De Mol (B 2020)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door gkw1969 »

Ik heb mij even buiten deze discussie gehouden om niet in een tunnelvisie te geraken :P

Maar nu de finale is geweest, zonder dat iemand het wist, ga ik mijn vermoedens hier plaatsen:
Ik denk dat Rob de mol is en het zit hem meer in de hints dan in de molacties:
Een mol is een plaag voor de tuin; Rob loopt heel vaak in een tuinbroek
Een mol is blind, Rob zegt in zijn introductie dat zijn grootste angst blind worden is
De mol is dit jaar in China. Chinezen worden al sinds jaar en dag geel genoemd, bovendien bevindt zich de Gele rivier in China. Rob draagt veel gele kleding(stukken)

(die hoed van hem is overigens een trademark, daar loopt hij ook hier in Deventer mee)

Ik baseer me hierbij op mijn ervaringen van Thomas Cammaert als Mol met alle verwijzingen naar 2. Thomas is sterrenbeeld tweeling maar.... de 2e vice-president van de VS was Thomas Jefferson. De 22e vice-president van de VS was Thomas Andrew Hendricks.

Het zit hem in de verbanden :P
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door Vinny »

Al een tijdje heb ik het vermoeden dat Miljuschka de mol is, vooral gebaseerd op het feit dat alle andere vrouwen al uit het spel zijn en de overgebleven kandidaten op Leonie zaten; die natuurlijk wel wat overeenkomsten heeft met Mil waardoor die toch door zijn gegaan ten opzichte van andere kandidaten die eerder zijn afgevallen en een van de mannen op de korrel hadden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door Ardan »

Ik twijfel nog tussen Mil en Rob, beetje doorslaand naar Mil. Buddy en Nathan lijken me gewoon oprecht enthousiaste kandidaten.
gkw1969 schreef:(die hoed van hem is overigens een trademark, daar loopt hij ook hier in Deventer mee)
Echt nog nooit gezien. Tot WIDM ook nooit van hem gehoord tho. Ik denk alleen dat hij nu niet meer onherkenbaar over straat kan :')

En nou ga ik de Vlaamse kijken :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door ArrivaBas »

Hoedemans heeft het weer mooi verkloot. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door cassie127 »

We kunnen dit draadje in september gewoon weer gaan gebruiken *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door VIRM »

Ik zat op Nathan, maar die was het dus niet. :P

Ben benieuwd waar ze dit najaar mee komen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door Wubbo »

Voor dit najaar zet ik in op Ron Boszhard als mol.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? NL 2020

Bericht door Ardan »

Het 'tussenseizoen' van de Nederlandse Mol was al opgenomen en heeft dus geen last van het coronavirus.

Ik zit nu de derde aflevering van de Vlaamse Mol te kijken, erg leuk seizoen weer. Ik zit op Bart als Mol, al ligt het er bij hem misschien toch wel erg dik bovenop.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Ik vond Els net iets te veel de perfecte kandidaat, waardoor het irritant begon te worden. Ze stond daarom wel onderaan mijn verdachtenlijstje, maar ik vind het ook niet erg dat ze eruit is. :oops:

Eigenlijk zou Laure mijn hoofdverdachte moeten zijn, maar ze werd in de laatste aflevering net iets te veel verdacht gemaakt door de productie. Voorlopig ga ik daarom voor Salim. Alina en Dorien staan ook vrij hoog op mijn lijstje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Zugführer »

Bij de Nederlandse versie ben ik na 3 afleveringen afgehaakt (niet op de laatste plaats omdat ik toen op vakantie ging :')), maar de Belgische is echt leuk :D
Ik vind juist dat Bart wat geframed wordt als mol door de productie (en het dus waarschijnlijk niet is) :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Jammer dat Laure eruit is.
Van meest verdacht naar minst verdacht, is mijn lijstje nu: Dorien, Salim, Bart, Alina, Christian, Jolien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Ardan »

Ik vond het wel een heel leuke aflevering! Laure had van mij ook wel langer mogen blijven.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Ik was er helemaal uit: Salim is de Mol. Behalve dan dat hij het dus toch niet was....
Maar goed, ik dacht ook dat Alina een rode pijl zou krijgen en dat was ook niet zo. :X
Mijn twee hoofdverdachten zijn nu Dorien en Christian.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

En weer valt mijn hoofdverdachte af. :')
Ik denk dat ik alle afleveringen maar terug ga kijken, want ik weet echt niet meer wie nu de Mol is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Zugführer »

Ik zit al een aantal afleveringen in een Jolien-is-de-moltunnel :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Ardan »

Ik zit op Bart en Jolien.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Tot en met aflevering 4 leek het mij onmogelijk dat Jolien de Mol is. Zij is zo fanatiek en reageert soms zo emotioneel, dat het eigenlijk niet bij een Mol zou passen. Maar het kan natuurlijk ook schijn zijn.
Alina en Christian hadden heel makkelijk van de evenwichtsbalk kunnen vallen, onder het mom van dronkenschap, maar bleven toch op de been. Dat maakt ze wel minder verdacht.
Ik verdenk Bart nu het meest, al blijft het wel een risico dat je als mol openlijk in de eerste aflevering al €10.000 uit de pot haalt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Ardan »

Sowieso dat die treinreis op mijn bucketlist gaat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Bij mij ook, al is de spoorlijn momenteel lastiger bereikbaar, aangezien de spoorlijn vanuit Athene richting Diakofto "tijdelijk" buiten gebruik is vanwege grootschalige vernieuwingen.
Op de spoorlijn tussen Kalavrita en Diakofto rijden nu treinen van Stadler, maar het vorige materieel behoorde absoluut tot de categorie "uniek": een elektrisch aangedreven rijtuig, een klein karretje met daarop een dieselmotor en generator en een stuurstandrijtuig. :o

Maar terug naar De Mol: Bart is nog steeds mijn hoofdverdachte, met daarna Jolien en tot slot Alina.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Deze ontknoping was wel verrassend.
Spoiler: show
Alina is de Mol.
Ik ben benieuwd welke streken de Mol allemaal heeft uitgehaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Ardan »

Ik moet echt niet meedoen want ik zat er wéér compleet naast :')
Maar wat was het een heerlijk seizoen, ben benieuwd naar de afsluiter volgende week!
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door umbusko »

Wacht even, ik kijk dit dus allemaal niet maar in België maken ze de Mol vóór de laatste aflevering bekend? :')
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Zugführer »

Gelukkig wel, in de laatste aflevering op locatie wordt bekend gemaakt wie de mol is en volgende week is er nog een terugblik op wat de mol allemaal heeft gedaan en zo. Lijkt me een stuk prettiger voor de kandidaten ook, dat je niet nog maanden hoeft te wachten tot alle uitzendingen uitgezonden zijn en je dan pas uit de kast mag komen als mol :p
Het was het eerste seizoen dat ik heb gekeken en ik vond het echt fantastisch. En een verrassende finale. Denk dat ik binnenkort maar eens oude seizoenen van de Vlaamse Mol terug ga kijken, want ik zag dat die nog online stonden :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Mikos »

Het was weer een geweldig mooi seizoen met mooie opdrachten in een mooi gebied, met mooie mensen, een geweldige Mol en een prachtige productie. Ik ben fan van de Nederlandse mol, maar ik verkies de Belgische versie boven onze eigen versie, al was het maar vanwege de persoonlijkere en toegankelijkere benadering. De sfeer die de serie uitademt, in combinatie met de muziek op de achtergrond, ik vind het geweldig.

Voor wie de Mol nog niet zat is en ook nog eens Duits spreekt, is er vanaf 06 mei de Duitse serie The Mole, in Argentinië.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (B 2020)

Bericht door Meltrain »

Ik vind de Belgische versie ook veel beter dan de Nederlandse. Waar de Nederlandse versie dit jaar soms saai was, was de Belgische versie dat geen seconde. En dat intromuziekje geeft me telkens weer kippenvel.

De filmpjes van de Duitse versie kan ik overigens niet bekijken, maar ik denk dat ik die serie sowieso oversla. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten