Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Daniel »

Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein
Geplaatst op: zondag 27 december 2009 16:19
Laatst bijgewerkt: zondag 27 december 2009 16:19


TIEL - Het leek wel een voorbode. De Syntus-trein tussen Arnhem en Tiel was begin deze week uit de roulatie.
Tijdelijk, door sneeuwval. Maar vanaf 2012 moet Syntus de dagelijkse ritten definitief staken. Concurrent Arriva wordt de nieuwe vervoerder op de spoorlijn tussen Tiel en Arnhem.
Passagiers in het 'boemeltje' betreuren het wegvallen het vervoersbedrijf. "Het is jammer Syntus verdwijnt. Je hoort altijd wel klachten over vertragingen met treinen. Maar tussen Arnhem en Tiel valt dit heel erg mee. De afgelopen winterse dagen daargelaten", zegt Bart (27) uit Elst.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door --Stefan-- »

Syntus heeft meer een symbolische functie voor de reizigers.
Al is de dienstverleningen van Arriva noch zo goed (al kan ik me dat nite voorstellen), toch zullen de reizigers Syntuss altijd boven Arriva verkiezen omdat die het uiteindelijk opgebouwd hebben en daar voor vooruitgang hebben gezorgd...
Ik wens Arriva dan ook heel veel sterkte :P
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Justin »

Agree.

Ik vind dan eigenlijk dat er een stoptrein Dordrecht-Geldermalsen-Arnhem moet komen =P. Met of zonder stops in Tpsw en Ahz :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door --Stefan-- »

Dat zou nog niet eens zo een slecht idee zijn eigenlijk.
Gooi het in de ideeenbus :P
Scheelt een boel reistijd tussen Nm en Ddr
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Suus »

Bovenleiding tussen Tiel en Elst zou ook al schelen. Al vele jaren wil die Stadsregio daar een knip bij Elst, en een trein Elst - Tiel kan je meteen opheffen. Trek dan de trein uit Utrecht door naar Elst, dan heb je ook geen vervelende overstap in Tiel meer.

Nijmegen - Dordrecht is wel eens als busrelatie geopperd, maar toen bleek de vervoerswaarde 0,0 volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door waldo79 »

Je spreekt wel over 31 km die je moet elektrificeren. Zal ook een lieve duit kosten :roll:

En de trein uit Ut doortrekken kan niet meer gezien de rest van het traject contractspoor is :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Scheelt een boel reistijd tussen Nm en Ddr
Zal nog tegenvallen... in de situatie van voor drgl 2007, toen er in Gdm een korte overstap naar Tl en in Tl een korte naar Ah was, was Ddr-Ah via Rtd-Ut, via Gdm-Tl en via Bd-Ht ongeveer even snel.
De zuidelijke route is nu een kwartier langer door de overstaptijd op Bd, dus met direct Ddr-Est en daar overstappen naar Nm ben je waarschijnlijk nog geen minuut sneller in Nm :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door --Stefan-- »

Ooow jammer :P
Want het is echt een lang stuk om daar te komen joh :O

Maar goed, terug naar Syntus :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Suus »

En wat gebeurt er als mensen iets betreuren? Juist ja...

Petitie voor behoud Syntus

DOETINCHEM - 'Syntus moet blijven in Achterhoek/Rivierenland'. Onder die naam is op internet een petitie gestart om de vervoerder voor de Achterhoek te behouden. Vorige week maakte de provincie Gelderland bekend dat de concessie Achterhoek/Rivierenland naar Arriva gaat.

In de petitie (http://www.petitionspot.com/petitions/syntus ) wordt de provincie opgeroepen het vervoer alsnog onderhands aan Syntus te gunnen.

Bron: De Gelderlander
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Ardan »

Ik heb getekend!
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door --Stefan-- »

Ik ook :mrgreen:
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Oud forumgebruiker »

Of het helpt.... je kan deze beslissing echt niet meer terugdraaien.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door 88122903 »

De inzet van een paar provincale heet hoofden die een petitie tekenen is heel aandoenelijk maar de consesiesering kun je niet tegen houden.
Het is het zelfde als de verdwijning van de PTT en NS loketen die je niet tegen kunt houden.
Hopelijk komen de mogelijke stop en sneltreinen Arnhem Dordrecht/Rotterdam om de pijn een beetje te verzachten, want een goede verbinding met west en oost is voor beide gebieden een goed ding.
Oud forumgebruiker

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja misschien ooit, in de volgende eeuw...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door MdJ »

Oke.. Je (88122903) vindt het niet leuk als mensen je uitlachen en je in de zeik nemen over je plannen.

Maar je blijft er ook echt over doorgaan, he. Je kan geen Rotterdam/Dordrecht - Arnhem/Nijmegen opstarten via Geldermalsen. Rotterdam-Arnhem is korter via Utrecht, Nijmegen-Dordrecht zal niet veel schelen via Ht/Gdm/Ut, zoals al eerder gemeld. Tussen Ddr-Gdm zit je met je kruisingen, Gdm-Tl kan -na een beetje puzzelen- wel, Tl-Vrk moet lukken, lijkt mij,vrk-Est moet ook wel lukken met een beetje puzzelen, vrk-Nm kan niet (ja, met steile helling/daling, maar dat moet je niet willen) en Est-Ah gaat moeilijk worden ivm de vele treinen die er nu al rijden.

En dan kan je sneltreinen gaan rijden, maar dat helpt ook niet: het enige wat je kunt winnen is de stop van Tiel Passerwaaij, Kesteren, Zetten-Adelst, Opheusden, Arnhem Zuid. De rest moet je kruisen of moet je wel stoppen omdat anders je trein leeg is. (Est, Tl, Gdm, etc)
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door deadlock »

Reiziger Ddrs schreef:Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein
Geplaatst op: zondag 27 december 2009 16:19
Laatst bijgewerkt: zondag 27 december 2009 16:19


TIEL - Het leek wel een voorbode. De Syntus-trein tussen Arnhem en Tiel was begin deze week uit de roulatie.
Tijdelijk, door sneeuwval. Maar vanaf 2012 moet Syntus de dagelijkse ritten definitief staken. Concurrent Arriva wordt de nieuwe vervoerder op de spoorlijn tussen Tiel en Arnhem.
Passagiers in het 'boemeltje' betreuren het wegvallen het vervoersbedrijf. "Het is jammer Syntus verdwijnt. Je hoort altijd wel klachten over vertragingen met treinen. Maar tussen Arnhem en Tiel valt dit heel erg mee. De afgelopen winterse dagen daargelaten", zegt Bart (27) uit Elst.
Lees verder
Ik herken het verhaal totaal niet. Ik reis vaak met Syntus op de lijn Hengelo-Zutphen, vroeger bijna dagelijks, en ik werd regelmatig geconfronteerd met enorm kinderachtige en chagrijnige controleurs. De stoelen zitten echt ronduit bagger en de beenruimte is te krap, het materieel maakt veel te veel herrie en doet echt zwaar onder voor DM'90 (zelfs daarin zijn de stoelen beter ook al ook crap, wat is dat met die hoge rugleuningen stelletje debiele ontwerpers, als ik twee uur moet boemelen dan heb ik echt rugkramp).

Ik heb echter van de 500+ reizen met Syntus welgeteld 2 keer vertraging gehad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door Stefan »

Goed, zoveel reis ik niet met Syntus, maar de keren dat ik wel met Syntus gereisd heb, ben ik nog nooit een conducteur tegengekomen in de trein..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door deadlock »

Mja ik een keer of twintig, vooral 's avonds de laatste van Hengelo naar Goor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door waldo79 »

@deadlock: in het artikel wordt DM90 geroemd en niet LINT :)

Volgens mij is de krant in dezen niet objectief en laat ze zich leiden door emoties van reizigers die kennelijk Syntus omarmd hebben. Het enige wat er verbeterd is is dat er een betere dienstregeling wordt gereden in de brede spits :roll:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers betreuren afscheid Syntus-trein

Bericht door deadlock »

waldo79 schreef:@deadlock: in het artikel wordt DM90 geroemd en niet LINT :)

Volgens mij is de krant in dezen niet objectief en laat ze zich leiden door emoties van reizigers die kennelijk Syntus omarmd hebben. Het enige wat er verbeterd is is dat er een betere dienstregeling wordt gereden in de brede spits :roll:
Oh jah! Mja maar daar kom ik nooit ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten