OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

ik moest ook even glimlachen toen ik het las :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Bij mij ging eigenlijk ook alles wel goed vandaag, het was alweer sinds zaterdag dat m'n dienst ook volgens het dienstkaartje verliep. :D De enige wijziging voor mij was dat de 2800 die ik moest rijden tot Ut was ingekort.

Het enige dat (bijna) misging was op Apn, waar ik op spoor 2 binnenkwam met de 8800 naar Ledn. Dit klopte ook, maar de CTA vermeldde dat ik op spoor 1 binnen zou komen en dus stonden ook alle reizigers daar. Het seintje stond al veilig, dus waren de bomen ook al dicht en kon er niemand oversteken. En omdat de trein ervoor stond, zag de hc niet dat iedereen op spoor 1 stond en begon ze al te sleutelen. Dus heb ik even snel de treindienstleider gebeld en het sein laten herroepen, de hc opgepiept, de deuren ontgrendeld en gewacht. Zo kon iedereen toch nog mee, eind goed al goed.
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Reiziger Delft »

Gister heb ik ervaren hoe slecht de aansluiting is in Venlo tussen Veolia Nijmegen --> Roermond en de stoptrein Venlo --> Monchengladbach. (4 minuten overstaptijd) Heen werd de Veolia trein uit Nijmegen zo ver mogelijk richting de grens op spoor 4 geparkeerd en stond de Duitse stoptrein zo ver mogelijk richting de grens op spoor 1. Met een enorme sprint via perron, trap af/op, perron haalden we de trein net. Terug hetzelfde idee, al hoewel Veolia nu wel bij de trap stond geparkeerd. Veolia reed echter helaas stipt op tijd weg en dus konden we 30 minuten wachten. Dit leverde +90 op, omdat de sprinter vanuit Arnhem richting Zutphen 's avonds niet meer regelmatig rijdt.

Goed bezig om mensen de ICE in te proppen. :pos: Waarom kan de Duitse trein niet gewoon vanaf spoor 3 vertrekken, dat was voorheen toch ook zo? Er stonden geen treinen in de weg op dit spoor. En waarom staat deze Duitse trein niet gewoon in de NS-reisplanner en op de spoorkaarten van Nederland? Hier kan ik me echt heel boos om maken. :evil:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

De spoorbezetting van Venlo is inderdaad aangepast zodat de beide Veolia-treinen nu naast elkaar staan ipv tegenover elkaar en dus geen last meer hebben van elkaar bij het wegrijden. De s1900 en de Duitse pendel vertrekken daardoor van spoor 1. Tenminste, dat was de bedoeling :).
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Reiziger Delft »

Okay, dat snap ik dan nog wel. Vreemde is dat op de heenweg de beide Veolia treinen achter elkaar stonden op spoor 4 (trein richting Roermond aan de ''grenskant'') Op spoor 3 en het stuk van 1 aan de ''Eindhovenkant'' stond helemaal niets. Terug vertrok de trein naar Nijmegen inderdaad wel van 3.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

De 1900 komt in de nieuwe dienstregeling in Vl nu standaard binnen op spoor 3, wordt daarna afgerangeerd richting grens om ruimte te maken voor de RE naar Duitsland en vervolgens weer voorgebracht op spoor 1.
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

De t10747 rijdt met VIRM. Volgens mij een viertje, kom m net tegen bij Swk.

EDIT: Stoppert van 15:49 uit Zl naar Ut is tussen Zl en Zlr defect geraakt met een ATB storing. 75 minuten later weer terug in Zl gekomen. Nu poging 2 met de 17.19 stoppert. Stel je voor dat ik eens op tijd zo zijn bij de familiekerstviering... Ga je al een half uur eerder weg omdat je zo je best wil doen op tijd te zijn :(
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Cookie »

Vanmiddag bleek in Groningen dat zowel de week- als weekendov vandaag geldig is (er hing een briefje bij het servicemedewerkers-infopoint). Waarom worden zulke dingen niet via internet gecommuniceerd? Had dus voor niets een kaartje Zb-Gn gekocht. :evil: Er stond deze keer namelijk geen toevoeging bij dat het alleen bij NS het geval is, dus neem aan dat Arriva dezelfde regeling heeft.

Op de achterkant van mijn weekend-ov is er niets over te vinden in ieder geval.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Kennelijk een geste van NS (en Arriva?) naar de reizigers, na de ellende van afgelopen dagen?
Overigens was er in Utrecht niets te horen of te zien hierover, dus misschien hebben ze het in Groningen wel gewoon fout...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Cookie-O-Fiel schreef:Vanmiddag bleek in Groningen dat zowel de week- als weekendov vandaag geldig is (er hing een briefje bij het servicemedewerkers-infopoint). Waarom worden zulke dingen niet via internet gecommuniceerd? Had dus voor niets een kaartje Zb-Gn gekocht. :evil: Er stond deze keer namelijk geen toevoeging bij dat het alleen bij NS het geval is, dus neem aan dat Arriva dezelfde regeling heeft.

Op de achterkant van mijn weekend-ov is er niets over te vinden in ieder geval.
Dan had je toch gelijk je kaartje weer kunnen inwisselen voor geld?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Cookie »

Nee, dat kon niet helaas. Wel nagevraagd bij het loket, maar ik moest een formulier 'Geld terug bij vergeten abonnementen' opsturen volgens hen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Dat moet toch eigenlijk wel kunnen? :S
Binnen een uur kan je het gewoon terug krijgen volgens mij...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Maar alleen op het station waar je het hebt aangeschaft. :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Jaa dat is toch wel vrij logisch :P
Anders zou ik van Nm naar Ut kunnen en als ik niet gecontroleerd werd geld weer terug vragen xD
3 0 7 9
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Bee schreef:Maar alleen op het station waar je het hebt aangeschaft. :idea:
Tja, daar sta je dan in Zb...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Heb ooit gewoon 'n kaartje Ddrs - Rtd bij de balie op Ddr kunnen laten terugbetalen omdat er geen treinverkeer mogelijk was rond Rtst. Dus wat de kleine stationnetjes betreft is het beleid kennelijk niet zo streng.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er rijdt Mat'64 op de RijnGouweLijn vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

Reiziger Ddrs schreef:Heb ooit gewoon 'n kaartje Ddrs - Rtd bij de balie op Ddr kunnen laten terugbetalen omdat er geen treinverkeer mogelijk was rond Rtst. Dus wat de kleine stationnetjes betreft is het beleid kennelijk niet zo streng.
In Utrecht aan de balie kunnen ze het ook gewoon zo voor je doen. Ik was een keer dom en had een maandabonnement met de verkeerde startdatum in Leiden uit een automaat gehaald. In Leiden bij het loket wilden/konden ze niks voor me doen omdat het al een uur was geweest, en in Utrecht bij het loket kon ik toen zo een nieuw abonnement krijgen met de goede datum, of m'n geld terug. Je hebt voor geld terug alleen wel een legitimatiebewijs nodig...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door BR628 »

En die behoor je 24/7 bij je te hebben.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Ik had niet gedacht dit ooit mee te maken, maar het kán. Gisteravond een ICMm in die serie al exotisch te vinden, kon NS het vandaag toch nog overtreffen. Vluchtige mobipic:

Afbeelding

Een DD-AR in de s7000. Hoe kom je ermee aan de andere kant van de Veluwe terecht. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Hij zat in een pendeltrein Amersfoort-Deventer afgelopen dinsdag. Blijkbaar uitgelopen in Deventer of verder :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ruben »

Precies. Maar wat men bezielt om het ding niet even in een IC de goede kant op te werpen, maar er maar mee te gaan pendelen?? :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ennes »

vandaag zag ik ook al een darretje in de 1900 rijden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Jep, heb het DDARretje vandaag ook twee keer gezien. De eerste keer was om 16 06 toen hij naar Apeldoorn ging vanuit Deventer, de tweede keer kwam hij er om 23 55 aan.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Maik »

Was het toevallig de 7803? Die had ik donderdag ook al in de 7600 :pos:.
Pommes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten