Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef:Elk treinstel moet terug naar de fabriek in Polen voor bijwerkingen, daarom rijden in het Sauerland-Netz talloze reservestellen.
En elk treinstel dat al in Polen was moet nog eens terug vanwege nieuwe problemen. Vanwege dit chaos zijn de reizigersantallen op de obere Ruhrtalbahn inmiddels met 400.000 per jaar gedaald...... :neg:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 155,page=1
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Gebruikersnaam »

Voor de liefhebbers, de extra wintersporttrein Oberhausen - Winterberg op de RE57 rijdt op 7 maart en waarschijnlijk ook op 14 maart met loc 218 455 in het Altrot. Dit wegens een defect aan de 218 457.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Ik kan die rit van harte aanbevelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jef400 »

Als er geen LINK stilvalt..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Daar rijden er zo weinig van dat je er geen last van zal hebben :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vanaf 17.04.2020 zal met de overweg "Jägerspfad" in Eschweiler de laatste spoorwegoverweg langs de KBS 480 tussen Köln en Aachen verdwijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Wegens een infectie met het Corona-virus bij een van de aanwezige medewerkers in de verkeersleiding in Oberhausen-Osterfeld West zijn twee van de drie ploegen in quarantaine gezet en niet meer inzetbaar. Wanneer het seinhuis bezet is, heeft goederenvervoer voorrang. Dit heeft de volgende gevolgen voor het regionale treinverkeer:

De S9 kan niet meer rijden tussen Essen Hbf en Haltern am See
De RE14 kan niet meer rijden tussen Dorsten en Essen-Steele
De RE44 is volledig opgeheven, deze lijn heeft ook last van een spoorverzakking bij Rheinhausen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Op https://www.mobil.nrw/corona.html is een aangepaste dienstregeling vanwege het Coronavirus verschenen. De ingangsdatum is per lijn verschillend. De pagina wordt nog voortdurend gewijzigd, bij een refresh staan er soms weer andere wijzigingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Een aantal treindiensten werd door de aangepaste dienstregeling te druk. Genomen maatregelen:

S23 rijdt met dubbele treinstellen.
S68 is sinds gisteren weer gaan rijden, met de normale frequentie van 3x/uur.
RE13 wordt vanaf maandag doorgetrokken van Wuppertal-Oberbarmen naar Hagen Hbf.

Verder staat op https://www.mobil.nrw/corona.html nu een kaart met de treindiensten die rijden (groen) en die niet rijden (grijs).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Op de RB65 rijdt eurobahn ook weer 3 ritten in de ochtend met 3 stellen omdat het te druk werd.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Dennenboom »

Lijkt dat zo, of is thuiswerken voor meer Duitsers geen optie? Je hoort van meer gebieden daar waar inperking van de dienstverlening tot overbevolking in het OV leidt, terwijl NS dacht ik veel extremer gesneden heeft. Zat te denken aan brak internet, relatief minder mensen in de dienstensector etc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Daniel »

Zeker in NRW zit nogal wat industrie natuurlijk, dat is een sector waarin je over het algemeen een stuk meer mensen hebt die hun werk niet vanuit huis kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Bij ons op het kantoor is het bij voorbeeld zo, dat het netwerk om veiligheidsredenen niet via de privé computer bereikbaar is. Via een notebook dat eigendom van het bedrijf is gaat het wel, maar dat heeft niet iedereen. Dus kan ook niet iedereen thuis werken. Wat mij betreft wil ik ook zo lang als mogelijk naar het kantoor gaan omdat de hele dag thuis zitten daar word ik ook niet blij van (in het Duits "mir fällt die Decke auf den Kopf", maar daar weet ik geen vertaling voor).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

Ik denk dat "de muren komen op mij af" dan de beste vertaling is.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Etienne »

Ik werk al 15 dagen thuis, en dat gezegde begint toch langzaam wel te komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jeroen78 »

Bij Thuiswerken en gezond zijn heb je de optie om nog een ommetje te maken. Bij thuisisolatie zoals bij mij is de tuin het spannendste wat mij kan overkomen.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door waldo79 »

Precies, op de werkdagen probeer ik er nog even op uit te gaan, hetzij in de eigen lunchpauze of anders voor het avondeten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

DB Regio heeft de nieuwe aanbesteding voor de VRR-lijnen S1 en S4 gewonnen en zal op deze lijnen, die zij nu al voorlopig in plaats van Keolis beheerd, tot 2031 rijden.

https://www.vrr.de/de/presse/s-bahn-rhe ... 1-und-s-4/
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Sgb »

Weet iemand of een of ander bedrijf in Duitsland een gedrukt Regionalverkehrsplan NRW kan verzenden naar Nederland?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Ik denk dat je die vraag beter stelt aan de instantie die verantwoordelijk is voor de dienstregelingen. Maar wellicht zijn er PDF's beschikbaar?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Eerder was het vaak wel mogelijk maar zulke bestel mogelijkheden zijn vrijweloveral verdwenen sinds de komst van het westfalentarif.

Alleen hier https://www.vrs.de/fahren/fahrplanmedie ... uktauswahl is het nog mogelijk om het spoorboekje van NRW te bestellen. Deze kost €2,- exclusief verzendkosten en daar zou ook één losse kaart bij moetten zitten. Daarnaast staan de kaarten van het S-Bahn netwerk en van NRW ook in de kaft van dit boekje.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De VRS verstuurt alleen naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Ik denk dat met een PDF’je naar een copyshop gaan de makkelijke manier is om aan een papieren exemplaar te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Aking »

Wellicht is onze eigenste halve Duitser in een goeie bui en kan er ergens eentje meegrabbelen en opsturen? :)
marvinkok schreef: *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Wellicht heb ik er ook nog wel een van dit jaar over... Kan me herinneren dat ik er dit jaar al een paar van NRW had meegenomen, maar weet even niet waar ik die gelaten heb. Van 2019 heb ik er in ieder geval hier nog wat liggen (en weet ik waar ze zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Er wordt onderzoek gedaan naar de reactivatie van de spoorlijn Neheim-Hüsten - Sundern. Deze spoorlijn is eigendom van Regionalverkehr Ruhr-Lippe. Vanaf 1972 reed er nog slechts één treinpaar voor reizigers per dag, dat treinpaar verdween op 20 december 1977. Sindsdien rijden er alleen nog maar goederentreinen over deze lijn, voornamelijk voor het vervoer van hout. Bij het onderzoek wordt gekeken naar zes mogelijke stations langs de lijn.

Uitsnede van de European Railway Atlas van deze spoorlijn:
Afbeelding

Bij een ander reactivatieproject is er ook nieuws. Bij de reactivatie van Verl - Gütersloh - Harsewinkel wordt nu door Versmold pressie uitgevoerd om de lijn direct of anders zo snel mogelijk van Harsewinkel naar Versmold door te trekken. Over Versmold - Lengerich is vooralsnog geen discussie, dit gedeelte van de spoorlijn is ook in het bezit van een ander bedrijf. Meer op https://www.haller-kreisblatt.de/lokal/ ... ichen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten