Fotospoor

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Fotospoor

Bericht door AppleMoose »

Jammer, je bent te vroeg; eerst zijn Amersfoort, Utrecht C. en Gouda aan de beurt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Heh wat? (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotospoor

Bericht door Z2N »

Utrecht Centraal, 15 januari 2020. Met het einde van lijn 12 loopt mijn forenzenroute in de ochtend tegenwoordig naar de andere kant van de stationshal, naar de tramhaltes richting De Uithof. Op het moment van de foto was het de derde week forenzen met Tram 22, twee maanden later zou dezelfde lijn voor onbepaalde tijd ophouden met rijden.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Fotospoor

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Leuk, maar als ik de regels van het spel goed begrijp moet je daar even mee wachten totdat we ook Amersfoort, Utrecht, Gouda en Rotjeknor Alexander gehad hebben. :wink:
:mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Ik zou ff op de vorige pagina kijken als ik jou was :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Fotospoor

Bericht door AppleMoose »

Beetje stiekem de boel lopen staan te zitten te veranderen te wezen... :6
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Ik stond niet te zitten, ik zat te zitten! :roll:

Maargoed, ontopik kinders! Utca030 of Cheesetown! :Y
PHS

Re: Fotospoor

Bericht door PHS »

*blaast dun laagje stof weg*

26 februari 2020, de intercity uit Leeuwarden naar Rotterdam Centraal (het nummer weet ik niet meer, en ik ben te moe/lui om het op te zoeken aan de hand van de tijd :') ) op station Gouda. Laten we proberen om Rotterdam Centraal te halen en daarmee het Fotospoor te voltooien. Over de foto valt verder weinig te zeggen, maar dat is tot op zekere hoogte ook inherent aan station Gouda (A)

Afbeelding
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Fotospoor

Bericht door dennistd »

Gauw door over de Gouwebrug naar Rotterdam Alexander, waar de HSL 1832 met een keteltrein voorbij dendert. Toevalstreffertje terwijl ik net een nieuwe lens met flinke korting opgehaald heb bij Foto Klein in het naastgelegen winkelcentrum. Twee maand later was de fotozaak failliet, twee jaar later de goederenvervoerder :X

Afbeelding
HSL 1832 met keteltrein by Dennis te D, on Flickr
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotospoor

Bericht door Mikos »

De eerste die nu een foto van Rotterdam Centraal plaatst, mag beslissen welk fotospoor we vervolgens gaan trekken langs Nederlandse stations. Houd een beetje rekening met hoe groot de kans is dat er van al die stations foto's gemaakt zijn, hoe kleiner die kans hoe meer we natuurlijk kunnen vastlopen.

Maar, je mag natuurlijk nog steeds een foto van Rotterdam Alexander plaatsen als je dat wilt.

Heeft iedereen het trucje door van het Fotospoor? Zijn er nog aanvullende ideeën? Laat het weten! :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fotospoor

Bericht door Daniel »

Rotterdam Centraal, mei 2011. Vanuit de nog deels dakloze nieuwe stationshal kon op een Dag van de Bouw een blik geworpen worden in het eerste stuk van de verbrede perrontunnel...

Afbeelding

Volgende traject: met de Intercity Direct [serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] vanaf Rotterdam Centraal door naar Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Houd een beetje rekening met hoe groot de kans is dat er van al die stations foto's gemaakt zijn, hoe kleiner die kans hoe meer we natuurlijk kunnen vastlopen.
Dus we moeten met de kleine kudtstationnetjes wachten tot na het hele actuele gebeuren zodat de kinders er op uit kunnen om plaatjes te schieten? *O*

Ojah, en ik had héél toevallig ook nog een fotootje van Roffa centraal ergens op zolder, net iets voordat Daniel er was :Y :
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aking op zo 29 mar 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotospoor

Bericht door Suus »

Ik heb van elk station een foto als het moet, maar dan kunnen we het topic beter laten fuseren met het Bordjestopic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Zijn er nog aanvullende ideeën? Laat het weten! :pos:
Ik stel voor dat we foto's van enkel stationsnaambordjes uitsluiten (A) :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotospoor

Bericht door Mikos »

Hoewel weinig inspirerend, denk ik dat het nog best eens een uitkomst zou kunnen zijn zodra we ooit eens vastlopen op een populaire fotostek als Rilland Bath, bijvoorbeeld. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Fotospoor

Bericht door Aking »

Maar dat is, zoals ik hierboven stelde, toch juist een prachtige gelegenheid om het aantal in-uitstappers van betreffend station te doen toenemen? *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Fotospoor

Bericht door umbusko »

Op 10 december 2019 was het bijna afgelopen voor DD-AR, maar de bijsturing had een leuke week en zette het overal en nergens in. Toen er een DD-AR opdook in de [serie=Intercity|2020|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], was een spontane beslissing voor een retourtje Nijmegen-Schiphol Airport snel gemaakt. Vóór 16:05 inchecken, wachten op de trein van 16:28 uur, en op naar Schiphol. 3 bakken in de spits, was gezellig vanaf Utrecht. :mrgreen: Hier op de foto om 18:00 uur vlak na aankomst op Schiphol als trein 3158. Na een half uurtje om te eten (bij Leon) was het tijd voor de terugreis, maar door gedoe met een bovenleiding bij Diemen stond de DD-AR in de Schipholtunnel vast. Na nog een half uur wachten op het perron kwam hij dan eindelijk toch (met foute info op de borden, dus het was even afwachten waar we heen zouden gaan). Ook stonden we nog 20 minuten stil voor Amsterdam Zuid, waarbij we werden ingehaald door de trein van een half uur later, maar de DD-AR moest terug naar Nijmegen en heeft de rit dus afgemaakt. Met +63 welteverstaan, zodat ik nog €20,80 heb verdiend ook aan dit hele avontuur, meer dan voldoende om de kosten voor het avondeten te dekken. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotospoor

Bericht door Ardan »

Geen verhaal bij deze foto, vond gewoon de lichtval mooi op dat moment. Bijna half 10 's avonds, 9 juli 2019.
Afbeelding

We gaan nu met de [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van Amsterdam C via Haalrem naar Den Haag C, succes met Heemstede-Aerdenhout :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Fotospoor

Bericht door trolly »

Help me herinneren: waar lag Haalrem ook alweer?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fotospoor

Bericht door Mikos »

Afbeelding
27 juni 2018, de foto is reeds gebruikt in een Foto van de Maand-wedstrijd. Onderweg met de Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd maak ik een lange stop op Sloterdijk.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fotospoor

Bericht door Ardan »

trolly schreef:Help me herinneren: waar lag Haalrem ook alweer?
Zo'n 30 kilometer van Weeps :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotospoor

Bericht door Z2N »

Haarlem, 23 december 2014. 3FM Serious Request vond dit jaar plaats in Haarlem, gelukkig waren de Sprinters tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee van ruim voldoende zitplaatsen voorzien.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Fotospoor

Bericht door umbusko »

Ik vind voornamelijk die DM'90 op de achtergrond wel intrigerend! :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fotospoor

Bericht door Z2N »

Andere tijden hè. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Fotospoor

Bericht door PHS »

Ardan schreef:]We gaan nu met de [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van Amsterdam C via Haalrem naar Den Haag C, succes met Heemstede-Aerdenhout :pos:
Zo moeilijk is Heemstede-Aerdenhout nou ook weer niet:

Afbeelding

Foto genomen op 28 maart 2018. Ben daar overgestapt van bus 80 uit Zandvoort op deze intercity richting Vlissingen. Valt verder weinig over de foto te zeggen, maar wat wil je anders bij Heemstede-Aerdenhout :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten