Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Reiziger Delft »

Ik dacht dat het vanaf vandaag al kon; maar volgens het oplaadkastje in de supermarkt hier stond er geen bestelling voor me klaar.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

De IBG bedoelt met vanaf 16 december dat het mogelijk is op 17 december en later. Het is maar net hoe je de woorden vanaf 16 december interpreteerd
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Dit kreeg ik te zien op de site:
''Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 22 januari tot en met 31 januari 2010.''
3 0 7 9
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ennes »

NS-Reiziger schreef:Meereiskorting is natuurlijk nog prima mogelijk door een 'product' te laden op een OVC. De conducteur moet er dan op toezien dat er een studentenkaart bij aanwezig is.
Vooralsnog is meereiskorting alleen mogelijk met "papieren kaartjes" voor de meereizende personen, op termijn is het de bedoeling dat de meereizende personen een product (lees: kaartje) zou moeten kunnen laden op een eigen OVC om zo toch van de meereiskorting te kunnen genieten. meereizen op saldo is dus "niet" mogelijk. ( omdat het apparaat geen kortingsrecht ziet op de kaart van de meereizende personen, en daardoor dan vol tarief zal rekenen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

--Stefan-- schreef:Dit kreeg ik te zien op de site:
''Jouw studentenreisproduct staat uiterlijk 1 januari 2010 voor je klaar. De jou geadviseerde ophaalperiode is van 22 januari tot en met 31 januari 2010.''
Bij mij stond net hetzelfde, maar dan een week eerder.
Enfin, ik moet zo toch naar de C1000_(bijna)_om_de_hoek, dus ik ga maar eens kijken of er al iets voor me klaar staat.
Zo niet, dan haal ik het wel vanaf 1-1 op.
Geert schreef:Kwalijker vind ik de situatie zoals deze nu is bij bijvoorbeeld Veolia Haaglanden: ja, je kunt inchecken, maar het ding herkent je studentenkaart niet en trekt dus gewoon de normale ritprijs van je saldo af :?. Is dat dan echt zo moeilijk in te stellen? :roll:
Als het goed is ( :roll: ), herkennen de kaartlezers bij Veolia Haaglanden vanaf 1-1 wel de SOV-C, dus zowel de gratis reizen-periopde, als de kortings-periode.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Wat ik eerder al voorspelde, lijkt uit te komen.
Ik kreeg een brief dat m'n studentenreisproduct afloopt op 31 december 2009. Of ik dit jaar nog even langs een NS-balie wil gaan om een tijdelijk product op m'n kaart te laten zetten. In januari mag ik dan m'n definitieve product opladen. Ojalélé.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Ik heb die kaart gister eens in een GVB automaat gestopt, maar kon nergens "Ophalen reisproduct" aantreffen. Zal dus nog niet klaargezet zijn. Wel zag ik dat de abo's tot 2012 in het systeem staan, nog steeds, dus als ik ook bovenstaande krijg is dat weer heerlijk geregeld. :x
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

Heb je hem wel in een ophaal automaat gestopt en niet in een oplaadautomaat? Als je "Ophalen reisproduct" nergens kon vinden doet het mij vermoeden dat je bij een oplaadautomaat was en niet bij een ophaalautomaat. Op ophaalautomaten heb ik namelijk altijd "Ophalen reisproduct" zien staan, ook als er geen product voor me klaar stond.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Wat is daar het verschil nu weer tussen? Ik heb hem gewoon in een zilveren automaat van GVB gepropt. Maar het kan dus kennelijk alleen in gele gevallen in de supermarkt/tabakzaak?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

bij de oplaadpunten kun je alleen saldo opladen, bij de ophaalpunten kun je ook bestellingen uit de webshop en andere producenten (zoals vdu, sov, reizen-op-saldo-ns) ophalen. Ophaalpunten zijn inderdaad de gele kastjes, maar ook de automaten van NS die gereed zijn voor de OVC
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

@NS-R:
kijk hier even: http://www.ov-chipkaart.nl/services/ser ... resvinder/
Je kan daar je adres invullen en aangeven dat je een product wilt ophalen. Je krijgt dan vanzelf te zien waar geschikte automaten staan.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Thnx. Dat zijn dus idd uitsluitend die gele automaatjes. Bovenop Weesperplein staat een kiosk, die heeft er één. En de AH waar ik altijd shop ook. Zo daar eens checken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Vanmiddag dus even dat apparaat bekeken, en er staat nog niets klaar. 1 januari weer een herkansing. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door webguy »

M'n ouders krijgen mn post, en ze hadden al gezegd dat er een OV-chipkaart brief was. Bleek een melding dat ik er een moest aanvragen, terwijl ik er toch echt een in me portemenee heb zitten. Lijkt me dat dat niet moet kunnen, zo'n fout als je een systeem hebt :P Maar ja, maar eens bellen in januari ergens: pas vanaf 1 februari weer reisrecht...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Die brief heb ik ook gehad ;)
Terwijl ik vanaf juli bijna alleen nog maar met mijn OVC reis :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

In dat geval moet je mailen:
Bericht ontvangen dat je een Studenten OV-chipkaart moet aanvragen, terwijl je er al een in bezit hebt?

Heb je recent een brief ontvangen met daarin de boodschap dat je volgens onze administratie nog geen Studenten OV-chipkaart bezit, maar heb je al wél een kaart? Stuur dan een mailtje naar info@ov-chipkaart.nl met daarin de volgende gegevens:

- je naam, adres, postcode en woonplaats

- je OV-chipkaartnummer (16 cijfers, links onderin op je Studenten OV-chipkaart)

- je abonnement (week- of weekend)

- je geboortedatum

Het aanvraagformulier hoef je nog niet te bestellen. Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord op je mail, met een bevestiging of jouw studentenreisproduct voor 2010 voor de huidige Studenten OV-chipkaart wordt klaargezet.
Bron: http://www.studentenov-chipkaart.nl/ser ... zit%20hebt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
elppa1989
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 23:41

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door elppa1989 »

Ik heb een vraagje:

Ik kreeg deze week een brief over het niet in bezit hebben van de OVC. Deze heb ik echter al een hele tijd. Ook heb ik niet het idee dat het tijdelijk reisproduct hier opstaat, aangezien ik mijn kaart voor de lezer hield en deze aangaf: U kunt niet inchecken :S

Wie heeft advies ?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Voor welk incheckapparaat hield je 'm? Bij NS en een aantal andere vervoerders werkt de kaart (nog) niet.
Als je een brief kreeg dat je nog geen kaart hebt terwijl je toch al een kaart hebt, moet je contact opnemen met OV-chipkaart. Zie: http://www.studentenov-chipkaart.nl/ser ... zit%20hebt
elppa1989
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 23:41

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door elppa1989 »

Gewoon voor zo'n roze paal op het station. Ik heb al contact opgenomen met die mensen en ze zeggen dat je gewoon kunt reizen met het tijdelijke product. Maar hoe zie ik of dat er wel op staat? Of moet ik bij een NS-balie vragen of ze dat voor mij kunnen verlengen tot 31 januari ? want ik moet vanaf 4 januari alweer met de trein
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Je kunt voorlopig nog niet inchecken bij NS. Je kunt wel bij de NS-balie laten controleren of je reisrecht is geactiveerd, maar let op: tot 1 februari heb je een tijdelijk reisrecht, en voor 1 februari moet je het reisrecht voor 2010 hebben geactiveerd. Als het goed is heb je daar een brief over gekregen, zo niet kun je het beste contact opnemen met de klantenservice ov-chipkaart of met de IB-Groep (DUO). Ik zou dit zo snel mogelijk doen als ik jou was ;)!
elppa1989
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 23:41

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door elppa1989 »

Nee , ik heb al lang contact opgenomen met die mensen en ze een mail gestuurd of ze het reisrecht op mijn huidige kaart willen zetten. Maar ik maak vooral zorgen om de periode januari. Want ik weet niet of dat tijdelijke reisrecht erop staat.
Dit staat er op mijn ibg.nl:
"Wil je tussen 1 januari en de adviesperiode al reizen? Dan kun je bij een NS-balie je tijdelijke abonnement verlengen op vertoon van je oude ‘papieren’ kaart."

Dus dit is mogelijk ???

Maar kan nog niemand dan inchecken bij ns??? ook niet met dat tijdelijke reisproduct, als dat al op mijn kaart zou staan ???
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Studenten kunnen tot nader order niet inchecken bij de NS. De verwachting is 1 maart 2010 heb ik begrepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
elppa1989
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 23:41

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door elppa1989 »

en wat gebeurt er tot die tijd in de treinen ????
Een conducteur kan je toch niet alleen op vertoon van je kaart laten reizen?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Reiziger Delft »

Met z'n railpocket kan hij controleren wat er op je OV-chipkaart staat. In de niet-vrij-reizen periodes moet je gewoon een kaartje kopen.
elppa1989
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 23:41

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door elppa1989 »

okay dan
En hoe kun je zien of dat tijdelijk product er wel opstaat ?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten