'80 procent treinen rijdt woensdag'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Wubbo »

@Deadlock: vergelijken met iets dat meerdere dodelijke slachtoffers kan voorkomen is natuurlijk wat anders dan iets dat alleen economische schade veroorzaakt. Kans is niet het enige dat telt, het is altijd kans*gevolg. En als je gevolg dus ontoelaatbaar is komt er vanzelf iets groots uit die som.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Cookie »

Cookie-O-Fiel schreef:Vraag me trouwens af of NS morgen de treinkaartjes erkent die zondag/maandag/dinsdag geldig waren (en dus ook de weekend-OV), maar niet zijn gebruikt doordat er een negatief reisadvies gold. Morgen is immers de eerste dag sinds zaterdag waarop mensen niet wordt afgeraden de trein te nemen. Afgelopen maandag waren de kaartjes van zondag/weekend-ov wel geldig bijvoorbeeld.
Net even gebeld: de kaartjes van zondag zijn helaas niet geldig.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Ruben »

Zo'n kaartje kan je dan natuurlijk wel terugvorderen. Je bent immers niet vervoerd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door webguy »

Inderdaad, klantenservice in Utrecht... Zal wel even duren, maar je geld krijg je wel terug...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:
Geert schreef:Overigens was er net een CDA-kamerlid in beeld bij Nova (Ger Koopmans meen ik) en die vond dat Nederland maar een land van watjes was geworden, omdat de treinen niet reden. Uh hallo, we hebben het hier over sneeuwval die in Nederland extreem is en maar eens in de 30 jaar voorkomt (om nog maar te zwijgen dat de treinuitval voor een groot deel op technische en logistieke problemen terug te voeren is)...
Eén keer in de 30 jaar is voor statistische begrippen best vaak. Daarnaast was sneeuw 30 jaar terug veel heftiger, dus lijkt me niet dat ze het huidige beleid op een assumptie van "1x per 30 jaar sneeuwt het overmatig" gestaafd hebben. Men heeft het gewoon wegbezuinigd. Want hoe erg was het nu daadwerkelijk. Als een TREIN al niet meer door 20cm sneeuw kan banjeren, als haast niemand ingesneeuwd is en we voor de rest gewoon nog de straat op komen? Ik ben het wel met die gast eens, als je het hebt over wat hier nog gedaan t.o.v. geluld wordt, dan heeft ie groot gelijk. Men heeft zich hier gewoon laten verrassen door het weer.
Ik denk dat het belangrijkste leerpunt is dat bij een sneeuwverwachting de bijsturing Nederland moet opdelen in 'eilandjes' die autonoom opereren. De manier waarop het treinverkeer rondom Amsterdam met Koninginnedag tegenwoordig wordt georganiseerd staat dan wat mij betreft model.

Verder denk ik dat de investeringen vooral in processen en communicatie moet worden gestoken. Het vervangen van de verwarming van gas door minder storingsgevoelige electrische verwarming kan ook nog worden toegepast, maar dit heeft niet het grootste probleem veroorzaakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Was dat niet in maart 2005?
Roger that. :)
Twee jaar terug was het ook de dag na Pasen (pasen 2008) :) Toen viel 'het verkeerde type sneeuw'.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:Volgens mij is dat de eerste keer dat NS zich beroept op overmacht bij GTBV, of vergis ik me?
Nee hoor. Paar jaar terug (3 jaar terug oid) bij die zware storm in januari ook al en volgens mij nog wel vaker.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Fles »

Daantje schreef:
Wubbo schreef:Volgens mij is dat de eerste keer dat NS zich beroept op overmacht bij GTBV, of vergis ik me?
Nee hoor. Paar jaar terug (3 jaar terug oid) bij die zware storm in januari ook al en volgens mij nog wel vaker.
Nee, toen is er gewoon uitbetaald.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Twee jaar terug was het ook de dag na Pasen (pasen 2008) :) Toen viel 'het verkeerde type sneeuw'.
Was geloof ik verkeerde sneeuw in combinatie met gladheid toen, waarbij Rotterdam Centraal in ieder geval vanuit zuidelijke richting onbereikbaar was.
In ieder geval een enerverende reis met bus en trein die dag :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Justin »

De reis van 25 november 2005 staat mij anders ook nog goed in het geheugen gegriffeld. Lekker in een paar bananen van Gvc naar Rth als sardientjes in een blik :D. Daarna was Rtd-Ddr een van de weinige trajecten waar er wel nog wat reed...

Bij de andere stormen had ik steeds geluk dat ik die dag nooit hoefde te reizen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Fles »

24 maart 2008 was een mooie dag ja :P Ik ben toen nog gewoon naar de Ardennen geweest :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:@Deadlock: vergelijken met iets dat meerdere dodelijke slachtoffers kan voorkomen is natuurlijk wat anders dan iets dat alleen economische schade veroorzaakt. Kans is niet het enige dat telt, het is altijd kans*gevolg. En als je gevolg dus ontoelaatbaar is komt er vanzelf iets groots uit die som.
Hey dat doe ik niet!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:
deadlock schreef:
NS-Reiziger schreef:Eén keer in de 30 jaar is voor statistische begrippen best vaak.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Als we het hebben over het bouwen van wolkenkrabbers die beschermd worden voor aardbevingen die heel wat minder vaak voorkomen. Om maar een voorbeeld te geven. Een ander voorbeeld: 1x per 30 jaar krijg je een ernstige ziekte die met een medicijn te voorkomen is. Geen gek zal dat medicijn niet nemen?
Sorry, maar dat was mijn vraag niet. Hoe kom je erbij dat in de statistiek 1 keer per 30 jaar best veel is? Dat is namelijk grote onzin en dat weet ik zelfs met mijn MAVO-statistiek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Ruben »

Ik sluit me hierbij aan, dan is het wat duidelijker gedefinieerd:
Wubbo schreef:@Deadlock: vergelijken met iets dat meerdere dodelijke slachtoffers kan voorkomen is natuurlijk wat anders dan iets dat alleen economische schade veroorzaakt. Kans is niet het enige dat telt, het is altijd kans*gevolg. En als je gevolg dus ontoelaatbaar is komt er vanzelf iets groots uit die som.
En dan is 1 keer per 30 jaar best veel, als dat 5 dagen ontwricht tot geen treinvervoer betekent, door een relatief simpel te behandelen euvel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door playertwo »

Justin schreef:De reis van 25 november 2005 staat mij anders ook nog goed in het geheugen gegriffeld. Lekker in een paar bananen van Gvc naar Rth als sardientjes in een blik :D. Daarna was Rtd-Ddr een van de weinige trajecten waar er wel nog wat reed...

Bij de andere stormen had ik steeds geluk dat ik die dag nooit hoefde te reizen.
Die dag ken ik ook nog wel, maar voorjaar 2006 was erger. Toen had ik op een gegeven moment op vrijdag omstreeks 12u de laatste trein terug (ging dus wat eerder naar huis vanwege dat weer), van Bd naar Tb, die in Tb werd opgeheven :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Daantje »

Justin schreef:De reis van 25 november 2005 staat mij anders ook nog goed in het geheugen gegriffeld. Lekker in een paar bananen van Gvc naar Rth als sardientjes in een blik :D. Daarna was Rtd-Ddr een van de weinige trajecten waar er wel nog wat reed...

Bij de andere stormen had ik steeds geluk dat ik die dag nooit hoefde te reizen.
Nu ik de datum zie herken ik het weer. Ik moest die dag van Goes naar Rotterdam en later naar Haarlem. Schiedam Centrum was toen onbereikbaar door het ingestorte dak en stond onder water maar later die dag vertrokken er wel treinen. Mijn sokken waren toen doorweekt, heb uren staan wachten en toen er uiteindelijk een s2200 de goede kant op kwam sprong er bij Rijswijk iemand voor m'n trein ;) M'n batterij van m'n telefoon was leeg en vriendlief heeft toen anderhalf uur op mij staan wachten, niet wetende hoe of wat.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Ennes »

NS-Reiziger schreef:Ik sluit me hierbij aan, dan is het wat duidelijker gedefinieerd:
Wubbo schreef:....
En dan is 1 keer per 30 jaar best veel, als dat 5 dagen ontwricht tot geen treinvervoer betekent, door een relatief simpel te behandelen euvel.
Zolang "men" (Overheid → ProRail → NS → reiziger) er maar geld voor over heeft!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door Suus »

Ik vond een PDF-je met daarin alle voorwaarden voor de gratis-reizen en kortingsactie.

28 en 29 december is een 2e persoon gratis bij bijna alle kaarten
30 en 31 december reist iedereen zonder vrijreizen met 40% korting
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: '80 procent treinen rijdt woensdag'

Bericht door waldo79 »

Mooi :pos: Van de week niet gedupeerd doordat ik niet met de trein heb gereisd, maar toch die korting kunnen pakken :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten