Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De Ebusco's gingen toch sowieso niet met opportunity charging rijden? Daar was juist sprake van voor de te elektrificeren stadslijnen (en wat dat betreft lijkt de uitdaging me lijn 7 zodra de Heuliez'en instromen, die zou immers ook op de nieuwe stalling moeten gaan keren maar de bussen komen mogelijk eerder dan dat die stalling er is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Dat zou ik met Heuliez zo zeker nog niet durven zeggen, in Trondheim waren ze volgens mij een vol halfjaar te laat en in Groningen rijdt het ook nog lang niet allemaal :P
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Hier staan nog wat meer foto's van de Ebusco.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Aangezien er iets in een verkeerd topic stond:
Pascal1998 schreef:Ik heb een vraag, in een brief van de provincie Utrecht staat dat de Heuliez bussen die in de zomer instromen, dat deze voor U-Link zijn(ter vervanging van de tijdelijke ex-GD bussen), echter op de wiki staat lijnen 3, 7 en 8 wat mij dus incorrect lijkt, kunnen jullie hier duidelijkheid over geven?

Afbeelding
Klein overzichtje:
Stad: hier zullen de Heuliez bussen instromen, inderdaad op 3, 7 en 8. De vrijgekomen Citaro's gaan de Amba's vervangen op de streek.

Ulink: er zijn straks 3 types.
-Ebusco, voor lijn 34 en 50
-Setra, voor lijn (2)41 en 50
-Mercedes-Benz Citaro C2G (ex Qlink blauw) voor lijn 73 en 77

Kortom: Ebusco gaat de Ambassador aflossen op Ulink en de Citaro's die nú uit groningen vrijkomen voor Ulink gaan de oudere Citaro's die er nu op rijden vervangen. De reden dat er oudere ex-GD bussen nu op Ulink rijden is vanwege de vertraging van Heuliez in Groningen voor Qlink.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nogmaals, de ex Groningen-Drenthe bussen zijn tijdelijk tot de nieuwe bussen instromen, ze hebben in die brief over 55 nieuwe bussen, 20 stuks zijn van Ebusco, 35 stuks zijn bij Heuliez besteld, naar mijn idee gaan deze dus op de andere U-Link lijnen rijden en niet op lijn 3, 7 en 8

Daarnaast is de 241 geen U-Link lijn, dus rijden deze met normaal materieel

Edit 22:54: Waarschijnlijk heb ik hem nu verkeerd begrepen maar Q-Link bussen op U-Link? Zijn dat dezelfde bussen als Utrecht nu op de stadsdienst heeft?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

De 3420-3447 uit 2013 worden nu in Groningen afgelost door nieuwe Heuliez bussen voor lijn 3 en 4. De Citaro's komen dan inderdaad voor Ulink. Dan gaan de oude Citaro's uit 2009 weg uit Utrecht.

Gaat om deze Citaro die gaat komen:
Afbeelding
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De 3420-3423 blijven in GD. Ik denk dat ook enkele 41xx naar U-link gaan ter vervanging van de 45xx en 437x. 24 bussen is immers niet genoeg om 45 bussen (9 30xx, 23 35xx, 10 45xx en 3 437x) af te lossen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

ovVeluwe schreef:De 3420-3447 uit 2013 worden nu in Groningen afgelost door nieuwe Heuliez bussen voor lijn 3 en 4. De Citaro's komen dan inderdaad voor Ulink. Dan gaan de oude Citaro's uit 2009 weg uit Utrecht.

Gaat om deze Citaro die gaat komen:
https://i.imgur.com/vQr1C7gg.jpg
Dat zijn inderdaad dezelfde als de huidige stad Citaro's, maar het is logisch
Lijn 45 schreef:De 3420-3423 blijven in GD. Ik denk dat ook enkele 41xx naar U-link gaan ter vervanging van de 45xx en 437x. 24 bussen is immers niet genoeg om 45 bussen (9 30xx, 23 35xx, 10 45xx en 3 437x) af te lossen.
Ik had het gisterenavond in zijn volledigheid uit gerekend, ik kwam op deze rekensom
Oud materieel: 9 30xx + 23 35xx + 10 45xx + 3 437x = 45 bussen
Nieuw materieel: 23 34xx + 20 46xx + 15 47xx + 35 48xx = 93 bussen

Echter zijn de 35 48xx bussen, de Heuliez bussen, dus dan gaan er 35 41xx bussen naar de Streek
Als ik alleen de nieuwe U-Link bussen bij elkaar optel heeft men
23 + 20 + 15 = 58 U-Link bussen, dus gaan er geen stadsbussen naar U-Link
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 24 mar 2020, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto in quote verwijderd
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

De berekening klopt niet helemaal. De 46xx en 47xx vervangen andere bussen, namelijk de Ambassador.

Als ik dit zo komen er wel degelijk gelede stadswagens op Ulink. Wat Lijn 45 al aangaf, de nieuwe Groningse Citaro's en Heuliezen vervangen de oudste generaties Citaro.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Lijn 45 schreef:Hier staan nog wat meer foto's van de Ebusco.
Strak model. :pos:

Is beter in evenwicht dan de BYD (2) die nu bij Syntus rijdt, vind ik.

Verder zullen de uitleveringen / productie allemaal wel opgeschort worden door de corona crisis.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ziet er inderdaad een stuk mooier uit dan onze BYD. Dat zegt overigens niets over hoe prettig ze werken in de dagelijkse dienst. Onze BYD's zijn weliswaar lelijk (de Setra's ook :X ), ze rijden echter fantastisch en dat is het belangrijkste. Andersom geldt dat ook. Deze bus is weliswaar mooi, maar hij kan wellicht vreselijk rijden....
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

ovVeluwe schreef:De berekening klopt niet helemaal. De 46xx en 47xx vervangen andere bussen, namelijk de Ambassador.

Als ik dit zo komen er wel degelijk gelede stadswagens op Ulink. Wat Lijn 45 al aangaf, de nieuwe Groningse Citaro's en Heuliezen vervangen de oudste generaties Citaro.
Stond het niet ook in de vervoerplannen dat alle U-link lijnen met geleed materieel gereden zouden gaan worden? Misschien speelt dat ook wel mee met het feit dat er nu Groningse geledes op de U-link lijnen rijden (en men niet bijvoorbeeld langer met Amba's is blijven rijden).
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

73 en 77 zouden geleed gaan worden, daarom dus die tijdelijke geledes. Maar andere lijnen lijkt me 12 of 15m wel genoeg.

Ben alleen wel benieuwd of er nog syntus bussen zo'n huisstijl gaan krijgen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Volgens het vervoersplan was de verdeling als volgt:
25m: 28
18m: 73, 77
15m: 41
12m: 34, 50

In de praktijk rijdt er ook 18m op 28 en 34 en 15m op 50.
Ben alleen wel benieuwd of er nog syntus bussen zo'n huisstijl gaan krijgen.
Volgens Maxim gaat dat wel gebeuren. De 160x Setra's worden sinds de dienstregelingswissel zoveel mogelijk op de 50 ingezet. Ik vermoed dat die grijs gaan worden.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 25 mar 2020, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
omaylie
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

Zijn er trouwens al 25 m bussen die nu in de U-link huisstijl rijden? Ik heb nog nergens een foto gezien en de laatste keer dat ik in Utrecht was (begin maart) waren ze nog geel/grijs.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 25 mar 2020, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Dat heb ik tot een week geleden niet gezien. Sinds vorige week dinsdag rijden er enkele geledes i.v.m. de coronadgrl.

Wellicht is men al aan het ombouwen, ook na advies van het ROCOV om meer zitplaatsen in te bouwen.

Er reden, toen we nog wel reden, in de week ervoor op slechte momenten wel maarliefst 5 gelede citaro's mee op lijn 28.
Er rijden op lijn 28 16 dienstwagens (slag Vleuten-P+R Science Park minder dan 2 uur, korte keringen en de 8x per uur is slechts kort tegenwoordig) en op lijn 35 2 stuks. Dan houd je er al 2 over.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb trouwens een ander nieuwtje

De tramhalte CS Jaarbeursplein wordt CS Jaarbeurszijde. Dat staat in het concept beleid van de Provincie voor de jaren 2020 tot 2023. De perrons krijgen daarnaast de letter E ipv H (Dus ipv van H2 en H3 wordt het E1 en E2, het derde spoor (dat zal halte H3 zijn) verdwijnt)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Karl »

Is dat concept-beleid ook online te vinden?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ja, zal even een link plaatsen

Het is trouwens de beheervisie maar hierin wordt letterlijk Jaarbeurszijde gezegd ipv Jaarbeursplein

Afbeelding

http://www.stateninformatie.provincie-u ... 0-2024.pdf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Volgens het vervoersplan was de verdeling als volgt:
25m: 28
18m: 73, 77
15m: 41
12m: 34, 50

In de praktijk rijdt er ook 18m op 28 en 34 en 15m op 28.
15m op 50 bedoel je neem ik aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Waren die niet voornamelijk voor de 41 bedoeld?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Van wat ik heb begrepen rijden die 15m vooral op de (2)41 en enkele spitsritten op de 50. Daarnaast zal er echt nog wel eens een 12m belanden op de (2)41.

De reden dat er op niet U-Link lijn 241 ook ritten met 15m zijn zal naar ik aanneem te maken hebben met de stalling in Wijk bij Duurstede, zodat deze stalling in principe alleen 15m bussen heeft. Misschien kan er een ingewijde daar meer over vertellen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nou als eerste met het feit dat de 241 geen U-Link lijn is, en dus daarom met normaal materieel rijdt
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Volgens het vervoersplan wordt 241 deels met 12m en deels met 15m gereden.
15m op 50 bedoel je neem ik aan.
Yup. :P

In het vervoersplan zelf is daar nog geen sprake van: "alle ritten worden gereden met standaard bussen. De ritten van U-OV worden vanaf medio 2020 deels uitgevoerd met elektrische bussen.".
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TimoD »

Gekko123 schreef:Van wat ik heb begrepen rijden die 15m vooral op de (2)41 en enkele spitsritten op de 50. Daarnaast zal er echt nog wel eens een 12m belanden op de (2)41.

De reden dat er op niet U-Link lijn 241 ook ritten met 15m zijn zal naar ik aanneem te maken hebben met de stalling in Wijk bij Duurstede, zodat deze stalling in principe alleen 15m bussen heeft. Misschien kan er een ingewijde daar meer over vertellen.
Klopt. Daar staan ook nog enkele Ambassadors, omdat het aantal omlopen groter is dan het aantal 15m-bussen. Meestal (en zeker in het weekend) kom je dus een Setra tegen op de 41, maar soms ook nog een Amba, als de Setras op zijn of als een chauffeur gewoon liever in een Amba rijdt. Maar je hebt gelijk, alle Setras staan in Wijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten