Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Heel snel, de eersten zijn al afgeleverd en rijdend :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door levi »

Ik bedoel de gelede :oops: ...
Maar bedankt :wink:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

De gelede komen pas ergens in januari instromen volgens een chauffeur van Hermes. Maar het fijne over de wanneer en wat was bij hem ook nog niet bekend.
Maar voorlopig blijven op de Heyendaalshuttle nog even Duvedecs rijden :P
3 0 7 9
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

Volgende week een paar dagen vrij..en ik heb die winkelkaart aangevraagd... en wil ik eens de Citaro CNG in Nijmegen, de MAN Lion City's, en de trolley-volvo's uitproberen...

Rijden de MAN Lion City's (8836/8847) nog in Nijmegen? En rijden die volvo-trolley's (die eigenlijk voor lijn 2 bedoeld zijn) op dienst, en zo ja, op welke lijn voornamelijk?
Bij twijfel: gebruik beton.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Al anderhalve week is de nieuwe concessie in gegaan. En nog steeds zie ik bussen in de stijl van Novio, Hermes en Connexxion rijden. Vind het toch wel heel erg jammer. Had gewoon echt gehoopt dat 13 december alles BRENG zou zijn.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Reiziger Delft »

Ach, wat maakt het uit hoe de bus er uit ziet; als hij maar rijdt en een beetje op tijd toch? Hier in Haaglanden kregen we weliswaar in 1 klap alleen maar bussen van Veolia, maar de dienstuitvoering was een zooitje. En de paar keren dat ik met Veolia heb gereisd/wilde reizen afgelopen weken kwam de bus of niet opdagen of was veel te vroeg, dus het gaat nog steeds niet goed.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Reiziger Delft schreef:Ach, wat maakt het uit hoe de bus er uit ziet; als hij maar rijdt en een beetje op tijd toch? Hier in Haaglanden kregen we weliswaar in 1 klap alleen maar bussen van Veolia, maar de dienstuitvoering was een zooitje. En de paar keren dat ik met Veolia heb gereisd/wilde reizen afgelopen weken kwam de bus of niet opdagen of was veel te vroeg, dus het gaat nog steeds niet goed.
Maar dat is Veolia.
Door mijn slechte ervaringen op de Veolia ben ik gewoon helemaal anti veolia geworden.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Joshua schreef:Al anderhalve week is de nieuwe concessie in gegaan. En nog steeds zie ik bussen in de stijl van Novio, Hermes en Connexxion rijden. Vind het toch wel heel erg jammer. Had gewoon echt gehoopt dat 13 december alles BRENG zou zijn.
Als ze die ouwe krengen dan niet 's morgens vroeg of 's avonds laten rijden scheelt het al een boel geluidsoverlast.
Maar die inkeer hebben ze niet !
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)

Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Een goede vriend van mij reist bijna elke werkdag met lijn 9 naar of van Nijmegen, en de afgelopen weken is hij al een aantal keer een Citaro tegen het lijf gekomen. De reacties in de bus zijn volgens hem niet van de lucht, want het aantal zitplaatsen is drastisch gedaald waardoor er al vanaf Overasselt staanplaatsen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Dat komt omdat er eerst een Amba reedt en nu dus een Citaro met wel TWEE rolstoelplaatsen.
Alle bussen in Nm hebben minder stoelen. Bij elke Amba zijn er voor een rolstoelplek 4 stoelen weggegaan.
3 0 7 9
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door waldo79 »

En hoevaak worden die rolstoelplaatsen nu daadwerkelijk gebruikt voor het vervoer van een gehandicapte?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BR628 »

Gisterenochtend vroeg nog een degelijke bus (=Alliance B95) op lijn 31 Nijmegen - Arnhem
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

waldo79 schreef:En hoevaak worden die rolstoelplaatsen nu daadwerkelijk gebruikt voor het vervoer van een gehandicapte?
Nooit natuurlijk ;)
Vind het een beetje een belachelijk eis eigenlijk :S

@ Bee: een theekransje in de Citaro of de Amba? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ik heb het welgeteld een keer gezien bij het GVB, en dat was omdat
1.) De metro niet reed bij Overamstel
2.) Alleen maar mogelijk omdat er een steward op de bus zat, want de eigen GVB chauffeurs vinden de plank te smerig om aan te raken.
Gevolg was
1.) Dat de bus 15 minuten vertraging opliep
2.) Omdat de bus een kwartierdienst reed met 1 dienstwagen er dus een volledige slag uitviel
3.) De gehandicapte reiziger boos was omdat hij een kwartier in een snikhete bus had gestaan voordat hij kon uitstappen.

:pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb het hier wel een paar keer gezien, maar dan was er altijd iemand anders bij.
Maar hier schuift de plaat er gelukkig vanzelf uit :P
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door STF »

Zo nu en dan zag ik wel rolstoelen in de tram (Amsterdam), in de bus heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Muah, op de stadslijnen in Ede worden die plekken erg vaak gebruikt door moeders met kinderen en buggys/kinderwagens. Maar gehandicapten heb ik niet vaak gezien in de bus. Zelfs in de trein zie ik het vaker :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Bijna iedereen met een rolstoel kan toch via de overheid een tolstoeltaxi vergoedt krijgen? Dus waarom zou je uberhaupt de bus nemen?
Meestal wordt die ruimte gebruikt voor kinderwagens en koffers ;)
3 0 7 9
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BR628 »

Ach het is politiek scoren, vandaar dat het wordt geëist. Zoals bekend is het gebruik laag, maar officiële cijfers heb ik niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Dat kan iedereen zonder officiële cijfers ook wel zien :P
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)

Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus :P
Behalve als er 4 keer per uur zo bus langs je deur af komt of zo.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Joshua schreef:
--Stefan-- schreef:Die ''oude krengen'' zijn zo oud nog niet ;). De Amba's uit de 18xx serie die nu nog in Hermes en Connexxion kleuren rondrijden zijn nieuwer dan de 84xx serie in roze Breng uitvoering ;)

Alleen de Jonhckheertje uit de 17xx serie maken ee aardig geluidje. Maar vind het zelf wel mooi. Lekker, zo'n brommende bus :P
Behalve als er 4 keer per uur zo bus langs je deur af komt of zo.
Dan kan ik het niet laten om te zeggen dat er op werkdagen 12 per uur langskomen, 6 heen en 6 terug.
Op een hoek wonend betekend dat, dat er 6 dus weer plankgas geven omdat de volgende halte toch zeker 100 meter verder ligt :?
Die andere 6 zijn voor de zomerdag als we in de tuin zitten :lol:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Oud forumgebruiker

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Hhaa, nu heb ik die uitdrukking officieel ingeburgerd op het forum denk ik :D. Overasselt, wat grappig dat daar een bus komt... ik moest er laatst een werkstuk over maken en wist al niet eens dat al die kleine dorpen bestonden daar. Zijn er echt veel nog.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten