Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Nou ja, als je zelf bekent dat je buiten bent geweest zonder noodzaak,
En dus gaan mensen dat niet meer doen natuurlijk.

Stel ik ben de afgelopen dagen even op een neer naar Zuid-Oostenrijk geweest. Heen via Spanje en daarna via de Balkan en Polen terug. No way dat ik dat dus eerlijk tegen de dokter/pliessie ga vertellen, want dan ben ik de lul. Dus dan liever al die mensen onderweg dood, die anders misschien uit voorzorg nog extra getest hadden kunnen worden of iets. Want zo werkt het over het algemeen :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Aking schreef:En hoe denk je zoiets op te tuigen? (A)

Iedereen een formuliertje in laten vullen (bent u buiten geweest? Waarom? Waar?) :')
Dat hebben ze in FR al wel gefixd.

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is de verklaring waarom je buiten bent (en ik heb al gehoord/gezien dat mensen met 5 formulieren rondlopen en afhankelijk van het tijdstip en de locatie kijken welk formulier ze laten zien :') ) en niet een ondervragingsformulier waar je was voordat ze je gaan behandelen in het ziekenhuis (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wat mij betreft is een bekentenis van zo'n reis op je sociale media al voldoende. Gelukkig voor jou zijn Spanje, Polen en Tirol voor de buitenwereld afgesloten, dus ga ik er maar vanuit dat je bekentenis hypothetisch is. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh, een heel klein beetje verstand en common sense zijn hier in alle hysterie dus toch nog wel te vinden _O_

Maar iets serieuzer, als ik dus een fantast ben en doe alsof, is dat voor jou genoeg voor een doodsvonnis? :shock:

(er staat me een verhaal bij van een "influencer" die zelfmoord heeft gepleegd nadat bleek dat al haar "reizen" een green screen in haar appartement waren)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Ja, ik ben de afgelopen dag ook buiten geweest om naar het bos te gaan. Daar waren meer mensen, maar het was absoluut niet dat daar veel mensen waren die de 1,5 meter niet respecteren.

Nu zou ik me volgens een aantal van jullie schuldig moeten vullen.

Volgens mij is dat ook cherry picking...iets waar allerlei media ook goed in zijn.

Heb wel de auto gebruikt en ben doelbewust onafhankelijk van mijn vrienden gaan reizen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Prima toch? Je hebt er over nagedacht en je gedrag iets aangepast.

@Aking: mijn Frans is erg roestig.. en heb het niet door de vertaler gehaald. :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

waldo79 schreef:Ja, ik ben de afgelopen dag ook buiten geweest om naar het bos te gaan. Daar waren meer mensen, maar het was absoluut niet dat daar veel mensen waren die de 1,5 meter niet respecteren.

Nu zou ik me volgens een aantal van jullie schuldig moeten vullen.

Volgens mij is dat ook cherry picking...iets waar allerlei media ook goed in zijn.
Ik zou mijn eigen stelling niet als cherry picking willen omschrijven, maar als een consistent beleid: er zijn simpele instructies van de overheid, hou je je eraan is dat prima, doe je dat niet kunnen er consequenties zijn. Indien er twee verder identieke mensen zijn met dezelfde ziekteverschijnselen, daarvan heeft er 1 alle instructies van de overheid gevolgd en de ander ervoor gekozen om deze te negeren, zou naar mijn idee degene die de instructies gevolgd heeft meer recht hebben op zorg. Dat zijn dillema's die je in normale omstandigheden niet zo gauw hoeft te maken, maar dit zijn uitzonderlijke tijden die dit soort dillema's brengen.

Persoonlijk zie ik geen enkel probleem in een boswandeling waarbij je in geen enkel moment op hoestafstand van anderen bent geweest, maar zoals het er vanmiddag aan toe ging in het Vondelpark is dat niveau wel voorbij. Dan kan je als zelfdenkend persoon ervoor kiezen om, als je ziet dat er veel mensen in het park zijn, het park niet in te gaan. Maar dat mensen het advies van de overheid en negeren om bijvoorbeeld 'voor de volgers' een filmpje te maken over wat je precies niet moet doen door precies datgene te doen is een stap te ver. Als ik dokter zou zijn, en dan zou moeten kiezen, zou voor mij de keuze duidelijk zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ik heb nu eindelijk weekend sinds vorige week woensdag, tussendoor slechts één vrije dag gehad. Met andere woorden, in een periode van 11 dagen 10 dagen gewerkt door iedereen die aan het hamsteren geweest is...

En genoeg klanten die de 1,5 meter afstand aan de laars lappen, vandaag pas gemerkt dat klanten er zelf rekening mee begonnen te houden in plaats van dat ik ze er op moet aanspreken. Daarnaast heb ik vandaag bij alle kassa's strepen met duct tape moeten plakken zodat klanten hier oom 1,5 meter afstand gaan houden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Tja, de beste stuurlui...

Ik geloof niet dat mensen met een zwakkere gezondheid er op eigen plan nu lekker op uittrekken. En zij lopen de grootste kans op een ic te belanden nu.

Voor de rest van ons is het ofwel uitzieken, ofwel zonder of met milde klachten wachten op betere tijden.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Maar wat wil je nu eigenlijk vertellen? Het aantal tests of het aantal met positieve uitslag vergelijken slaat helemaal nergens op, want elk land heeft een ander Testregime.
Het is een spectrum.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

@Z2N: zijn we het toch met elkaar eens.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik ben het met je eens dat de cijfers die het RIVM presenteert een vertekend beeld opleveren, maar zo worden ze nu ook altijd neergezet. Er wordt niet meer gesproken over het aantal besmette personen in Nederland, maar over het aantal positief geteste personen.
Jij presenteert hier cijfers over het aantal positief geteste personen per land, maar zonder een cijfer over het totaal aantal geteste personen heb je er nog weinig aan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het RIVM test voornamelijk mensen die een ziekenhuisopname nodig hebben, omdat het RIVM een (zeer) beperkt aantal testkits heeft. Eigenlijk zouden we voor een compleet beeld net als Spanje een paar dagen geleden heeft gedaan een hele zwik sneltests moeten aanschaffen. Veel mensen met milde of geen klachten blijven momenteel buiten beeld door de beperkte testcapaciteit. Echter is een grote hoeveelheid mensen die buiten beeld blijft gunstig voor zowel de door de politiek alom geprezen groepsimmuniteit als het sterftepercentage. Dat blijkt theoretisch nu rond de 3% te liggen, in de praktijk dus significant lager.
Voorbeeld: In de reacties van NUjij (op een artikel van nu.nl) las ik een reactie met statistieken van peilingen van diverse instituten. Nivel had 107 personen ondervraagd, waarvan 8% besmet was met het coronavirus. Als we deze statistiek loslaten op de gehele bevolking van Nederland, is al ruim een miljoen mensen besmet (geweest). Dan zijn we dus dichterbij groepsimmuniteit dan iedereen denkt, en ligt het sterftecijfer minimaal 100 tot 500 keer lager dan de statistieken die coronawiki.org en worldometers.info (gebaseerd op betrouwbare bronnen zoals het RIVM en buitenlandse evenknieën) ons doen vertellen, en dan ligt het sterftecijfer eerder dichtbij de reguliere seizoensgriep.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Heee, een NL-alert. Met de oproep afstand te houden :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zojuist een NL-Alert ontvangen over Corona.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

NL ALERT! NL ALERT! OMG OMG OMG!

Zijn ze toch in zombies aan het muteren? Gebruiken de Russen de gelegenheid om Europa toch nog rood te kleuren? Is Rutte dood?

O nee, 't is maar corona...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Nu heb ik corona en een hartaanval. :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gaat goed :pos:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Gaat goed :pos:
Gaat helemaal niet goed. Dat is corona + onderliggend lijden — zielig hoor, en slecht voor de statistieken: ze is nog zo jong...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

PHS schreef:Wat voegt het totaal aantal geteste personen toe in jouw ogen? Dat zegt op zichzelf heel weinig volgens mij, omdat het er vooral om gaat wie je test, niet hoeveel mensen je test.
Je hebt gelijk, er wordt hier maar relatief weinig überhaupt getest, en dat is inderdaad wat anders dan een steekproef die de samenleving reflecteert.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef:Het is praktisch onmogelijk om het werkelijke aantal besmettingen te achterhalen.
Ook ik heb geen idee waar je heen wil, maar wat je hier zegt is in ieder geval onjuist.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten