Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Zover ik kan zien is Belgie inmiddels niet meer per OV bereikbaar vanuit Maastricht. De Lijn rijdt tot de grens en datzelfde geldt voor TEC. De trein ligt er ook uit en Arriva rijdt per vandaag lijn 48 naar Kanne ook niet meer.

Door het uitvallen van lijn 48 rijdt lijn 8 overigens met een 10 meter bus.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Dat laatste begrijp ik niet. Keren de 8 en de 48 op elkaar? Of rijdt de 8 alleen met groter materieel omdat één 8-persoonsbus per uur te weinig is voor Boschpoort? Ik zou sowieso geprobeerd hebben niet met een 8-persoonsbus te rijden, maar goed.

De 78 eindigt al in Lanaye (en bedient Petit-Lanaye dus ook niet).
De 396 blijft ook in België en rijdt niet tussen Gemmenich en Vaals.

Weet iemand of NS een vervangende bus rijdt naar Eijsden?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Capaciteit verhogen zou kunnen, wellicht dat men ook probeert om het aantal ritten met de 8-persoonsbusjes probeert te beperken? Immers moet je langs de chauffeur als je in die dingen wil instappen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Dat was ook mijn gedachte. Maar dan is het niet per se "door het uitvallen van lijn 48", toch? :)
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Daar heb je gelijk in, ik koppelde twee dingen aan elkaar die niet per se met elkaar te maken hebben :) .
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Arriva in Limburg gaat vanaf maandag 30 maart op alle treinverbindingen een uurdienst rijden.
- RE18 (Maastricht-Aachen HBF rijdt een pendeldienst tussen Heerlen en Aachen HBF.
- RS11 (Roermond-Nijmegen) en RS12 (Maastricht Randwyck-Roermond) rijden een uurdienst.
- RS18 (Maastricht Randwyck-Heerlen) rijdt een uurdienst tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum.
- RS15 (Sittard-Kerkrade Centrum) rijdt een uurdienst tussen Sittard en Heerlen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Met als aanvulling dat doordeweeks de allereerste trein wél van Kerkrade naar Sittard rijdt. Op deze pagina zijn tabellen met de dienstregeling te downloaden.

Verder zie ik op die pagina dat vanaf komende zaterdag zowel op zaterdag als op zondag de zondagsdienstregeling gereden wordt met de bus, en ook op 27 april en 5 mei. En dat de weekendpendelritten van lijn 79 tussen station Horst-Sevenum en Toverland komen te vervallen, wat natuurlijk volkomen logisch is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Ambassador 8370 heeft de Limburgse kleuren gekregen.
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Trainboy199 »

Zal deze misschien de 8057 gaan vervangen in Maastricht?
Dordtenaar
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Seat Ibiza »

Arriva meldt het volgende op haar website:

Buslijn 350 (Maastricht-Aachen) en buslijn 10 (Maastricht Noord-Gulpen) rijden per 14 april 2020 gedurende werkdagen twee keer per uur i.p.v vier keer per uur.

Ik kan nog niet vinden hoe de dienstregeling van lijn 10 dan zal zijn. Normaal eindigt de kwartierdienst t.h.v. MECC en rijden deze bussen verder als lijn 7 (en de ritten van lijn 7 die bij MECC eindigen rijden door als lijn 10. Hoe men dit vanaf 14 april dan gaat doen is mij niet duidelijk.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Heb een snelle blik geworpen in de dienstbladen en 10 rijdt niet naar Gulpen. Zo staat het ook in de OVinfo De lijnkoppeling met 7 blijft dus gewoon bestaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Bij Arriva is vannacht de hele nacht doorgewerkt met meerdere lijnbussen om mensen zonder auto uit Herkenbosch af te voeren naar een van de 16 sporthallen.

https://twitter.com/eelcohiltermann/sta ... 96165?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Z2N »

Dat hebben ze dan verdomd goed georganiseerd. Expres 16 sporthallen huren, omdat dat moet in tijden van pandemie, netjes geregeld zo! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Is dat vanwege de natuurbrand aldaar?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Z2N »

Ja, heel Herkenbosch is vannacht geëvacueerd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Suus schreef:Bij Arriva is vannacht de hele nacht doorgewerkt met meerdere lijnbussen om mensen zonder auto uit Herkenbosch af te voeren naar een van de 16 sporthallen.

https://twitter.com/eelcohiltermann/sta ... 96165?s=21
Ja, 8 bussen hebben tot 3.30 gereden. Eén of twee bussen zijn nog gebleven. Rond 6.30 hoorde ik dat er nog eentje stond voor het geval dat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Wubbo »

Z2N schreef:Ja, heel Herkenbosch is vannacht geëvacueerd.
Heel Herkenbosch? Nee, enkele inwoners zijn vergeten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Kan mij a.u.b. even iemand helpen waar ik nog terecht kan voor een lijnennetkaart en de DR van een enkele lijn in Limburg? Op arriva.nl beland ik altijd bij de reisplanner (als ik me niet vergis had men vroeger via het punt "reisinformatie > dienstregeling" de DRs van de lijnen) en een kaart vind ik nergens meer (alleen maar nog de oude van december 2018 via google).
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JordiBrabant »

Ik merkte het ook op de Arriva site, normaal geef ik als advies om dan de regio opnieuw in te stellen. Alleen bood dat bij mij ook geen soelaas.
Daarom : Noord en Midden-Limburg en Zuid-Limburg. Strikt genomen wel van 2019.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Sterker nog: in alle regio's lijkt de pagina met dienstregelingen verdwenen te zijn. -o-
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Zou het kunnen dat dat bewust is gedaan vanwege alle aanpassingen in de dienstregelingen momenteel?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Frank93 »

Regio Parkstad:
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... ntid=12832

Noord- en Midden Limburg:
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... ntid=12831

Zal natuurlijk nu niet helemaal meer kloppen met de aangepaste dienstregeling.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Sinds eergisteren rijdt de [serie=Stoptrein (S43)|2020|(Hasselt -) Liège-Guillemins - Maastricht5350[/serie] weer, tussen Maastricht en Visé in beide richtingen via hetzelfde spoor (ri. België (afwijkend) rechts, ri. Nederland (zoals normaal) links). De dienstregeling is dus nog steeds licht aangepast: richting België 4 minuten vroeger, richting Maastricht 4 minuten later, kruising in Visé.

In ander nieuws: lijn 8 rijdt gewoon met 8-persoonsbusjes.

In weer ander nieuws: bij de nieuwe halte van De Lijn bij het Mosae Forum (richting station) heeft iemand informatie opgehangen over 1,5 meter afstand, mondmaskers en "geschrankt zitten". :') Ik vraag me nu wel af wie, want De Lijn komt sinds 16 maart niet meer in Nederland. Zelfs de Belgen zouden niet zo stom zijn om wel een A4'tjesmannetje de grens over te sturen, toch? :X

Ik wilde dit topic niet volzetten met foto's, dus die staan in mijn fototopic.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Die 8-persoonsbusjes rijden al weer een paar weken. De cabines zijn aangepast en de chauffeur zit geisoleerd. Lijnen 8 en 51 in Maastricht, 39 in Sittard en de avondvlinders in Venlo rijden zo
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

ICE11 schreef:Kan mij a.u.b. even iemand helpen waar ik nog terecht kan voor een lijnennetkaart en de DR van een enkele lijn in Limburg? Op arriva.nl beland ik altijd bij de reisplanner (als ik me niet vergis had men vroeger via het punt "reisinformatie > dienstregeling" de DRs van de lijnen) en een kaart vind ik nergens meer (alleen maar nog de oude van december 2018 via google).
De pagina met dienstregelingen is weer terug! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten