Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dan gaan we toch lekker met z'n allen naar de Wallen? *O*

(al werken zelfs de hoeren thuis op het moment, dus daar is ook geen reedt te beleven -o- )
Alargule schreef:Iemand.nog.van.die.shirts.bij.rumag.gekocht? Of,gisteren,na,ZML,toch,maar,naar,lubag,gegaan?
Nope, ik doe mijn best om geen onnodige impulsaankopen te doen... :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar wel je leuter door het sleutelgat poeren (A)
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het hing al even in de lucht, maar vandaag hebben ze in Hongarije toch de democratie afgeschaft: https://nos.nl/artikel/2328844-parlemen ... geeft.html
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mag dat allemaal wel van de EU-dictatuur? Hebben die niet het alleenrecht daarop? :X
Alargule schreef:Maar wel je leuter door het sleutelgat poeren (A)
Ik weet niet wat jij onder "door" verstaat", maar men komt toch echt niet verder als "in" bij een doodlopende cilinder. En in mijn specifieke geval kom ik er zelfs niet eens in :')

Maar dat heeft allemaal weinig met het Coronavirus te maken geloof ik, Of is er al bevestigd dat je corona kan krijgen door een sleutelgat *(metaal oppervlak :') ) te swaffelen? Dan moet je misschien oppassen namelijk (A)
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Omg. It is...coronaids! :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Corona in de sleutelgat? :?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Zojuist op het RTL Nieuws: de bekende anbulancebus staat met motorpech op de A73 bij Boxmeer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Leeg hoop ik?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De fik erin!!1!
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Leeg hoop ik?
Volgens het liveblog van de NOS is hij niet leeg, maar zitten er nog patienten en personeel in.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

-o-
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Omroep Brabant schreef:(..) De speciale bus was onderweg van Heerlen naar Groningen. Verplegend personeel dat speciale blauwe pakken aanheeft, stapte even uit, maar ging later de bus weer in. De patiënten mogen de bus niet verlaten.

Koelvloeistoflekkage
Ook werknemers van Rijkswaterstaat zijn aanwezig, die vertelden dat de bus getroffen is door een koelvloeistoflekkage.

Takelwagen
Monteurs probeerden het probleem te verhelpen, zodat de bus op eigen kracht weer verder kon. "Dat lukte niet, de bus wordt op een takelwagen van de bergingsdienst gezet, terwijl de patiënten er nog in zitten", zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio.

Alle patiënten en artsen gaan naar het ziekenhuis in Nijmegen (..). "Bij het Radboud Ziekenhuis worden de patiënten gecontroleerd, daarna gaan ze met ambulances naar Groningen. "
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/318 ... op-de-been

Tja.. moet de techniek fors aan het werk.. krijg je dit natuurlijk. Is die bus niet (meer) gewend. :wink:

Was de trein misschien toch beter geweest?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

De Fransen hadden een ambulance-TGV. Komt Nederland dan aanzetten met een ambulance-ICD? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En dan met een defecte locomotief onderweg stranden zeker :') :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de categorie vrolijk nieuws: De Stichting Zwerfkatten Rijnmond is door hun katten heen. Alle katten zijn geadopteerd door mensen die vanwege Corona thuis zitten. Er is zelfs een lange wachtlijst voor mensen die ook een kat of poes willen adopteren.

De lijst met beschikbare katten staat op https://www.zwerfkattenrijnmond.nl/adop ... s-gezocht/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Dat is in ieder geval zeer positief nieuws. Thuiswerken was dus voor velen niet genoeg werken, zodoende zijn ze bij hun nieuwe huiskat in dienst getreden. Nu maar hopen dat de katten niet terug naar het asiel gebracht worden, zodra de situatie normaler wordt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Daar staat nog 1 kat op hoor.
Verder klinkt het natuurlijk als behoorlijk goed nieuws. Hopelijk waren het wat oudere katten, want jonge kittens die nu constant mensen om hun heen hebben lijkt me niet goed voor wanneer de coronacrisis voorbij is, en ze opeens vaak alleen zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik wil heel graag een kat maar ik ben er normaal gesproken te veel weg van huis voor. Nu met dit gedoe heb ik natuurlijk wel tijd zat en wat gezelschap is wel welkom, maar als ik straks weer aan het werk en het reizen kan, wat moet ik dan met zo'n beestje? Ik laat me er niet door verleiden, hoe graag ik het nu ook zou willen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Is er geen kattencafé in de buurt waar je de kat tijdelijk van kan lenen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een vriend heeft aangeboden tijdelijk één kat te lenen. Ik heb vorig jaar al een week op dat beest gepast en moest vervolgens nog twee weken bijkomen van alle gebeurtenissen. Ik ben gewoon niet zo geschikt voor katten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het verschilt ook van kat tot kat in hoeverre die constant mensen om zich heen nodig heeft.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: Neem het niet persoonlijk. Het is de Veiligheidsregio Zeeland die heeft besloten dat toerisme tot 10 mei verboden is in Zeeland. https://www.zeelandveilig.nl/coronaviru ... cordion-96
Ik begrijp het wel dat deze maatregelen van de overheid komen, wat wij onmogelijk vinden is wat de Zeeuwen ervan gaan maken. De door mij al citeerde plotselinge haat tegenover toeristen is het ene. Het andere is, dat men "gewone" gasten de kans geeft om een al geboekte vakantie uit te stellen tot na de crisis zonder extra kosten. Maar tegenover houders van een jaarplaats, dus de langjarige trouwe gasten, heeft men duidelijk gemaakt dat er geen voornemen is om hun te compenseren. De kosten voor de jaarplaats lopen gewoon verder, sterker nog is men zo driest de termijnbetaling aan te manen en ook nog te zeggen dat de onderhoud van de tuin gewoon volgens huisregels moet plaatsvinden. Dat kan volgens hen, omdat dagverblijf nog steeds mag. Dus zullen wij dan in totaal vijf uur in de auto zitten voor 30 minuten gras maaien? :N

En wat de drukte op de zorg betreft: Zo groot kan deze druk in Zeeland niet zijn, anders had men geen ic-patienten uit andere provincies naar Zeeuwse ziekenhuizen vervoerd! Als toeristen geweigerd werden om de zorg voor de inwoners te waarborgen dan moet men ook consequent zijn en niemand van buiten de provincie opnemen!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Inderdaad, kut-zeeuwen. Dat ze na de Coronacrisis maar weer eens een ouderwetse watersnoodramp mag overkomen. En op den duur permanent onder water komen te staan. Dat zal ze leren!!!!1!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag zijn de cijfers van de overledenen en de geregistreerde ziekenhuisopnames door een dak gestegen. Een uitzondering op dat laatste vormt Brabant, dat na een ruime vierenhalve week sinds de eerste vastgestelde besmetting de piek gehad lijkt te hebben. De grootste druk op de zorg vindt nu plaats in de Randstedelijke provincies, Gelderland en Limburg. Het aantal nieuwe besmettingen is voor de derde dag op rij gedaald, zij het minder dan gisteren.
Vanavond is er tevens een persconferentie over de stand van zaken rondom alle genomen maatregelen. De media verwachten met enige zekerheid verlenging tot minimaal eind april.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bij die sterftecijfers moet wel een belangrijke voetnoot geplaatst worden: dat zijn niet de sterftegevallen in de afgelopen 24 uur, maar de in de afgelopen 24 uur gerapporteerde sterftegevallen. Daar kan nog wel eens wat vertraging in zitten, en zeker op zondag worden die cijfers niet direct naar het RIVM doorgebeld. Goed mogelijk dat datzelfde cijfer morgen dus weer lager is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten