OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen in de stoptrein eindigde het omroepbericht voor Rotterdam als volgt: "Als U in Rotterdam de trein verlaat, ... (in gedachte was ik al aan 't invullen: denk aan uw bagage), tot ziens!"...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Was deze nog vergeten, gisteren in de 1916 (6.59 Dordrecht->Den Haag C.): "Over enkele ogenblikken station Rotterdam Centraal. In Rotterdam komen we aan met een verlating van circa 3 minuten"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

In Amersfoort zijn de vertrekstaten die op 7 april zijn ingegaan met blauwe inkt/letters bedrukt i.p.v. zwarte ...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Ja en volgens mij ook in een iets ander lettertype? De oude vertrekstaten slingerden nog over de grond van de week.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen in Utrecht hoorde ik het bandje over de werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam/Schiphol, en tussen Ut en Shl reden bussen (die uiteraard van het Jaarbeursplein vertrokken). In de Engelstalige omroep had Arie het over "the exit Jaarbeurszijde". Die uitgang wordt nergens zo genoemd, op de blauwe borden staan 'Jaarbeursplein'. Lijkt me wat verwarrend voor de buitenlandse reizigers...
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Gisteravond in IC 1669 asdz-apd gezeten, nu gelukkig eens geen vertraging, maar wat wel opvallend was, is dat we in hvs op spoor 3 binnenkwamen, normaal hoort dat bij mijn weten spoor 2 te zijn..

Verder telde ik in amf 4 protos stelletjes, 2 op het rangeerterrein, en 2 achter elkaar (wel los) op spoor 4b..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag heeft er iemand niet goed op zitten te letten, met als resultaat een omroep dat de Benelux naar Amsterdam van 15.54 uur in omgekeerde rijtuigvolgorde reed... tja, Bs aan de Amsterdamse kant is inderdaad omgekeerd, maar als de eerste klas aan de Bs zit, zit die dus gewoon vooraan (en niet achteraan zoals werd omgeroepen) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Bij IC 9248 (Amsterdam Centraal --> Brussel Zuid, v. 14:56 uur vanaf Amsterdam Centraal) zat het stuurstandrijtuig achter de loc (loc 1189). Die zal wel kapot zijn. Het zag er wel apart uit.

Ook zag ik iets later tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Lelylaan een Arriva V-tje richting Amsterdam Centraal gaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Iedere zaterdag rijden er 1 of 2 Arriva-V'tjes voor onderhoud die kant op, ik zie ze bijna altijd voorbij komen :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Vanmorgen in Utrecht hoorde ik het bandje over de werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam/Schiphol, en tussen Ut en Shl reden bussen (die uiteraard van het Jaarbeursplein vertrokken). In de Engelstalige omroep had Arie het over "the exit Jaarbeurszijde". Die uitgang wordt nergens zo genoemd, op de blauwe borden staan 'Jaarbeursplein'. Lijkt me wat verwarrend voor de buitenlandse reizigers...
Mogen vervangende treinbussen nog wel van het Jaarbeursplein vertrekken dan? Touringcarbussen zijn daar niet meer welkom en vertrekken elders :) Misschien tijd om het bandje even aan te passen :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Ja, die mogen daar nog wel vertrekken. Touringcars staan tijdelijk op de Veemarkt (of bij evenementen in de Veemarkt: op Transferium Westraven), totdat ze naar hun definitieve plek bij Vredenburg Leidsche Rijn vertrekken. Prognose: begin mei.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Oké, duidelijk. Maar daarna gaat het Jaarbeursplein toch op de schop en mogen er helemaal geen bussen meer staan?

Verder een nieuwe aflevering in de Prorailsoap. Dit maal afgelopen vrijdagochtend, rondom Amsterdam.
De 2100 (IC Vs-Asd) heeft +15 en de Benelux heeft +10, beide treinen zitten achter de 2600 (Gvc-Asd). Op Schiphol mogen de 2600 en Benelux tegelijk vertrekken, maar de 2600 is eerder op Lelylaan. Wat schetst mijn verbazing op het moment dat we met de 2600 stil komen te staan tussen Sloterdijk Hoog en Amsterdam: ( :shock: :shock: ) De benelux komt over linkerspoor voorbij en mag vlak voor de 2600 invoegen! Gevolg op Amsterdam: de 600 met +15, de 2600 met +10, de 2100 met +25. Kerende treinen zijn ook met minstens +10/+15 vertrokken. :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Oké, duidelijk. Maar daarna gaat het Jaarbeursplein toch op de schop en mogen er helemaal geen bussen meer staan?
Wat ik heb gelezen is dat juist het streekbusstation (weer) op de schop gaat en de streekbussen die via de Graadt van Roggenweg Utrecht binnenkomen tijdelijk op het Jaarbeursplein hun halte krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag reed kwam op het moment dat ik op het station in Utrecht Terwijde stond te wachten op de stoptrein naar Urecht de IC naar groningen voorbij. Dat is natuurlijk niet bijzonder, maar toen ik in de stoptrein zat die toch zo zeker 5 minuten later vertrok dan die IC voorbij kwam zag ik op de flyover de IC naar Groningen nog steeds wachten voor Utrecht Centraal.
Pas toen ik boven in de traverse liep kwam de IC naar groningen binnen. Die heeft daar dus toch zo'n ruim 5 minuten gestaan. Vraag me alleen af waar hij op moest wachten. Lijkt me niet op een vrij spoor, want volgens mij was de IC naar leeuwarden wel gewoon binnengekomen.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

IC 9244 (15.09 Dordrecht->Brussel Zuid) had vandaag de Bs weereens direct na de loc zitten... en toevallig liep ik nu net langs Dordrecht Zuid toen dat ding langskwam :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:
Chauf21 schreef:Oké, duidelijk. Maar daarna gaat het Jaarbeursplein toch op de schop en mogen er helemaal geen bussen meer staan?
Wat ik heb gelezen is dat juist het streekbusstation (weer) op de schop gaat en de streekbussen die via de Graadt van Roggenweg Utrecht binnenkomen tijdelijk op het Jaarbeursplein hun halte krijgen.
Het klopt allemaal ;-). Eerst gaat de Graadt van Roggenweg op de schop, en komen de buslijnen uit die hoek op het Jaarbeursplein halteren. Daarna gaan ze klooien aan de beide busstations, en blijft de huidige situatie gehandhaafd.

Het wordt er allemaal niet duidelijker op...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen hoorde ik in de Sprinter van Utrecht Overvecht naar Utrecht Centraal dat de overstapmogelijkheden weer worden omgeroepen! :D :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Rond 11:05 leek het op Amsterdam Zuid of NS nooit van échte treinstellen had gehoord:
Spoor 1 Loc + DD-AR (naar Lelystad)
Spoor 2 Loc + DD-AR (naar Rhenen)
Spoor 3 Loc + ICRm (van Eindhoven)
Spoor 4 Loc + Duitse IC (van Hannover)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

De Kiosk in Groningen wordt verbouwd, maar dan wel in een razendsnel tempo!

Vanochtend was er nog niets wat er op wees dat er wat aan de hand zou zijn, behalve dat ie gesloten was.
Een halve dag later zag het er ineens zo uit:
Afbeelding

:shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een IRM-IV in de 2254 (17.11 Rotterdam C.->Amsterdam C.) i.p.v. 2x DDAR en een losse DDAR i.p.v. Mat'64 in de 5156 (17.23 Rotterdam Zuid->Den Haag C.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Freek »

Vandaag een Olympische VIRM-4 in de 3700 (nijmegen-zwolle vv).
Verder had de trein van Zutphen naar Oldenzaal (v zp 18.07) een klein probleempje met de atb. Deze blokkeerde in Eefde op 30 km per uur. Tot aan Laren=almen met die snelheid gereden. Nadat de machinist lange tijd daar met de trein bezig was weer verder gereden met normale snelheid. Uiteindelijk is de trein in Hengelo vanwege te grote vertraging opgeheven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Was t even vergeten.. maar hulde voor Connexxion... er rijden gewoon elke zaterdagnacht tot half drie treinen van barneveld noord naar amersfoort 8-) (ja ik kan dr ook niks aan doen dat mn collega in voorthuizen is gaan wonen :') )
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

Vandaag wat leukigheden op het spoor vanuit trein 1939 (Den Haag - Dordrecht [V 11.31] - Venlo): Trein 839 (Alkmaar - Eindhoven [V 12.32] - Maastricht/Heerlen) reed met 2 losse V'tjes, en Iceman (Somda) en ik waren zo verbaasd daarvoor! Er moesten mensen gewoon staan!

Verder heb ik Iceman leren Fluxxen, en hij won met 4-0 van mij :(

Verder reed trein trein 3753 (Zwolle - Arnhem [V 14.51] - Nijmegen) niet verder dan Arnhem. In combinatie met waarschijnlijk een defecte ICRm, werd trein 3753 opgeheven, maar reed in plaats daarvan verder als trein 3653 (Arnhem [V 14.56] - Roosendaal). Weliswaar met +5, maar voor nu even een directe verbinding Zwolle-Roosendaal dus!

Nog een eigen opvallendheid vandaag: ik heb zelf in trein 1939 de ICRm gehad van Dordrecht tot Venlo. Van daar ging ik via Nijmegen en Arnhem terug naar Den Haag Centraal en Dordrecht in de welbekende 1963. Natuurlijk is dat hetzelfde compositietje, en ik zat ook in exact dezelfde bak als in de vroege middag, alleen dan nu het resterende traject... Op zich wel apart voor mijzelf ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

Freek schreef:Vandaag een Olympische VIRM-4 in de 3700 (nijmegen-zwolle vv).
Die wortel was de 9525, waar ik vanmorgen in mocht staan van Zutphen tot Arnhem, vertrek 9.28 uit Zutphen. Verder rond 10.00 uur veel kleine vertragingen rond Ah. Het rondje Zp - Ah - Ut - Asd - Rtd - Ut - Zl - Lw leverde verder verassend weinig bijzonders op, behalve dan één of andere mafketel die nogal raar deed in de 2800 van 19.47 uit Rtd naar Rta en een meid in de 2100 van 14.29 uit Asd die erg luidruchtig aan het bellen was en daarbij vol trots meldde dat ze 2 weken geschorst was omdat ze samen met 4 anderen een meisje in elkaar geslagen had :roll: . Ach een gewoon rondje Randstad dus :wink: .
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Ik zag VIRM 9422 in de 6300 (stopper Haarlem - Den Haag C) van 18.04 uit Leiden C...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten