Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zowel de 2009 als 2150 zijn nu voorzien van de blauwe strepen waar mb90 al eerder over berichtte. Gezien de beperkte dienstregeling zou het omstickeren wel eens in hoog tempo plaats kunnen vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanaf aanstaande maandag volgt weer een nieuwe dienstregeling met een aantal veranderingen:
*Lijn 42 gaat 6x/uur rijden in de spitsuren
*Lijn 20 gaat weer rijden: 3x/uur in de ochtendspits en 4x/uur in de middagspits
*Lijn 23 en 25 gaan al rond 11:00u vaker rijden; van 3x/uur naar 4x/uur, ipv rond 14:30.
*Lijn 42 gaat 6x/uur rijden in de spitsuren
*Lijn 20 gaat weer rijden: 3x/uur in de ochtendspits en 4x/uur in de middagspits
*Lijn 23 en 25 gaan al rond 11:00u vaker rijden; van 3x/uur naar 4x/uur, ipv rond 14:30.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik lees hier dat de RET een nieuwe stalling voor de elektrische bussen wil bouwen in Beverwaard, vlakbij de tramremise: https://www.rotterdam.nl/nieuws/asielzoekerscentrum/ Komt dit in plaats van Ridderkerk en/of Sluisjesdijk?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dacht een verhaal over Ridderkerk gehoord te hebben, wat dan wel weer scheef tegenover de Zero-Emmisie bussen staat, die niet rijden vanuit Ridderkerk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op termijn gaan natuurlijk alle garages Zero-Emissie rijden. Dat vraagt wel een andere vorm van onderhoud dan aan dieselbussen, dat zal in het uit 1943 stammende Sluisjesdijk misschien niet altijd goed in te passen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zag dat er vandaag ook een collegebrief is gepubliceerd hierover aan de gemeenteraad:
RET busstalling
De RET heeft aangegeven dat de zuidpunt Beverwaard (het gebied waar nu onder meer het AZC staat) de meest geschikte locatie is voor een nieuwe busstalling voor zero emissie bussen.
De huidige stalling op Zuid is verouderd en niet goed geschikt te maken voor elektrische bussen die eind 2021 geleverd worden. Dit is een kostbare opgave die niet toekomstbestendig is. De tramremise van de RET is bovendien al gevestigd in de Beverwaard, waarmee de gewenste stroomvoorziening al aanwezig is voor de RET. Gezien de grootte van deze nieuwe busstalling past deze alleen op de kavel waar nu het AZC staat
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Lijn 70 Charlois-Zuidplein-Keizerswaard is een leuke lijn geworden qua materieel inzet - op dit moment paar oude 300 citaro's, de 406 waterstofbus, paar 1100-serie VDL Citea's en een 1200 serie bus VDL-hybride. In dit rijtje ontbreekt alleen nog een gelede wagen qua inzet. :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En de Citea 404. :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Niet 405? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En een elektrische Citea. ;)BusFreakRotterdam schreef:Lijn 70 Charlois-Zuidplein-Keizerswaard is een leuke lijn geworden qua materieel inzet - op dit moment paar oude 300 citaro's, de 406 waterstofbus, paar 1100-serie VDL Citea's en een 1200 serie bus VDL-hybride. In dit rijtje ontbreekt alleen nog een gelede wagen qua inzet. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat die 400-serie zomaar buiten mag spelen…
Die staan doorgaans meer binnen dan dat ze mensen vervoeren.
Die staan doorgaans meer binnen dan dat ze mensen vervoeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Met de bezettingsgraad van de bussen tegenwoordig zal daar nu niet veel aan veranderd zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De sneltram in Rotterdam lijkt ook zijn laatste maanden ingegaan te zijn, ik zag een melding langskomen dat het vernieuwingsproject aan Alstom gegund zou zijn. Als eerste zal de overweg bij Graskruid omgebouwd gaan worden, en als dat goed werkt volgt de rest. In de nieuwe situatie zal de metro niet langer de status van tram hebben en zullen de borden "let op tram" dus ook verdwijnen en vervangen worden door andreaskruizen die een officiele spoorwegovergang aanduiden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar wat verandert er dan in de praktijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er komt sws een snelheidsverhoging en dat gaat gepaard met andere overwegbeveiliging.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Bij fietspaden gaan de bomen het volledige fietspad afsluiten (beide weghelften, geen slalommen meer dus) en voor voetgangers komen er valhekken tegen onderdoorduiken. Mede door deze extra mate van veiligheid kan de snelheidsbeperking van 50km/u op de kruisingen vervallen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Krijgt de overweg bij de Hoofdweg dan ook overweg bomen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoofdweg krijgt inderdaad ook bomen:
En de President Rooseveltweg krijgt iets vergelijkbaars.
En de President Rooseveltweg krijgt iets vergelijkbaars.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zal de snelheid dan naar 70 gaan waar mogelijk? Er zijn wel stukken waar flink wat aan snelheid gewonnen kan worden. Bijvoorbeeld de kruisingen tussen Schenkel en Capelsebrug. Soms wordt daar echt in slakkengang gereden. Denk dat deze maatregelen de dienstregeling to h wat robuuster maken. Keringen op bijvoorbeeld Binnenhof zijn nu toch soms erg krap (buiten Corona tijden om).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er zijn als het goed is al stukken waar er 70 wordt gereden, maar het is wel de bedoeling dat dit overal gaat gebeuren (waar kan). Lijkt me wel lastig op sommige stukken aangezien de afstand tussen de haltes zeer gering is.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De 70km/u is nu alleen tussen de kruisingen in, waardoor je al vrij snel weer op de rem moet. In de nieuwe situatie zou de snelheid tussen Capelsebrug en Oosterflank en tussen Hesseplaats en De Tochten verhoogd moeten worden naar 60 of 70km/u (sommige stukken zijn te kort voor 70km/u, eigenlijk kun je alleen op Capelsebrug - Prinsenlaan stevig doorrijden).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De eerste 2 R-NET wagens zijn intussen ook geleverd.
De 1287-1299 worden dit, waarna nog een 4 tal RET-wagens volgen (1300-1303).
De 1287-1299 worden dit, waarna nog een 4 tal RET-wagens volgen (1300-1303).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zijn er al foto’s beschikbaar van de R-Net wagens?
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 26 apr 2020, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Heb een foto van de 1287 voorbij zien komen, maar ivm copyright ga ik die niet openbaar delen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten