Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Welnee joh. Laguna, corona — JWZ.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Nooit verwacht dat ik het bericht of ik mogelijk geslaagd ben voor mijn vwo-eindexamen zo vroeg zou krijgen...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

En, wat is de uitkomst? Of wanneer hoor je het?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Als Slob vanmiddag meldt dat de eindexamens (CSE) niet doorgaan, gaat het om je schoolexamencijfers en die zijn bij mij goed genoeg om mee te slagen. Fingers crossed.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Daar lijken mij heel wat haken en ogen aan te zitten, waar men op dit moment natuurlijk druk over vergadert. Vooral de talen, uitgezonderd Latijn/ Grieks, lijken mij een heikel punt; bij het CE wordt hier leesvaardigheid getoetst, wat (op mijn school in ieder geval) niet getoetst wordt bij het schoolexamen. Dan hebben examenkandidaten die niet zo goed zijn in lezen een oneerlijke voorsprong op medekandidaten die met het CE het eindcijfer omhoog wouden brengen. Daarnaast maakt het natuurlijk de resultaten van dit examenjaar compleet onvergelijkbaar met voorgaande jaargangen.
Bij overige vakken speelt dit een stuk minder, omdat hier bij het SE zo goed als alle stof al een keer getoetst wordt, bij het CE komt gewoon alles nog een keer terug.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou, op dit forum een rust van heb-ik-jou-daar, maar het kan nog erger: op skyscrapercity.com wordt al twee dagen niets meer gepost, en op wegenforum.nl krijg ik al de hele dag een 502-melding.

Ik wist niet dat corona ook computers besmette -o-
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

maar mijn PC is niet besmet *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ferdinand schreef:Nooit verwacht dat ik het bericht of ik mogelijk geslaagd ben voor mijn vwo-eindexamen zo vroeg zou krijgen...
Nou proficiat hoor! Hangt de vlag al uit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De website van de French Railway Society was een paar dagen gelegen ook lamgelegd. Die lijkt het nu weer te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Een vat vol tegenstrijdigheden ;)

Maar goed, ik zie dat de gemoederen al enigszins bedaard zijn in het coronatopic, want daar wordt niet meer gepost. Kennelijk dat mensen toch beter zelf in staat zijn wat afstand te houden dan ik had gedacht...
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Tom024 schreef:
Ferdinand schreef:Nooit verwacht dat ik het bericht of ik mogelijk geslaagd ben voor mijn vwo-eindexamen zo vroeg zou krijgen...
Nou proficiat hoor! Hangt de vlag al uit?
Dankje! *bus* De komende vijf maanden alleen nog 3 schoolexamens te doen. De vlag mag je geloof ik pas (officieel) uithangen als je al je resultaten terug hebt.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Ferdinand schreef:Als Slob vanmiddag meldt dat de eindexamens (CSE) niet doorgaan, gaat het om je schoolexamencijfers en die zijn bij mij goed genoeg om mee te slagen. Fingers crossed.
Ik heb dus geen schoolexamens :X lekker handig meneer slob want mijn school doet daar dus niet aan :')
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De cohort leerlingen die in 2020 een diploma van de middelbare school haalde krijgt nu denk ik tot hun pensioen te horen dat hun schooldiploma minder waard is omdat ze de CSE's mochten overslaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Dat wordt een jaartje overdoen :Y

Ik snap de beslissing wel, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan en ik ben bang dat daar onvoldoende aandacht voor is. Buiten de vraag of het juridisch allemaal wel kan...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Wat een onzin. De minister zei dat de diploma's gewoon volwaardig zijn. Er zal ongetwijfeld een noot staan op het diploma.

Bij erg veel vakken is het zo dat het laatste SE dezelfde stof is als het CE. De resultaten van leerlingen wijken meestal ook nauwelijks af.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

De CE’s zijn naar mijn mening zoveel niet waard hoor. Die 6 jaar die je bezig geweest bent met allerhande aan vaardigheden en kennis opdoen weegt veel zwaarder. Het enige verschil tussen CE en SE is dat mensen die er slecht voorstaan met hun werk van de afgelopen 3 jaar nog even in een paar weekjes examentraining gericht op het halen van die ene toets het nog tot een slagend diploma kunnen schoppen.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

Toch is er wel vaak een verschil tussen scholen qua SE's. Een school met 'makkelijke schoolexamens' kan dan wel hetzelfde SE-gemiddelde per leerling hebben als een school met 'moeilijke schoolexamens', maar dan zul je wel een verschil zien in de CE-scores. Voor de uitmuntende leerlingen zijn de centrale examens dus wel een manier om hun kunnen te tonen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Alargule schreef:Nou, op dit forum een rust van heb-ik-jou-daar, maar het kan nog erger: op skyscrapercity.com wordt al twee dagen niets meer gepost, en op wegenforum.nl krijg ik al de hele dag een 502-melding.

Ik wist niet dat corona ook computers besmette -o-
SSC is bezig met een software-migratie. In het beste geval is er vanavond weer de mogelijkheid weer te posten. Het was ook wel nodig want de afgelopen paar jaar draaide de software niet altijd even soepel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn middelbare school had bonustoetsen, waarmee je extra punten kon halen voor de schoolexamens.

Zo heb ik wel eens voor een bonustoets Aardrijkskunde een 9,7 gehaald. Daarmee had ik recht op één hele punt extra voor het schoolexamen. Voor dat schoolexamen haalde ik ook een heel hoog cijfer, waardoor ik in de praktijk een hoger cijfer dan een 10 had gehaald :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef:[...] maar het kan nog erger: op skyscrapercity.com wordt al twee dagen niets meer gepost [...]
Dus je hebt jezelf daar laten bannen, maar bent wel aan het lurken? :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Besef je trouwens even dat al die eindexamenkandidaten nu zes maanden vakantie hebben...

Normaal zijn dat drie maanden (?), dat vond ik al lang destijds.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik vond die drie maanden best kort :oops:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Vorig jaar heb ik die drie maanden extra vaak gewerkt. Richting de zomervakantie begon dat meer en meer op een fulltime bijbaan te lijken, dus was alsnog afgepeigerd voor we op vakantie gingen. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Nou ik was na drie maanden wel blij dat ik weer een normaal leven kon opstarten :')

Maar reken maar dat je de rest van je leven zult horen dat je diploma minder waard is. Het hele idee achter CE's is dat iedereen gelijke kansen heeft op een zelfde niveau. Dat heb je bij schoolexamens niet. En een leraar die kleine foutjes door de vingers ziet heb je bij de CE's ook niet, die wordt dan wel op zijn vingers getikt door de 2e corrector.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten