Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Heel snel, de eersten zijn al afgeleverd en rijdend
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik bedoel de gelede ...
Maar bedankt
Maar bedankt
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De gelede komen pas ergens in januari instromen volgens een chauffeur van Hermes. Maar het fijne over de wanneer en wat was bij hem ook nog niet bekend.
Maar voorlopig blijven op de Heyendaalshuttle nog even Duvedecs rijden
Maar voorlopig blijven op de Heyendaalshuttle nog even Duvedecs rijden
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Volgende week een paar dagen vrij..en ik heb die winkelkaart aangevraagd... en wil ik eens de Citaro CNG in Nijmegen, de MAN Lion City's, en de trolley-volvo's uitproberen...
Rijden de MAN Lion City's (8836/8847) nog in Nijmegen? En rijden die volvo-trolley's (die eigenlijk voor lijn 2 bedoeld zijn) op dienst, en zo ja, op welke lijn voornamelijk?
Rijden de MAN Lion City's (8836/8847) nog in Nijmegen? En rijden die volvo-trolley's (die eigenlijk voor lijn 2 bedoeld zijn) op dienst, en zo ja, op welke lijn voornamelijk?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Al anderhalve week is de nieuwe concessie in gegaan. En nog steeds zie ik bussen in de stijl van Novio, Hermes en Connexxion rijden. Vind het toch wel heel erg jammer. Had gewoon echt gehoopt dat 13 december alles BRENG zou zijn.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ach, wat maakt het uit hoe de bus er uit ziet; als hij maar rijdt en een beetje op tijd toch? Hier in Haaglanden kregen we weliswaar in 1 klap alleen maar bussen van Veolia, maar de dienstuitvoering was een zooitje. En de paar keren dat ik met Veolia heb gereisd/wilde reizen afgelopen weken kwam de bus of niet opdagen of was veel te vroeg, dus het gaat nog steeds niet goed.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar dat is Veolia.Reiziger Delft schreef:Ach, wat maakt het uit hoe de bus er uit ziet; als hij maar rijdt en een beetje op tijd toch? Hier in Haaglanden kregen we weliswaar in 1 klap alleen maar bussen van Veolia, maar de dienstuitvoering was een zooitje. En de paar keren dat ik met Veolia heb gereisd/wilde reizen afgelopen weken kwam de bus of niet opdagen of was veel te vroeg, dus het gaat nog steeds niet goed.
Door mijn slechte ervaringen op de Veolia ben ik gewoon helemaal anti veolia geworden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als ze die ouwe krengen dan niet 's morgens vroeg of 's avonds laten rijden scheelt het al een boel geluidsoverlast.Joshua schreef:Al anderhalve week is de nieuwe concessie in gegaan. En nog steeds zie ik bussen in de stijl van Novio, Hermes en Connexxion rijden. Vind het toch wel heel erg jammer. Had gewoon echt gehoopt dat 13 december alles BRENG zou zijn.
Maar die inkeer hebben ze niet !
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)
Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus
Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Een goede vriend van mij reist bijna elke werkdag met lijn 9 naar of van Nijmegen, en de afgelopen weken is hij al een aantal keer een Citaro tegen het lijf gekomen. De reacties in de bus zijn volgens hem niet van de lucht, want het aantal zitplaatsen is drastisch gedaald waardoor er al vanaf Overasselt staanplaatsen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat komt omdat er eerst een Amba reedt en nu dus een Citaro met wel TWEE rolstoelplaatsen.
Alle bussen in Nm hebben minder stoelen. Bij elke Amba zijn er voor een rolstoelplek 4 stoelen weggegaan.
Alle bussen in Nm hebben minder stoelen. Bij elke Amba zijn er voor een rolstoelplek 4 stoelen weggegaan.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En hoevaak worden die rolstoelplaatsen nu daadwerkelijk gebruikt voor het vervoer van een gehandicapte?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Gisterenochtend vroeg nog een degelijke bus (=Alliance B95) op lijn 31 Nijmegen - Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nooit natuurlijk ;)waldo79 schreef:En hoevaak worden die rolstoelplaatsen nu daadwerkelijk gebruikt voor het vervoer van een gehandicapte?
Vind het een beetje een belachelijk eis eigenlijk :S
@ Bee: een theekransje in de Citaro of de Amba?
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik heb het welgeteld een keer gezien bij het GVB, en dat was omdat
1.) De metro niet reed bij Overamstel
2.) Alleen maar mogelijk omdat er een steward op de bus zat, want de eigen GVB chauffeurs vinden de plank te smerig om aan te raken.
Gevolg was
1.) Dat de bus 15 minuten vertraging opliep
2.) Omdat de bus een kwartierdienst reed met 1 dienstwagen er dus een volledige slag uitviel
3.) De gehandicapte reiziger boos was omdat hij een kwartier in een snikhete bus had gestaan voordat hij kon uitstappen.
:pos:
1.) De metro niet reed bij Overamstel
2.) Alleen maar mogelijk omdat er een steward op de bus zat, want de eigen GVB chauffeurs vinden de plank te smerig om aan te raken.
Gevolg was
1.) Dat de bus 15 minuten vertraging opliep
2.) Omdat de bus een kwartierdienst reed met 1 dienstwagen er dus een volledige slag uitviel
3.) De gehandicapte reiziger boos was omdat hij een kwartier in een snikhete bus had gestaan voordat hij kon uitstappen.
:pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik heb het hier wel een paar keer gezien, maar dan was er altijd iemand anders bij.
Maar hier schuift de plaat er gelukkig vanzelf uit
Maar hier schuift de plaat er gelukkig vanzelf uit
3 0 7 9
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zo nu en dan zag ik wel rolstoelen in de tram (Amsterdam), in de bus heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Muah, op de stadslijnen in Ede worden die plekken erg vaak gebruikt door moeders met kinderen en buggys/kinderwagens. Maar gehandicapten heb ik niet vaak gezien in de bus. Zelfs in de trein zie ik het vaker
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Bijna iedereen met een rolstoel kan toch via de overheid een tolstoeltaxi vergoedt krijgen? Dus waarom zou je uberhaupt de bus nemen?
Meestal wordt die ruimte gebruikt voor kinderwagens en koffers ;)
Meestal wordt die ruimte gebruikt voor kinderwagens en koffers ;)
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ach het is politiek scoren, vandaar dat het wordt geëist. Zoals bekend is het gebruik laag, maar officiële cijfers heb ik niet.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat kan iedereen zonder officiële cijfers ook wel zien
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Behalve als er 4 keer per uur zo bus langs je deur af komt of zo.--Stefan-- schreef:Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)
Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan kan ik het niet laten om te zeggen dat er op werkdagen 12 per uur langskomen, 6 heen en 6 terug.Joshua schreef:Behalve als er 4 keer per uur zo bus langs je deur af komt of zo.--Stefan-- schreef:Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)
Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus
Op een hoek wonend betekend dat, dat er 6 dus weer plankgas geven omdat de volgende halte toch zeker 100 meter verder ligt :?
Die andere 6 zijn voor de zomerdag als we in de tuin zitten
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hhaa, nu heb ik die uitdrukking officieel ingeburgerd op het forum denk ik :D. Overasselt, wat grappig dat daar een bus komt... ik moest er laatst een werkstuk over maken en wist al niet eens dat al die kleine dorpen bestonden daar. Zijn er echt veel nog.Bee schreef:Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten