Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Ja, daar heb ik geen problemen mee, maar gezien ik de gemiddelde leeftijd op het ROCOV flink naar beneden haal, vraag ik mij af of de rest daar ook geen problemen mee heeft. En al kan de rest dat wel, ik ben niet degene die dat regelt.

Maar er werd contact gezocht met de betreffende vervoerskundige, dus ben benieuwd wat daaruit komt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ik doe de laatste dagen al niets anders dan (video)bellen via Mircosoft Teams om de colleges te kunnen volgen :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Vandaag zijn vier BYD's uit Almere tijdelijk verdeeld onder Apeldoorn en Zwolle ten behoeve van instructie voor de chauffeurs als voorbereiding op de aankomende concessie.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

^^ hebben ze daar dan al laadinfra op de stallingen?

Of wordt er dagelijks heen en weer gereden naar Almere?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

https://meppelercourant.nl/artikel/1094 ... staan.html
Busvervoerder Keolis is niet van plan om de wensen van de gemeenteraad van Staphorst in te willigen om buslijn 40 te verbeteren. Dat heeft de vervoeder laten weten.
De raad verzoekt om de route aan te passen waardoor ook het bedrijventerrein De Baarge en woonwijk de Slagen worden bediend.
Mogelijk komen er wel extra ritten richting Hasselt/Kampen ter hoogte van de Lichtmis, maar deze wijziging wordt pas doorgevoerd op het moment dat de concessie IJsselmond onderdeel wordt van de concessie IJssel-Vecht en dat is in december 2023.
Niet veel wijzigingen aan lijn 40 blijkbaar, maar wel een uitbreiding van 674?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Durashift schreef:^^ hebben ze daar dan al laadinfra op de stallingen?

Of wordt er dagelijks heen en weer gereden naar Almere?
Volgens mij zou er zowel in Apeldoorn en Zwolle een compleet nieuwe stalling komen voor de elektrische bussen, maar misschien hebben ze iets tijdelijks voor die uit Almere.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Weet iemand of de instructieritten al begonnen zijn in de BYDs? Of is dit uitgesteld door corona?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Komen er wel eens instructieritten? Ik kan mij niet herinneren dat wij uitleg hebben gehad over de BYD in Utrecht.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Heb wel een aantal foto's gezien dat er nu een paar in Apeldoorn en Zwolle staan. Wellicht voor de chauffeurs hier wel.
Hoorde ook al dat in Amersfoort nauwelijks instructie was gegeven.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Selivio »

Staan er nu voor een maandje 2 in Zwolle en 2 in Apeldoorn als het goed is tbv voor instructie elektrisch rijden(icm code95 gok ik).
Grt. Stefan
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

https://www.rtvfocuszwolle.nl/lijn-1-st ... hagen/amp/
De bushalte bij woonzorgcentrum ‘t Hoge Huis in Stadshagen wordt weer in gebruik genomen. Vanaf eind van dit jaar zal in Stadshagen rijden weer twee buslijnen langs de halte. Dat blijkt uit het nieuwe concept vervoersplan dat vanaf december moet ingaan.
2 lijnen, hmmmm. Lijn 1 zal dan wel weer een ringlijn worden door Stadshagen, alleen nu misschien in twee richtingen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wellicht dat ze hetzelfde gaan doen als de M1 in Almere, die wisselt nu ook dagelijks van rijrichting.
Of lijn 10 moet vaker en verder in stadshagen gaan rijden en niet alleen dienen als scholierenlijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Lijn 1 zal dan wel weer een ringlijn worden door Stadshagen, alleen nu misschien in twee richtingen.
Nee :wink: (En meer dan dat zeg ik nu even niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

En hoe kom jij aan het concept vervoerplan? :wink:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Tja... :P (En verder vragen wat er in staat heeft natuurlijk ook geen zin, want dat mag ik helemaal niet delen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

ovVeluwe schreef:Wellicht dat ze hetzelfde gaan doen als de M1 in Almere, die wisselt nu ook dagelijks van rijrichting.
Of lijn 10 moet vaker en verder in stadshagen gaan rijden en niet alleen dienen als scholierenlijn.
Daar zat ik ook aan te denken. Andere optie zou lijn 71 kunnen zijn, maar dan wordt die wel langzamer natuurlijk. Of wellicht een nieuwe buurtbuslijn Stadshagen - 's-Heerenbroek - Wilsum - Kampen
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

In december wijzigt alleen Overijssel en Veluwe he, IJsselmond blijft nog intact omdat daar nog geen andere vervoeder komt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Ook in bestaande concessie kunnen zich wel eens wijzigingen in de dienstregeling voordoen :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Dat zeker, maar in de concessie IJsselmond is de afgelopen jaren al nauwelijks iets gewijzigd en daarom ga ik er niet vanuit dat OV Regio IJsselmond lijn 71 al per december 2020 een andere en mogelijk langere route door Zwolle geeft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Ik zei dan ook niet dat het een grote kans was ;-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Dat zeker, maar in de concessie IJsselmond is de afgelopen jaren al nauwelijks iets gewijzigd...
In IJsselmond is wel ruimte voor verbetering van de dienstregeling. In vergelijking met de Veluwe vind ik de dienstregeling daar behoorlijk uitgekleed. Hopelijk komt daar in 2023 wel wat verandering in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Het probleem van ijsselmond is vooral het gebrek aan maatwerk. In de nieuwe concessie wordt maatwerk ook niet bepaald aangemoedigd: het valt niet onder de bedieningseisen en een grote bus op een drukke lijn trekt waarschijnlijk meer reizigers.
Ik heb geen onderschrift
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Klaasje »

Het is makkelijk om commentaar te geven maar de provincie Flevoland heeft altijd al een karig budget van Den Haag gekregen. Per hoofd van de bevolking een van de laagste van heel Nederland en dan ook nog meer dan normaal zelf verantwoordelijk voor provinciegrensoverschrijdend vervoer.

Maatwerk klinkt leuk maar dan moet het ook daadwerkelijk voordeel hebben.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat als je een Kolibrie/Vlinder-achtig systeem opzet vanuit Steenwijk om de omliggende dorpen tijdens de stille uren te bedienen dat je dan al een behoorlijke slag slaat qua dekking. In Flevoland zelf valt het nog wel mee met dorpen die verstoten zijn van openbaar vervoer in de rustige uren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:In Flevoland zelf valt het nog wel mee met dorpen die verstoten zijn van openbaar vervoer in de rustige uren.
Omdat ze niet erg veel dorpen hebben? :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten