Weerberichten-gekwek #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Justin »

in Rotterdam Bergweg/Bergsingel sneeuwt het ook als een malle.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door ODRAIL »

Volgens Buienradar gaat er een breede strook neerslag van zuid naar noord over ons land. En dus gaat er in het hele land weer het een en ander vallen aan sneeuw.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

Rond 19 uur is het hier ook weer gaan sneeuwen, ik ging om 20 uur het pad weer even schoonwissen maar me moeder kon niet ontdekken wat ik eigenlijk buiten gedaan had toen ze een paar minuten later kwam kijken (alweer volgesneeuwd dus ;) ).
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Gekko123 »

Hier (Drachten) sneeuwt het sinds 22h. Alsof er nog niet genoeg gevallen was...
Er ligt zoveel sneeuw dat je niet meer weet wat je moet doen. Er is maar een keuzemogelijkheid: thuisblijven en vervelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daniel »

In Dordrecht is het ondertussen alweer opgehouden met sneeuwen en zo te zien is de sneeuwschuiver hier vanavond nog langs geweest want de straat is zowat nog schoner als 'ie vanmiddag was voordat er sneeuw bij ging vallen.

Beetje jammer alleen dat de mooie schone weg amper gebruikt wordt: d'r is hier eigenlijk altijd al minimaal verkeer (helemaal achterin de wijk, dus hooguit bestemmingsverkeer) en de bus rijdt inmiddels al 3 uur niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Suus »

Zou je het niet schoonmaken, en er komt vannacht weer een laag overheen, dan heb je morgen meer werk te doen. Als ze het dus zo snel mogelijk schoonmaken is dat bijna iedereen een voordeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

Hier druipt alles want het is 1 graad boven nul geworden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Justin »

Ik hoop dat de dooi ook doorzet morgen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door mb90 »

Vanmorgen dooide het hier in Rotterdam-Zuid +2 graden en vielen er regelmatig aardige sneeuwplakken van het dak naar beneden. Inmiddels is de temperatuur rap gezakt naar +0,4 graden en sneeuwt het weer aardig. Wel blijft de sneeuw alleen op enkele auto's liggen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

Reisdorf is weer groen, met vier graden boven nul is de sneeuw zeer snel weggesmolten (alleen op het grasveld ligt nog een dun laagje).
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Woepje »

Inderdaad dooi, ook hier in het hoge noorden. Zelfs een spat regen gehad, maar verder gewoon sneeuw.

Vannacht krijgen we weer lichte vorst, dus alles wat nu aan het smelten is, gaat dan dus weer gezellig bevriezen. Leuk!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Gekko123 »

In Drachten is het niet veel anders. Het heeft hier even goed geregend. Van de laag van ruim 40 cm is nog ongeveer 30 over :neg: Misschien toch geen witte kerst als de dooi zo goed doorzet :cry:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

Na een middag van regen is het nu weer overgegaan in sneeuwval, het begint alweer een klein beetje wit te zien.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Gekko123 »

Hier is het al een tijdje droog. Wel is de laag sneeuw bovenop de lantaarnpaal naar een zijde gegleden. Hangt nu een beetje over de rand heen :P Kan er nu helaas geen foto van maken (is al donker buiten en heb geen camera met flits tot mijn beschikking). Morgen nog maar eens proberen ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ruben »

Hier worden de wegen steeds gladder, dat is echt het nadeel van de mooie witte wereld.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ruben »

De sneeuw smelt. Het was toch al niet meer mooi, enkel drassig en glad. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Wubbo »

Hier in Utrecht smelt de sneeuw ook behoorlijk, en nu is het vervaarlijk glad. Veel gladder dan vanochtend in ieder geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daniel »

Tramhalte Lijnbaan in Rotterdam was een ware ijsbaan... 't was al schaatsen voordat je de waarschuwing van de RET op de infopanelen kon lezen :P
En net op het centraal station in Dordrecht was 't natte wegdek aan het opvriezen, waren verradelijk gladde plekken bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Geert »

Dat laatste was ook in Rotterdam, Utrecht en Zeist :P (erg verraderlijk op de fiets)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daantje »

Daarom durfde ik vandaag ook nog niet op de fiets naar het station. De fietspaden zijn nog nergens schoongemaakt en daarom echt spiegelglad. Vond het lopend al glad genoeg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Geert »

Ja, Rotterdam maakt echt heel slecht schoon ook... Alleen wat doorgaande fietspaden zijn geveegd, iets meer autowegen zijn geveegd/schoon gereden (waardoor daar fietsers maar op de autobaan rijden) en in andere straten is het een grote gladde blubberboel :(.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daantje »

Het was net zelfs op het nieuws bij radio 538 dat het in Rotterdam zo'n puinhoop is. :?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Tramhalte Lijnbaan in Rotterdam was een ware ijsbaan... 't was al schaatsen voordat je de waarschuwing van de RET op de infopanelen kon lezen :P
Dat kon ik merken gisteren. Ging al schaatsend/glijdend richting de halte :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daniel »

Wat Rotterdam betreft: in de winkelstraten was nog voor redelijk beloopbare schoongeveegde paden gezorgd. Zover ik het gezien heb tenminste, want het was een zeer kort bezoekje voor iets wat in Dordrecht niet te vinden was. (Lees: metro CS -> Beurs, bij 't Binnenwegplein eruit, langs 't Lijnbaanplein en vervolgens vanaf halte Lijnbaan de tram terug naar CS :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

Ja dan heb ik het maar makkelijk; het is 15 meter naar me werk lopen. 8-)

Al had ik er vroeger in Castricum ook niet zoveel last van, de mountainbike die ik toen nog had bleef altijd grip houden op ijzel en sneeuw, zelfs bij een snelheid van 25 km door de bocht heen ging uitstekend. Het laatste jaar dat ik nog in Castricum woonde kocht ik een nieuwe mountainbike, wat een drama banden zaten daar onder; het stuur bleef uit je handen slaan bij het rijden over sneeuw en bij regenweer moest je rotondes stapvoets nemen anders slipten de banden weg... :?

De sneeuw is hier weer pijlsnel weg, wat wil je ook met vier graden boven nul... Ze voorspellen ook geen sneeuwval meer, voorlopig zouden we zonnig weer krijgen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten