Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Beterschap, Tom024!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In het kader van 'never waste a good crisis' is het in
Texas voorlopig niet meer toegestaan om een abortus uit te laten voeren. Benieuwd of dat nadien weer ongedaan wordt genaakt...
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik had net een Limburger aan de deur die me kunststststof kozijnen wou verslijten. In Arnhem. De gouden tijden in de bouw zijn kennelijk ook al voorbij...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Ik dacht dat het al een bazenactie was dat zes patiënten met een ambulancebus werden verplaatst van Breda naar Groningen. Maar Frankrijk heeft nu een ambulancehogesnelheidstrein ingezet om vijfentwintig patiënten te verplaatsen vanuit de regio Grand Est (Strasbourg en Mulhouse) naar de regio Pays de la Loire (Le Mans, Nantes, Angers en Roche-sur-Yon). Toch weer baas boven baas :shock:
Vanmorgen was het zover: Rond 11:00 vertrok de trein vanaf Straatsburg, met haltes in Angers en Nantes. France 3 was erbij. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

De fysio belt net. Ze mogen alleen patiënten behandelen die schade krijgen als ze het niet doen. Ik heb mijn afspraak een week verzet en als het dan nog niet mag, wordt het een beeldbel afspraak met oefeningen die ik thuis kan doen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Okee, je drukt je zeeppompje met je vinger in.. maar wat is de handeling die je direct er na doet? Die smerige, vuile gore bende er weer af wassen. Mit Seife. (..)
Ik bedoel dus dat het mogelijk is dat er virusmateriaal op dat drukheveltje van het pompje blijft zitten..

Zelfde als al die ontsmettings pompjes in de winkels.. drukt ook jan en alleman zijn handpalm op.. en gaat daarna wel de handen schoonwrijven.. maar toch..

Dat blokkie zeep kan je inderdaad onder de kraan houden.. tijdens het handenwassen. Als je het dan terug in het bakje legt.. gaat het zo lekker nadruppelen.. en wordt dat zeepbakje weer ranzig. :)
Maar goed, is er ook een desinfecterende zeepblok?
Tom024 schreef:In het kader van 'never waste a good crisis' is het in
(..)..
Hoorde ik van de week ook ja.. Zal vast niet al te snel weer teruggedraaid worden..

Het is ook in NL / de EU opletten welke besluiten er nu genomen worden buiten Corona om.
Welke hoofdpijndossiers worden nu 'een stapje vlot getrokken' door zaken te publiceren die nu geen aandacht van de media krijgen..

Z2N schreef: (..)
Rond 11:00 vertrok de trein vanaf Straatsburg, met haltes in Angers en Nantes. France 3 was erbij.
Ik vind het er maar een beetje raar uitzien.. brancards die over de leuningen heen zijn 'gemonteerd'.. Is dat wel stabiel allemaal?

Nee, dan die ambu bus.. welke er gewoon gekomen is omdat er in de noordelijke regio niet aan de normtijden kon voldaan worden bij een ernstige calamiteit. Ziet er toch een stuk professioneler uit, vind ik.
Laatst gewijzigd door Durashift op do 26 mar 2020, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Albanië is in ieder geval al op de thee voor een EU lidmaatschap, daar gaat onze wietmonopolie binnen de EU :(
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Oh ja, hebben ze ons 'gedoogbeleid' ook in Albanië? Wist ik niet.

~~~~~~~~~~~
Ander OV-Corona dingetje:

Het viel mij gisteren, ergens in Arnhem al op.. en vandaag weer bij een U-OV Amba.. dát er 2 mensen voor in de bus aanwezig waren. Eén achter het stuur en de ander hangend tegen de deur..
Aannemelijk collega's of bekenden van elkaar.. (bij de Amba zo goed als zeker omdat beiden dezelfde kleur trui aan hadden.. :) ).

Is dat nou de bedoeling?
Technisch is het misschien wel nét 1,5 meter.. maar het signaal naar de (summiere) reizigers toe lijkt mij dan niet echt handig.. toch?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Pliessies bellen dus :Y
Durashift schreef:Oh ja, hebben ze ons 'gedoogbeleid' ook in Albanië? Wist ik niet.
Of ze het aldaar gedoogbeleid noemen durf ik je niet te zeggen, maar wiet hebben ze er genoeg *O*
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ok :pos:
Tja, over sommige dingen moet je ook niet praten of laten zien.. en aan de grote klok hangen. Da's alleen maar vragen om ellende. :wink:

Nee, ik ga de wouten niet bellen hoor..

Het is dit jaar 75 jaar vrijheid.. maar ik denk dat we dat nét niet volledig gehaald hebben.. Het is oorlog tegen dit virus én de economische neergang die gaat volgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Maar goed, is er ook een desinfecterende zeepblok?
Geheimpje: Het maakt niet echt uit wat voor zeep je gebruikt. Je wast je handen tegen een virus, niet tegen bacteriën. En desinfecterende zeep werkt alleen extra goed tegen bacteriën. De stormloop op Dettol begrijp ik dan ook niet zo goed, je kan ook gewoon een huismerk zeeppompje halen. Teveel desinfectie gebruiken kan op termijn zelfs je weerstand aantasten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het toch wel tijd worden dat je een eigen topic met de titel "Dokter Suus" krijgt, Suus :Y
Plaats je medische vraag en Dokter Suus geeft antwoord *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Visite is niet meer wat het geweest is, lekker over 10 meter afstand over straat schreeuwen naar mijn oma die bij de voordeur staat. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Ik vind het toch wel tijd worden dat je een eigen topic met de titel "Dokter Suus" krijgt, Suus :Y
Plaats je medische vraag en Dokter Suus geeft antwoord *O* *O*
Is dokter geen beschermde titel? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:Ik vind het toch wel tijd worden dat je een eigen topic met de titel "Dokter Suus" krijgt, Suus :Y
Plaats je medische vraag en Dokter Suus geeft antwoord *O* *O*
Dit is niet bepaald medische kennis maar gewoon logica.

Wat staat er op de verpakking van desinfecterende zeep? Anti-bacterieel.
Wat is een virus? Geen bacterie.
Dus werkt een desinfecterende zeep beter dan normale zeep tegen virussen? Nee.

Veel belangrijker is dat je goed de gehele huidoppervlakte van je handen wast en het dus niet met een paar seconden werk afdoet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Durashift schreef:
Tom024 schreef:In het kader van 'never waste a good crisis' is het in
(..)..
Hoorde ik van de week ook ja.. Zal vast niet al te snel weer teruggedraaid worden..

Het is ook in NL / de EU opletten welke besluiten er nu genomen worden buiten Corona om.
Welke hoofdpijndossiers worden nu 'een stapje vlot getrokken' door zaken te publiceren die nu geen aandacht van de media krijgen..
Over twee zaken die anders tot politieke ophef zouden leiden heeft de Volkskrant nog een column: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bb51ffb5/

In Hongarije wordt de Coronacrisis overigens aangegrepen om de democratie nog wat verder uit te hollen: https://www.trouw.nl/buitenland/orban-g ... ~b1cf7d1c/
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ach, dat laatste zal overal wel gebeuren. Al kunnen sommige landen het waarschijnlijk beter verhullen met inlegvelletjes en toestanden *O*
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
Ronaldussen schreef:Ik vind het toch wel tijd worden dat je een eigen topic met de titel "Dokter Suus" krijgt, Suus :Y
Plaats je medische vraag en Dokter Suus geeft antwoord *O* *O*
Dit is niet bepaald medische kennis maar gewoon logica.

Wat staat er op de verpakking van desinfecterende zeep? Anti-bacterieel.
Wat is een virus? Geen bacterie.
(..)
Dus die desinfectiehandgels hebben eigenlijk geen nut?

Winkelwagentjes moeten eigenlijk met water en dreft gereinigd worden?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Het werkt in ieder geval niet beter dan gewoon zeep in dit geval. Dat wordt al vanaf het begin gezegd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Die handgels lijken mij ook meer voor "onderweg", als je niet langs een wastafel komt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:
Z2N schreef: (..)
Rond 11:00 vertrok de trein vanaf Straatsburg, met haltes in Angers en Nantes. France 3 was erbij.
Ik vind het er maar een beetje raar uitzien.. brancards die over de leuningen heen zijn 'gemonteerd'.. Is dat wel stabiel allemaal?

Nee, dan die ambu bus.. welke er gewoon gekomen is omdat er in de noordelijke regio niet aan de normtijden kon voldaan worden bij een ernstige calamiteit. Ziet er toch een stuk professioneler uit, vind ik.
Het avondnieuws bood meer verklaring: de ambulancediensten kozen voor deze optie omdat hiermee met meerdere verplegers tegelijkertijd bij 1 patiënt gewerkt kon worden, er is simpelweg meer ruimte dan in welke ambulance dan ook. Ook was er voldoende ruimte voor veel extra middelen, bijvoorbeeld voor de benodigde zuurstoftanks.

In datzelfde late avondnieuws trouwens de cijfers die mij overtuigen van het grote nadeel van een lockdown: De Franse politie heeft op een week tijd 3,7 miljoen staandehoudingen uitgevoerd van mensen die zich niet hielden aan de quarantaineregels. In totaal zijn 225.000 processen-verbaal uitgeschreven, de rest kreeg een waarschuwing.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus de Franse staatskas is weer gevuld? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is in ieder geval 30,4 miljoen euro aan boetes. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus dat maakt één dag staken goed?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor dat geld kan je krap 1 dagje staken bij de SNCF, RATP en Air France, en dan moeten de boeren, de advocaten en de docenten ook nog. :X

Verder trouwens in het Franse nieuws: het hele departement Mayotte (een overzees departement in de Comoren-eilandengroep, tussen Madagascar en het vasteland van Afrika) heeft maar 16 Intensive Care-bedden, op een bevolking die officiëel 270.000 is, maar waar nog rustig 60.000 migranten bijgeteld mogen worden. Het enige ziekenhuis van het departement is alvast aan het voorbereiden op het ergste, maar aangezien het departement het armste deel van Frankrijk is, zijn er grote problemen met de verplichte quarantaine die voor heel Frankrijk van kracht is. Er is daarom een strikte avondklok ingesteld. (Mayotte 1ère)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten