Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Mag ik even kwijt #32

Bericht door Fles »

"metrozorg" WTF :D

daar kunnen RETbestuurders hun aspirientjes declareren?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Stefan »

Ja, of nazorg voor het geval dat ze een keertje op tijd rijden. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Jammer alleen dat een aanzienlijk deel van het RET metropersoneel helemaal niet in dienst is bij de RET, maar bij een of ander uitzendbureau waar ze van elke potentiële klus een gigantische zooi maken, en waar ze dan uiteindelijk in Courier New een Worddocumentje op de site over publiceren dat ze deze klus toch echt perfect hebben afgerond. Eén keer raden waarom het GVB de OV-chipkaartshit zelf regelde :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Fles »

nou, en wat een succes was dat :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Fles schreef:nou, en wat een succes was dat :roll:
Nou, die mensen bij de RET zaten met gigantische geldbedragen aan contant geld in de metro, er was geen reserve in Rotterdam en het controle over het personeel wat aan het werk was ontbrak volledig in Rotterdam. Iedereen moest daar op het moment dat de dienst begon inbellen en aan het eind van de dienst afbellen naar een speciaal telefoonnummer waar GEEN ISDN-aansluiting op aanwezig was. Aangezien er gedurende de dag 4 vaste dienstblokken waren, kon je er de klok mee gelijkzetten wanneer het nummer onbereikbaar was. Daardoor is ontzettend veen werktijd niet verwerkt in de administratie. Die administratie werd trouwens ook even tussen neus en lippen door gedaan terwijl er gigantische zakken friet naar binnen werden gewerkt zo rond middernacht. Ik kan nog wel meer drama van die club op gaan zitten lepelen, maar laten we dag maar niet doen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door |Pim| »

Mijn teen laat het eindelijk toe om fatsoenlijke stukken te lopen.

Wat dus in houdt dat ik weer kan spotten. Morgen waarschijnlijk in Arnhem en Nijmegen te vinden en maandag in Heel nederland. Pas dus maar op :D.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Dus we kunnen binnenkort een enorme foto reportage van je verwachten? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Als die toezichthouders niet mogen ingrijpen bij onregelmatigheden vraag ik me af wat ze er dan in godsnaam doen. Ik zie ze eigenlijk alleen maar lummelen en kletsen.
Oh ja, ze helpen mensen wel eens bij de OVC-verkoopmachines.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Op ondergrondse trein en metrostations is de aanwezigheid van personeel door wetgeving verplicht, en dus zijn er toezichthouders in de stationshal aanwezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Zojuist mijn nieuwste poster-aanwinst aan de muur gehangen: die van GVB en oud&nieuw. Mijn slaapkamermuur begint al behoorlijk vol te raken :oops:
Afbeelding

Ik heb me trouwens ook zo'n rare droom gehad vannacht... ik stond op de kerktoren in Winterswijk en zag in de verte het station liggen, het gebouw was ineens twee keer zo hoog geworden. Ik liep er naartoe, en ik kwam in een groot overkapt gebouw uit waarin allemaal VIRMpjes stonden. Ik vond het raar, sinds wanneer heeft Winterswijk zo'n overkapping die nogal op Den Haag HS lijkt? Toen ik naar buiten keek en het stationsgebouw door het raam zag, snapte ik het: het was de verlaten stallingsloods die achter het station staat (die is er in het echt niet, dus waar ik dat dan weer vandaan haalde..) In de loods zag ik ook een spoor lopen die de grond in ging. En vanuit die donkere diepte hoorde ik allemaal enge geluiden komen. Ik liep over een gammel bruggetje, die uit niet meer bestond dan een paar plankjes, naar een VIRMpje toe, en hij was helemaal kapot. Ramen lagen eruit, hele stukken muur weg, stoelen aangevreten.. toen ik er met mijn hand aankwam brak er een heel stuk uit, en begon de trein weg te rollen. Met één hand hield ik hem tegen omdat hij anders de buitendeur zou rammen, het ging met het gemak als wanneer je een modeltrein stilzet met je hand. Ik liep dieper de verlaten loods in, en ik kwam in een ruimte waar een meisje stond met zwart haar en felrode lippenstift op. Ze was mooi, maar wel de vijand, ik moest tegen haar vechten. Ik mocht wat wapens pakken die her en der rondslingerden (een paraplu, een pen, een soort stokje) en we begonnen een soort gevecht op leven en dood. En telkens als ik haar raakte en ze een klein wondje kreeg, keek ze me heel zielig aan, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar te doden, en al snel werd ik wakker. En omdat ik vannacht flink bier heb lopen tanken met het uitgaan, voelde ik meteen knallende koppijn. Ook loop ik al de hele dag met 'In and out of love' van Armin van Buuren en Sharon den Adel in mijn hoofd rond, omdat het meisje uit mijn droom dat aan het zingen was.
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door tsov »

:lol:

Dromen kunnen zo vaag zijn...

Eentje van mij van een tijdje geleden: Ik zat met een bekende in een ICM door de woestijn met op de achtergrond besneeuwde bergen, en in die bergen zag je een neergestort vliegtuig liggen. Ik vertelde aan die bekende dat dat daar ooit was achtergelaten na de crash omdat het te groot was, ze hadden alleen met helicopters de lading eruit gehaald. We stapten uit bij een station (nog steeds in de woestijn) dat leek op Almere of Zaandam (het had in ieder geval zo'n dakconstructie). In de woestijn zaten allemaal mannen in kaki nomadenkledij op een kleedje te eten, maar eentje had een zwart gewaad aan. Deze man vertelde dat hij Somaliër was en dat hij de erwtensoep die hij at zo lekker vond, en dat we die zeker moesten kopen in dat tentje op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam... Daarna gingen we fietsen en werd ik wakker :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Haha wat een dromen. :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Haha, geniaal!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Vinny »

Nou ja, Winterswijk is óóit een knooppunt van internationaal treinverkeer geweest...
Afbeelding
wikipedia schreef:Het station werd geopend op 24 juni 1878. Winterswijk was vroeger een belangrijk spoorwegknooppunt, met spoorlijnen in vijf richtingen. Met name het goederenvervoer van en naar Duitsland was zeer belangrijk voor de in de negentiende eeuw opgekomen textielindustrie in Twente en de Achterhoek. Naast de nog bestaande lijnen naar Zevenaar en Zutphen waren er vroeger ook grensoverschrijdende lijnen naar de Duitse plaatsen Bocholt en Borken en de lokaalspoorweg van de GOLS naar Neede en verder naar Hengelo, Enschede en Hellendoorn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Stimmt genau :mrgreen:
Veel van het oude spoor is nog terug te vinden. De lijnen naar Bocholt en Neede zijn nu fietspaden, en van het oude emplacement van het GOLS-station is nog wat terug te vinden. In de Industriestraat is nog het oude traject naar Aalten aanwezig, dat tot 1936 in gebruik was toen het GOLS-station werd opgeheven en het spoor met een scherpe boog naar het 'nieuwe' Centraal Station werd geleid. Ik heb eens gehoord dat dat de scherpste of krapste boog van Nederland is, kan iemand dat bevestigen?
Het GOLS-station zelf staat er ook nog. Het oude GOLS-emplacement is er helaas niet meer sinds kort, er komt een school op te staan. Zonde, de losstraat met goederenperron was zelfs nog aanwezig. Er liggen nog wel oude sporen in de bosjes bij de Parallelweg.
Het Centraal Station had vroeger 25 sporen, nu zijn er nog 6 over. In de nummering is nog wel te zien dat het groter is geweest:
Het perronspoor is spoor 1a en 1b, de drie sporen op het emplacement zijn 4, 5 en 6 (2 en 3 hebben er vroeger tussen gelegen), en de twee kopsporen achter het perron, waar ook de Blauwe Engel en een sikje met wagon staat, zijn 20 en 21.
De oude lijn naar Borken is voor een aardig deel zelfs nog helemaal aanwezig, de rest is natuurgebied. Er staan ook nog seinhuizen langs.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Stefan »

tsov schreef:Deze man vertelde dat hij Somaliër was en dat hij de erwtensoep die hij at zo lekker vond, en dat we die zeker moesten kopen in dat tentje op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam... Daarna gingen we fietsen en werd ik wakker :?
Prachtig! :lol:

Edit:Dit staat momenteel op de homepage van AD.nl, Breaking News.. Yeah right. :')

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Voor senioren is het reizen met het Luxemburgse openbaar vervoer toch wel erg aan de prijs hoor; 50 euro voor een trein en bus jaarkaart (niet geldig in de 1e klas en op werkdagen niet geldig voor 08.00 uur). Overigens ben je hier tot 27 jaar student en vanaf 60 jaar bejaard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Afbeelding
Die van mij zijn lekkerder :mrgreen:

Vanaf 1 januari kijk ik altijd uit naar 31 december, als de schuur weer leeg wordt geruimd, de speciale oliebollenfrituurpan weer uit de kast wordt gehaald en wordt klaargezet. Na volgens een soort-van-geheim-familierecept deeg heb gemaakt, en dit op de verwarming heeft staan rijzen gaat de pan naar de schuur. Onder het genot van de deuntjes van de Top Serious Request ga ik met mijn ijsschep en vork in de weer om perfecte oliebollen te maken in de combinatie van zonnebloemolie met één blok frituurvet (voor de smaak). Gedurende de dag komen er zo vier-vijf schalen oliebollen de schuur uit rollen. Het zouden er nog wel meer kunnen zijn als ik een grotere frituurpan had.

En de meningen over de oliebollen. Als meerdere buurvrouwen zeggen dat ze beter zijn dan die van hun eigen man dan vind ik dat een duidelijk teken :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dinsdag begin ik op mijn nieuwe werklocatie op de Overtoom, het zal mij benieuwen :)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef: Ik zal de methode hier niet beschrijven, zwartrijders lezen ongetwijfeld mee.
Ja die truc ken ik wel, zo kan je met 2 personen gratis per metro reizen. Het werkt vooralsnog prima, dus laten we die truc hier maar even verzwijgen, je weet nooit wie er (GVB-staff, remember het Andreaszkh-bordje op de Lelylaan :( ) mee leest immers... :( Niet dat die er wat aan doen, ik wapper elk weekend sowieso in de tram al vrolijk met m'n week-OV'tje, geen haan die daar naar kraait. Heb ook al vaak genoeg meegemaakt dat ik mee mocht, "omdat ik voor Ajax ben" :D (in het kader van: >ik ben m'n tramkaart vergeten :( :( :( :( <oei... dan mag ik je eigenlijk niet meenemen... >Tja, Ajax speelt vanavond en... <Oh, je bent voor Ajax? Loop maar door.. :D)

Over ziekenhuizen gesproken, ik realiseer me dat als je je geboorte-ziekenhuis wilt bezoeken, je realtief gezien beter niet in Amsterdam geboren kunt worden. Hier zijn helaas al genoeg ziekenhuizen gesneuveld (Wilhelminagasthuis, Binnengasthuis), maar bij het Andreas is het helaas ook tot sloop gekomen. Vind het toch eigenlijk wel jammer... als ik mijn geboorteplek wil bezoeken kan ik binnenkort naar een veel te duur appartementencomplex koekeloeren :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Ik heb het nooit echt kunnen doen, het ziekenhuis waar ik geboren ben is al in 1991 gesloten en gesloopt: Eudokia Ziekenhuis :wink:
Laatst gewijzigd door Suus op ma 28 dec 2009, 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

En wat staat daar nu?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Kantoor van de deelgemeente Rotterdam-Noord :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Volgens mij heb ik dan wel geluk met het AMC, dat gaat daar niet zo snel weg :wink:
En als ik met vrienden naar Amsterdam ga via Utrecht dan kan ik ze altijd aanwijzen waar ik geboren ben.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Mag ik even kwijt #33

Bericht door webguy »

Ik kwam er ook deze week achter dat waar ik geboren ben is verkocht. T zal niet snel verdwijnen, een nogal monumentaal pand in Nijmegen :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten