijke contracten inzetten voordat je bij een volgende verlenging naar een vast contract moet. Was de wet niet gewijzigd, dan kon je werkgever op 1 januari 2020 nog 18 maanden op twee tijdelijke contracten vergeven voordat bij verlenging een vast contract verplicht wordt.

Er zijn nog meer dingen gewijzigd in de WAB, veel ingrijpender dat deze wijziging. Zo is er een knip gekomen in de arbeidsvoorwaarden tussen payroll en detachering, zijn de regels met betrekking tot de transitievergoeding aangepast en is er rondom oproepcontracten veel veranderd. Maar om daarvan de details volledig hier uit de doeken te doen is behoorlijk off-topic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ dat begrijp ik, is ook niet mijn vraag. Mijn vraag heb je beantwoord. :pos:
Dat er zaken gewijzigd waren wist ik wel, nu je die 36 maanden qua ketenbepaling aanstipt.. ging er wel een geheugen belletje rinkelen inderdaad. :)
VIRM
Berichten: 7585
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En ondanks waarschuwingen en oproepen trekt men er vandaag toch gewoon op uit. Niet zo heel erg handig... -o-

https://nos.nl/artikel/2327867-ergernis ... anden.html
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp het echt niet. Het is niet dat het je kan ontgaan dat er iets aan de hand is. Ziekenhuizen liggen vol, het openbare leven ligt op zijn gat omdat duidelijk is dat er een flink besmettelijke ziekte heerst waarvoor geen vaccin is. En toch zijn er mensen die het dan een goed idee vinden om lekker naar de markt te gaan, dit een goed moment vinden om nieuwe kleren te kopen in een winkel, lekker tegen elkaar aan te gaan zitten in een park of eens fijn een dagje met de trein te gaan.

Door dit soort gedrag stevenen we op twee dingen af: een compleet over de zeik gedraaid zorgsysteem inclusief honderden (zo niet meer) doden en de afkondiging van nog verdergaande maatregelen om de schade zo veel mogelijk te beperken. Dan wordt het dus geen advies meer maar een plicht, alleen omdat mensen nu kennelijk te bedonderd zijn om zich te houden aan een advies. En daardoor enorme schade berokkenen aan anderen.

Je zal die zorgverlener maar zijn die straks moet kiezen wie er behandeld wordt en wie niet. Ik zou niet graag in diens schoenen staan, en draag dus graag mijn steentje bij om te voorkomen dat het zover komt.

Ik kom alleen nog maar buitenshuis om de hond uit te laten of boodschappen te doen. Verder probeer ik er in huis het beste van te maken.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Tja, wat wil je ook.. als zelfs de weervrouw op de radio (1) vroeg in de ochtend aanprijst dat het lekker zonnig weer wordt en dat naar buiten gaan goed is voor de vitamine D.. :)
.. en daarna een item met een boswachter die grote drukte in de bossen verwacht (wat al de afgelopen dagen zo was).

Dat brengt mensen op ideeën. Ik kan het ze niet direct kwalijk nemen.
Ook de 'verontwaardiging' over mensen die naar de vuilstort gaan.. :roll:
Tja, na een weekje thuiswerken is dat misschien toch wel fijn.. beetje de zooi opruimen wat je in zo'n week toch tegenkwam om een beetje geschikte werkplek te fixen?

@ Wubbo: ons zorgsysteem is, door de zorgverzekeraars en onze overheid, de afgelopen jaren al vakkundig 'lean en mean' gedraaid..
Laagste aantal IC bedden hebben wij (tov andere landen).
Zorgkosten gaan onbetaalbaar worden, is al enkele jaren de boodschap..
Nou, met deze crisis wordt het inderdaad flink betalen.. maar kennelijk is het geld er nu wel.. :?:

Heb ook een beetje oog voor de maatschappij die om de directe hulpverlening in de ziekenhuizen aanwezig is, vind ik.
Mensen met andere, voor hun, acute klachten of operaties die niet door kunnen gaan.
Overlijdens gevallen.. waarbij de zorg en uitvaart niet kan zijn zoals het een paar weken geleden wellicht besproken was..
(natuurlijk, dit geldt ook voor de door Corona overleden mensen).

Ja, wij moeten allemaal een steentje bijdragen.. maar het gaat ijkt nu wel een beetje alsof je een paria bent indien je niet een kei onder je armt hebt om bij te dragen..

Zo''n Tim Hofman, relschoppertje, die tweet over de drukte in het Amsterdamse Bos.. Tja, wát doe jij daar dan zelf.. :?: :roll: denk ik dan. Zoek het niet op, als je er niet tegen kan man.
Laatst gewijzigd door Durashift op za 21 mar 2020, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13147
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor wat betreft die keuze zou het wel makkelijker kunnen: je zou mensen die na 12 maart nog zonder goede reden buiten zijn geweest een lagere prioriteit in de zorgverlening kunnen geven. Wie niet luisteren wil... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Tuurlijk.. :roll:

Laat de rokers OF de zwaargewichten dan ook maar stikken..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoe denk je zoiets op te tuigen? (A)

Iedereen een formuliertje in laten vullen (bent u buiten geweest? Waarom? Waar?) :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13147
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nou ja, als je zelf bekent dat je buiten bent geweest zonder noodzaak, of als je gezellig een vlog opneemt, is dat wat mij betreft genoeg reden.
Durashift schreef: Laat de rokers OF de zwaargewichten dan ook maar stikken..
En ik ging ervan uit dat iemand in dit luik zou stappen. De maatregelen van de regering zijn een dringend verzoek voor de huidige noodsituatie, dan hoef je wat mij betreft niet terug te grijpen naar eerdere acties, maar alleen te kijken naar hoe goed mensen willen luisteren naar de huidige instructies. Als je buiten was om naar de supermarkt te gaan is dat prima, maar als je het nodig vond om het halve land af te reizen of in het park te gaan volleyballen omdat het nog niet verboden is gaat er toch iets mis in het opvolgen van de instructies. De situatie is ernstig, en je kiest ervoor om de huidige adviezen op te volgen of niet. Dat is telkens een eigen keuze, en elke keuze heeft nou eenmaal gevolgen. Sommigen houden zich namelijk wel aan de instructies van de overheid, zelfs als dat niet leuk is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten