Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Dan nog heb je niet persé een verspakket nodig voor een curry: kwestie van een pakje currypasta kopen naast de rest van je verse ingrediënten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, zo doe ik het. De Aldi had enige tijd een doos met een aantal zakjes groene curry pasta. Vond ik ideaal. Maar ja, dat heb ik al een tijd niet meer aangetroffen in het schap. :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Groene curry is erg lekker inderdaad. Heb zelf altijd de Fair Trade groene currypasta, die hebben ze in de meeste supermarkten wel. Laatst ook eens de gele curry geprobeerd, die zou volgens de verpakking wat pittiger zijn maar dat vond ik eerlijk gezegd nog wel meevallen.
En dat ondanks de Thaise wokgroente die ik gebruikt had, waar toch ook nog pepertjes in zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:Vers, maar wel met een paar stengels tegelijk in één verpakking. Pech als je maar een stengel nodig hebt.
Diepvries, afvalbak. Het ging over de verkrijgbaarheid, niet of de kwantiteit exact aansluit bij de receptuur. Is dat bij andere ingrediënten trouwens wel zo?

De schade is overigens wel te overzien: AH rekent voor 50 gram — drie stengels — € 1,39.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Het wordt ook in een potje verkocht, langer houdbaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Je schijnt er ook thee van te kunnen maken.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Nou soms valt het boodschappen doen flink tegen, soms heb je alleen maar meevallers! Zo ook vandaag. Zoals gewoonlijk ging ik naar mijn plaatselijke AH en Aldi voor de maandagochtend booschappen. Het viel me op dat de AH-karretjes bijna op waren (Die pak ik altijd omdat beide winkels in hetzelfde pand zitten. Echter accepteert de Aldi het als je met een AH-karretje boodschappen komt doen (is toch een rustige winkel), maar accepteert de AH het niet als je een Aldi-karretje mee naar binnen neemt) omdat er niemand bij stond om ze schoon te maken.
Het viel me bij Aldi op dat veel schappen relatief leeg waren, dus de bevoorraading lijkt nog niet helemaal goed te gaan. Hetgeen eigenlijk wel apart is, want veel hamsterproducten waren bij dat filiaal toen er gehamsterd werd steeds ruim voorradig. Enfin, ik had de laatste lollies, goedkope worstjes (30% korting *O* ) en nog wat andere dingen.
Bij AH werd het pas echt leuk, veel toetjes met 35% korting, waarbij één soort ook nog met persoonlijke bonuskorting. Ik had dus in totaal 55% korting op de straciatella vla. (Persoonlijke bonus en de 35% korting stapelen op, terwijl normaal de 35% van de bonusprijs af gaat)
Tevens kon ik nog een lekkere slof meenemen met 65% korting in totaal én kon ik speculaas voor €0,57 meekrijgen ipv €1,22. Er leken drie prijzen te zijn voor hetzelfde product, op het kaartje stond €0,59, scande je het kaartje was het €0,81 en het product zelf was €1,22. Ze hadden de grootte van de verpakking veranderd achteraf. Was wel handig gedaan, want dat was net het product dat ik vergat te scannen, maar daar kwam ik nog net op tijd achter. :')
Tot slot kreeg ik nog gratis paastoastjes mee bij de zelfscan, een leuke afsluiter voor dit vlekkeloze boodschappenrondje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Zul je net zien, sinds deze week ben ik vaste klant bij de Jumbo, is de '4e in de rij is gratis' regel niet meer geldig. Dan wordt het al snel niet meer leuk om weer eens dit aan te treffen... :X
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Heeft jouw Jumbo maar een plexiglazen plaat bij de kassa?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Toen ik daar nog m'n dagelijkse boodschappen deed was het nog Super de Boer :o
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Heeft jouw Jumbo maar een plexiglazen plaat bij de kassa?
Sterker nog, ik mag daar gewoon broodjes uit de grabbelbak pakken. Karretjes zijn verplicht, maar staan wel in 3 rijen van 20 'schoon' buiten, en eventuele strepen op de vloer om de wachtrijen te markeren ontbreken. Ik kan het wel waarderen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Sta ik elk keer tussen de dranghekken buiten tussen grote borden Houd Afstand! te wachten op een schoon karretje zodat ik mijn spulletjes bij een kassamedewerker achter drie platen plexiglas kan afrekenen, loopt Z2N fluitend naar binnen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

De ene ghetto is de andere niet *O*
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Z2N schreef:Zul je net zien, sinds deze week ben ik vaste klant bij de Jumbo, is de '4e in de rij is gratis' regel niet meer geldig. Dan wordt het al snel niet meer leuk om weer eens dit aan te treffen... :X
"Lokaal beleid" :mrgreen: _O-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:Sta ik elk keer tussen de dranghekken buiten tussen grote borden Houd Afstand! te wachten op een schoon karretje zodat ik mijn spulletjes bij een kassamedewerker achter drie platen plexiglas kan afrekenen, loopt Z2N fluitend naar binnen :')
Lukt in Doesburg tot nu toe ook nog prima *O* Alleen moet je hier wel zelf je karretje schoonmaken met een spraybus waar iedereen met z'n vieze, gore geïnfecteerde klauwen aan zit. Maar dan is het handvat van je karretje of mandje wel schoon, kan het daar tenminste niet aan liggen :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Dushiburg... :cry:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Maar reizen naar Duitseland zijn toch verboten? :shock:
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..) op een schoon karretje zodat ik mijn spulletjes bij een kassamedewerker achter drie platen plexiglas kan afrekenen, (..))
Ja, dat is de AH.. dat plexiglas. Gisteren ook ondervonden.. terwijl er helemaal niks qua desfinfectie van de karretjes aanwezig was. :shock:

Wel al dat plexiglas bij de kassa.. :twisted:
Ik vraag mij af hoe schoon dat wordt gehouden.. en met afrekenen sta je er meestal toch nét naast.. Wat voor nut heeft het dan nog:?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij mijn Jumbo zijn de kassa’s dus aan drie kanten voorzien van plexiglas, dus de boodschappen gaan onder het glas door naar de medewerker en aan de andere kant komt het weer onder het glas uit op de band. De volgende klant wordt pas geholpen als alle boodschappen zijn ingepakt, aangezien je het wagentje kwijt zodra je bij de kassa aan de beurt bent (een medewerker neemt het mee om het schoon te maken) moet je nu alles meteen inpakken en kan je het niet meer bij de inpaktafel doen. Om te zorgen dat het toch nog snel gaat zijn alle karretjeskassa’s de gehele tijd open. Om ervoor te zorgen dat bij de kassa’s waar twee rijen direct naast elkaar door de kassa lopen toch open kunnen (1,5 meter is niet mogelijk), is boven het hekje tussen deze twee kassa’s ook plexiglas opgehangen.

Maar als ik de verhalen hier zo lees heb ik blijkbaar de meest strikt georganiseerde supermarkt van het land gevonden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, bij mijn lokale Jumbo is het één plexiglas dingetje en ik kan mijn karretje nog steeds gebruiken als 'inpakhulp'..
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Suus schreef:[...]

Maar als ik de verhalen hier zo lees heb ik blijkbaar de meest strikt georganiseerde supermarkt van het land gevonden...
Bizar strikt inderdaad. Bij 'mijn' Lidl kon er nog nét een plexiglas plaat vanaf, en dan op een plek waar het geen nut heeft, omdat klant en kassamiep op niesafstand bij het ultrakleine afgiftepunt bij elkaar staan (zijstraat: ik heb me altijd al afgevraagd welke tactiek hier nu achter zit: je moet als klant als een malle alle spullen in het tempo van de kassamiep in je tas/karretje stoppen, omdat de boodschappen zich anders ophopen op dat kleine stukje. Waarom hier niet gewoon ook een band zoals bij de Ap? Enfin.). En daar zit nu net niet die plaat. Sta je elkaar nog te coronificeren. Karretjes zijn verplicht, maar zelf schoon te maken. En die stop je na afloop natuurlijk weer gewoon in de rij, waar de volgende klant jouw karretje dan weer gebruikt. FIFO, maar da's een principe dat je in deze omstandigheden nou net níet wilt volgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Als het heel rustig is worden bij de super wel de karretjes in een rij geschoven, maar niet vastgemaakt (de ketting is met tape vastgeplakt aan de handgreep). De medewerker die de karretjes schoonmaakt schuift de wagentjes aan de ene kant de rij in, aan de andere kant pakt de bewaker er steeds weer een karretje uit om klaar te zetten bij het entreepoortje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

En dat is inderdaad hoe het zou moeten. De implementatie van de karretjesregel bij mijn Lidl is nu vooral pro forma en maakt de kans op besmettingen misschien wel groter dan kleiner. Maar het zal op het grote geheel allemaal weinig uitmaken, denk ik.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij de Lidl is karretjes beleid afhankelijk van filiaal en de omzet. Wij mogen bijv 's avonds niemand buiten zetten maar overdag wel.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Alargule schreef:
Suus schreef:[...]

(zijstraat: ik heb me altijd al afgevraagd welke tactiek hier nu achter zit: je moet als klant als een malle alle spullen in het tempo van de kassamiep in je tas/karretje stoppen, omdat de boodschappen zich anders ophopen op dat kleine stukje. Waarom hier niet gewoon ook een band zoals bij de Ap? Enfin.). (..)
Zo'n afruimband achter de kassamedewerker(ster) neemt kostbare ruimte (winkeloppervlakte) in.

Ik was er voor de corona wel klaar mee.. nam mij voor om bij de Lidl mét een karretje te gaan winkelen en niet een mandje.. want was dat gedoe met spullen snel in de tas stoppen (wat dan niet lukte) aardig zat geworden. 'probleem' is dat bij die betreffende Lidl de karretjes buiten staan op een plek waar ik er meestal aan voorbij loop. Het staat niet in het zicht als ik naar de winkel loop.. dus nam ik een mandje.. maar een winkelwagen is makkelijker om dan even op het gemak de tassen juist in te pakken.

Vanavond even bij een Aldi gewinkeld. Karretje gepakt, kon je zelf schoonmaken.. maar heb dat niet gedaan.. Er zal de hele dag al wel aan die schoonmaak flacons gezeten zijn door allerlei handen.. (natuurlijk, 'op mijn karretje' misschien ook.. ) dus dat lijkt mij geen nut te hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten