OVer je treinreiservaringen in december 2009
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
ik moest ook even glimlachen toen ik het las :)
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Bij mij ging eigenlijk ook alles wel goed vandaag, het was alweer sinds zaterdag dat m'n dienst ook volgens het dienstkaartje verliep. :D De enige wijziging voor mij was dat de 2800 die ik moest rijden tot Ut was ingekort.
Het enige dat (bijna) misging was op Apn, waar ik op spoor 2 binnenkwam met de 8800 naar Ledn. Dit klopte ook, maar de CTA vermeldde dat ik op spoor 1 binnen zou komen en dus stonden ook alle reizigers daar. Het seintje stond al veilig, dus waren de bomen ook al dicht en kon er niemand oversteken. En omdat de trein ervoor stond, zag de hc niet dat iedereen op spoor 1 stond en begon ze al te sleutelen. Dus heb ik even snel de treindienstleider gebeld en het sein laten herroepen, de hc opgepiept, de deuren ontgrendeld en gewacht. Zo kon iedereen toch nog mee, eind goed al goed.
Het enige dat (bijna) misging was op Apn, waar ik op spoor 2 binnenkwam met de 8800 naar Ledn. Dit klopte ook, maar de CTA vermeldde dat ik op spoor 1 binnen zou komen en dus stonden ook alle reizigers daar. Het seintje stond al veilig, dus waren de bomen ook al dicht en kon er niemand oversteken. En omdat de trein ervoor stond, zag de hc niet dat iedereen op spoor 1 stond en begon ze al te sleutelen. Dus heb ik even snel de treindienstleider gebeld en het sein laten herroepen, de hc opgepiept, de deuren ontgrendeld en gewacht. Zo kon iedereen toch nog mee, eind goed al goed.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Gister heb ik ervaren hoe slecht de aansluiting is in Venlo tussen Veolia Nijmegen --> Roermond en de stoptrein Venlo --> Monchengladbach. (4 minuten overstaptijd) Heen werd de Veolia trein uit Nijmegen zo ver mogelijk richting de grens op spoor 4 geparkeerd en stond de Duitse stoptrein zo ver mogelijk richting de grens op spoor 1. Met een enorme sprint via perron, trap af/op, perron haalden we de trein net. Terug hetzelfde idee, al hoewel Veolia nu wel bij de trap stond geparkeerd. Veolia reed echter helaas stipt op tijd weg en dus konden we 30 minuten wachten. Dit leverde +90 op, omdat de sprinter vanuit Arnhem richting Zutphen 's avonds niet meer regelmatig rijdt.
Goed bezig om mensen de ICE in te proppen. :pos: Waarom kan de Duitse trein niet gewoon vanaf spoor 3 vertrekken, dat was voorheen toch ook zo? Er stonden geen treinen in de weg op dit spoor. En waarom staat deze Duitse trein niet gewoon in de NS-reisplanner en op de spoorkaarten van Nederland? Hier kan ik me echt heel boos om maken.
Goed bezig om mensen de ICE in te proppen. :pos: Waarom kan de Duitse trein niet gewoon vanaf spoor 3 vertrekken, dat was voorheen toch ook zo? Er stonden geen treinen in de weg op dit spoor. En waarom staat deze Duitse trein niet gewoon in de NS-reisplanner en op de spoorkaarten van Nederland? Hier kan ik me echt heel boos om maken.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De spoorbezetting van Venlo is inderdaad aangepast zodat de beide Veolia-treinen nu naast elkaar staan ipv tegenover elkaar en dus geen last meer hebben van elkaar bij het wegrijden. De s1900 en de Duitse pendel vertrekken daardoor van spoor 1. Tenminste, dat was de bedoeling :).
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Okay, dat snap ik dan nog wel. Vreemde is dat op de heenweg de beide Veolia treinen achter elkaar stonden op spoor 4 (trein richting Roermond aan de ''grenskant'') Op spoor 3 en het stuk van 1 aan de ''Eindhovenkant'' stond helemaal niets. Terug vertrok de trein naar Nijmegen inderdaad wel van 3.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De 1900 komt in de nieuwe dienstregeling in Vl nu standaard binnen op spoor 3, wordt daarna afgerangeerd richting grens om ruimte te maken voor de RE naar Duitsland en vervolgens weer voorgebracht op spoor 1.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
De t10747 rijdt met VIRM. Volgens mij een viertje, kom m net tegen bij Swk.
EDIT: Stoppert van 15:49 uit Zl naar Ut is tussen Zl en Zlr defect geraakt met een ATB storing. 75 minuten later weer terug in Zl gekomen. Nu poging 2 met de 17.19 stoppert. Stel je voor dat ik eens op tijd zo zijn bij de familiekerstviering... Ga je al een half uur eerder weg omdat je zo je best wil doen op tijd te zijn :(
EDIT: Stoppert van 15:49 uit Zl naar Ut is tussen Zl en Zlr defect geraakt met een ATB storing. 75 minuten later weer terug in Zl gekomen. Nu poging 2 met de 17.19 stoppert. Stel je voor dat ik eens op tijd zo zijn bij de familiekerstviering... Ga je al een half uur eerder weg omdat je zo je best wil doen op tijd te zijn :(
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vanmiddag bleek in Groningen dat zowel de week- als weekendov vandaag geldig is (er hing een briefje bij het servicemedewerkers-infopoint). Waarom worden zulke dingen niet via internet gecommuniceerd? Had dus voor niets een kaartje Zb-Gn gekocht. Er stond deze keer namelijk geen toevoeging bij dat het alleen bij NS het geval is, dus neem aan dat Arriva dezelfde regeling heeft.
Op de achterkant van mijn weekend-ov is er niets over te vinden in ieder geval.
Op de achterkant van mijn weekend-ov is er niets over te vinden in ieder geval.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Kennelijk een geste van NS (en Arriva?) naar de reizigers, na de ellende van afgelopen dagen?
Overigens was er in Utrecht niets te horen of te zien hierover, dus misschien hebben ze het in Groningen wel gewoon fout...
Overigens was er in Utrecht niets te horen of te zien hierover, dus misschien hebben ze het in Groningen wel gewoon fout...
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Dan had je toch gelijk je kaartje weer kunnen inwisselen voor geld?Cookie-O-Fiel schreef:Vanmiddag bleek in Groningen dat zowel de week- als weekendov vandaag geldig is (er hing een briefje bij het servicemedewerkers-infopoint). Waarom worden zulke dingen niet via internet gecommuniceerd? Had dus voor niets een kaartje Zb-Gn gekocht. Er stond deze keer namelijk geen toevoeging bij dat het alleen bij NS het geval is, dus neem aan dat Arriva dezelfde regeling heeft.
Op de achterkant van mijn weekend-ov is er niets over te vinden in ieder geval.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Nee, dat kon niet helaas. Wel nagevraagd bij het loket, maar ik moest een formulier 'Geld terug bij vergeten abonnementen' opsturen volgens hen.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Dat moet toch eigenlijk wel kunnen? :S
Binnen een uur kan je het gewoon terug krijgen volgens mij...
Binnen een uur kan je het gewoon terug krijgen volgens mij...
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Maar alleen op het station waar je het hebt aangeschaft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Jaa dat is toch wel vrij logisch
Anders zou ik van Nm naar Ut kunnen en als ik niet gecontroleerd werd geld weer terug vragen xD
Anders zou ik van Nm naar Ut kunnen en als ik niet gecontroleerd werd geld weer terug vragen xD
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Tja, daar sta je dan in Zb...Bee schreef:Maar alleen op het station waar je het hebt aangeschaft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Heb ooit gewoon 'n kaartje Ddrs - Rtd bij de balie op Ddr kunnen laten terugbetalen omdat er geen treinverkeer mogelijk was rond Rtst. Dus wat de kleine stationnetjes betreft is het beleid kennelijk niet zo streng.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Er rijdt Mat'64 op de RijnGouweLijn vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
In Utrecht aan de balie kunnen ze het ook gewoon zo voor je doen. Ik was een keer dom en had een maandabonnement met de verkeerde startdatum in Leiden uit een automaat gehaald. In Leiden bij het loket wilden/konden ze niks voor me doen omdat het al een uur was geweest, en in Utrecht bij het loket kon ik toen zo een nieuw abonnement krijgen met de goede datum, of m'n geld terug. Je hebt voor geld terug alleen wel een legitimatiebewijs nodig...Reiziger Ddrs schreef:Heb ooit gewoon 'n kaartje Ddrs - Rtd bij de balie op Ddr kunnen laten terugbetalen omdat er geen treinverkeer mogelijk was rond Rtst. Dus wat de kleine stationnetjes betreft is het beleid kennelijk niet zo streng.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
En die behoor je 24/7 bij je te hebben.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ik had niet gedacht dit ooit mee te maken, maar het kán. Gisteravond een ICMm in die serie al exotisch te vinden, kon NS het vandaag toch nog overtreffen. Vluchtige mobipic:
Een DD-AR in de s7000. Hoe kom je ermee aan de andere kant van de Veluwe terecht.
Een DD-AR in de s7000. Hoe kom je ermee aan de andere kant van de Veluwe terecht.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Hij zat in een pendeltrein Amersfoort-Deventer afgelopen dinsdag. Blijkbaar uitgelopen in Deventer of verder
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Precies. Maar wat men bezielt om het ding niet even in een IC de goede kant op te werpen, maar er maar mee te gaan pendelen??
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
vandaag zag ik ook al een darretje in de 1900 rijden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Jep, heb het DDARretje vandaag ook twee keer gezien. De eerste keer was om 16 06 toen hij naar Apeldoorn ging vanuit Deventer, de tweede keer kwam hij er om 23 55 aan.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Was het toevallig de 7803? Die had ik donderdag ook al in de 7600 :pos:.
Pommes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten