Zonetrein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Zonetrein

Bericht door Wubbo »

Naar aanleiding van de discussie hier heb ik even gekeken wat de zonetrein kan betekenen voor de reistijd vanuit Harderwijk. Zie het plaatje:

Afbeelding
De bovenste situatie is de huidige situatie, de onderste situatie is die met zonetrein. De stations staan er weer met hun verkorting in, Zl = Zwolle, Hd = Harderwijk, Amf = Amersfoort en Ut = Utrecht Centraal. De andere stations zijn dan wel in te vullen, lijkt me.
Onderaan staan ook nog de reistijden tussen Harderwijk en Utrecht. Opgemerkt moet nog worden dat de reistijd tussen Amersfoort en Utrecht met 4 minuten kan worden verkort, als een andere oplossing wordt gevonden voor het goederenpad daar. Dan wordt de reistijd Harderwijk - Utrecht dus 43 resp 44 minuten (huidig: 50).
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zonetrein

Bericht door waldo79 »

Er zit wel weinig spreiding in die treinen 8-) Is het niet gevoelig voor verstoringen?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Zonetrein

Bericht door WSM »

Kunnen die ZT2800 en ZT5600 niet omgedraaid worden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Zonetrein

Bericht door Ruben »

ZT2800 zou beter kunnen stoppen tussen Zl en Hd, en niet tussen Hd en Ut (op Amf na natuurlijk), en dat ZT5600 dan niet stopt tussen Zl en Hd, maar wel tussen Hd en Ut (zoals hij nu is), dan heb je nog de mogelijkheid om met een iets langere reistijd dan nu en 1 overstap meer (op Hd) van gat 1 naar gat 2 op de Veluwe te reizen. Scheelt toch weer wat protesten. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Zonetrein

Bericht door Wubbo »

WSM schreef:Kunnen die ZT2800 en ZT5600 niet omgedraaid worden?
Dat geeft als probleem dat de verdeling van de treinen op Utrecht - Amersfoort slechter wordt. Omdraaien van de stops kan ik nog eens naar kijken, maar volgens mij past het dan net niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten