Wat kijken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Dusdanig abrupt dat er zelfs geen punt aan het eind van de zin meer vanaf kon? _O-
Nou je gaat vanuit een overleg over het eindresultaat van een commercial ineens naar beelden van mensen op stations die recht in de camera kijken, waarna je vervolgens na een seconde of 15 in beeld ziet komen "Met dank aan NS en alle medewerkers". Dat terwijl er voor mijn gevoel nog onderwerpen niet zijn afgesloten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door AppleMoose »

Ik heb het vanavond zitten bekijken. Jezus, wat word ik kotsmisselijk van al dat kantoorgel*l zeg... :X :X :X En er zijn toch wel heel veel mensen heel druk bezig om iedereen binnen het bedrijf wijs te maken dat men toch echt wel heeeeel goed bezig is... :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

De NPO weet van gekkigheid niet meer wat ze moeten uitzenden en alles haalt record-kijkcijfers (James Bond uit 1997 haalde 750.000 kijkers donderdag), dus vanaf maandag zijn er oude programma’s te zien op NPO2.

Maandag is om 12:00 Zeg ‘ns Aaa te zien, dinsdag om 11:55 Oppassen!!! en om 14:00 Voor de Vuist weg, woensdag om 11:55 All stars en om 15:30 de Oudejaarsconference van Youp van ‘t Hek 1989 en donderdag om 14:00 Kopspijkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Chrysa »

Komt Ter Land, ter zee en in de lucht nog terug? *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Als Fawlty Towers op NPO2 komt ga ik zeker kijken. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Wubbo »

Fawlty Towers zat in TroostTV donderdag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

En helaas niet terug te kijken op Uitzending Gemist wegens missende rechten. TroostTV is na de uitzending van gisteren ook gestopt, nu De Wereld Draait Door is gestopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door VIRM »

Gisteravond was ik Missie NS helemaal vergeten. Ik was James Bond aan het kijken. ;) Gelukkig is e rnog uitzending gemist.
Chrysa schreef:Komt Ter Land, ter zee en in de lucht nog terug? *O*
Dat was altijd een leuk programma! Die moeten ze toch wel uitzenden, als ze zelfs de oudejaarsconference van stal halen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Goed nieuws! Je hebt nog twee dagen de tijd om Spel zonder grenzen te kijken via Uitzending Gemist :D
Suus schreef:Gisterenavond zond Troost TV een aflevering van Spel zonder grenzen / Jeux Sans Frontiers uit 1998 uit *O*

Het is terug te kijken op https://www.npostart.nl/dwdd-presenteer ... _101398662, vanaf minuut 52
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:En helaas niet terug te kijken op Uitzending Gemist wegens missende rechten. TroostTV is na de uitzending van gisteren ook gestopt, nu De Wereld Draait Door is gestopt.
Dat is op zich geen probleem. Ik heb alle twaalf afleveringen op DVD. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Aking »

En die zet je even online voor degenen die dat niet hebben? *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door VIRM »

cassie127 schreef:
Suus schreef:Dusdanig abrupt dat er zelfs geen punt aan het eind van de zin meer vanaf kon? _O-
Nou je gaat vanuit een overleg over het eindresultaat van een commercial ineens naar beelden van mensen op stations die recht in de camera kijken, waarna je vervolgens na een seconde of 15 in beeld ziet komen "Met dank aan NS en alle medewerkers". Dat terwijl er voor mijn gevoel nog onderwerpen niet zijn afgesloten.
Ronaldussen schreef:Ik heb het vanavond zitten bekijken. Jezus, wat word ik kotsmisselijk van al dat kantoorgel*l zeg... :X :X :X En er zijn toch wel heel veel mensen heel druk bezig om iedereen binnen het bedrijf wijs te maken dat men toch echt wel heeeeel goed bezig is... :')
Ik heb vandaag ook gekeken. Als het doel is om te illustreren dat er een verschil is tussen het hoofdkantoor (waar in de documentaire met name de focus wordt gelegd op PR en marketing) en de werkvloer, is dat wel gelukt. Maar de hele opbouw is een beetje brokkelig en mist naar mijn idee focus.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Vanavond even een stuk meegepakt van Beau Blijft Binnen, de nieuw ingelaste talkshow met Beau van Erven Dorens vanuit zijn huis. Het geluid is matig, de regie rommelig, maar het geheel klopt: Beau interviewt zijn gasten met een oprechte compassie die de woonkamer-setting eer aan doet. Ik was positief verrast, voor een talkshow die alleen maar gemaakt is omdat de NPO plots ook Op 1 uitzendt in het weekend. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Aking »

Zitten die gasten in de woonkamer, of zitten die op een videoverbinding?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ardan »

Ik vond het ook leuk om te kijken, moest de tv wel even wat harder zetten maar bij Beau vind ik het nooit erg als het niet helemaal klopt allemaal.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Mikos »

Aangaande Missie NS wilde ik nog even refereren aan het interview met de regisseuse ervan, dat onder de film zelf in het geel en blauwe deel staat. Dat vat het geheel wat mij betreft heel aardig samen. Verder ga ik me er niet over uit laten. Het interview is hier te lezen.
Laatst gewijzigd door Mikos op zo 29 mar 2020, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Aking »

Je vinnut geen geweldigfantastiese sjoow? :o

(ik heb hem nog niet gezien trouwens)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door VIRM »

Mikos schreef:Aangaande Missie NS wilde ik nog even refereren aan het interview met de regisseuse ervan, dat onder de film zelf in het geel en blauwe deel staat. Dat vat het geheel wat mij betreft heel aardig samen. Verder ga ik me er niet over uit laten. Het interview is hier te lezen.
Dank voor het verwijzen naar dat interview, dat maakt het weer een stukje duidelijker.
Beul van de blindegeleidelijn
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Post »

Ik heb Missie NS ook maar even gekeken. En ik snap dat beeldvorming belangrijk is voor een organisatie als NS, maar de indruk die ik van de documentaire vooral kreeg is dat ze vooral het beeld belangrijk vinden en niet zozeer de werkelijkheid.

Mijn conclusie is vooral dat de afdeling communicatie zichzelf erg belangrijk vind, volgens mij hadden ze de documentaire veel meer richting de dienstverlening moeten sturen. Dus niet we communiceren de reiziger staat op 1, 2 en 3, maar mensen met een passie voor de reiziger. Want ik heb nog altijd de hoop dat die bij de NS in de meerderheid zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door en-es »

Bohemian Rhapsody op Film1 :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Ik zit nu te kijken naar het programma Frontberichten, waarin cruciale medewerkers tijdens de coronacrisis vloggen over hun ervaringen van vandaag. De uitzending van vanavond heeft onder andere een medewerker van de Intensive Care-bus, die vandaag tijdens een overbrengingsrit met pech langs de weg kwam te staan. Ik ben benieuwd naar de beelden vanuit het medewerkersperspectief! :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Etwas ablenkung: een trip door Oost-Europa, in de restaurantrijtuigen in Tsjechië en Slowakijë anno 2020: :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Leuke reportage, dank voor het delen! :D Mijn intense haat voor nasynchronisatie is wel weer flink aangewakkerd nu. :mrgreen: En die Slowaakse kok is zo typisch als maar zijn kan: doet zijn werk, zo te zien best goed ook, maar moet er wel even flink bij mopperen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door trolly »

Typische eigenschap van nasynchronisatie is, dat de gesproken tekst synchroon loopt met de mondbeweging. Dat is hier dus niet het geval. Dit is een voice over — overigens minstens even storend, zeker als je de oorspronkelijke taal beheerst.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Eisenbahn-Romantik synchroniseert ook altijd na. Ik heb zelf persoonlijk liever ondertiteling, want meestal wordt de spreker zelf niet gedempt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten