Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Wat is de reden dat treinserie [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] momenteel niet rijdt tussen Amsterdam Muiderpoort en Almere Centrum? In de reisplanner en de verschillende apps staan ze niet als doorgestreept op het niet-rijdende traject, maar zijn de ritten daadwerkelijk uit de reisplanner gehaald. Het lijkt dus van tevoren gepland te zijn, maar de werkzaamhedenpagina van NS vermeldt niets hierover. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Door werkzaamheden én de coronadienstregeling is de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in het noorden nu ingekort tot slechts het traject Olst-Zutphen. Misschien wel de kortste IC-verbinding van het land momenteel? In ieder geval zou door werkzaamheden elders de 3600 in Roosendaal doorgekoppeld moeten zijn aan de IC naar Vlissingen. Daar gaat deze trein sowieso voorlopig niet meer komen, maar tóch stond Vlissingen keurig netjes als bestemming op de TBP vermeld :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dordrecht - Lage Zwaluwe is buiten dienst. Nu was het resterende stukje [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] tussen Breda en Roosendaal toch al gekoppeld aan het resterende stukje [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] tussen Roosendaal en Vlissingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Grappig dat díé koppeling dan weer niet in het noorden op de borden verschijnt.
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ardan schreef:Door werkzaamheden én de coronadienstregeling is de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in het noorden nu ingekort tot slechts het traject Olst-Zutphen. Misschien wel de kortste IC-verbinding van het land momenteel? In ieder geval zou door werkzaamheden elders de 3600 in Roosendaal doorgekoppeld moeten zijn aan de IC naar Vlissingen. Daar gaat deze trein sowieso voorlopig niet meer komen, maar tóch stond Vlissingen keurig netjes als bestemming op de TBP vermeld :lol:
Nog grappiger: volgens de actuele vertrektijden op de NS-site is de 3600 ook op Breda-Vlissingen geschrapt en vervangen door een extra intercity.

Dit terwijl in de reisplanner de 3600 nooit is doorgetrokken en het de 2200 is die juist doorgetrokken is naar Breda.

Fijn dat de actuele vertrektijden en de reisplanner het met elkaar eens zijn... _O-
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik moest vandaag, zoals alle maandagen, reizen. Helaas had ik vandaag geen beschikking tot een auto, dus ben ik met de trein en bus gegaan. De NS heeft het best goed aangepakt vind ik, met regelmatige omroepen, reclameboodschappens, stickers enzovoorts. Dat er nu allerlei dagjesmensen, fietsers en helaas ook vervelende hangjeugd in de trein zit, kan de NS weinig aan doen. Wel bemerkte ik twee schoonheidsfoutjes van de NS. In Mp stond bij de NS-bushalte een conducteur samen met de verkeersregelaars te roken. De conducteur liet zich nogal laatdunkend uit over de eerdergenoemde dagjesmensen, "het is dat ik het niet mag, maar ik zou ze allemaal weigeren". Nu kan ik best begrip hebben voor dat standpunt, het is dan alleen wel een beetje pijnlijk dat de rokers onderling geen anderhalve meter afstand hielden... :X
In Amf werd het tweede treinstel van de sprinter uit Zl afgekoppeld. Het werd daardoor een stuk drukker in de trein, zo druk zelfs dat de conducteur omriep dat de reizigers zich beter moesten spreiden, anders zou er niet naar Ut worden gereden... Tja, dan had het tweede treinstel maar niet in Amersfoort moeten achterlaten; had de NS niet eerder kunnen bedenken dat een SNG-4 wel héél mager is voor Amf - Ut, ook al rijdt er nog 1x/u een intercity naar Enschede?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Is er een update geweest voor de TBP-schermen? Treinen worden ineens met hun huidige bestemming aangeduid en de geschrapte treinen worden helemaal niet meer genoemd. Maakt het een en ander wel een stuk overzichtelijker nu er op zo'n grote schaal gesnoeid is, dan knipperen die schermen niet de hele tijd zo met al die rode mededelingen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De dataset is geüpdate, dus toont de reisinformatie nu alleen de coronadienstregeling.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Op de valreep vandaag toch nog 1 minuut vertraging gehad bij NS deze maand. Ik was al bang dat het gebrek aan treinreizen tot een triest hoogtepunt zou leiden. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Gelukkig! *O*

#kudtns :evil:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Hardnekkige wisselstoring tussen Zutphen en Lochem vandaag, moest vanmiddag met SEV en toen was de prognose 15:15u maar inmiddels al 19:30 -o-
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

En nu 21:00 uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Volgens de ovinfo-app gaat trein 2430 straks extra stoppen op Almere Muziekwijk. Alle sprinters rijden echter gewoon. Weet iemand wellicht wat de reden zou kunnen zijn van zo’n extra stop?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Reisassistentie? Het laten in-/uitstappen van een personeelslid dat door een verstoring anders niet meer op de eigen trein kwam?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Tenminste een voordeel aan al dit gedoe: stations en voorpleinen zijn nog nooit zo schoon geweest. Het viel me in Gr net echt op: geen zweefvuil, geen peuken. Mag ook gezegd worden. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Om eventuele problemen tijdens deze situatie te voorkomen wordt op Rotterdam Centraal elke avond de stationshal grotendeels afgezet. Alleen de deur direct naast de Hema en de deur naast de (nu ‘s avonds gesloten) Tickets & Service blijft nog open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De rest van de hal wordt netjes afgezet met lint?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Niet echt netjes maar maar wel een onmogelijke hoeveelheid afzetlint en gesloten deuren worden beplakt met een groot kruis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Wat is het nut daarvan?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Voorkomen van eventuele problemen. Ze hebben alvast een oplossing gezocht voor een eventueel probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Ik snap het probleem al. Iemand verveelde zich in de avonduren en men had nog afzetlint over. Probleem opgelost *O* :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
TLP
Berichten: 1568
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Zometeen rijdt trein 2465 met 12 bakken VIRM en stopt daarom niet in Almere Buiten. Nou vroeg ik me af of dat in deze situatie toch mogelijk zou moeten zijn omdat Almere Buiten het eerste station op het traject is, waardoor de conducteur voor vertrek uit Lelystad Centrum kan omroepen dat de achterste twee bakken van het achterste treinstel niet langs het perron stoppen, reizigers voldoende tijd hebben om zich over de voorste vier bakken van het treinstel te verspreiden en de passagiers op Almere Buiten in de voorste tien bakken van de gehele trein kunnen stappen. Of geeft dit problemen met de seinbeveiliging?
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Of gewoon de achterste bak geheel leeg houden tot station Almere Centrum?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

In het Verenigd Koninkrijk komt het wel vaker voor dat de deuren in bepaalde bakken niet geopend worden omdat het perron te kort is. Het zou handig zijn als dat in Nederland ook ingevoerd wordt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten