Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Kan ik me wel iets bij voorstellen ja: bij die 15-meter wagens zitten allereerst de assen al verder uit elkaar en als ik me niet vergis hebben de S418's ook nog een meesturende achteras. Dat zal zich ongetwijfeld heel anders gedragen dan een gelede waarbij je asafstand veel vergelijkbaarder is met een 12-meterbus en waar de aanhanger door de geleding nog soort van dezelfde bocht kan nemen als het voorste stuk van de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Etienne »

Kennelijk kunnen Arriva en Syntus elkaar wel oproepen via een bepaald kanaal in Zuid-Holland; ik kon in Bergambacht overstappen van lijn 497 met +2 op lijn 295 met -1.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Wij van Syntus kunnen praten via ons ''bakkie'' met tenminste Arriva (eigen ervaring in Achterhoek-Rivierenland maar waarschijnlijk kan dat met heel Arriva), Connexxion, Qbuzz Groningen-Drenthe (géén U-OV -o- ) en uiteraard andere concessies van Syntus (gewoon zelfde frequentie).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

En vergeet Qbuzz DMG niet :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Tom98 schreef:Wij van Syntus kunnen praten via ons ''bakkie'' met tenminste Arriva (eigen ervaring in Achterhoek-Rivierenland maar waarschijnlijk kan dat met heel Arriva), Connexxion, Qbuzz Groningen-Drenthe (géén U-OV -o- ) en uiteraard andere concessies van Syntus (gewoon zelfde frequentie).
Toch ging dat in Amersfoort nog zeer regelmatig fout als ik tussen de 5 (Syntus Utrecht) en 101 (Syntus Gelderland) wilde overstappen, van beide kanten.
Ik zeg bewust "ging", want dat is zo vaak fout gegaan dat ik het er niet meer op waag (voor de crisis uiteraard, nu blijf ik thuis) en met de fiets naar de overstaphalte ga, veel betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat het fout gaat kan ook gebeuren doordat het nogal eens voorkomt dat een chauffeur het bakkie uit heeft staan, dan hoort 'ie uiteraard de oproep niet onafhankelijk van de frequentie :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Vreemd. In Ede/Wageningen/Veenendaal werken wij (Utrecht) nauw samen met Veluwe en dat gaat perfect. Nooit problemen. Ik gok dat in jouw geval 1 van de 2 zijn bakkie uit had staan, zoals Daniel ook aangeeft. Waarschijnlijk omdat in Amersfoort vrij veel ''flauwekul'' gepraat wordt over de frequentie. Ik zet m'n bakkie ook wel eens uit totdat ik de stad uit ben, want soms word je gek van die nutteloze gesprekken. (En op lijn 80 word ik toch nooit opgeroepen).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Mwoh, ik heb op De Klomp de chauffeur van lijn 80 wel eens zien roepen naar z'n collega op lijn 5 omdat 'ie niet hoorde dat 680 een overstapper voor 'm had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

dnmw2705 schreef:Iets totaal anders: wat gebeurt er met de 17xx serie van Syntus/Pouw op dit moment? Waarom gaat Syntus er niet mee rijden om de eigen serie te verlichten in kilometers. De 15m Setra’s van U-OV kunnen ook gewoon de binnenstad van Utrecht door.
Ik meen dat die 15m Setra's van Pouw zelf waren :?:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Alleen de 1728 en 1729 zijn van Pouw, de rest is van Syntus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Heeft Qbuzz al oude geledes aan de kant gezet?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Wat ik nu zie is dat er een U-Link gelede op lijn 74 rijdt, voor de rest kan ik één heleboel niet traceren nu, zijn veel bussen met status onbekend
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zojuist de 1889 gezien. Had geen Syntus Utrecht stickers en wagenparknummer aan zowel de voorkant als achterkant. Zijkanten hadden nog wel de bestickering.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die zal wel grijs worden denk ik.
voor de rest kan ik één heleboel niet traceren nu, zijn veel bussen met status onbekend
Dat zijn oude GD geledes. Ik zag gisteren een 30xx die geen realtime had.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Zijn de pauzeverblijven op eindpunten verboden gebied nu tijdens de corona crisis?

Zag gisteren in Wijk 2x 15 meter staan, beide chauffeurs achter het stuur hun tijd / pauze af te wachten.
ff bij elkaar buurten zit er niet meer in?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

In Amersfoort maakten gisteren nog gewoon chauffeurs gebruik van het personeelsverblijf, al had ik wel het idee dat er meer in hun bus bleven zitten.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik gebruik de pauzelocaties gewoon zoals altijd.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Beter. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op Veenendaal-De Klomp staat nog altijd dagelijks een Setra op het parkeerterrein als extra pauzeruimte gezien het hokje daar wat klein is. Ik zie er alleen nooit een chauffeur in pauzeren, maar het normale hok wordt wel gewoon gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Klopt inderdaad, die pauzebus wordt door de reserve chauffeurs in Ede daar gebracht en weer opgehaald. Zit inderdaad nooit iemand in. In Amersfoort staat overigens ook een pauzebus en daar heb ik ook nog niemand in zien zitten. :X Het is natuurlijk ook vooral om aan de buitenwereld te laten zien dat het bedrijf iets faciliteert voor ons.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ Ja, en dat is met veel corona maatregelen zo, vind ik. (dan denk ik aan bouwplaatsen etc.).
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Op Veenendaal-De Klomp staat nog altijd dagelijks een Setra op het parkeerterrein als extra pauzeruimte gezien het hokje daar wat klein is. Ik zie er alleen nooit een chauffeur in pauzeren, maar het normale hok wordt wel gewoon gebruikt.
Ik had op Facebook wel eens video gezien van dat hok. De bus lijkt me een stuk comfortabeler. Maar waarschijnlijk wordt de koffie en de collega's daar gemist.
Ik heb geen onderschrift
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Tom98 schreef:Ik gebruik de pauzelocaties gewoon zoals altijd.
Tom98 schreef:Klopt inderdaad, die pauzebus wordt door de reserve chauffeurs in Ede daar gebracht en weer opgehaald. Zit inderdaad nooit iemand in. In Amersfoort staat overigens ook een pauzebus en daar heb ik ook nog niemand in zien zitten. :X Het is natuurlijk ook vooral om aan de buitenwereld te laten zien dat het bedrijf iets faciliteert voor ons.
Ik denk niet dat het de buitenwereld opvalt als er een bus op het busstation staat. Wat wel opvalt is dat de medewerkers in het OV om het hardst roepen dat ze zoveel risico lopen en daarbij zelf geen gebruik maken van dergelijke voorzieningen.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Mwa, dat valt wel mee. Ik heb zelf bijvoorbeeld nog geen enkele keer gezegd dat ik veel risico loop. Zo ervaar ik het namelijk ook niet, dus ik maak me er niet erg druk om. Het is een beetje chauffeurscultuur om in kantines lekker te klagen en te roeptoeteren over alles wat los en vast zit. Dat hoort er een beetje bij, maar als puntje bij paaltje komt valt het allemaal wel mee. Daarom gebruikt ook niemand die pauzebus. De enkeling die wel iets banger is voor Corona maakt netjes zijn stuurcabine schoon met de door het bedrijf verstrekte doekjes en desnoods trekken ze handschoenen aan. Daarna kan je gewoon probleemloos werken. :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Tom98 schreef:
Daniel schreef: Hij steekt nu nog maar 50 centimeter boven de grond uit, de rest van de paal is inmiddels verwijderd ergens vandaag.
https://www.mupload.nl/img/qp2rsu4li.jpg
Hier maar even een beeld bij schetsen dan!
Een hele tijd geleden kwam hier ter sprake dat de lantaarnpaal op station De Klomp omver was gereden. Vandaag is hij in ere hersteld, maar gelukkig aan de andere zijde van het perron zodat wij hem niet kunnen raken. De andere lantaarnpaal is tevens om dezelfde reden een stukje verschoven.
Resultaat:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 11 mei 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote vervangen door link
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten