Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #2
Zie voor deel 1 van dit topic: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=35&t=2429
Volgens de PvE van de concessie valt een van de lijnen die in Overasselt komt zelfs onder het stadsnet van Nijmegen (lijn 9 schampt een hoekje van het dorp).
Volgens de PvE van de concessie valt een van de lijnen die in Overasselt komt zelfs onder het stadsnet van Nijmegen (lijn 9 schampt een hoekje van het dorp).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Lijn 1 t/m 11 en 30 zijn volgens Breng allemaal stadslijnen, en daar worden ook de Citaro's op ingezet.
Al is de grens tussen streek en stad in Nijmegen nog steeds vrij onduidelijk.
Al is de grens tussen streek en stad in Nijmegen nog steeds vrij onduidelijk.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat is daar ook niet echt problematisch, want een plaats als Wijchen is volledig aan Nijmegen vastgegroeid, en als je bus 1 richting Molenhoek neemt kom je ook nooit echt buiten een bebouwde kom (oh, wat bleef die bus maar rondjes draaien in Malden zeg). Het is beter dan al je streeklijnen bij ongeveer de gemeentegrens afkappen of streekbussen wel naar de stad laten rijden maar vervolgens een overstap naar de stadsbus voor het centrum te forceren. Zie hier ook de opkomt van de regionale tram in diverse plaatsen in Europa
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee het is niet problematisch, maar voor plaatsen als Grave en Overasselt, die liggen toch een stukje weg van Nijmegen, dus voor grotere afstanden (vind ik zelf dan) zijn streekbussen prettiger dan stadsbussen.
Ook bijvoorbeeld lijn 1: Molenhoek is toch wel een stukje, dus dan is een streekbus prettiger dan een stadsbus.
En lijn 5: de ene rant op richting Beuningen is het inderdaad een echte stadslijn, maar de andere kant op richting Groesbeek moet het echt een heel langs stuk over een 80km weg.
En lijn 25 (Lent-Nijmegen-Groesbeek) wordt trouwens toch ook als een stadslijn gezien?
Trouwens... het verschil tussen de stads- en streekbussen in Nijmegen is nu ook echt minimaal. Beide hebben 2 deuren, beide hebben 2 rolstoelplaatsen. De stadsbus heeft 31 zitplaatsen en de streekbus heeft er tegenwoordig maar 34...
Dan hadden ze het eigenlijk beter allemaal door splinternieuwe bussen kunnen vervangen (A)
Ook bijvoorbeeld lijn 1: Molenhoek is toch wel een stukje, dus dan is een streekbus prettiger dan een stadsbus.
En lijn 5: de ene rant op richting Beuningen is het inderdaad een echte stadslijn, maar de andere kant op richting Groesbeek moet het echt een heel langs stuk over een 80km weg.
En lijn 25 (Lent-Nijmegen-Groesbeek) wordt trouwens toch ook als een stadslijn gezien?
Trouwens... het verschil tussen de stads- en streekbussen in Nijmegen is nu ook echt minimaal. Beide hebben 2 deuren, beide hebben 2 rolstoelplaatsen. De stadsbus heeft 31 zitplaatsen en de streekbus heeft er tegenwoordig maar 34...
Dan hadden ze het eigenlijk beter allemaal door splinternieuwe bussen kunnen vervangen (A)
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Gooi jij geld in de papiervernietiger? Ik niet, en een busvervoerder ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee het is ook onzin
Maar ik ben gewoon fan van de Citaro xD
Alleen normaal gesproken zou je verwachten dat er in een streekbus veel meer mensen zouden kunnen zitten dan in een stadsbus. Maar dat verschil is hier gewoon minimaal.
Maar ik ben gewoon fan van de Citaro xD
Alleen normaal gesproken zou je verwachten dat er in een streekbus veel meer mensen zouden kunnen zitten dan in een stadsbus. Maar dat verschil is hier gewoon minimaal.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Bee schreef:Volgens de PvE van de concessie valt een van de lijnen die in Overasselt komt zelfs onder het stadsnet van Nijmegen (lijn 9 schampt een hoekje van het dorp).
Schampt?
Nou, voor mij gaat hij gewoon door Overasselt (ja niet langs de kerk!) en vervolgens ook door Nederasselt!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar hij heeft maar 1 halte echt in de bebouwde kom van dat dorp, Hoogstraat. Voor de rest zijn het verspreide huizen, zoals het CBS dat zo mooi noemt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Door het 'centrum' van Overasselt komt lijn 9 niet hoor. Daar komt alleen een buurbus 161 langs.
3 0 7 9
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zat me net af te vragen....
Moeten andere busmaatschappijen die in het gebied van de stadsregio Arnhem/Nijmegen rijden ook de regionale kaartsoorten accepteren? (Bijvoorbeeld Arriva en Veolia)
Dit staat in het PvE:
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
Moeten andere busmaatschappijen die in het gebied van de stadsregio Arnhem/Nijmegen rijden ook de regionale kaartsoorten accepteren? (Bijvoorbeeld Arriva en Veolia)
Dit staat in het PvE:
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Is niet meer te volgen. KAN kaartje blijft in Nijmegen nog een jaar maar mag in de buurtbussen en NIAG al niet meer verkocht worden!--Stefan-- schreef:Ik zat me net af te vragen....
Moeten andere busmaatschappijen die in het gebied van de stadsregio Arnhem/Nijmegen rijden ook de regionale kaartsoorten accepteren? (Bijvoorbeeld Arriva en Veolia)
Dit staat in het PvE:
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat gesloten bebouwing betreft ken ik in Nijmegen plekken waar je verder moet lopen naar de bus !Bee schreef:Maar hij heeft maar 1 halte echt in de bebouwde kom van dat dorp, Hoogstraat. Voor de rest zijn het verspreide huizen, zoals het CBS dat zo mooi noemt.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat NIAG het niet verkoopt is toch wel vrij logisch. Het is een Duitse bus dus daar worden de Duitse vervoersbewijzen gehandhaafd. En in een buurtbus is het KAN kaartje niet van toepassing. Een KAN kaartje wordt gebruikt voor een dagretour naar Nijmegen. En er zijn géén buurtbussen die Nijmegen aandoen.peter s schreef:Is niet meer te volgen. KAN kaartje blijft in Nijmegen nog een jaar maar mag in de buurtbussen en NIAG al niet meer verkocht worden!--Stefan-- schreef:Ik zat me net af te vragen....
Moeten andere busmaatschappijen die in het gebied van de stadsregio Arnhem/Nijmegen rijden ook de regionale kaartsoorten accepteren? (Bijvoorbeeld Arriva en Veolia)
Dit staat in het PvE:
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Helaas niet logisch! Familie van mij kon met een KAN kaartje vanaf Kranenburg naar Nijmegen, nu niet meer!--Stefan-- schreef:Dat NIAG het niet verkoopt is toch wel vrij logisch. Het is een Duitse bus dus daar worden de Duitse vervoersbewijzen gehandhaafd. En in een buurtbus is het KAN kaartje niet van toepassing. Een KAN kaartje wordt gebruikt voor een dagretour naar Nijmegen. En er zijn géén buurtbussen die Nijmegen aandoen.peter s schreef:Is niet meer te volgen. KAN kaartje blijft in Nijmegen nog een jaar maar mag in de buurtbussen en NIAG al niet meer verkocht worden!--Stefan-- schreef:Ik zat me net af te vragen....
Moeten andere busmaatschappijen die in het gebied van de stadsregio Arnhem/Nijmegen rijden ook de regionale kaartsoorten accepteren? (Bijvoorbeeld Arriva en Veolia)
Dit staat in het PvE:
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
Je mag overstappen op een KAN kaartje dus ook vanuit de buurtbus, was ook normaal, nu niet meer!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ohjaa natuurlijk, niet bij nagedacht.
Maar vreemd dat er dan in buurtbussen geen KAN kaartjes worden verkocht.
Staat toch ook in het PvE?
-edit- :
Dit staat in het PvE
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
Er staat nergens dat deze vervoersbewijzen niet in een buurtbus verkocht kunnen worden...
Maar vreemd dat er dan in buurtbussen geen KAN kaartjes worden verkocht.
Staat toch ook in het PvE?
-edit- :
Dit staat in het PvE
''De stadsregio heeft meerdere regionale vervoerbewijzen vastgesteld voor het vervoergebied
rondom Arnhem en Nijmegen. De concessiehouder moet deze vervoerbewijzen
verkopen en accepteren.''
Er staat nergens dat deze vervoersbewijzen niet in een buurtbus verkocht kunnen worden...
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
@Stefan: Ik zal dat van de buurtbus nog eens navragen bij een van de chauffeurs!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Heb zojuist in de 9280 gezeten, een nieuwe Nijmeegse gelede CNG Citaro. Hij rijdt vandaag op lijn 2 (koopzondag). Opmerkelijk verschilletje met de enkelgeledes: geen 2x2 stoelen boven het rechtervoorwiel, maar 2x1½. De achterste deuren draaien naar binnen open, net als de voorste. Dit i.t.t. de middelste, die naar buiten zwenken. De passagiers moeten de achterste deuren zelf openen. Vlak voor het sluiten is daar een korte piep. De gastank zit niet voor op de bus, maar achter op het eerste deel. Voorop zit de airco-unit. Een 2e airco-unit zit op het achterste deel.
Gisteren en vandaag overigens alleen CNG's gezien op de stadslijnen (1 t/m 11 en 30). 25 is inderdaad ook een stadslijn, net als spitsbus 24, maar die zijn in het PvE intertijd niet gemeld als lijnen waarop aardgasbussen moeten rijden.
Ik heb inmiddels in diverse Citaro's gezeten. Het is een fijne bus. Weinig lawaai zowel buiten als binnen. En 0,0 roetuitstoot heb ik tijdens de introdictie van de bus zelf kunnen constateren. Hier kan Nijmegen jaren mee vooruit.
Gisteren en vandaag overigens alleen CNG's gezien op de stadslijnen (1 t/m 11 en 30). 25 is inderdaad ook een stadslijn, net als spitsbus 24, maar die zijn in het PvE intertijd niet gemeld als lijnen waarop aardgasbussen moeten rijden.
Ik heb inmiddels in diverse Citaro's gezeten. Het is een fijne bus. Weinig lawaai zowel buiten als binnen. En 0,0 roetuitstoot heb ik tijdens de introdictie van de bus zelf kunnen constateren. Hier kan Nijmegen jaren mee vooruit.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dus als ik het goed begrijp zijn de Jonckheertjes, Van Hooltjes, Alliances en Duvedecs nu uiteindelijk allemaal vervangen door de CNG's?
Hebben ze toch best nog wel snel gedaan.
En heb je toevallig ook de Volvo 8700 al op dienst gezien? Zie ze wel steeds in de stalling staan, maar nog niet op dienst gezien.
Hebben ze toch best nog wel snel gedaan.
En heb je toevallig ook de Volvo 8700 al op dienst gezien? Zie ze wel steeds in de stalling staan, maar nog niet op dienst gezien.
3 0 7 9
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Da's nogal logisch in bussen waarvan de motor achterin zit. Een flexibele gasleiding door de geleding is niet zo praktischRene schreef:De gastank zit niet voor op de bus, maar achter op het eerste deel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De motoren zitten bij gelede zowel als gewone CNG Citaro's achterin. De gastanks zitten midden op het dak bij de geledes en voor op het dak bij de gewone. Dus toch lange leidingen.
Of de oude bussen inderdaad allemaal vervangen zijn, kunnen we morgen zien als er weer een normale (vakantie) dienstregeling is en geen zondagse. Overigens reden er vandaag ook gelede Duvedec's van Connexxion op lijn 2.
De nieuwe Volvo's heb ik nog niet in dienst gezien.
Of de oude bussen inderdaad allemaal vervangen zijn, kunnen we morgen zien als er weer een normale (vakantie) dienstregeling is en geen zondagse. Overigens reden er vandaag ook gelede Duvedec's van Connexxion op lijn 2.
De nieuwe Volvo's heb ik nog niet in dienst gezien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ehm ja, verkeerd gelezen... achterop het eerste deel, da's wat anders als achterop de bus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik hoop (en denk) dat de Novio bussen dan helemaal vervangen zijn, ze zonden de afgelopen dagen al in de Novio stalling maar ze waren bijna niet op dienst... dus we zullen morgen zien :)Rene schreef:Of de oude bussen inderdaad allemaal vervangen zijn, kunnen we morgen zien als er weer een normale (vakantie) dienstregeling is en geen zondagse. Overigens reden er vandaag ook gelede Duvedec's van Connexxion op lijn 2.
De nieuwe Volvo's heb ik nog niet in dienst gezien.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Vandaag een uurtje op het station gestaan om eens te kijken wat er allemaal voorbij kwam. Tot mijn verbazing: Op de stadslijnen alleen maar BRENG bussen. En dus geen NOVIO meer.
Hopelijk hebben ze nu dus alles vervangen.
Hopelijk hebben ze nu dus alles vervangen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik wou vandaag om 22:06op Station NIjmegen Lijn 1 richting Molenhoek nemen, maar tot mijn grote verbazing reedt er een Mercedes-Benz Sprinter. Ik miste deze bus dan ook omdat toen hij weg reedt mij pas opviel dat het om Lijn 1 ging.
Is er iets van bekend dat Lijn 1 's avonds in kleine busjes rijdt of zo? Ik heb nog even staan wachten om te kijken of ik het wel geod gezien had er misschien niet nog een normale bus aan kwam met lijn 1, maar dit was niet het geval.
Is er iets van bekend dat Lijn 1 's avonds in kleine busjes rijdt of zo? Ik heb nog even staan wachten om te kijken of ik het wel geod gezien had er misschien niet nog een normale bus aan kwam met lijn 1, maar dit was niet het geval.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nou, ben vanmorgen ruw gewekt door een 1700--Stefan-- schreef:Ik hoop (en denk) dat de Novio bussen dan helemaal vervangen zijn, ze zonden de afgelopen dagen al in de Novio stalling maar ze waren bijna niet op dienst... dus we zullen morgen zien :)Rene schreef:Of de oude bussen inderdaad allemaal vervangen zijn, kunnen we morgen zien als er weer een normale (vakantie) dienstregeling is en geen zondagse. Overigens reden er vandaag ook gelede Duvedec's van Connexxion op lijn 2.
De nieuwe Volvo's heb ik nog niet in dienst gezien.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten